oei oei ani, welke omgeving is dat dan... en ik hoor graag verhalen over kraamvogel. Ik kan deze week nog veranderen. Ik dacht ik zal de grootste maar pakken dat is vvast ook wel de beste... @ sarah nou op je foto in je album vind ik je wel slank hoor! In ieder geval slanker dan ik. Vorig jaar was ik veel afgevallen maar inmiddels zit er weer wat aan. Ik ben wat aangekomen door stoppen met roken en vakantie. Na de vakantie wilde ik weer gaan lijnen, maar toen bleek ik zwanger en mocht het niet meer. Nou ja dan meer niet. Ben al lang blij hahaha.
Ik ben trouwens echt verslaafd aan een filmje op youtube. Ik had dit nummer al een hele tijd op mijn hyves staan en had er vroeger ook een singeltje van gekocht. Maar ik kan nu niet meer stoppen met het afspelen benieuwd? kijk dan even op youtube.nl en zoek .. massive attack- teardrop zo een mooie clip!
debby-- ik was altijd wel een stuk steviger, ik ben 2,5 terug erg gestrest geweest en ben toen in 2 weken ruim 10 kg afgevallen. Vreemd genoeg is dat er nooit meer bijgekomen. Mijn bovenlijf is nu ook niet echt stevig meer, maar ik heb nog steeds erg brede heupen en wat stevige benen en billen. Lijnen als je zwanger bent is niet verstandig nee, maar het is wel verstandig te letten op wat je eet, dus gezond eten. Als je regelmatig ongezond at zal je toch wel wat afvallen (je komt door je kindje natuurlijk aan, maar qua eigen gewicht kun je wel afvallen) Een aantal vriendinnen van me zijn wel afgevallen tijdens hun zwanerschap. Maar geniet vooral van je zwangerschap en je hoeft je tot augustus niet druk te maken over je gewicht, behalve als je tijdens je zwangerschap niets aankomt ps sorry dat ik zoveel berichten post vandaag! Ik zal weer wat gaan minderen
Gelderland/Flevoland. Kraamvogel is een erg groot organisatie, zij moeten ook iedereen aannemen die kraamzorg bij hun aanvraagd! Ze hebben idd veel kraamhulpen in dienst, maar in drukke tijden moeten ze het maar zien hoe ze het redden. Dus afhankelijk van andere kraambureaus! Zo zondag voor oud en nieuw. Mevr was bevallen van een eerste kindje, wat een laag geboortegewicht had. In overleg met de kinderarts mocht mevr + kindje naar huis, mits er goede kraamzorg was i.v.m extra zorg voor het kindje. 's Ochtends vroeg gebeld naar de Kraamvogel, sorry wij hebben vandaag niemand! Erg druk, weinig personeel. Conclusie mevr moet een dag langer in het ziekenhuis verblijven omdat er geen kraamzorg is, maar de volgende dag werd beloofd dat er kraamzorg was voor deze mevr + kindje. Volgende dag 7.30 gebeld naar Kraamvogel, hoe laat de kraamhulp er zou zijn.... Nou moeilijk moeilijk gaat vandaag echt niet lukken! Wat niet lukken jullie hebben het deze mensen beloofd! Ja sorry zijn er vannacht 12 bevallen we hebben niemand! Morgen krijgt deze Mevr zeker hulp. Verloskundige nog eens achteraan laten bellen, maar kreeg idd hetzelfde verhaal te horen. Kortom Mevr moest nog een dag langer in het ziekenhuis verblijven! De dag erop kwam er idd een kraamhulp voor maar hoogstens 4 uurtjes! En sorry de rest van de week zal het zeer minimaal zijn, u mag blij zijn als u 24 uur krijgt deze week! In een woord vond ik dit belachelijk! Hier betaal je je dus rot voor! Dit is een voorbeeld wat van de zomer ook heel veel aan de orde is geweest! Als je de keus hebt, kies dan een kraambureau dat zeker de zorg kan garanderen. De kraambureau die ik heb, neemt maar een x aantal mensen aan. Afhankelijk van het personeel dat men in die tijd heeft! Je krijgt ten alle tijden hulp, en wordt niet aan de kant geschoven! Vaak zijn dit toch wat kleinere kraambureau's.
