Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Bij welke verzekering wordt de nekplooi vergoed? Ik moest vandaag gewoon ff 132 eurie neertellen he en krijg niks terug. Alleen als een een medische reden is voor een NP krijg je een vergoeding( boven de 36 jaar ook) Nou ja, geeft ook niet, maar vond t wel een smak geld.

Hebben jullie allemaal al kraamzorg aangevraagd? Ik denk er niet eens aan omdat de vorige keer dat mens hier ook maar in de rondte liep en ik voor haar koffie stond in te schenken ipv andersom. Plus dat mn schoonmoeder de hele dag hielp dus de kraam was eigenlijk overbodig. Hebben haar ook 2 dgn eerder weggestuurd. Hahaha. Deze keer nemen we t allerminste aantal uren, ze hoeft alleen voor de kleine en nazorg voor mij te komen, daarna mag ze weer ophoepelen. Nee ik ben niet zo een bedligger die 10 dagen verzorgd hoeft te worden. Hahaha. Sorry voor mn openhartigheid. We geven ook een kraamfeest, deden we bij Jill ook, Ideaal, 3 weken na de bevalling allemaal in een leuke zaak bij ons in t dorp, ideaal. Kan t iedereen aanraden ipv 6 maanden bezoekjes aan huis van tante bep en ome john. Lol

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Bruisje, gefeliciteerd!
    @Carla, leuk, jij ook hier!
    @Robine, auw, klinkt pijnlijk! Gewoon een paracetamolletje nemen hoor, dat mag tijdens de zwangerschap.

Over het kiezen van een kraamzorgbureau, meestal raadt je vk er wel eentje aan met wie zij veel werken en goede ervaringen hebben. Ik heb het zo ook gedaan. Ik heb Agis en die hebben geen contract met de Waarden in mijn regio (alleen een ander deel van Nederland), maar de vk raadde mij dit aan. Maakt trouwens niets uit of ze er wel of niet een contract mee hebben, je hebt namelijk een contract met het kraambureau zelf en je krijgt alles gewoon vergoedt. Wist ik toen ook niet, maar het is allemaal goed verlopen. Dus mocht het kraambureau naar jouw keus niet op de lijst van je zorgverzekering staan, dan kun je dat dus wel kiezen.
    Morgen echt eens mijn pakket bij Agis aanpassen naar een uitgebreider pakket, vergeet het steeds te doen.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Robine, ja, het is maar net wie je treft. Die van jou klonk niet best, maar ik had er eentje...mijn huis is nog nooit zo schoon geweest. Ze was elke dag gerust een uur mijn kleine badkamer aan het poetsen en schrobben, wou alles doen al hoefde dat officieel niet eens, ze had gewoon een hekel aan stilzitten. Maar zo'n sloompie zou ik denk ik ook de deur wijzen.
    Helaas weet je ook nooit van tevoren hoe je bevalling is, wie weet ging het vorige keer goed, maar krijg je een zware bevalling en kun je nog maar weinig, dan ben je denk ik blij met alle hulp die je krijgen kan. Volgens mij kun je ze altijd eerder naar huis sturen als het allemaal goed gaat.

4. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Jo79: Je hebt ook helemaal gelijk hoor, we hebben t de vorige keer niet getroffen, maar komt ook door mn schoonmoeder, die houdt ook zo van poesten strijken wassen en schoonmaken dus de krkaamzorg had er eigenlijk geen omkijken naar. Misschien is t nu ook wel handiger omdat we er dan 1 van ruim 2,5 hebben rondlopen. Maar goed, we zullen zien. Mijn man neemt ook 2 weken vrij en wat je schrijft, eerder wegsturen kan altijd! Lol.

Heb jij 2 badkamers? omdat je t over de kleine had?!?!;)

5. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

had voor kraamvogel gekozen omdat dit voorheen STMG was en daar hoorde ik uit mijn omgeving goede verhalen over, tja afwachten dan maar hoe het nu is.
    Had gehoopt mijn nicht te kunnen 'reserveren' voor die periode haha, maar die is blijkt nu zelf een paar dagen later uitgerekend te zijn, dus dat gaat niet op helaas.

Kan hier trouwens de kleine nog steeds niet vinden met de angelsound helaas.... Maak me geen zorgen overigens hoor, bij de laatste echo bleek al dat hij/zij diep weggestopt zit. Vind het alleen wel jammer. Woensdag maar goed opletten waar de vlos 'm vindt, misschien dat het dan beter lukt!

*** bruisje: gefeliciteerd! ***

hmmmmm, waar gingen de rest van de pagina's ook alweer over.... o, ja, over kamertjes. Wij gaan morgen een dagje op pad om eens rond te kijken. Heb MP ook in de gaten gehouden (daar hebben we de box en kinderwagen ook al vandaan), maar komt nog niet echt wat voorbij naar onze smaak en ben bang dat ik niet geduldig genoeg ben om dat nog heel lang af te wachten haha. Denk dat we morgen in ieder geval naar Babypark en Babydump gaan. Zag op de site van Babypark een aantal leuke showroom modellen staan (al hoop ik wel dat die in een betere staat zijn dan de showmodellen die ik ooit bij prenatal heb zien staan).
    Veel andere, kleinere dingen kan ik van mijn vriendin lenen, die is afgelopen juni bevallen. O en het wiegje waar mijn vriend in heeft gelegen komt de eerste tijd bij ons op de kamer, moet nog wel een beetje opgeknapt worden.

