Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik ga geen cursus volgen, heb ik bij de 1e ook niet gedaan en heb er geen spijt van gehad.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sarah ik wil de cursus samen bevallen gaan doen. Omdat je dan lekker samen bezig met het kindje. Mijn man vond het eerst iets voor watjes (geen idee waar hij dat nou weer vandaan haalt) maar toen ik zei dat hij mij dan kon helpen met pijnverlichting enzo wilde hij wel. Ik hoop alleen dat het op een gunstige avond is want mijn man werkt in de horeca. Ik heb er heel veel gunstige verhalen over gelezen.

3. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    nog niet alles gelezen maar dat komt morgen wel weer.
    hier alvast een deel:

@deetje: ik las ergens dat je geen vlees kan verdragen
    en dat je toch kalk en eiwitten binnen wilt krijgen.
    Mijn zusje is al ruim 15 jaar vega (omdat ze het een vies idee vind een dood
    dier op te eten) en had lang tijd last van bloedarmoede en zo.
    ze eet nu veel noten en soja producuten. dat help haar goed.
    ik kan zelf ook erg slecht tegen koeien melk maar geiten melk wel heel goed.
    misschien is dat wat voor je.
    hopelijk heb je iets aan de tips.

@00wendy00: ik heb 2 mooi broeken bij miss etam gekocht was 60,00 in totaal
    kwijt. bij de hema hebben ze hele mooi basic truitjes ongeveer 10,00. nu
    lekker lang en groeien mee met je buik.
    http://positiewinkel.nl/ heeft ook leuke broeken die niet duur zijn.
    veel plezier met shoppen :)

@maimel: ooh wat gaaf lijkt me dat als je het hartje hoort. wij gaan 14 jan naar de vk
    en dan gaan we het hartje luisteren had ze belooft ben zo benieuwd.
    heb wel een toeter van een collega gekregen maar ja daar kan ik zelf niet mee luisteren alleen
    manlief zou dat kunnen.
    maar goed ik zal het vaker voelen dat is mijn voorrecht dan wel weer.

@sucre: Mijn schoonvader zit vaak aan me buik. heb van de week gezet dat als me
    buik groeit dat ik het hem zou vertellen en dat hij dan echt wel even mocht voelen.
    maar niet ongevraagt wat vind het eigelijk niet zo fijn. heb nog maar een heel klein bolletje
    en het is dus best wel op een intieme plek.
    dat vond hij wel eerlijk van me en goed. hij heeft daarna er niet meer aangezeten.

@alle: haha zit me net een leuke tekst te bedenken voor een t-shrt of buikband.
    "Nee je mag niet aan me buik zitten, voel toch ook niet steeds aan jou vetrollen?"

liefs gyino

4. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    whaaah die is goed die tekst ga ik af laten drukken! moet je patent op aanvragen, dan stroomt het geld vast binnen ;)

5. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Gyino, wat een goede tekst! :D Laat je meteen 50 buikbanden afdrukken voor de hele juli-clan?

Sarah, ik heb ook al georienteerd op cursussen. Gym lijkt me niks, is meer beppen. Ik denk nu aan zwangerschapsyoga, waar ik nu al mee zou kunnen beginnen en daarbij of zwemmen of zwangerfit. Ik ga nog ff goed kijken wat me het leukste lijkt. De yoga wil ik voor mijn ademhaling, omdat ik snel hyperventileer, zelfs in mijn slaap.

Deetje, dan zou ik de doos gewoon halen! De blije doos is inderdaad van de prenatal. Die krijg je met ongeveer 30 weken zwangerschap. Ik had hem de vorige keer aangevraagd, maar nooit afgemeld, toen ik de MA heb gehad. Vandaar dat ik er al 1 heb.

Met betrekking tot de echo's voor geslachtsbepaling. Ik heb me altijd afgevraagd waarom mensen dit doen. Je komt er met de 20 weken toch al achter, als je dat wil?

