Nou, ik heb de echo foto's geplaats, en meteen mijn buikje er maar bij hhahaha. Op de laatste echo zijn ook heel mooi de hersenhelftjes te zien De nekplooi was overigens 1,1 mm en ik weet nu dus ook dat mijn placenta aan de voorzijde ligt. Wat vakantieplannen betreft, we zouden eigenlijk in mei nog weggaan met de boys, maar vanwege onverwachte aanschaf van de auto en ook al het klein goed wat nu opnieuw moet worden gekocht hebben we besloten om dit jaar lekker thuis te blijven. Vriendlief ziet ons wel volgend jaar met 4 kids richting mallorca vertrekken, ofzo, hiihi... ben benieuwd of ons dat gaat lukken! Ik wens alle vakantiegangers in ieder geval wel veel "boek" plezier en vooral vakantie pret! Lekker genieten. degene die nog voor een echo moeten ook veel plezier gewenst! Liefs
@ wendy alvast een hele fijne verjaardag voormorgen! @whepe hoe voel jij je vandaag?slaat je kuur al aan! @sarah en de rest ,met een mooie echo super!fijn gevoel geeft dat he! ik heb zelf donderdag een afspraak bij de verlos. ben toch eigenlijk best wel weer zenuwachtig! hoop dat ze het hartje kan vinden, helemaal omdat ik al een paar dagen goed ziek ben! weet dat het geen kwaad kan maar geeft toch een soort van onrust! maar ja uit blijven gaan van het positieve!
het voordeel van de 20 weken echo is dat ze soms dingen kunnen vinden die nog in de baarmoeder verholpen kunnen worden. Lijkt me heel gek maar schijnt echt te kunnen. Een baby kan zelfs een bloedtransfusie krijgen in de baarmoeder. Leuk hoor al die 12 weken echos met nekplooimeting. Ik moet nog een weekje wachten. Maar tel nu al de dagen af. Ik kan niet wachten tot ik ons kindje weer kan zien springen! Mijn man en ik hebben net besloten dat we 16 februari een week vakantie nemen en dan lekker thuis blijven. Dat hebben we nog nooit gedaan. Maar is wel het verstandigst. Kunnen we lekker aan de kinderkamer werken en als we toch besluiten voor een andere auto te gaan (wat ik niet denk) dan hebben we nog wat geld achter de hand. Vorig jaar was ook een duur jaar met 2 grote reizen en een grote bruiloft. Nou is dat niet echt een probleem maar met een kleine op komst lijkt het me handig om wat geld achter de hand te houden.
jeetje wat een duidelijke echos alweer dommeltje en je buikje is ook al aardig gegroeid. Ben benieuwd of ik ook zo een mooie echo heb volgende week. Mijn buik is nog niet zo veel gegroeid maar ga zo wel ff kijken voor posiitiekleding. Heb vandaag een dagje vrij!
Dommeltje, mooie echo en jouw buik lijkt op die vann mij! wat kun je daar trots op zijn he. Wij willen eind april een weekend weg samen. We zijn dan 1 jaar getrouwd en heel misschien eind mei, begin juni nog een week of 2 kamperen, als de bankrekening en ik het toelaten.
Wij gaan eind april nog met zijn drietjes naar Gran canaria. Is 4 jaar geleden dat ik een zonvakantie had en straks met 2 kleintjes zo kort op elkaar zal het er ook wel even niet van komen. Hoop dat ik me dan goed voel. Ben dan 29 weken! We gaan 11 dagen
De enigste vakantie die wij gepland hebben zijn een paar daagjes Nederland om onze auto te verkopen en wat familie bezoekjes te doen, ook gezellig . Misschien ga ik nog wel een keertje mee naar Portugal waar mijn vriend werkt om daar eens een kijkje te nemen met Zoë, maar een echte vakantie zal er voorlopig niet meer in zitten...