Nou idd en ik wil niet zeggen dat het je overkomt als je daar kraamzorg afneemt... Maar dit zijn wel erg vervelende situaties! En kan je vertellen dat het erg teleurstellend is, je wilt toch allemaal je kraamtijd leuk thuis doorbrengen! i.p.v noodgedwongen in het ziekenhuis verblijven
heb ff een vraag aan de mensen die ook een dopler met schermpje hebben. Zien jullie op het schermpje de hartslag van de beeb?
@sarah heb net even je nummertje bekeken op youtube maar moet zeggen dat ik de clip er bij toch ook wel iets engs vind hebben!hihi!slaap maar van marco borsato is ook een mooie voor nu! weltrusten alvast allemaal!
@spirit70 Ja, mannen *zucht* Nog steeds ziek. Flinke oorontsteking. En kuurt helpt maar langzaam. Heeft ook nadelige bijwerkingen waardoor ik: veel spuug, heeeel duizelig ben, misselijk ben, maagpijn heb, hoofdpijn...... Voel me waardeloos. Draaierig, dus loop tegen alles aan, val telkens, heel irritant. En dan die oorsuis! Hele harde zoemende suis in mijn oor! Hoor er bijna niets meer mee, en doet zeeeeerrrrrrrr........ fijn dat je echo zo goed was! @Sucre Ik hoop ook dat het snel weer beter gaat... helaas gaat het nog steeds niet lekker (zie hierboven). Bij mijn echo met 11 weken konden ze wel al zien dat de placenta aan de voorkant ligt. Was bij de eerste ook zo. Ik herken de placenta ook niet, maar de VK wel hoor. Gewoon vragen. Enne: Mooi buikje! @Robine Ja, t ziek zijn valt me erg tegen. Wist ook niet dat het zooooo lang kon duren! Ben nog nooit eerder zo ziek geweest. Als het mag met BV geven maar aan de griepprik, dit hoop ik nooooit meer mee te maken. @Cassie Wat een supermooie echo zeg! Duidelijk! WAUW! Geniet er maar van. @Dommeltje Helaas. Bestaat niet in zetpilvorm... Het is niet de 'standaard' amoxicilline-kuur, daar krijg ik heftige reactie op met grote rode blazen over mijn hele lijf. Dus heb nu een ander die ook met zwangerschap mag. Maar hij valt echt tegen. Blwech. Ja, 2 dagen vond ik ook altijd al lang. Ben nog niet eerder zo rottig ziek geweest... Mijn vent kan ik achter het behang plakken *grrr*. Hij heeft kuren de laatste tijd niet normaal echt. Ik herken hem soms niet eens meer. Zal wel weer goedkomen, maar is nu ik ziek en zwanger ben niet leuk. Ook ik heb van die krampen. Uitzetten van alles heh. Groeien... Wij hebben hier geen sneeuw. Wel een flinke laag ijs die niet weg gaat met strooien voor de deur. Ben zelf al 2 weken niet meer buiten geweest. Leuk dat je npmeting echo zo mooi was! Mooie beelden. En flink buikje al! @sarah1987 Gefeliciteerd met je fijne echo! Geniet er maar lekker van. Leuke foto ook van jou en vrientie Romantisch! Juli / augustus... ach poteto / potato zeg ik Wij willen het allebei ook weten wat het geworden is. Bij de eerste wilden we dat ook al. En het was fijn! Kan je je ergens op instellen, makkelijk, en bij de geboorte is het toch nog een verassing want je wil alleen maar weten hoe je kindje eruit ziet. Geslacht doet er niet toe dan. De hele wereld mag het weten als wij het weten. @Margrietje Tja, het kan ook zo zijn dat men zich gaat irriteren aan mijn klaagzang. Maar ja, 't het enige wat me nu zo de hele dag op bed bezig houdt...... Succes morgen met je echo! @debby82 Wij hebben een sleurhut gekocht en zijn daar vorig jaar ook heerlijk mee weggeweest. Camperen bij de boer in Ommen. Helemaal niet saai en Oscar had de vakantie van zijn leven. Hij zei van de week nog 'wanneer gaan we weer naar de boer op vakantie?'