Hey meiden, Ik herken het verhaal van de pukkeltjes dat is inderdaad iritant. Nou ik hoor dat jullie allemaal eigenlijk al een echo gehad hebben met 8 wkn de mijne is pas met 13 wkn duurt echt verschrikkelijk lang. Wel is mijn buik al gegroei en denk dat ik of te veel gegeten heb met de feestdagen of ik mischien al wat verder ben dan ik dacht. Slapen lukt ook niet zo best ik ben erg onrustig en lig heel de nacht te woelen. Verder heel de dag een brok in mijn keel en een misselijk gevoel maar dat wordt nu al minder. Wij zijn nog niet van plan om een nieuwe auto te kopen hoop dat het gewoon past in de BMW. Groetjes Miranda
Hoi! Debby, bedankt voor de info! Linda; spreekt voor zich hoor! We zijn er toch voor om elkaar een luisterend oor te bieden en elkaar te steunen? Rustig aan en snel opknappen! Beterschap! Sarah; mooie echo! Ik reageerde ongeveer hetzelfde toen ik onze echo voor het eerst zag. Ik was destijds 1,5 week teruggezet... Net wat Debby al zegt, geldt ook voor mij... (als jij eerder bevalt, ben je alsnog een juli mama. Als ik later beval ben ik een augustus mama) Hier gaat alles zo z'n gangetje! A.s. woensdag de tweede echo... Spannend! Ik kan niet wachten.. Ik hoop dat ons kindje het goed maakt!
Het was fantastisch! Elke dag rond 30°C. Ik ben heel mooi bruin geworden Afhankelijk van de mutualiteit krijg je een geschenk bij de geboorte. Bij ons is dat dus een volledige kinderkamer. Vinden we echt geweldig! Mijn moeder wil de complete wandelwagen voor ons kopen, dus dat hebben we dan ook al.
Dat is dan goed geregeld meilan, mag je wel uit verschillende kamertjes kiezen? Fijn dat je zo een lekker weer hebt gehad... Wij waren ook aan het twijfelen of we nog op vakantie zouden gaan. Ik wilde nog graag naar Cuba. Maar dat zou dan eind februari zijn en dan ben ik al 18 weken. Ik durf dat niet zo goed meer aan. Ik moet zeggen dat ik erg verwend ben. Ik ben vorig jaar in 1 jaar naar India en Zuid-Afrika (honeymoon) geweest en dus is het ook niet erg om nu even niet te gaan maar gewoon lekker een weekje thuis te blijven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd geniet van verre reizen en wel een beetje opzie tegen vakanties met een klein kind. Dan ga je naar Center Parcs of een camping in Frankrijk... maar goed je krijgt er vast genoeg moois voor terug. Fijn dat je nog even hebt kunnen genieten in Mexico hoor!
