Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    @wpbebe... als je je afvraagt waar je symptomen gebleven zijn... ze zitten nu hier met mij op de bank... lekker hoor... lol lol

behalve een flinke griep gaat het hier lekker... op wat bandenpijn na nog steeds niet echt last van de zwangerschap... zo wil ik er nog wel eentje hahaha

2. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    mijn lieve hemel wat zijn er viespeuken op de wereld....mijn huisje is niet altijd blitz en blank maar dit slaat alles :sick:

3. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Debby ..wat sneu dat je hoofdpijn hebt...echt irritant. Misschien ben je te moe? Die rugpijn..tja je zult weten dat je zwanger bent....let goed op je houding door de dag...het kan natuurlijk ook bandenpijn zijn die kan ook in je rug zitten, als het te erg is mag je natuurlijk gewoon paracetamol hebben dat kan echt geen kwaad.

Klasien ook geen last van echte zw.kwaaltjes.
    Ik ook nog niet echt soms even misselijk maar voor de rest niets.
    Mijn man heeft wel last van de kwaaltjes ...ik schijn namelijk erg veel last te hebben van stemmingswisselingen....en ik merk er zelf helemaal niets van.

4. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Lekker hè Kel? Vooral de pizza! Heb hem eraf gezet zat gewoon te kokhalzen voor de tv! gdverdamme!

Dames bedankt voor jullie tips over de vakantie, misschien gaan we wel naar Egypte, nog tips voor hotels of waar het het mooist is?

5. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    JAAAA zo goor

6. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Mijn vriend heeft ook last van mijn stemmingswisselingen, raar hè?
    Ik heb er helemaal geen last van :)

7. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Van Bjorn had ik geen last van wisselingen toen had ik maar 1 humeur.....een ROThumeur hahaha, ja van Bjorn was ik heel shagarijnig

8. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Oja ik krijg morgen een permanentje, ik ben benieuwd hoe het gaat uitzien...of het uberhaubt gaat uitzien.

9. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Ik ben hier echt helemaal alleen he

10. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    pfff dan ga ik maar naar bedje toe, truste dames

11. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Veel succes morgen bij de kapper, ben benieuwd naar je permanentje!
    Ik zal het hondje nog ff uitlaten en dan lekker op bedje, slaap lekker allemaal!

12. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

Ja, ze weten het hier al vanaf een week of 6, alle afspraken staan in de agenda, dus daar kunnen ze niet omheen.
    Ik wacht het voorlopig wel af, zal wel niet meteen zo'n vaart lopen allemaal (hoop ik).
    Ik hoop dat je gelijk hebt met dat ontslagverbod, had nl begrepen dat als er een ontslagvergunning wordt aangevraagd wegen economische redenen, het weinig meer uitmaakt of je wel of niet zwanger bent.
    Ga me binnenkort wel even laten voorlichten door het juridisch loket om te kijken waar ik sta. Mijn baas is er zo een die me anders straks volledig weet te overompelen en mij met mijn mond vol tanden laat staan....
    Moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook wel erg graag weg wil, maar dat had ik eigenlijk bedacht om dat pas ná de bevalling een keer te doen; dit is natuurlijk niet het ideale moment om te gaan solliciteren en mijn vaste contract op te geven...

@wbpepe: balen dat het zo lang duurt zeg, hoop dat je maar snel op mag knappen.

@nicole: knap vervelend van de auto, zit je net niet op te wachten.
    Wij rijden overigens een mercedes vito (niet mijn keus, maar wel lekker ruim achterin) en ik heb sinds vorige maand de oude auto van mijn moeder gekregen een micra van 19 jaar oud. Moet nog zien hoe lang die nog meegaat, maar dat zien we dan wel weer. Voor die tijd hebben we het ook altijd met 1 auto gered, dus dat komt wel goed.

@ vakanties: ik wil ook nog heeel graag een weekje naar griekenland voor de bevalling, maar vriendlief krijg ik nog niet zo ver. Vind het te duur, niet nodig enz enz. Als hij echt niet om gaat, ga ik een vriendin zoeken die wel mee wil!