. De kindjes mogen helpen dieren te voeren (paard, koeien, schapen, kleine geitjes, grote geiten, kippen en grote konijnen). De hele dag staat een schuur open met allemaal skelters en fietsen in verschillende formaten, skippyballen, loloballen, en speelgoed. Grote zandbak, schommels, wip, rekstokken etc. Alleen geen zwembad, maar ach, opblaasbadje was voldoende. Met je kindje op verre reis vind ik zelf ook vreselijk. Wij hadden met Oscar toen hij 1,5 was ruim 8 uur vertaging. Zaten al ingechecked dus vast op het vliegveld, daar waren geen winkeltjes, aircoruimte (koud) met vreselijk harde muziek door de speakers en telkens keiharde omroepen. Oscar was ellendig, moe en zielig. Nooooit meer! Dat doen we wel weer over wat jaar als ze ouder zijn en het snappen en zichzelf kunnen vermaken. Geen middagslaapjes etc. Qua kraamzorg had ik de 1e x De Waarden. Heel prima! @00Wendy00 VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG! Enne; ik ben ook resus negatief. Valt mee hoor, 2x een prik, that's all. @Ryanne Er werd al gewaardschuwd over evt. paniek bij een doppler en het hertje niet horen... WS ligt bij jou de placenta aan de voorzijde. Probeer het eens met een kei-lege blaas! @sunshine82 Ik ga er vanuit dat je mij bedoelt met whepe hihi (wbpepe). Voel e nog steeds niet goed. Lees anders ff bovenaan dit bericht. Veel succes donderdag. Ben je alweer opgeknapt? (Je was toch ook ziek?). @Daphne B Hier helemaal geen sneeuw nog..........! @Nelizzz Welkom en gefeliciteerd! Zo. Ik ben weer een beetje bij. Trusten allemaal.
@sarah.... mijn buikje komt inderdaad door eerdere zwangerschappen hoor. Bij de eerste kon je met 5 maanden pas net wat zien, bij de tweede met drie maanden en bij de derde met 8 weken.... nu was het met 6 weken al niet te verbergen terwijl ik eigenlijk erg slank ben en altijd een plat buikje heb Maar ben er zeker niet minder trots op hoor Fijn gevoel he, dat alles goed was! Liefs
goedemorgen allemaal was alweer om 5 uur wakker, terwijl ik er pas om 7 uur uit hoefde. kon de slaap gewoon niet meer vatten. heb de hele nacht liggen hoesten en snotteren, gewoon niet leuk meer. heb nu gewoon flinke hoofdpijn van die verstopte neuzen. nah ja vandaag naar school tot 3 uur en dan heb ik alweer weekend gelukkig, maar lekker uitzieken dan. hier heeft het wel gesneeuwd en denk ook wel dat het lekker glad hier zal zijn bleggh. ik wens iedereen een fijne dag vandaag, en ik wens alle zieken beterschap en een dikke digiknuf van mij
da's hier net hetzelfde ze. Ikzelf heb ook normaal een platte buik. En met de eerste zag je de eerste vijf maanden niks. De tweede al met drie maand en de derde en vierde al veel vroeger. Ik heb ook al zo'n grote buik nu. De gyn zegt dat dat volkomen normaal is bij een derde en vierde en ...