Ik ken t gevoel. Ik hou ook erg van verre reizen(Thailand, Amerika, Caribisch gebied, Afrika etc) en vooral van wintersport! Het laatste moeten we helaas wel ff een jaar of 4 opzij schuiven omdat ik t pas weer leuk vind als de kids kunnen gaan skieen in een klasje. Nu dus weer opnieuw 4 jaar wachten vanaf juli CP of Frankrijk hoeft toch niet? Wij gaan al 2 jaar in de zomervakantie vliegen met Jill erbij. Wel naar Spanje of Griekenland, dus niet te ver, maar daar zijn ook zat leuke stadjes/plaatsen voor met kinderen erbij. Dit jaar slaan we overigens over. Volgend jaar staat Menorca alweer in de planning, dan met 2 kids
oh meiden, vind het zo lastig om op iedereen individueel te reageren, al die namen en verhalen! ik onthoud veel maar niet alles whaaah @sarah: mooi he, eindelijk dat bewijs in je buik! en natuurlijk mag je hier blijven @meilan; dat is gaaf, dat je van de verzekering een kamertje krijgt @debby: ik was ook nog aan het twijfelen over een vakantie in mei. Ik ben dan al 27 weken, maar volgens de zwangeren waarmee ik praat kan dat nog best! en we vertrekken dan naar mijn schoonmoeder, die woont in californie. Lijkt me heerlijk nog even weg voor ons leven weer een andere wending krijgt. en wat center parcs betreft: je kunt ook met een baby gewoon nog verre reizen maken hoor! heb je alleen wat meer organisatietalent en guts voor nodig maar t kan zeker over de auto: ik heb een ieniemienie fiat seicento en mijn man een seat ibiza. Allebei niet heel erg groot, maar moet best lukken denk ik
hmmm ja ik weet wel dat het je nog wel verre reizen kan maken. Vraag is alleen of het kindje en ikzelf daar gelukkig van zouden worden. Ik hou een beetje van zwerven dus op elk moment beslissen waar heen te gaan, een trein te pakken en naar een ander deel van het land te gaan ed. en dat lijkt me niet slim met een kleine. Verder vind ik een vliegreis van 12 uur ofzo gewoon zielig voor een klein kind (en voor de medepassagiers haha). Maar Europa zou inderdaad nog wel kunnen. Ik moet het dan maar even bekijken. Ach en waarschijnlijk ben ik zo verliefd op mijn kindje dat het me niet uitmaakt waar ik ben, als het kind het maar leuk heeft.
hey dames, hier zijn we oud en nieuw ook weer goed doorgekomen, lagen om half 5 pas op bed haha. ben alweer 14 weken, wat gaat de tijd snel zeg. weet het nog niet zeker of ik de 20 weken echo moet doen, maar daar denk ik deze week nog wel even goed over na. hier verder alles goed, voel me prima, ben op het moment alleen snotverkouden blegghh, maar ja dat gaat ook wel weer over. mijn buikje begint een heel klein beetje te groeien nu, zie nu een extra vetrolletje verschijnen haha. nou dat was het ff voor nu. iedereen een fijne aaf gewenst.
Hallo dames, Hoe is tie met jullie? Veel zieken lees ik. Bah, blijven jullie maar lekker in bed liggen hoor. Morgen hebben we onze 2e afspraak bij de verloskundige en dan gaan we naar het hartje luisteren. En morgen ben ik jarig dus dat is een leuke cadeautje. Nou, ik ga lekker onder mijn dekentje een filmpie kijken want wat is het koud! Groetjes, Wendy
Ik maak ook enkele keren per jaar een verre reis. Vorig jaar ben ik naar Indonesië, Maleisië, Egypte en Ghana geweest. Geweldig gewoon! Je kan toch gerust nog naar Cuba als je 18 weken zwanger bent. Ik ga in maart ook nog eens op vakantie. De bestemming hebben we nog niet gekozen. Gewoon doen, zou ik zeggen. Zeker nu je nog even rustig met z'n tweetjes kan. Wij zijn van plan om de eerste twee jaar met de kleine in Europa op vakantie te gaan, omdat we nog niet veel van Europa hebben gezien. Vreselijk, niet Griekenland staat boven aan de lijst. Daarna gaan we gewoon weer ver op vakantie, hoor. Mijn ouders hebben dat ook gedaan (met 4 kinderen!). Het zal iets anders zijn (niet backpacken zoals gewoonlijk), maar rondreizen kan zeker. O, en mijn eerste vakantie zonder man en kind ligt ondertussen ook al vast. Ik ga met mijn zusje naar New York! Heerlijk!