@ aantal kinderen: toen ik 16 was riep ik altijd heel hard dat ik er 4 wilde voor mijn 25e... Nou dan loop ik lichtelijk achter op schema haha. Nee, zou er nu het liefst 2 willen, maar eerst maar eens zien dat deze er is haha!

@ debby: o, zie dat ik met griekenland beter nog even kan wachten haha. Is het rond maart al beter daar?

@ namen: we hebben al wel wat ideeen, maar zijn er zeker nog niet uit. Jongens vinden we moeilijker dan meisjesnamen, dat is inmiddels in ieder geval wel gebleken.

@ Kelly: ja, die uitzending heb ik een tijdje terug gezien, echt heel ranzig!

@ alle zieken: veel beterschap!

Hier trouwens nog een vriendlief die klaagt over mijn stemmingswisselingen.... (ik weet van niks hoor...)

Nou, volgens mij ben ik wel aardig bijgepraat zo!

Welterusten allemaal!

13. Niet meer actief

Goedemorgen allemaal.

Nou, ik ben in januari eens op vakantie op gran canaria geweest en met een temp van 20-25 graden is dat heerlijk toeven hoor! Je vliegt in 3 uurtjes en het is er altijd super toeristisch! Lekker om even bij te tanken.

Wat namen betreft zijn we nog niet echt heel erg aan het zoeken, maar over een meisjesnaam waren we het samen in een keer eens. We noemde allebei dezelfde naam!
    Die staat nog steeds vast overigens, maar een jongensnaam wisselt nogal. Vind dat ook het moeilijkst.
    Raar dat bij mijn vorige zwangerschappen de meisjesnamen het moeilijkst waren (kreeg ook 3 jongens ;))
    We gaan het wel zien allemaal, tijd genoeg nog!

Weet overigens iemand hoe het werkt als je niet getrouwd bent met het erkennen van de baby en of voogdijschap?
    Heb nog niet echt gegoogled ernaar, maar misschien zitten hier ervaringsdeskundigen :p

Fijne dag allemaal... ik ga zo werken en vanmiddag mijn poes ophalen... die is ook op dekking geweest, dus het is een vruchtbaar huisje hier nu :D

Liefs

14. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Goedemorgen Dames! :D

@ Kelly, jij was lekker druk gisteren haha! Ik lag al vroeg in bed anders had je wel reactie gehad hoor ;)
    Dat van die grootste viezerikken heb ik snel afgezet, getsie!

@Wbpepe, grappig waar je nickname vandaan komt. Ik vroeg met het al af! Hopelijk knap je nu snel op, ik ken er meer die die gemene griep ook hebben en er ook bijna 2 weken door van de wereld zijn geweest. Erg rottig!

@ Nelizz, wat een leuk werk! Dat hoor je ook niet vaak. Een van mijn vriendinnen is timmervrouw, dat vind ik ook al apart. Zelf ben ik ook erg van het 'hands on' werk, hier thuis lekker aan het klussen en op m'n werk maak ik veel modellen (schoenontwerper). :D

Wat de hoeveelheid kids betreft, we vinden 2 of 3 wel goed. Eerst 1 om te beginnen natuurlijk. ;)
    We komen beide uit een gezin met 3 kinderen en hebben het speelgezelschap altijd leuk gevonden. Bart heeft een jongere broer en zus, ik twee jongere broers. Ook als ik zie wat een leuke band ik nu met m'n broers heb hoop ik dat die kleine dat later ook heeft.
    Financieel is 2 of 3 kinderen ook goed te doen. (verwachten we)

De namen hebben we al heel lang klaar liggen, ik denk ook niet dat dat veranderd. Zo gauw we het geslacht weten vind ik het ook leuk om hem of haar bij de naam te kunnen noemen. Het 'taboe' op dat soort dingen meteen vertellen heb ik nooit begrepen, de hele familie en vriendenclub heeft ze meteen te horen gekregen.
    Ik houd van lekker korte en simpele namen, ze moeten ook in het buitenland uit te spreken zijn en niet iets raars betekenen. (Hoorde laatst voor een jongen de naam 'Dim' voorbij komen, dat betekend in het engels zoveel als 'nogal dom'. Leuk voor zo'n knul. :rolleyes: )

