Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Hoi hoi allemaal,

Heheheheh even bijlezen hoor... zit op p 254 nog wat...
    Gelukkig zijn al verhalen goed afgelopen. Gelukkig dat alles goed met de bbeb is Kelly.

@ Debby: waarom zou je je passie verloochenen als je verre reizen helemaal geweldig vindt? Het is mss juist mooi deze met je kind te delen. Onze passie voor verre reizen was voor mij en mijn hubbie vaak een struikelblok om aan kinderen te beginnen. Tot we vorig voorjaar in Thailand een Nederlands gezin tegenkwamen met een 2jarig zoontje en hun 14 weken oude dochter. Toen waren wij helemaal om! Even nog gepraat erover en in juli waren we eraan begonnen... Wij gaan vaak rondreizen en dat moet je wel een beetje bijstellen met een kind erbij. En ook houden we van minder toeristische plekken. Maar zelfs dat kan nog. Dat gezin kwamen we tegen op Koh Chang, een nog relatief onbekend thais eiland. Ons laatste vakantie met z'n tweetjes gaat begin maart naar Koh Samui, wat toeristisch en eigenlijk alleen wat strandhangen ipv rondreizen.... maar mijn passie voor reizen ga ik lekker delen met mijn kleintje hoor! Die gaat begin volgend jaar gewoon ook lekker mee... je moet gewoon doen wat goed voelt, maar hoe ik er nu inzit: een reis naar zuidfrankrijk in de auto van 12 uur is voor mij gelijk aan en vliegreis van 12 uur hoor... en beiden zijn leuk, het is gewoon wat je zelf wil...

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Nou zeg Robine... jij bent echt de enige die ik ken die wenst dat het koud blijft. Jag van mij mag de lente aanbreken.

Ik kan best goed schaatsen maar het wordt afgeraden om te skieen/schaatsen als je zwanger bent ivm valgevaar. En omdat het al een paar jaar geleden is doe ik het maar niet.

Maar ik heb vandaag al 10 keer iemand heel hard zien vallen door de gladheid. En zo veel auto-ongelukken die er gebeuren. Nee hoor geef mij maar wat warmer weer.

3. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Debby: I know, maar ben eigenwijs he ;) en sportief dus kan t niet laten. Niet voor niks gymjuf van beroep ;) Hahaha. Zou ook zo nog gaan skieen of snowboarden hoor, ben niet bang om zelf te vallen(dat gebeurt eigenlijk nooit meer) maar eerder voor een ander die tegen je aan botst of skiet. Nee laat t nog maar heeeeeeeeel lang winter blijven :)

4. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Kan inderdaad zijn dat je placenta aan de voorkant ligt. Heb ik ook.
    Ik kan het hartje wel horen. Als ik net boven het schaambeen zit, hoor ik heel duidelijk mijn eigen slagader. Ik probeer daar dan net boven te gaan zitten en dan naar de linkerzijde te gaan. Daar vind ik hem tot nu toe steeds. Rechts niet. Dus je moet ff kijken of hij rechts of links zit.
    Als het goed is hoor je ook plopjes van bewegingen van je kindje in het vruchtwater. Alsof je onder water aan het luisteren bent. Leuk om te horen.

Gebruik je wel gel of olie? Want anders hoor je ook niets. En hoor je wel je eigen slagader?

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm ik hoor ook mijn eigen slagader niet. En ook geen plopjes. Zal wel aan mij leggen. Dat stomme ding werkt bij mij niet. En ik heb al een ander gekocht omdat de vorige niet met een doptone werkt.

6. Nelizzz

Nelizzz Lid

6 jan 2009
    81
    0
    0
    Meubelmaker
    Middelburg
    Ah, nou van mij mag het ook lekker schaatsweer blijven! Het is wel de eerste keer dat ik lees dat er iemand anders ook gewoon lekker is gaan schaatsen die zwanger is.
    Ik kan goed schaatsen en als ik voorzichtig aan doe dan is de kans zo klein dat ik val, ik denk dat die kans het in het verkeer vele malen groter is.
    Zeker nu met die gladheid en dan mijn dochter op de fiets naar school brengen... Zou het liever schaatsend doen! haha

(Dan wel schaatsen waar het erg rustig is, geen jongeren of kinderen die druk en gevaarlijk schaatsen)

7. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Ojee, als ik het zo hoor is het redelijk abnormaal dat ik al een gigantische (voor mijn doen) buik heb. Ik ben wat afgevallen (zit nog ruim onder 50 kg) en ik heb altijd een platte buik gehad. Maar nu heb ik echt al een baby buik. Zelfs onbekenden op de bus zien dat ik zwanger ben (dus ik zie er niet dik uit). Ik vond het eigenlijk wel leuk, maar is het toch niet raar dan?

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    O Meiland dat is heus niet erg. Dat komt gewoon omdat je zo dun bent van jezelf. Bij mij zit er allemaal vet voor hihi.

9. M'n eigen slagader hoor ik wel. En ik had er zo'n gel bij gekregen die verloskundigen en zh ook hebben.
    Ik ga het vanavond nog eens proberen en anders morgen vragen aan de verloskundige.

10. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Hoi dames!
    Even ego: ik heb een tijdelijke baan! Loop stage omdat ik m'n onderwijsbevoegdheid wil halen, kan nu tijdelijk een zieke collega vervangen! Ben heel blij, het is een beginnetje!

Over kindjes: ik dacht altijd 4, mijn vriend 3.. maar we worden er niet jonger op dus we zien wel hoe het loopt!