wow meilan wat heb jij veel vrij zeg... kan je zoveel verlof krijgen? Ik wilde graag 13 weken verlof om een miniwereldreisje te maken (gewoon met een rugzak hoor) maar dat kreeg ik niet van mijn baas. Ik heb maar 5 weken en 2 extra weken kan ik erbij kopen dus 7. Ik kan wel naar cuba gaan maar ik ben bang dat de zorg daar niet zo goed is en dat ik me dan schuldig zou voelen als er juist dan iets zou gebeuren. Plus dat ik nu echt steeds uitgevloerd ben en ik geen garantie heb dat het met 18 weken weg is... Ik kan wel met mijn werk een week op studiereis naar Mlawi doen in april. Ik had dat echt graag gedaan. Maar je bent verplicht malariapillen te slikken omdat de bank verantwoordelijk voor je is en je echt midden in een malariagebied zit. Helaas zijn malariapillen uit den boze als je zwanger bent. Een collega gaat nu voor mij in de plaats... En wat leuk zeg New York met je zusje... ik wou dat mijn zusje dat wilde doen. Maar mijn zusje is altijd geld- en werkloos en ik heb geen zin om altijd voor haar te betalen. Ik vind dat je wel lef hebt om dat nu al te boeken! Ik heb geen idee hoe ik me voel als ik een kind heb, misschien word ik wel een enorme moederkloek die helemaal niet zo ver wil zonder mijn kind...
Goeiemorgen! Internet lag er hier 2 dagen uit...eindelijk weer normaal nu. Sorry teveel om terug te lezen. Vandaag 13 weekjes! Verder gaat alles goed hier. Wel steeds vaker lage rugpijn. Hoop dat het niet erger gaat worden. Dadelijk naar het CB met Sam voor zijn prikjes Hoop dat hij er weinig last van heeft. Knuffel
Goeiemorgen! @ passie: waarom twijfel je over de 20 wk echo? Gewoon nieuwsgierig... Ik kan nl niet wachten! Over auto's: ik had net een nieuwe (voor mij nw dan) Ford Focus gekocht voor ik zwanger werd, we hebben de kinderwagen nog niet gepast maar vooral een nadeel vind ik dat de passagier-airbag niet uitgeschakeld kan worden en dat de kleine dus op de achterbank moet. De auto van m'n vriend is ruimte zat in maar daar heb ik niets aan als hij naar 't werk is. Wat vakantie betreft: wij zijn niet van die wereldreizigers, willen wel sparen voor een maand australie als de kids een jaar of 10 zijn. We zouden nu nog een weekend naar New York willen maar ik weet niet of dat prettig is zwanger, vliegen en die drukte... Maastricht is ook erg leuk! Di's ook raar, heb ik ineens zin in een sigaret nou ja gaat wel weer over... ik was eigenlijk niet van plan ooit nog te gaan roken, slecht voorbeeld voor de kleine. Heeft iemand al geschaatst? Krijg er steeds meer zin in... kan het altijd even proberen als het goed voelt toch? Moet een hoop doen vandaag, nu eerst de honden maar uitlaten in de kou! Wel mooi weer en wij hebben geen sneeuw. Dames, Fijne dag! Fijne echo (weet even niet meer wie ) en gefeliciteerd!
goedemorgen deetje, ik twijfel heel erg omdat, als ze wel een afwijking schijnen te vinden en het blijkt achteraf niets te zijn, je dan 20 weken in onzekerheid hebt gezeten. maar aan de andere kant is het dan wel prettig om te weten, want je kan je daar dan op voorbereiden. tja ik weet het gewoon nog niet zeker, wil er deze week nog goed over nadenken en goed overleggen met mijn vriend.
Hallo allemaal, @ alle zieke beterschap @ iedereen die een echo heeft have fun @ iedereen die een echo gehad heeft wat een mooie fotos weer. Gister weer begonnen met werken na twee weken vrij en heb toch wel wat opstartproblemen :s Vorige week npmeting gehad en alles was oke. Mooie echofotos meegekregen. Maar nu maak ik me toch weer zorgen. Hebben al een paar weken geprobeerd om met de dopler te luisteren maar kunnen beide niets vinden. Donderdag intake bij de vk, misschien dat zij eens kan proberen. Wat een muts ben ik toch he
nou heb het er net met mijn vriend over gehad over de 20 weken echo en we hebben de knoop doorgehakt, we laten hem wel maken 18 februari om half 1 ben ik aan de beurt, wel spannend hoor.
