Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    wat een lekkere dingen gaan jullie allemaal maken zeg !

Wij gaan lekker bij famillie eten :)

(vandaag 10 weken Yeahhh ! )

2. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Missen jullie ook al die lekkere dingen die we niet mogen?

Ik snak naar een wijntje, een toastje met filet of gerookte zalm. Mmmmm :D

3. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    gerookte zalm mag je toch gewoon eten?

4. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Ik ga morgen alcoholvrije wijn en champagne kopen. Ik ben het idd. beu on niet gezellie mee te doen. En dan lijkt het net echt. Mijn zus is 3 maanden verder zwanger, dus die zal het ook wel appreciëren.

Ennuh gerookte zalm wordt afgeraden vanwege de vaccumverpakking waar ie 9 van de 10 keer in zit. Daar zit vaak de listerinebacterie aan waar je baby goed zoek van kan zijn... Dus ja sucre ik mis het ook! Filet amerciain at ik wel 2 keer in de week :( Echt afkicken dus!

5. Mona Lisa Smile

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    hmmmm typen gaat niet meer zo goed sinds ik zwanger ben...

je baby is dus niet zoek :) :) maar ziek...

6. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Je mag dus alleen verse hebben. Die kan je wel gewoon bij de visboer kopen. Listeria is echt heel slecht voor je kindje, dus ik wil geen risico lopen.

MLS, goed plan! Ga ik ook doen. :D Smaakt het ook nog een beetje? Of heb je het nooit eerder gehad?

7. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Heerlijke alcoholvrije wijn ontdekt, echt 0%, bij de jumbo: Bonne Nouvelle heet 'ie, een rose (Syrah) en een rode Merlot, er was ook een witte. De rose is echt super, daar kom ik de zomer wel op door.... Verder inderdaad jammer van zalm en filet-americain. Gister met de familie naar zo'n bufet-restaurant geweest en vond het doodeng, je weet gewoon niet hoelang alles daar al ligt...

Leuk dat jullie allemaal al zo met kamertjes bezig zijn! Ik haal in de vakantie het bedje van vroeger op bij mijn broer, dat blijkt al vanaf de 50-er jaren in de familie te zijn, mijn oudoom heeft er zelfs ingelegen! Misschien mijn moeder dan ook wel maar dat weet ik niet, die leeft helaas niet meer. Verder slaan we alle spulletjes eerst op, we willen eerst nog proberen te verhuizen. Anders moeten we in april of zo maar een kamertje voor de kleine gaan leegmaken.

Welkom Gerda!

8. Mona Lisa Smile

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    hmmmm deetje... een glaasje wijn zou er wel ingaan. Ik ga morgen eerst in het dorp bij de slijterij en de AH kijken en anders bel ik even mijn zusje. Die heeft een jumbo 2 straten verder zitten! Ook nog tips voor een mousserend wijntje a la champagne zonder dat het kinderchampagne wordt :)

9. Margrietje

Margrietje Actief lid

18 nov 2008
    166
    0
    0
    Ik herken het ook wel.. Vorige week 2 etentjes gehad. Ik miste wel het wijntje bij het eten... Net als de carpaccio..hmm zo lekker. Maar ja het is allemaal voor het goede doel! Die tip van de Jumbo is een goed idee voor de feestdagen. Aangezien mijn familie het nog niet weet, kan ik net doen alsof ik een glaasje meedrink. ;)

10. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    oh ja ik mis ook wel wat eten hoor, vooral carpaccio, zalm, brie (al mag je dat eigenlijk wel, durf het niet zo goed...) en paté. Daar eet ik zo min mogelijk van!

Ik denk dat ik mijn eigen wiegje van vroeger de eerste tijd bij ons op de slaapkamer zet, en het kamertje moeten we dan nog regelen.

