Ja laat mijn naam maria zijn en die van mijn vriend joseph whaha.. Maar het gekke is, dat als ik de echo's, voor die met 8 weken, vergelijk met andere echo's dan zie ik echt dat ons kindje verder ontwikkeld is. En dus zou hun datum echt moeten kloppen. De echoscopise had er extra op gelet omdat ik haar het verhaal uitgelegd heb. Ze is er zeker van dat ik nu 12 weken en 2 dagen ben. Qua ontwikkeling.. En ik denk dat ik beter op de ontwikkeling van de baby af kan gaan. Misschien heeft de innesteling ofzo er wel gewoon mee te maken.
@magrietje nog geen last van mijn rug gelukkig, wel mega last van mijn maag... @pooh ik ben bij deltalloyd verzekerd en die vergoedt het ook uit de aanvullende verzekering. Ik heb er expres naar gekeken hoe ik dit jaar verzekerd wil worden. Er zijn er nog een stuk of 2 die het vergoeden, maar die zijn heel duur en vergoeden andere dingen weer niet. Ik weet zo niet uit mijn hoofd welke dat waren...
@pooh... Nou, het wordt druk op 6 januari LOL Wel grappig inderdaad, heb je alleen nekplooimeting of doen ze een combinatietest? Ik moet ook bloed laten prikken wat dan naar Amsterdam wordt opgestuurd en in combi met de meting wordt dan een kansberekening gemaakt. Ik krijg het overigens vergoed op medische gronden. @Tinkerbell.. Tja, het blijft inderdaad wel vreemd zo. Hoe dan ook is het natuurlijk niet precies te zeggen wanneer je gaat bevallen, maar ik vermoed dat je nog wel extra echo's gaat krijgen nu? Ik zou ook denken dat het een groot vruchtje is, maar goed... denk dat je beter op je gevoel kunt afgaan. ALs jij zelf ook ziet dat het verder ontwikkeld is zal dat om de een of andere onverklaarbare reden wel kunnen. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid gaat krijgen en anders kun je altijd nog je naam laten veranderen in Joseph en Maria LOL Veel liefs Dommeltje
Haha Dommeltje, naam veranderen is niet nodig.. Zo heten we al whahaha... Dus ja... Dat zal de reden wel zijn
Hee Carry, wat leuk Ik ben 30, moeder van een zoon van 7 (wordt in juni 8) en een dag later uitgerekend dan jij! Voor mij is dit mijn tweede kindje, en bij mij gaat het vanzelf, zeg maar, maar ik vond dit wel heeeel toevallig....
Bij iedereen is de nekplooimeting een combinatietest. Ik heb afgelopen dinsdag tijdens de termijnecho bloed laten afnemen en dat wordt ook naar amsterdam gestuurd Spannend! @ Robine lekker he die 2 weken!
Heerlijk Pooh en als je ook maar 2dgn werkt zoals ik lijkt t eigenlijk wel of je altijd vakantie hebt. Hoeveel dagen werk jij?
Ik ook maar 2 Voor sam werkte ik er 4 en dit schooljaar volledige ouderschapsverlof gedeeltelijk betaald en dadelijk na tweede hummeltje weer en daarna nog 2 jaar onbetaald ouderschapsverlof en dan gaan ze onderhand weer naar school en kan ik 4 gaan werken onder schooltijd (of 3) Echt heerlijk 2 daagjes!
