Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
  2. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hallo allemaal,

Ik kom ook eens gezellig kijken hier.
    Zo als het er nu naar uitziet ben ik half juli uitgerekend.
    Volgende week voor een tweede echo en dan zouden ze het definitiever moeten kunnen zeggen.

Zo te lezen behoor ik bij een van de weinige die nu al bijna geen last meer heeft van misselijkheid. Wel veel last van vermoeidheid en duizelig zijn.

Geniet allemaal van jullie zwangerschap en ik hoop hier geregeld te kunnen komen kijken.

Groetjes.
    Krissa

3. Niet meer actief

VOlgens de vezeltest krijg ik voldoende vezels binnen, maar het wil nog niet echt soepel verlopen ;)
    Hoe dan ook, tis te doen, dus komt wel goed.

Wat een prachtecho's weer zeg... zo geweldig!

Ik wens iedereen een prettige avond en mss tot morgen, anders tot maandag ;)

Veel liefs van mij

Dommeltje

4. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    pfoe dames, ik gaf gisteren iemand advies over hoe de dag door te komen, nu vind ik het zelf ook heel moeilijk om te wachten op de echo van morgen om 16:15!
    nu heb ik morgen op school kerstviering met de kinderen, dus die dag vliegt wel voorbij. Maar vandaag duurde eeeeeeeeuwen! nu maar hopen dat mijn man op tijd bij de echo is, want hij moet uit zijn werk komen en hem kennende denkt hij er op het laatste moment aan hahahaha

mooie echo's heb ik weer gezien!

5. Margrietje

Margrietje Actief lid

18 nov 2008
    166
    0
    0
    Hallo allemaal!

Ik moet het even kwijt...:
    Wat een opluchting... Ik heb net mijn eerste (termijn) echo gehad! :-D Super mooi en erg bijzonder om mee te maken. Het hartje hebben we ook gehoord.. Het blijkt dat ik 8 weken en 4 dagen zwanger ben ipv 10 weken. Maar ik blijf een juli mama want de uitgerekende datum is nu 25 juli ipv 14 juli. (tenzij het natuurlijk later wordt geboren;) ) Ik zal de banner nog even aanpassen.. We gaan het nu nog maar niet met kerst aan de ouders vertellen maar op nieuwjaardag. Dan zit ik bijna aan de 11 weken, tenminste als het goed blijft gaan. En daar hopen we en vertrouwen we maar op! Ooh wat ben ik verliefd geworden... haha

Op 7 januari heb ik de tweede (12 weken echo..) ik ben benieuwd!

Nicole, ik ben benieuwd hoe het bij jou is verlopen..

Iedereen: Hoe gaat het?

Ps: ik zal de foto snel proberen te plaatsen!

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    leuk he magrietje zo een echo? We zijn nu op de zelfde dag uitgerekend hihi!

7. Niet meer actief

Dames bij zwangerschap staat een topic van mij.
    Het gaat over de duur van mijn zwangerschap.
    Zouden jullie even kunnen kijken en eventueel oordelen?
    De vk hier wist er geen raad mee.

Dank jullie..

8. Margrietje

Margrietje Actief lid

18 nov 2008
    166
    0
    0
    haha toevallig Debby! Hoe voel jij je? Ook al last van je rug?

9. Niet meer actief

Dit is makkelijker.. Dit is het verhaal:

Hallo dames,

*moderators - het topic staat ook bij de verloskundige alleen die kon er geen verklaring voor vinden. Ik hoop hierbij iemand te vinden die hetzelfde had of er meer van weet*

Ik heb een vraag over de duur van mijn zwangerschap.

Dit is mijn verhaal:

Ik weet door middel van temperaturen en ovulatietesten precies wanneer mijn eisprong is geweest. Het kaartje staat ook nog in mijn album.
    Daarvandaan gerekend zou ik uitgerekend zijn op 7 juli 2009.
    Ik heb naar mijn gevoel een vroege innesteling gehad, ik weet niet of dat invloed heeft op de ontwikkeling van ons kindje.
    Met 8 weken en 5 dagen heb ik een echo gehad. Hier kwam uit dat mijn uitgerekende datum 3 juli 2009 zou zijn.
    Ok, ik dacht misschien door de vroege innesteling (heb daar verder niet zoveel verstand van).
    Nou had ik gisteren de 12 weken echo en daar is mijn uitgerekende datum alweer bijgesteld naar 29 juni 2009.
    In totaal ben ik dus 8 dagen langer zwanger dan mijn eisprong doet aangeven.
    Maar mijn eisprong zou onmogelijk 8 dagen eerder geweest zijn, mede door de templijst en ovutesten, maar ook omdat ik toen nog ongesteld was (dag 4 vd cyclus) en wij geen gemeenschap hebben tijdens de ongesteldheid. Dus dan had ik onmogelijk zwanger kunnen zijn.
    We hebben trouwens alleen gemeenschap gehad rond de eisprong en toen dagelijks..