@sarah.. Geweldig nieuws hoor, niets mooier dan het bewijs van een klein levend beebje in je buik! Lekker genieten, en ook al ben je wat verder teruggeplaatst... je kan altijd nog in juli bevallen hoor Als deze beeb mijn vorige kids achterna gaat, beval ik ook pas ergens in augustus Die moesten namelijk alle drie 'aangeduwd" worden LOL. Ik kom net terug van de nekplooi meting. Prachtige echo gehad, en duurde ruim half uur! Zat een stagiare bij , dus veel uitleg en veel kijken, erg leuk om een springende beeb te zien! Zagen ook erg mooi twee hersenhelften en al een beetje maagvulling Opa was mijn chauffeur vandaag en die heeft toen dus ook meteen even kennis gemaakt met zijn 5e kleinkind Ik plaats zo de foto's nog in mijn album... tevens van mijn 11 weken buik Fijne dag iedereen alvast! Ow ja, en vakantie kan gerust hoor... ik zat bij mijn vorige zwangerschap met 37 weken nog gewoon in de auto naar Italie Liefs Dommeltje
Dommeltje, wat fijn dat je echo goed was! Ben benieuwd naar de foto's, Sarah, wat fijn he, zo'n minimensje in je buik. Lekker genieten en gewoon met ons mee blijven kwebbelen. Passie, wat goed dat jullie toch een 20-weken echo gaan doen. Wij doen het ook, want mochten ze iets vinden, dan houden ze je extra goed in de gaten. Ook al blijkt later dat er niks aan de hand was. Maar sommige afwijkingen worden niet gezien, dat moet je je ook realiseren en dan kan je kindje bij de geboorte toch ernstig ziek blijken te zijn. Ik ben verpleegkundige op een intensive care voor pasgeborenen en kom dit regelmatig tegen... Deetje, leuk he, de kledingsmaak van mannen. Meilan, zo lekker zeg, al die vakanties. Wij houden er ook enorm van. In maart gaan wij nog op wintersport. Ik ga dan niet skien, maar denk dat ik me prima kan vermaken. Lekker wandelen, genieten van de Italiaanse zon, lekker eten. Ja, heb er helemaal zin in! En volgend jaar willen we gewoon weer. Nemen we mijn ouders mee, die willen zo graag eens naar de sneeuw, en kunnen die mooi oppassen. Over verre reizen, daar zijn wij ook helemaal gek van. Tijdens die reizen zie je toch ontzettend veel mensen met kleine kindjes reizen. Als zij dat kunnen, kunnen wij dat toch ook? Bijvoorbeeld een land als Vietnam, helemaal super, helemaal veilig. Ja, ik denk dat wij het na een goede voorbereiding wel zouden willen proberen.
Hallo meiden, ben ik ook weer eens! Vandaag om 3 uur heb ik de 12 wkn echo met nekplooimeting. Spannend weer! kan ook niet wachten tot ik verder ben we weten wat het word! Ik lees dat de meeste al een voorgevoel hebben. Ik heb dat totaal niet, ook met met de andere kids. Ik hoop natuurlijk wel op iets maar dat weten we pas als we de 20 wkn echo krijgen Wat heerlijk al die vakantie verhalen allemaal! Plannen jullie nog wat? misschien in het voorjaar of zo? We gaan in het voorjaar naar de stacaravan van mijn schoonouders. En verder hebben we niets in de planning. Weet nog van mijn vorige zwangerschappen dat ik de laatste maand echt niets meer kan, dus dan ben ik liever thuis. En wat een mooie echo's ook allemaal, van iedereen is het ook zo duidelijk. Echt super om te zien zo'n kleintje! Hebben jullie het ook op DVD mee gekregen? bij de vorige zwangerschappen kreeg ik het altijd op een DVD mee, maar dat doen ze helaas niet meer. Wel jammer hoor. Krijg wel een paar foto's mee gelukkig