Vandaag te horen gekregen dat ik 2 januari verplicht vrij ben....vervelend, maar niet heus! Baas heeft besloten kantoor die dag helemaal dicht te doen, yeah!

Kwaaltjes worden hier langzaam maar zeker minder. Hou het 's avonds wat langer vol (met nu en dan een dip), slaap iets beter, misselijkheid niet meer de hele dag (kan nu ook weer aardig leven op 3 maaltijden per dag ipv 8x een klein beetje), obstipatie gaat aardig goed nu dankzij de lactulose, boobs doen wel nog steeds heel zeer en als ik gekruid heb gegeten (zoals vanavond onzettend lekkere scherpe knoflooksaus) dan breekt met dat ontzettend op. Dat was het wel geloof ik haha.

Verder weet ik het echt niet meer....

Liefs Kaatje

6. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

Mijn vriend is ieder jaar van half juli tot half augustus vrij, dus dat komt mooi uit (mits ik een beetje op tijd beval natuurlijk...)

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nee hoor, ik heb er maar eentje en die is dus klein, vandaar dat ik niet begreep dat iemand een uur per dag bezig kon zijn in zo'n kleine ruimte (ik ben zelf 10 a 15 minuten per week kwijt aan de schoonmaak van mijn badkamer). Maar goed, hij fonkelde wel elk kalkaanslagje of spoortje in een hoekje of voegje was foetsie :D !

@Kaatje, ik heb een kamertje van Babypark (model Shakery, zie album) en vond veel kamertjes van waardeloze kwaliteit. Bij sommige meubeltjes zag je dat ze al heel snel beschadigd waren, scheef, laden niet goed liepen of je die bedjes zo heen en weer kon schudden. Dat ledikantje wat we nu hebben, daar krijgt ze geen beweging in al gaat ze er aan hangen wiebelen. Ben er erg tevreden over.

8. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Hey da's toevallig. Ik heb gisteren de witte gekocht en ook de mousserende versie ervan. Lijkt dan toch een beetje op champagne. Voor alle zekerheid heb ik mijn zusje ook gevraagd om naar de jumbo te gaan voor de bonne nouvelle. In de carl Jung zit niog wel 0,5% alcohol zag ik. Maar dat is zoooo laag. Veslagje volgt na de Kerst welke het lekkerst is...

9. passie83

passie83 Actief lid

12 nov 2008
    133
    0
    0
    student
    appingedam (groningen)
    Goedemorgen dames,

Heeft iedereen een lekkere vakantie, hier wel, lekker uitslapen enzo. Ik heb net het groene kruis gebeld voor kraamzorg en daarna met mijn verzekering, alles was goed en hoef mijn polis niet uit te breiden, ben goed verzekerd gelukkig.

Gelukkig nog een last van misselijkheid of kokhalzen gelukkig. Wel wat last van obstipatie, waar kan je die lactulose krijgen, gewoon bij de drogist?

Nou dat was het weer voor vandaag, ben alweer 12 weken en 2 dagen, dus dat schiet lekker op.

Fijne dag iedereen.

10. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Morning dames!

Bijna kerst, vind het zo raar dat het deze week al is! Voor mijn gevoel zitten we nog in oktober ;)

Wat gaat de tijd toch snel he?!

Heb wel zin in kerst!

Hoe is het met alle zwangere dametjes vandaag? Hier gaat alles goed! Alleen vandaag nog werken en dan lekker 5 dagen vrij, jihoe! :D

11. Mona Lisa Smile

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Gisteren me helemaal laten optutten bij de kapper. ik heb het met haar er nog even over gehad met haar kleuren. Zij gaf aan dat tegenwoordig de kleuringen veel minder zijn. Het is puur dat je er zelf tegen kan qua geur. Ik zat bv naast een dame die een permanent had (doen ze dat nog tegenwoordig ) en toen heb ik toch maar een ander plekje gevraagd. Dus weer lekker kleurtje in mijn haar met een paar lichtere plukjes... :)

12. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ik heb mijn haartjes gisteren donker geverft! Het is wel een iets andere kleur geworden, maar of dat nou door de hormonen komt?! ;) Ik weet het niet! Ben ik elk geval gelukkig :D

Mona Lisa; Lekker he?! Lekker tutten voor de kerst ;)

13. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ja kun je gewoon bij elke drogist kopen en anders bij de apotheek.

Goeiemorgen allemaal!