@sarah1987 Dank je voor je reactie! Ik voel me gelijk wat rustiger. Als het bij een sauna hangt! Ja ik ging geregeld, maar de laatste tijd was het er bij ingeschoten. Druk druk druk. Dus nu willen we iets kopen voor thuis. Lekker en makkelijk, altijd bij de hand. Maar voorlopig de komende 7 maanden maar even niet. Voldoende geschokken. De VK zei dat ik het ook beter niet kon doen. Maar voorlopig hoef ik me niet ongerust te maken zei ze, het was kort genoeg en niet heel ernstig. Pfoe! @Spirit70 De reden waarom wij een kindje met Down wel weg zouden laten halen is omdat Down vaak complicaties heeft waar je van te voren niet bij stil staat. Zo zijn (soms ernstige) hartafwijkingen, oog- oor- en groeiproblemen en vele operaties op zo'n baby-tje niet iets wat wij voor ons kindje willen. Ook hebben we te maken met ons zoontje, die krijgt daar ook onder te lijden. En ja, een kindje met zuurstofgebrek is ook gehandicapt, maar op een andere manier. Vaak veel minder complicaties c.q. operaties. Natuurlijk 'doe je je kindje ook niet weg' dan. Heeft niets met voldoen aan wensen te maken. Meer waar je grens ligt van acceptabel in lijden van het kindje. Ik vind dan ook dat je daar iets te kort door de bocht over reageert. Het is geen makkelijke keuze, wij denken er ook niet licht over. Maar het is in geen geval dat zo'n kindje niet welkom zou zijn omdat het niet voldoet aan een ideaalbeeld. Ik wil je geenzins aanvallen met dit berichtje, wanneer je iets typt komt het altijd anders en harder over dan bedoeld, maar wil je wel meegeven dat er juiste redenen zijn om te kiezen voor een nekplooimeting en bijbehorende keuzes die je als ouders maakt. Daarnaast; gratis extra echo vinden we ook wel leuk
GOedemorgen dames @tinkelrbell...*zit hier de schateren van de lach* @pooh.. ik wist niet dat het standaard een combinatietest is, 6 jaar geleden deden ze dit namelijk nog apart, vandaar Zo, vandaag laatste dagje werken en dan lekker twee weekjes vakantie Heerlijk even niet haasten en lekker rustig aan doen. Zalig! iedereen die vandaag nog echo's heeft enzo, heel veel plezier en tot snel weer allemaal. Liefs Dommeltje
Hebben dan velen van jullie die nekplooimeting gratis? Ik ben best uitgebreid verzekerd, maar zou hem toch zelf moeten betalen. Tenminste dat was 2 jaar geleden zo bij mijn zoontje. We doen hem niet, dus heb er nu niet meer naar geinformeerd.
goeiemorgen! over nekplooimeting, combinatietest enz. ... Dit is mijn vierde zwangerschap en wss de vierde keer dan dat dit allemaal niet wordt gedaan. het is mij ook nooit gevraagd en bij de eerste twee kende ik het dus ook niet. Mss omwillen van m'n leeftijd of zo. Of gewoon omdat het in belgiƫ is of zo? Geen idee. Grts
Hoezo krijg je bij de nekplooimeting een extra echo? Wij konden die ook laten doen, maar dat zou dan gelijk met de echo van a.s woensdag worden gedaan. We hebben ervoor gekozen het niet te doen omdat het voor ons niets uit maakt, al kan ik best situaties bedenken waarin je het wel doet. In ieder geval hoop ik voor iedereen die het laat doen, dat deze gunstig mogen uitvallen en alles goed gaat. Veel plezier met de echo's voor de dames die een deze dagen moeten gaan. Groetjes. Krissa
goedemorgen all. hier zijn mensen die nog eerder wakker zijn dan mij. (heb vrij vandaag en had een beetje willen uitslapen maar was alweer vroeg wakker vandaag)
Goedemorgen! Ik ben verzekerd bij Unive en dan op het hoogste niveau ik krijg dus alles vergoed, ook de volledige kraamzorg. Hoef niets bij te betalen. Vind het wel handig hoor, kost wel een paar centen maar je krijgt er ook veel voor terug. Ik vind een lijst hier trouwens gewoon veel handiger, als het af en toe langs komt. Ik weet dat het op een site staat, maar geen idee waar en dat kan je zelf ook niet veranderen en zo. Ik ben nu voor de 3e keer zwanger en ik heb altijd bij een groepje gezeten tijdens de zwangerschappen en dat ging altijd zo via een lijst die af en toe hier voor kwam. Met andere woorden waarom kan die lijst niet gewoon hier geplaast worden? (met uitgerekende datums en afspraken en zo)....
Hoi allemaal, Ik ben het wel met Mouschy eens- een lijst hier lijkt me ook leuk. De reden was dat 'ie te lang werd, maar daar is misschien wel wat aan te doen door alles op dezelfde datum achter elkaar te zetten? Wat een verschil trouwens hoe verloskundigen met uitgerekende data omgingen, ik heb de eerste echo in het ziekenhuis gehad en toen was ik volgens de meting uitgerekend op 1 juli, nu begon de verlosk gister weer over eerste dag laatste ongesteldheid en begon ze te piepen dat het 29 juni moest zijn. Ik zei maakt mij niet uit die twee dagen, maar ze deed er erg moeilijk over en ging eerst overleggen... ik hoor er nog van! Heb gezegd dat kind nooit voor 7 oktober verwekt kan zijn omdat we toen bij de gyn de eicel hebben zien zitten, die was nog niet gesprongen. Daar komt dan de termijnecho nog bij op 7w6d... Kan me voorstellen dat het voor Tinkerbell nog veel verwarrender is! Misschien nog een echo ergens anders laten maken? 8 dagen is een heel verschil ook of je thuis mag bevallen. Succes!