Vandaag was ik bij een vriendin en er kwamen steeds meer mensen, mijn echo foto ging rond en ze staken allemaal 1 voor 1 een peuk op, vond het zoiets raars. Ik dacht dat mensen wel automatisch zouden snappen dat dat niet echt fijn was. Eenmaal thuis heb ik snel mijn kleren verwisseld, blegh wat een stank en ik vond het ook niet echt mijn ding om er wat van te zeggen, ik ben natuurlijk te gast. In mijn eigen huis ben ik dus wel streng, maar bij een ander is het toch lastig!

11. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    ik vind, zeker als mensen weten dat je zwanger bent, dat je er best wat van mag zeggen, hoor... jij bent daar net zo goed te gast als de rest en daar kunnen ze best een beetje rekening mee houden!

hier gaat het wel lekker... sinds gisteren ben ik 's avonds echt ongelofelijk misselijk, maar verder zit het wel goed...

zijn er meer meiden die al vroeg (9 weken) druppeltjes melk uit hun tepels zien komen? zeker onder de warme douche ben ik al aardig vloeibaar....

12. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    Ik zou zo mijn jas aan doen en vertrekken. Ik ga toch echt niet in de rook van anderen zitten.

Qua wijn heb ik ook nog een goede tip, te koop bij de meeste slijterijen: Carl Jung. Echt wijn, en later de alcohol eruit gehaald. Het smaakt echt naar wijn. Een goed idee voor 'champagne' is om appelsap met groene spa te mengen. Is lekker zoetig / fris. evt. kan je er een beetje verse limoen doordoen om het iets minder zoet te maken. En veel goedkoper dan die te zoete kiddibul enzo.

13. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    tja ik kwam daar een betaalde fotoshoot doen, vond het zo vreemd om ineens op te stappen...

nu maak ik me weer veel te druk over vitamine A
    Ik heb net 3 toastjes op met paté (klein laagje) maar vind alle info over vitamine A zo tegenstrijdig! wat bedoelen ze toch in godsnaam?

Zie dit stuk:
    Vitamine A speelt een belangrijke rol bij de groei en een goede vitamine A-voorziening tijdens de zwangerschap is daarom van groot belang. De aanbeveling voor vitamine A is tijdens de zwangerschap verhoogd van 800 naar 1.000 microgram per dag.

Een te hoge inname van vitamine A kan in de vroege zwangerschap de vrucht beschadigen bij daarvoor gevoelige vrouwen. Omdat lever grote hoeveelheden vitamine A kan bevatten, raadt de Gezondheidsraad zwangere vrouwen af om lever te eten. Zo bevat 100 gram lever al 11.000 microgram vitamine A, ver boven de veilige bovengrens van 3000 microgram per dag. Matig gebruik van leverproducten levert tijdens de zwangerschap geen problemen op, mits het niet wordt gecombineerd met een multivitaminesupplement met vitamine A. Een sneetje leverpastei bevat 350 microgram vitamine A.

Mogelijk vanwege de waarschuwingen voor vitamine A halen zwangere vrouwen vaak niet de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 1000 microgram vitamine A per dag. Uit de Voedselconsumptiepeiling uit 1998 blijkt dat de gemiddelde inname tijdens de zwangerschap 829 microgram vitamine A per dag is. Ook een tekort kan schadelijk zijn: vitamine A is essentieel voor een goede ontwikkeling van de foetus. Het is dus belangrijk om niet té voorzichtig te zijn met de inname van vitamine A.

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    trouwens die listerine bacterie zit niet heel vaak in de verpakking... die zit er maar heel soms in (dus als je je hebt vergist is het risico maar klein) maar het is inderdaad beter elk risico te mijden... (of meiden?)

15. Niet meer actief

Goedemorgen dames!

Nou, ben even een weekendje weg geweest en kan bijna niet bijgelezen komen hihihi.

@spirit... moedig dat je bent gegaan, kan me voorstellen dat dat enorm emotioneel is zo'n dag... "knuffel van mij"

@MLS... Ontzettend leuk kamertje inderdaad!