Dames die durven schaatsen, geniet ervan! Hier dooit het te erg... Jammer want vond het vriesweer heerlijk!

Iedereen met een goede uitslag: super!
    Ben stiekem blij dat ik niet zo'n dopler heb want zou ook helemaal in de stress schieten, terwijl ik goed groei dus het zal allemaal wel kloppen. Bovendien heb ik de kleine volgens mij gisteravond weer gevoeld.

11. Niet meer actief

@meilan... dat is toch helemaal niet abnormaal!
    Kans is groot dat je straks alleen buik hebt en verder niet veel dikker wordt.
    Dat is in mijn geval ook, geen vet op mijn buik maar echt zwanger buikje.
    Bij mijn vorige zwangerschappen was het ook alleen mijn buik die groeide. Wel zo lekker dat er na de zwangerschap de kiloos ook weer zo vanaf waren :D
    En het is toch heerlijk als mensen zien dat je zwanger bent, ik geniet daar wel van hoor!

@Ryanne... ik heb ook sommige keren dat ik niets hoor met de angelsound en gel, maar op een andere dag (vooral in de middag) vind ik het dan heel makkelijk.
    Mijn placenta ligt ook voor, en mijn beebje ligt aan de linkerkant van mijn buik, daar hoor ik de hartslag dan ook.
    Het kan best zijn dat je beebje wat dieper ligt of lager... het komt volgens mij best secuur maar ik weet zeker dat je VK er meer over kan vertellen. Gewoon vragen aan haar!

Liefs

12. Niet meer actief

oeps... degene die via angelsound niets hoorde was @debby82... foutje :oops:

13. @ Dommeltje, ik heb de doppler maar is hetzelfde geloof k.

Hier vriest het de hele dag al 8 graden en gister toen ik om 17.00 uur naar huis ging was het -14
    Mij veel te koud hoor!

@ Deetje gefeliciteerd wat super zeg!

Over het aantal kinderen, we zien wel. We willen er twee of drie maar ligt eraan hoe snel het de volgende keer wil lukken. Eerst nu de 40 weken halen :)

@ Meilan ik heb ook al een dikke buik tewijl ik normaal ook smal en slank ben. Zal straks een foto maken.

@ Alle schaatsters geniet ervan!

@ Kelly heb me ook aangemeld bij je Hyves.

14. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Heey meiden

gisteren de echo gehad, wat een wonder weer om te zien! zo mooi, kindje was druk aan het bewegen en doen! Ik voel het ook al sinds deze maand, zo heerlijk weer om te voelen!
    De foto's van de echo en een buik foto staan in mijn album.
    Ik heb ook een nekplooimeting laten doen, en die was super dun dus erg goed! En bloed uitslag komt volgende week binnen.

Ik lees dat er sommige wel 6 kids willen krijgen, wow da's wel veel hoor! Ik ben nu zwanger van de 3e en ik vind het super. Ik wilde altijd al 3 kids. Als het een tweeling was geweest was het ook top geweest hoor, lijkt me ook geweldig een tweeling. Dan waren het er dus 4, maar meer kids hoef ik niet. Je komt dan niet meer toe aan je zelf.

Wat voor werk doen jullie eigenlijk?
    Ik ben gastouder, ik ben dus thuis met andere oppaskindjes. Ik doe dat werk sinds de geboorte van Ewout, en ik vind het heerlijk! Hiervoor was ik kraamverzorgster.

15. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Nelizz: Gewoon lekker schaatsen hoor, zeker als je t al goed kan. Kans dat je valt is echt niet zo groot en zeker niet op je buik met schaatsen, eerder op je kont.

Mouschy: Lijkt me wel een leuke baan die jij hebt. Ik ben gymlerares op een vmbo school. 2 dagen in de week met pubers is genoeg maar wel leuk.

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik werk bij een bank. Ik kijk hypotheekoffertes na (onder andere). maar het is nu zeeeeeeeeeer rustig.

17. sunshine82

sunshine82 Actief lid

30 okt 2008
    167
    0
    0
    almere
    ik heb een eigen kapsalon!ondernemer dus! heb 10 meiden in dienst! dus moet zeggen dat ik erg spannend vind om straks een poos niet aanwezig te zijn!

18. sunshine82

sunshine82 Actief lid

30 okt 2008
    167
    0
    0
    almere
    mouschy ben trouwens ook lid geworden van jouw juli mama hyves!toch leuk!

19. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

werk op een makelaarskantoor (binnendienst) en het is hier ook heeeeeeel erg rustig....te rustig. Baas gaat het tot 1 feb aankijken en daarna moeten er mogelijk mensen uit (en we zijn maar met z'n 4-en incl baas). Moet dus nog maar afwachten hoe het allemaal gaat lopen....

straks even rest teruglezen, loop beetje achter ...

20. Nelizzz

Nelizzz Lid

6 jan 2009
    81
    0
    0
    Meubelmaker
    Middelburg
    Ik ben meubelmaker en antiek restaurateur, zelfstandig.
    Ik ben blij dat er eindelijk een nieuwe regeling is voor zelfstandigen, moet het nog wel helemaal uitzoeken maar je krijgt iig nu betaald verlof! Is in mijn branche ook wel erg fijn moet ik zeggen , moet er niet aan denken nog met zwaar hout te sjouwen met een dikke buik...

Sunshine: heb jij het al geregeld en uitgezocht?

Deel Deze Pagina