Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    heb nog een leuke site gevonden:
    http://www.oeiikgroei.nl/zwangerschap.asp?id=26

@sara1987: mijn VK heeft zelf een echo apparaat. Zij maakt met 8 en 12 weken een echo. Denk dat de 8 weken gewoon service is en de 12 weken zal ze wel aan de verzekering declareren. Je krijgt volgens mij ook alleen 12 en 20 weken vergoed.

2. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    hoi meiden !

Nieuwe echo in album !

3. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Klopt. Ik zit inderdaad ook bij Verloskundigepraktijk IJsselmonde. Zou wel heel grappig zijn. Ik heb 's ochtends een afspraak, en jij?

Wie weet kennen we elkaar al....hahah

4. wat een leuke site. Ik heb er ff snel doorheen gebladerd maar heb wel een vraag. Erstaat bij week 13 dat de baby zo´n 7,5 cm is. Nu heb ik vorige week een echo gehad en daar was de baby al 9 cm. toch kwam ze op dezelfde uitgerekende datum uit als mij. Hoe kan dit?

5. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    he miamel: mooie echo hoor!

tja, op elke site staat weer wat anders wat grootte van de baby betreft, en een echo verteld volgens mij toch echt de waarheid!

weet niet of ik het hier al een keer neergezet heb, maar het liedje "slaap maar" van marco borsato is op dit moment echt het mooiste lied dat je kunt bedenken!

6. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Het klopt dat alleen de 12 en 20 weken echo worden vergoed. Maar soms is er een medische reden waarom er eerder een echo wordt gemaakt. Bij mij was dat omdat ik hiervoor een MA heb gehad. Daarom mocht ik nu met 7 weken al naar het ZKH voor een echo. Ik kreeg 2 weken later weer een echo, ter geruststelling en voor de termijnbepaling.

7. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Vond het ook een leuke site, maar er staat ook wel onzin op zoals 'tepels harden'. En er stond ineens weer dat je maar 3 eieren in de week mag, dat heb ik nog nooit ergens gelezen, nu maar met mijn vriend afgesproken dat we gewoon de adviezen van voedingscentrum en verloskundige volgen anders raak ik helemaal in de war.... Bovendien moet ik volgens mij juist eieren hebben omdat vlees me op het moment erg tegenstaat en melkproducten kan ik niet tegen, ik moet toch ergens kalk en eiwit vandaan halen? Vind het maar moeilijk, vooral al die tegenstrijdige adviezen overal...

8. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    He m'n banner is nog steeds weg.... even een nieuwe uitzoeken!
    * toevoeging: vind het zo gemeen, ben ik ineens een dag korter zwanger! Ben helemaal ingesteld op 'dinsdag wisseldag'/

Miamel: mooie echo!

9. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hallo dames!

Leuke kerstdagen gehad? Hope so!

Miamel; Mooie foto! :) Mag ik vragen waar je dat leuke shirt hebt gekocht?! Ik wil hem ook! :D GEWELDIG! :)

10. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Dankjewel Linda !

Het shirt (uitgerekend in Juli) heb ik gekregen van Beastie (het grote smeptopic) omdat ze dit jaar juli uitgerekend was en het shirt nu niet meer gebruikte ! Lief he ! Zal wel even vragen waar ze het gekocht heeft ;)

11. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam

tja, wie weet...

woon jij zelf ook in ijsselmonde?...

kom zelf uit beverwaard....

ik heb 12 uur een afspraak, dus denk dat jij dan al weg bent...
    ben trouwens erg tevreden tot nu toe met de praktijk.

12. diantje82

diantje82 Actief lid

19 apr 2008
    277
    0
    0
    Verzorgende IG
    Apeldoorn
    Zo meiden ben ik ook weer eens nu de kerstdagen voorbij zijn.

Ik heb geen plannen met oud en nieuw moet namelijk werken beide dagen.

Ik krijg meerdere echo maar dit is op medische basis omdat ik een late MK heb gehad. Maar volgens mij krijg je 2 echo's standaard vergoedt hangt denk ik ook van de verzekering.

24 december ook de 1e echo gehad. en alles was perfect. De baby had een duidelijk kloppend hartje en het was lekker druk aanwezig..
    15 januari heb ik weer een echo.

13. diantje82

diantje82 Actief lid

19 apr 2008
    277
    0
    0
    Verzorgende IG
    Apeldoorn
    In mijn album staat de echo.

Ben wel 3 dagen verder volgens het echapparaat maar de VK zei dat dat meestal zo is en dat ik gewoon de uitgerekende datum moest aanhouden volgens mijn laatste ongesteldheid en dat is dan nu 10 weken en 4 dagen.

14. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal!

15. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen

16. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Goeiemorgen !

17. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    goede morgen!
    Bedankt voor jullie antwoorden. ik voel me vandaag een stuk beter gelukkig. Iedereen fijne dag toegewenst!

18. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    goedemorgen allemaal!
    pfoe, wat begin ik, slecht te slapen zeg... moet op zich nog niet zoveel plassen maar heb wel de hele nacht door ontzettende dorst (terwijl ik echt heel veel water en thee drink overdag)

we gaan vandaag waarschijnlijk naar de schaatsbaan, ik doe maar erg voorzichtig, want je weet maar nooit nu natuurlijk ;)

Volgens mij gaat alles nog goed bij alle juli mama's, fijn om te horen!

19. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Ja, ik woon sinds oktober in Oud IJsselmonde. Maar ik kende de buurt wel al want ik heb van mijn 12de tot mijn 20ste in Groot IJsselmonde gewoont. Mijn ouders wonen er nog steeds, lekker makkelijk met oppassen straks hihi.

Ben ook zeker tevreden over de praktijk. Ik heb dan wel maar 1 afspraak gehad maar mijn gevoel was goed.

20. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Dames,

Hebben jullie trouwens nog tips waar je leuke zwangerschapskleding kan kopen?

Heb ook ff bij de H&M op de site gekeken maar daar hadden ze maar 3 artikelen ofzo.

Groetjes,
    Wendy

Deel Deze Pagina