Wij kijken zo nu en dan een beetje voor ideetjes rond en willen begin volgend jaar langzaamaan hier vast het kamertje leeg gaan maken. 2 kids moeten nu samen op een kamer en die hebben er ook al zin in, dus komt goed.
    Omdat wij op zolder slapen wil ik graag de beeb eerst een tijdje op onze kamer houden. Gisteren hebben we de zus van mijn lief ook ingelicht, en die had al zo'n sterk vermoeden dat ze zelfs al cadeautjes voor ons had gekocht...zo lief! Ze was ook super blij! Zelf hebben ze een dochtertje van een half jaar dus ook erg leuk. Het wiegje mogen we van hun gebruiken als de beeb geboren is... en dat is ook nog eens helemaal onze smaak dus geweldig!

Wat kamer en kinderwagen betreft (ik heb dus niets meer van mijn kids, aangezien ik dacht dat er geen meer zouden komen ;)) gaan we het niet te gek maken.
    Afgelopen weekend hebben we een andere auto gekocht. (type vrachtwagen hahahah... gaan van een peugeot 205 naar een renault grand espace LOL)
    Wij gaan ook zeker marktplaats afstruinen, daar hebben we al vrij veel spullen gezien die er nog als nieuw uitzien!

Ik zag nog een nieuwe juli mama... welkom hier!

Verder ben ik vooral erg moe, gelukkig alleen in de middag nog erg misselijk maar niet meer de hele dag en afscheiding heb ik helaas ook erg veel last van.... vervelend inderdaad, maar er is mee te leven!

1e kerstdag zijn we bij de zus van mijn lief, samen met zijn ouders en haar schoonouders. Lekker met zijn allen eten. Mijn kids zijn dan bij papa.
    2e kerstdag komen de kids weer thuis en zijn we bij mijn ouders waar ook mijn zus komt. Wij verzorgen dan de salades en het voorgerecht.
    Heerlijk om die dagen met zijn allen door te brengen!

Ook hier is het nu vakantie, lief krijgt woensdag ook vrij dus dan zal ik ook weinig hier te vinden zijn.

Nou , het is een heel verhaal geworden, excuus hiervoor... ook voor alles waar ik op vergeten ben te reageren.... lichte vorm van dementie is hier ookv an toepassing :D

Veel liefs
    Dommeltje

16. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    Goeiemorgen

17. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen!

18. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Goedemorgen dames!

Hoe is het hier?

Heb even twee vraagjes:

- Ik heb per ongeluk een bakje tiramisu gegeten en kwam er later pas achter dat daar rauwe eieren in zitten.. Kan 1 bakje kwaad? Nee toch?!

- Ik wil vanavond mijn haar laten verven, want ik heb enorme uitgroei.. Nu lees ik de ene keer dat het gewoon kan en de andere raad het af.. Mijn kapster zei dat je het niet te vaak moet doen, maar dat 1 keer niet uitmaakt, wat jullie?

Ben benieuwd naar jullie antwoorden!

xxx

19. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    wat haar kleuren betreft, het is niet dat het product slecht zou zijn voor de baby, maar zwangere vrouwen worden vaak onwel van de ammoniak en zo in de verf. Ik heb het ook als ik zwanger ben, terwijl ik daar anders geen last van heb.

Uhmmm... Als je van niks last hebt na het eten ervan zal het wel een gezond ei geweest zijn en zal het zeker geen kwaad zijn (het is vooral voor evt salmonella dat ze dat afraden, maar dan zat je nu wss al aan de diarree)

grts

20. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Thanks voor de antwoorden!

Zo dacht ik er ook al over, heb totaal geen last ergens van, maar zit me wel weer meteen druk te maken ;)

En wat betreft het haar verven, ga zelf verf kopen, dus dan koop ik er gewoon 1 zonder Ammonia! :)

Deel Deze Pagina