Qua ontwikkeling van de baby klopt de datum die ze nu hebben vastgesteld wel. Dat heeft de echoscopiste nog extra bekeken omdat ik dus zei dat ik precies wist wanneer ik mijn eisprong had.

Wat kan hier de reden van zijn?
    Is er iemand die dat weet of iemand die hetzelfde heeft meegemaakt?

Liefs

10. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    pff moeilijk hoor om hier een verklaring voor te bedenken. succes

11. Margrietje

Margrietje Actief lid

18 nov 2008
    166
    0
    0
    Tja, helaas weet ik hier ook geen antwoord op...
    Hopelijk iemand anders wel!

12. Niet meer actief

hmmm...
    Vreemd..

13. loel

loel Fanatiek lid

17 sep 2007
    2.097
    0
    0
    verkoopster
    Heusden
    @ Patries: o neeeeeeeeeeeeee, ik wil jullie heel veel sterkte wensen. Verdorie zeg, waarom.

@ Weer mooie echo`s voorbij zien komen

Heb het zwaar druk, probeer bij te blijven ;)

Morgen mag ik ook weer naar de gynaecoloog, ben benieuwd!

14. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Vreemd verhaal Tinkerbell. Maar een echo schat/berekent de uitgerekende datum aan de hand van de grootte van t vruchtje. Misschien is je innesteling wel gewoon geweest wanneer je dacht, maar is t kindje gewoon iets groter volgens de echo en is t daarom 8 dgn verschil. Maakt ook eigenlijk niks uit, want bij de berekening gaan ze uit van 40 weken en een kindje wordt niet zo vaak op de uitgerekende datum geboren, dus t zal bij jou een beetje schommelen. Zou gewoon lekker je eigen ovutest dag aanhouden en dus rond 3 juli rekenen op een kindje.

15. Niet meer actief

Qua lengte was het kindje nog iets groter..
    Qua ontwikkeling echt 12 weken en 1 dag.
    Die dag houd ik dan ook aan, omdat de echoscopiste dit veel voor de hand liggender vond.
    Dit is ook de datum die doorgegeven is aan de vk.

ben dus officieel een juni-mama.

16. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Das wel raar. Ik ben helemaal volledig top verzekerd met alles er op en eraan en krijg het niet vergoed...mijn vkpraktijk hadden ook nog nooit gehoord dat het bij iemand vergoed werd...hoe ben je verzekerd dan?

17. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ik ook op 6 januari de nekplooimeting. Ben dan 13 weken ;)

18. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Jippie lekker vakantie tot 5 januari :D

19. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Lekker Pooh, ik moet morgenavond nog naar school voor kerstgala en vrijdag nog even lesgeven en dan ook tot januari vakantie :) Heerlijk!

20. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    @ Tinkerbell,
    ik denk dat je het beste kunt afgaan op wat je zelf weet, volgens mij zijn die testen niet zo supernauwkeurig. Bij onze meting kwam er ook een andere uitgerekende datum uit, namelijk 29 juni. Op het filmpje van de echo kun je aan het einde de meting nog net zien, daar staat die datum ook bij.
    http://www.youtube.com/watch?v=Nv95qoAaFNw

Maar ik weet heel zeker wanneer m'n eisprong was, en ook met de dagen van het klussen is het gewoon onmogelijk. Echt, als ik dan bevrucht was geraakt had ik m'n naam veranderd in Maria. :p
    Daarom hebben ze toch maar mijn datum aangehouden; 3 of 4 juli.

Misschien hebben we gewoon een lange baby, ik weet dat in het begin alle kinderen zich hetzelfde ontwikkelen (daarom zou de dag van innesteling niet moeten uitmaken) maar exact hetzelfde kunnen ze nooit zijn. ;)

Deel Deze Pagina