De echo fotos staan in mijn album! over vakanties: het ligt een beetje aan of we nog voor de bevalling gaan trouwen. Als we gaan trouwen gaan we daarna op huwelijksreis waarschijnlijk naar barcelona of rome (of mocht ik echt weinig kunnen dan gaan we een weekendje naar gent of antwerpen) Stel dat het niet meer lukt om voor de bevalling te trouwen dan gaan we een weekendje weg denk ik. In februari volgend jaar ga ik waarschijnlijk 2 of 3 weken naar australie, met de kleine en zonder man. Mijn vriendinnen gaan daar voor een jaar backpacken en ik zou eigenlijk ook een aantal maanden meegaan. Dat zit er helaas niet meer in, maar op korte visite moet wel lukken dacht ik haha. Of die plannen ook daadwerkelijk doorgaan moet ik tegen die tijd nog maar zien.
@sarah... mooie foto's hoor, mag je best trots op zijn! En wat een spannende plannen voor volgend jaar alweer, geweldig! @sucre... ja ik ben ook supertrots op mijn buikie... vond het jammer dat ik met 6 weken nauwelijks kon verbergen dat ik zwanger was, maar ook dat is achteraf helemaal niet erg... het is zo leuk om dat nieuws te delen! Hoop dat het met de zieken onder ons weer wat beter gaat... Liefs
Hoi allemaal, is het bij jullie ook nog steeds zo wit buiten? Ik ben blij dat ik voorlopig niet aan het werk hoef en dus ook niet naar buiten. In de straatjes hier is nog steeds niet gestrooid en het is echt een ijsbaan! Ik hoef pas 2 februari aan de slag, ik heb een maand vrij kunnen nemen omdat het nu even rustig is op het werk en ik nog een hele berg overuren had staan. Het is ook hard nodig want we zijn al ruim een half jaar groot aan het verbouwen thuis en met die kleine op komst moet er toch wel wat af zijn over een tijdje! Als je een kamertje in wil richten is het ook wel handig als dat kamertje er daadwerkelijk is Maar ja, ik kan nu dus even door, m'n vriend moet wel gewoon werken maar dat is toch geen klusser. Gelukkig zijn de ergste vermoeidheid en misselijkheid voorbij! Ik heb gisteren gebeld voor de afspraak voor de 20wk echo, we hebben recht op een uitgebreidere versie omdat m'n vriend met maar 1 (normale) hand geboren is. Het is w.s. niet erfelijk maar als je toch even langer naar die kleine kan kijken, hee wie ben ik dan om te klagen! Wat blijkt nou, we moeten eerst daarvoor op een intakegesprek komen! Het wordt ook gedaan via de afdeling prenatale diagnostiek dus het is toch echt wel iets anders. Ik kan me het ook wel voorstellen dat zo'n intake nodig kan zijn want er zullen ook mensen komen waarbij ze wel verwachten iets te vinden. Nou ja, wij verwachten niks ergs dus alle info is gewoon mooi meegenomen. Op die intake kunnen we dan de echoafspraak maken.
Hallo dames, Nou, vanochtend hadden we onze 2e afspraak bij de verloskundige. Heb de uitslag van mijn bloed gehad en alles was prima. Ik ben wel resus-negatief maar dan krijg ik in een later stadium een injectie ofzo. Ennn....we hebben het hartje gehoord. Die was zo gevonden en de verloskundige zei dat het een goed en duidelijk hartslagje was. Ben helemaal blij! 4 februari moet ik weer op controle en 20 februari heb ik de 20 weken echo.....ben benieuwd. Groetjes, Wendy
Allemaal nog een gelukkig nieuwjaar! Ben net terug van een week Terschelling en dat was heerlijk! Met Kerst de familie verteld dat ik weer zwanger ben en alleen maar leuke reacties gehad. Was een beetje bang dat ze het te snel op de eerste zouden vinden. Ik begin nu alleen wel heel snel een dikke buik te krijgen waardoor het verstoppen wel heel moeilijk is. En ik wil het pas op mijn werk vertellen na mijn jaargesprek volgende week dinsdag, maar of het zolang nog te verbergen is! Vrijdag onze eerste termijnecho en dan ben ik bijna 12 weken. Wanneer alles dan goed is, dan durf ik met een gerust hart aan iedereen te vertellen. De eerste 12 weken blijven altijd spannend, of hadden jullie dat niet? Groetjes, Aurelie
Hoi allemaal! Hier ook een Juli 2009 moeder! Ik heb gisteren mijn eerste echo gekregen en de leeftijd van de baby klopt met wat we dachten dus blijft het 25 juli! Vandaar dat ik nu pas iets van me laat horen. Ik ben benieuwd of ik iets aan het forum zal hebben, kan er nooit zoveel op lezen aangezien ik heel erg snel last heb van hoofdpijn bij het lezen van het computerscherm, had er voor mijn zwangerschap, of bij mijn eerste zwangerschap nooit last van... Grtz!