Voor een jongen wordt het Sid, dat vind ik lekker stoer. Het komt van Sid Vicious af, bassist en deels zanger van The Sex Pistols (punkband), een van de favoriete bands van m'n vader. Ik ben dol op m'n vader en heb m'n muzieksmaak vooral van hem meegekregen, de naam is dan ook een eerbetoon aan hem zeg maar. Hij vond het echt geweldig toen hij het hoorde!

Voor een meisje wordt het Ivy, dat betekend klimop maar komt vooral van Poison Ivy, het leukste vrouwelijke karakter uit Batman, de favoriete comic van Bart. Ik vind hem ook erg mooi en zo hebben we allebei toch een naam uitgekozen. Mochten we uiteindelijk een jongen en een meisje krijgen dan klinkt het ook goed samen. 8)

15. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    goedemorgen allemaal!

@ Dommeltje: als je niet getrouwd ben moet je beide naar het gemeentehuis toe om het kindje te erkennen en het is verstandig dat voor de geboorte te doen. Naar wat ik nog weet moet je daar wel een afspraak voor maken, maar dat zou je nog even na moeten vragen bij het gemeentehuis. Ik hoop dat je genoeg hebt aan deze informatie? Ik hoor het wel van je.

groetjes Daphne

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    leuke namen hoor Daphne! Alleen mijn ex heette Sid dus dat wordt hem bij mij niet hihi.
    Tot nu toe vind ik Amber leuk voor een meisje, maar mijn man niet (misschien kan ik onderhandelen hihi) en Jesse vinden we allebei leuk voor een jongen, maar ik betwijfel of dat hem gaat wordne...

17. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen!

18. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    debby-- Ja ik vind het ook moeilijk wennen. Pas sinds de echo begint het echt wat door te dringen. Daarvoor zei ik steeds wel dat ik zwanger was, maar voelde het niet zo. Misschien dat ik daarom ook zo vaak op dit forum te vinden ben, door er veel over te praten wen ik er wat beter aan denk ik.

Namen-- Tja wij hebben er dus al voor jongen 7 en meisje ook 7. Voor een jongen vinden wij ook veel moeilijker. Er is eigenlijk maar 1 naam waar we beiden echt achter staan haha.
    jongen-Joris Jan ( ja wij doen aan vernoemen, vandaar 2e naam)
    meisje- Sarah Elisabeth ( haha, klinkt raar omdat jullie denken dat ik Sarah heet, maar ik heet Ellen. De nickname Ellen was op veel mogelijkheden al bezet)

Het is wel prettig wat we elkaar allemaal niet kennen, zo kun je deze dingen gewoon bespreken.

19. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Goooodmorning iedereen!

Alles goed hier? Met mij wel hoor! :)

Oehhhh, leuk, namen! :D Mijn mannetje en ik hebben ook nog wat moeite hoor, hoewel ik er zelf eigenlijk wel al uit ben! Hahaha! :)

Ik vind Sid en Ivy leuke en stoere namen zeg! :) Klinkt goed!

Ik vind voor een jongen Dean heel leuk en voor een meisje Fay! :) Lekker kort en stoer :D

XX

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Volgens mij moet je vriend, als jullie niet getrouwd zijn naast het erkennen ook nog de gedeelde voogdij aanvragen bij het kantongerecht. Anders heeft hij het kindje wel erkend maar heeft hij officieel niet de voogdij.

Mag ik vragen waarom sommige van jullie niet getrouwd zijn? Geen behoefte aan? Zien jullie geen toegevoegde waarde? Of kwam het kindje onverwachts? Ik heb altijd tegen mijn man gezegd dat ik geen kindjes wilde voordat we getrouwd waren. Nu heeft hij dat wel heel letterlijk genomen, we zijn 3 maanden getrouwd hihi. Ik vind het gewoon veel handiger geregeld enzo...

Deel Deze Pagina