Ik heb afgelopen week ook mijn uitgroei weer even bijgekleurd! ;)

Bijna kerst...gezellig! Wel druk druk ivm dat ze allemaal naar hier komen maar wel leuk. Morgen al beginnen met de voorbereidingen voor het diner :D

14. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    Lekker hoor, kappertje. Tja, ik 'mag' niets aan mijn haartjes doen. Ik laat het groeien voor donatie. Ze maken dan pruiken voor kindjes met kanker. Dit vond ik wel en goed doel, dus haartjes lang en niet kleuren :D

Vannochtend echo gehad! Beebje maakt het goed. Lag eerst stil te slapen, maar werd wakker en begon lekker te zwaaien. Alles zag er goed uit en ik ben eerder uitgerekend: 16 juli is mijn 'nieuwe' datum. heb Kaatje al een PB gestuurd om ff aan te passen, nu nog mijn banner even bijwerken. Zal straks de echo scannen en plaatsen!

Carl Jung noemen ze alcoholvrij... denk dat die 0,5% al vervlogen is bij het inschenken dan? haha.

Kraamzorg bij de Waarden, net als vorige keer. Was prima!
    En wij hebben iedere week al een hele fijne schoonmaakster, dus schoon is het al :D

15. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen hier!

gisteren mooie echo gehad.
    Kleintje is 4,4 cm, nekplooi 0,9 mm. Geen idee wat dat betekent, want heb dit nooit eerder meegekregen, maar vlgens de gyn was dta dus perfect. Alles erop en eraan en zeer beweeglijk en maar zwaaien :)

16. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)

17. Mona Lisa Smile

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Hmmm bijgelezen, nu proberen even te reageren op iedereen.

1 berichtje sprong eruit: Bruisje ontzettend blij te horen dat je wee zwanger bent. Ik duim voor je dat je een topzwangerschap mag hebben!

@ alle nieuwe echo's: mooi mooi! Robine, we lopen ongeveer gelijk op, da's leuk dan om te horen dat onze beeb al weer 5,9 cm is. Ze groeien echt hard nu! idd de mijne was 2 weken geleden 3,6 cm. Vorige week dus 4,7 en dus deze week zal ie ook wel dan rond de 5,9 zijn hé.

@ iedereen met kwaaltjes: borsten zijn niet meer pijnlijk, maar groeien wel flink. Ik heb 's ochtends wel dat er kleine gelige korstjes op mijn tepels zitten ( opgedroogde melk?); niet meer misselijk tenzij ik echt lunch oversla (omdat ik nog bij de kapper zat; gisteren dus :)); wel nog moe: ik haal net 9 uur á half tien. Dat wordt nog wat bij kerst en oud en nieuw.

O ja: je bent tweeling of niet hé: zegt mijn zus doodleuk aan de telefoon dat ze hun kamertje ook met nijntje gaan inrichten! Ze had al bruine glanzende gordijnen hangen en dat wilden zemet oranje combineren, dat wist ik al. En zo zijn ze op nijntje uitgekomen. Ik zij toen dat iik de klamboe van mijn vriendin had gekregen met nijntje erop... En toen kon zij de rest wel invullen. Grappig toch! Het worden toch 2 verschillende kamertjes, zij heeft toch een iets anders smaak :).

18. Mona Lisa Smile

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Hahaha over Carl Jung, denk het ook ja!

Ik heb me ingeschreven bij Zuidzorg opaanraden van vk. Ik heb de papieren al binnen, maar moet eea nog even doorlezen. Ik heb mijn pakket uitgebreid dus denk dat ik nog even naar zuidzorg moet bellen hierover. Zo maar even doen. Ennuh, hier ook een topschoonmaakster! Hoe verwend klinkt dit: ik gisterenochtend boodschapjes doen en naar de kapper... en dan om half twee in een fris huisje thuiskomen en strijk gedaan whoehoe... Maarruh, ik draag haar op handen hoor! Ze is goud waard en apprecieer het ontzettend...

Mooie echo Sabbe! Heerlijk al die fotootjes.

19. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    vind ik ook heerlijk.
    Ik moet zeggen 't is m'n vierde en de eerste keer dat ik zo'n mooie foto's heb.
    Heb de indruk dat m'n gyn beter z'n best doet als m'n man er bij is (en vroeger was ie zelden thuis met z'n werk, maar nu is ie wel alle dagen thuis dus kan hij mee :) )

20. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Robine hoe gaat het met je hersenschudding?

Ani ik snap best dat jij je ervaringen met de kraamzorg hier neerzet. Het kan behoorlijk belangrijk zijn hoe dit verloopt. Als je een makkelijke bevalling hebt valt het wel mee maar krijg je een keizersnede dan moet je wel van een goede kraamhulp aankunnen en zeker van de maximale uren uit kunnen gaan.

wbpepe knap van je dat je je haar afstaat voor donatie van een goed doel, je maakt hier weer kinderen blij mee!
    Fijn dat je echo goed was en ook lekker dat je een paar dagen eerder uitgerekend bent!

Sabbe mooie echo hoor!

MLS wat toevallig dat ze ook voor nijntje gaat!

Deel Deze Pagina