Hoi allemaal, Vandaag 12 weken zwanger . Ben lekker vrij, dus ik heb weer vanalles gedaan. Poetsen en wat dingen regelen. Kinderdagverblijf, kraamzorg, verzekering eens goed bekeken, etc. Dus weer lekker opgeschoten vandaag. Morgen en overmorgen weer werken en dan lekker op m'n nichtje van drie maandjes passen . Gisteren op m'n werk verteld dat ik zwanger ben. Vond het wel spannend, hoor. Zeker na een negatieve ervaring zo'n tien jaar geleden toen ik zwanger was van onze eerste. Morgenmiddag even bloed prikken en volgende week woensdag eindelijk weer een echo (de derde ). Ben echt benieuwd of ik een VK kan gaan zoeken of dat ik onder behandeling in het ziekenhuis blijf. Heb er inmiddels wel vrede mee om in het ziekenhuis te gaan bevallen. Nou ik ga gauw weer verder lezen. Gr, Maine
Zo heb de kraambureau kunnen krijgen die ik wilde. Was afwachten of ze me nog aannamen voor de zomermaanden. Ook een kinderdagverblijf gevonden, waar ik terecht kan voor flexibele dagen. Helemaal goed geregeld dus! Ben zo blij dat het allemaal gelukt is. Hoe is het verder met iedereen? Xx Ani
Nelizz-- Welkom! hoop dat je gezellig mee komt kletsen en dat het meevalt met het lezen van een computerscherm. We merken het wel... maine-- nu al last van nesteldrang Wel lekker dat het allemaal geregeld en weer netjes is... ani-- FIjn dat je alles hebt kunnen regelen naar je zin. wendy-- Gelukkig dat je bloed goed was, en dat het hartje zo mooi en duidelijk was... ik heb het hartje nog niet gehoord, denk wel dat het prachtig klinkt, kan er alleen nog maar van dromen.. dommeltje-- Jeetje, kijk net even in je album, Wat een buikje alweer! Heeft er toch ook mee te maken dat je al vaker zwanger bent geweest dat je buikje eerder zichtbaar is? Of was het bij je eerste ook al zo snel zichtbaar? Mijn buikje is weer helemaal weg, me darmen zijn weer rustig. Ik merk wel dat de wasmand niet meer zo lekker in mijn taile blijft hangen. Klinkt raar maar normaal kon ik hem altijd met 1 hand tillen door hem in mijn taille of heup te hangen. Denk dat ik wat vocht vasthou. ik had altijd vrij slanke taile, maar dat wordt toch echt minder nu.
@sarah ik ben niet zo slank, maar ik kan ook altijd zo de wasmand tillen. Vreemd dat je minder taille heb gekregen. @kraamzorg heb ik van de week ook geregeld. Ik heb de kraamvogel genomen. Volgend de vrouw van deltalloyd maakte het niet uit welke van de 4 ik nam omdat de kraamburos in de zomer toch samen werken en elkaars uren over nemen mocht het niet lukken. Ze zeggen wel dat er weer veel kraamhulpen zijn aangenomen en dat ze minder problemen verwachten als vorig jaar. Ik hoop het maar want 24 uur is echt bar en boos.
Dat wil ik niet beweren... Kraamvogel is nog steeds bar en boos in deze omgeving. Maandag voor oud en nieuw nog erg boos geweest op de kraamvogel.
Debby-- ik ben verder ook niet heel slank, alleen mijn taile waren dat. Het denk ik meer dat ik wat meer zwembandjes krijg waardoor het minder blijft hangen haha. Ik had volgens mij vrijdag gepost dat ik een geboortekaartje had ontworpen en een proefdruk ervan had besteld. DIe kwam vandaag binnen. Echt zo grappig om te zien haha!. Mijn vriend vond hem erg leuk en zei er wel bij dat ik hem goed moest verstoppen. Ik heb op het kaartje namelijk de toekomstige naam voor als het een meisje wordt gezet. Dus ik ga hem goed verstoppen.