Ik heb vandaag mijn eerste positiekleding gekocht. Het was even zoeken, maar ben zeer tevreden! Heb een spijkerrokje gekocht en een zwarte legging, een zwart stoer vest, een rood-roze longsleeve en een zwarte longsleeve, allebei met leuke prints. Ook nog 2 zwangerschapsslips gekocht. Dat had ik veeeeeel eerder moeten doen, wat zitten die fijn! :D

6. Niet meer actief

Hallo allemaal!
    Liefje is een avondje weg en ik probeer dus even bij te lezen na bijna 2 weken van afwezigheid :(
    Valt nog niet mee, dus moet nog zo'n 20 pagina;s, LOL
    Toch even een ego berichtje van deze kant.
    Hier gaat alles steeds beter, minder misselijk (op oudjaarsdag na, de hele dag boven de pot gehangen, maar dat was meer een griepje :S)
    Met 10 weken hebben we samen het hartje kunnen horen kloppen met de angelsound, wat voelt dat heerlijk! Gisteravond voor het slapen gaan nog even geluisterd, stelt toch ook wel weer gerust hoor.
    Vanmorgen lekker wezen baby shoppen, hebben een kinderkamertje gekocht, kinderwagen, maxi-cosi en box. Was eindejaars uitverkoop in Tilburg, dus lekker voordelig uit al zeggen we zelf.
    Dinsdag moet ik voor de nekplooimeting en vrijdag weer de gewone controle bij de gyn... ook weer spannend, we naderen de 12 weken!

Hopelijk is iedereen de feestdagen goed doorgekomen en nog beter begonnen aan het nieuwe jaar.
    Namens het front hier allemaal een heel goed, gezond en vooral rond 2009 gewenst, dat er vele gezonde beebjes geboren mogen worden.

PS mocht ik vervelende berichten gemist hebben, excuus.... ga zo snel mogelijk bijlezen :)

Liefs

7. Niet meer actief

Nou, enigszins bijgelezen dus.
    Alle zieken wens ik heel veel beterschap, het heerst!
    Hopenlijk knappen jullie allemaal snel op zodat je weer heerlijk kunt genieten van je zwangerschap.
    Ik ga nu niet meer op iedereen apart reageren, maar ben blij dat alle berichtjes over bloedverlies en zorgwekkende omstandigheden toch goed zijn afgelopen en dat jullie goede echo's hebben gehad.
    Prachtfoto's ook weer gezien, heerlijk!

Fijne avond lieverds... ik ga slapen :D

8. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    Dank jullie voor jullie lieve woorden! Hart onder de riem, echt waar.
    Ben nog steeds ziek. Net 38.7 gemeten. Paracetamol genomen en nu voel ik dat ie werkt. Maar ik ben nog steeds goed beroerd. Vervelend dat ik bijna niks kan doen. En de paracetamol wil ik niet te vaak nemen, liefst helemaal niet, maar ja, ik voel me zo slecht dat het wel 'moet' ...

@Sunshine82
    Je hebt ook een PB-je, mocht je tussen deze hoop berichtjes dit missen :D. Maar ook gelijk voor andere meiden met keelpijn. Tegen keelpijn helpt Tonsiotreen zuigtabletten van VSM. Die mag je met zwangerschap en BV gebruiken! En ze werken goed!

@sarah1987 en debby82
    Wij hebben bij de de eerste ook 'samen bevallen' gedaan. Mijn man leek het eerst helemaal niets, maar ik had ons al opgegeven, hehehe. Dus hij 'moest' wel. Vond n.l. dat hij ook wel wat ervoor mocht overhebben. Na een paar avonden vond hij het ook onwijs gezellig. Leuk contact met stellen in dezelfde situatie die in de buurt wonen. Dus dat was gewoon gaaf. En toen ik tijdens de bevallig een weëenstorm kreeg, rugweëen en ik niet meer wist hoe te puffen, wist hij precies wat hij moest doen om me er doorheen te slepen.

@kellly
    Ben blij voor je dat je gerustgesteld bent. Maak je vooral niet druk over die VK. Er worden beetje vervelende dingen over haar gezegd, maar mag ze ook eens geen zin hebben... het is ook maar een mens! En ze kwam toch? Beetje tegensputteren was echt heus vervelend voor jou, maar ik vind het zelf wel menselijk zo in de avond... klagen jullie niet ook wel eens op werk tegen collega's over een rotdag, een rotklant o.i.d en zijn jullie nooit geïrriteerd tegen een ander? Balen bij overwerk? Ach, ik zou me er niet druk om maken. Wie weet had ze iets geplanned die avond, weet zij in haar jaren ervaring dat het wel zal meevallen, en bekijkt ze het dus vanuit een heel andere hoek. Tuurlijk heeft ze rekening te houden met dat het jou rauw op je dak valt, jij niet die ervaring deelt, maar ze kwam toch ook?... Jij moet je iig niet schuldig voelen, en genieten van je beebje.

9. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Wbpepe heel veel beterschap! ;)

Goeiemorgen allemaal! :D

10. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Goeie morgen allemaal!

11. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    Goeiemorgen

12. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    goede morgen!

13. daantje27

daantje27 Actief lid

19 mei 2008
    182
    0
    0
    Goeiemorgen dames

@Kelly fijn om te horen dat alles goed is. Zoals de andere dames ook al zeiden laat je niet kisten hoor door die verloskundige.

Ik lees hier dat sommige dames een echo gepland hebben staan met geslachtsbepaling spannend zeg :) :)
    Zie dat Kelly deze heeft bij 16 weken. Heb op een aantal website's gekeken maar die doen dat pas vanaf 19 weken.

Over cursussen gesproken ik was er eerst niet voor ik zag allemaal dames voor me die yoga achtige dingen aan het doen waren das echt niets voor mij. Maar toen las ik dat er ook meer dingen aan bod komen zoals het geven van borstvoeding en de verzorging van de baby. Eerlijk gezegd weet ik daar weinig van :oops: Het zijn 8 avonden van 1 uur dus nog wel te doen denk ik.

Iedereen een fijne zondag

Liefs Daantje

14. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Goodmorning !

15. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    goeie morgen!

ook ik wil denk ik zwangerschapsyoga gaan doen, lijkt me goed om te leren ontspannen. Kan ook tijdens de zwangerschap al heel erg handig zijn denk ik.

Ik wil eigenlijk ook nog een echo voor de 20 weken, maar zouden ze dan echt al kunnen zien wat het wordt? Anders wacht ik liever, straks hebben ze het mis en heb ik alles al in een kleur gekocht hihi

ga vandaag naar de film wit licht, heeft iemand die al gezien?

fijne dag allemaal, tot laters!

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb hem nog niet gezien maar wil hem wel graag zien. Misschien dat ik volgende week ga ofzo.

17. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Met sam hebben we met 16w6 dagen de geslachtsbepaling gehad en zagen duidelijk dat het ene jongetje was. Nu doen we het weer zo ronmd de 17 weken. Bij ons echobureau doen ze het vanaf 17 weken. Zij werken ook voor het ziekenhuis, dus zijn echt wel kundig. En ja je kunt het dus zeker zien.

Ik heb met sam yoga gedaan. Nu doe ik niks. De yogamevrouw is er mee gestopt, maar ik vin dhet prima zo. Tijdens mijn bevalling heb ik nergens iuets aan gehad, aangezien ik in 2 uur bevallen ben en een weeenstorm heb gehad...maar ik vond de yoga wel ontspannend! ;)

18. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Ik heb ook nog nooit iets van yoga of zwangerschapsgym gevolgd. Ben niet t type ernaar. Pijn doet t toch en daar kan een cursus niks aan veranderen. Maar ms is t wel leuk als je vanalles over bv etc wil weten hoor.......ieder voor zich.

19. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    hoi meiden ,

Nieuwe buikfoto in album !
    Vandaag 12 weken !

20. Robine