Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Oja over trouwen gesproken...Mijn broer gaat dit jaar trouwen! leuk he een feestje.
    Al ben ik niet gelukkig met zijn keuze maar ja hij moet er mee samen gaan. Ik heb namelijk voor jaren terug flinke ruzie met haar gehad (ik had toen een realtie met haar broer en dat vond zij maar niks)
    Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen aangezien haar broer en ik getuigen zijn en ik hem na onze relatie nooit meer heb gezien.

2. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Uit de folder Trouwen van Justitie (down te loaden ik dacht bij postbus 51)

" Gezag gehuwde ouders/ouders met geregistreerd partnerschap: Ouders die getrouwd zijn hebben samen het ouderlijk gezag over het kind. Ook ouders die een geregistreerd partnerschap zijn aangegaan, verkrijgen automatisch samen het ouderlijk gezag over de kinderen. Voorwaarde is wel dat de mannelijke partner het kind heeft erkend. "

Weet iemand of aan het erkennen ook kosten zijn verbonden? Hoop geregel hoor...

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm aparte keuze van je broer die getuiges kelly... heb je er geen problemen mee? en je vriend ook niet?

@dommeltje ik zou denk ik ook niet nog een keer trouwen hierna... het was best wel een gedoe wat bijna een jaar van mijn leven heeft ingenomen. I

k hoop gewoon dat mijn man en ik bij elkaar blijven hihi maar denk het wel wat mijn man is echt een schat die alles voor me doet. Hij doet nu naast zijn werk het hele huishouden omdat ik zo moe ben. (Ik doe dus echt niks behalve was opvouwen) en kookt elke dag voor hij naar zijn werk gaat voor me zodat ik niet hoef te koken als ik thuis kom. Ja het is echt een lieverd, maar dan wordt ik ook nog boos op hem dat hij zich niet genoeg inleeft... die arme man heeft een hoop te verduren met zijn zwangere vrouw hihi.

4. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Gister bij de nekplooimeting(met 12 weken) wilde ze niet naar het geslacht kijken. Ze zei dat ze dat niet meer doen omdat ze er (bleek ook uit onderzoeken) toch vaak naast zaten. Daar kregen ze blijkbaar gezeur mee bij mensen die er dan toch teveel vanuit gingen dat het klopte. Bij m'n dochtertje van nu 15 maanden deden ze het wel en in ons geval klopte het wel. Volgende week krijg ik de uitslag van de DNA test die ik gedaan heb een dag na kerst.. ze zeggen dat de uitslag voor 95% betrouwbaar is en blijkt het achteraf niet te kloppen krijg je je geld terug. Het maakt me eigenlijk helemaaal niet uit wat het is, ik heb van alle smaken al wat. Is puur uit nieuwschierigheid en ongeduld.. :oops:

5. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Trouwens, ik zit net m'n buikje te bewonderen, Ieeeks! Er loopt een streep overheen!
    Netjes van m'n navel recht naar beneden. Ik had al wel gehoord dat je dat kon krijgen maar had het niet verwacht omdat ik ook niet snel bruin wordt. :)

Voor de echo ga ik bellen na de afspraak bij de verloskundige maandag. (intake voor 20wk echo) Dan weet ik ook hoe lang het nog duurt voor die echo, als hij pas met 22 weken gedaan wordt wil ik echt wel eerder.
    Ik denk dat Babyimage wel een goede is, niet te ver weg en ook goedkoop voor een geslachtsbepaling! :D
    Ik denk dat het een jongen is, m'n moeder hoopt stiekem op een meid omdat je daar zo leuk mee kan tutten. Bart heeft (echte vent) geen enkel voorgevoel.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi Lotus hoe werkt zo een dna test?

Ik heb met 16 w en 3 dagen geslachtbepaling en ik heb al op diverse fora gelezen dat zei er nooit naast zit. Ze was ook een van de eerste die 20 weken echos mocht doen enzo.

Mij maakt het niet zo heel veel uit wat het wordt al vind ik een meid wel leuk om te tutten. Mijn man hoopt natuurlijk een jongen. In het begin dacht ikeigelijk zeker te weten dat het een jongen was omdat ik het opeens niet erg vond als het een jongen was terwijl ik dat altijd helemaal niks vond. We zullen zien...

7. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Je kan de test doen vanaf 10 weken na de laatste menstruatie datum. 8 weken zwangerschap dus. Het werkt dmv een vingerprik. In het bloed van de moeder is al dna van de baby te vinden. Een vrouw heeft alleen x chromosoom in haar lichaam. Als er dus y gevonden wordt in het bloed zou de baby dus een jongen zijn. Er mogen alleen geen mannen(of jongetjes) aanwezig zijn tijdens de test. Die zouden eventueel het DNA monster kunnen besmetten natuurlijk. In het lab werken ook alleen vrouwen om deze reden.

8. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Jullie willen allemaal wel heel graag en heel snel weten wat t wordt he.;)
    Wij wachten gewoon tot de 20 weken echo, dan zien ze precies wat ze moeten zien, het eerder weten hoeft van mij echt niet. Ik zie t wel over ruim een maand.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja ik wil het snel weten. Kan ik ook leuke kleertjes kopen. Ik vind die unisex kleerjes een beetje saai. Ik heb 3 pakjes gekocht in totaal. En hele schattige kledinghangertjes. Met konijnenhoofjes erop. Bij de hema gekocht...

10. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Vind ik eigenlijk ook..heb ook nog niets gekocht.
    De unisex kleertjes die ik had gekocht toen ik zwanger was van mijn dochtertje heb ik niet eens gedragen toen het een meisje bleek te zijn.
    Voor meisjes heb je zoveel schattige kleertjes! (als je ervan houdt natuurlijk)

11. Nelizzz

Nelizzz Lid

6 jan 2009
    81
    0
    0
    Meubelmaker
    Middelburg
    ach ik zou ook wel willen weten wat het wordt... Maar mijn man (ja dus ook getrouwd maar alleen omdat het goedkoop en goed geregeld is, beetje anarchist ;) ) wilt het niet weten dus blijf ik solidair... Tis ook zo wat als ik het wel weet en hij niet!

12. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Bij onze eerst wisten we het met 20 weken. Nu twijfelt mijn man of hij het wil weten, ik zou het graag wel weer willen weten, maar ook gewoon met de 20 weken echo.

13. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    hoi dames,
    tjee wat gaan jullie snel met de breichtjes.
    had van de week al een heel stuk gelezen en in kladblok al op berichtjes gereageerd. maar me laptop begaf het even. hij vond het forum toch wat minder leuk dan ik :(
    dus jammer genoeg gegevens verloren.

@ namen: ja wij zijn ook al druk bezig. voor een meisje zijn we er eigelijk al over uit. ik wilde graag 2 namen. me man heeft de eerste naam gekozen en ik vond een naam die ik toch al in me gedachten had er mooi bij. hij was het er gelijk mee eens. wel is het zo dat ze dan een roep naam krijgt. die is wel lekker kort en stoer. wil eigelijk nog niet zeggen wat we kiezen. je weet maar nooit wie er mee kijkt :)
    voor een jongens naam worden we het niet echt eens. er zijn zoveel namen en niet alles vind ik leuk. wel hebben we een beetje voorkeur.

bij het kiezen van namen houden wij met een aantal dingen rekening.
    1 geen vernoeming. gewoon omdat ik geen zin heb in scheven gezichten. iedereen zegt wel doen we niet maar als puntje bij paaltje komt...
    2 binnen 5 min. geen schetnaam op vinden. of indergeval een naam wat ergens opslaat. ik kreeg namelijk vaak te horen; "laurette plast in haar bed." de "te" spreek je vaak bij mijn naam vaak niet uit. dat is niet echt leuk als kind zijnde.

@geslachtsbepaling: eerst gaan we volgende week naar de vk voor de 2de afspraak. dan gaan we hartje luisteren. vind het ontzettend spannend omdat we dan al ruim 6 weken geleden de echo hebben gehad. stelje voor dat er iets mis is gegaan. tuurlijk niet anders zou me buikje niet wat meer bolle maar he toch. wil het wel weten maar wacht even de 20 weken af. wil ook een pretecho hoor vaak dat met 24 weken het mooiste is. omdat ze dan al wat vet hebben en zo.

zo veder even een echo momentje;
    had afgelopen dinsdag een pech dag. me darmen waren al 2 dagen flink aan het rommelen het leek wel omweer. echt het verbaast me niks als me kind doof geboren wordt met al dat lawaai in me buik. :)
    die dag ongelofelijk aan de dunnen gegaan. moet eerlijk zeggen luchte wel op hoor. maar 1 kilo afvallen is toch wat minder. schrok er best van.
    moeder heeft me gelukkig gerust gestelt dat het kindje toch wel neemt wat het nodig heeft dus dat kwam wel goed.

woensdag alles weer oke dus ik weer naar me werk.
    omdat we vanaf januari een nieuwe groep er bij hebben sta ik op dinsdag en woensdag met een onderwijsassistent. (even voor de goede orde ik doe wel poepluiers verschonen maar heb een hogere opleiding gedaan maar heb hier met andere bedoelingen in gekomen)
    damn wat doet dat mens uit de hoogte. heb wel vaker met haar gestaan als een docent ziek is maar die sloeg echt alles.
    volgens haar klopte niks aan de zorgdossiers die ik had gemaakt. nee duh als een kind net maandag 5 jan, medicijnen heeft gehad, ik 6 jan ziek ben is dat nog niet verwerkt nee. maar het staat in zijn schrift gewoon even lezen. uuh nee heb ik niet gedaan.
    jou fout niet de mijne.
    we hebben een volledige dove jongen in de klas. dat is niet handig communiceren als je geen gebaren kent. nu mag ik toch wel zeggen dat ik ze redelijk ken. nee ze had me hulp niet nodig de kring kan ze wel alleen. niet dus de jongen sloot zich volledig af en verstoorde met zijn geluiden de hele kring. net goed.
    omdat ik erg veel last heb van me bekken moet ik letten op me houding.
    nu hebben we 2 soorte pc tafels. 1 op kleuter formaat, en 1 hoog/laag tafel. ze was niet aan het werk op de hoog/laag pc maar haar account stond aan. ik vroeg of ze er zo op ging werken anders wilde ik er graag even achter. nee ze ging er op.
    met gevolg ik op de kleuter voormaat tafel. toetsenbord op je schoot en als je met de muis moet werken naar voren bukken. na een half uur was ze nog niet achter de pc dus ik nog een keer. ga je binnen nu en 5 min er op want ik krijg last van me rug. ooh ik had niet doordat je zelf achter de pc wilde dacht dat je hem ging afsluit. nee muts ik wil op de pc en als je doof bent kan ik het wel gebaren voor je hoor. aaaaaaaaaaahhhhhhh

goed toen 's avonds naar school. we zouden beginnen in een nieuwe gebouw. aan de andere kant van amsterdam met reis tijd maakt het niet heel veel uit maar goed het is toch een uurtje dat je onder weg bent.
    kom ik daar de congiere uuh nee sry die zijn hier niet. weet ook van niks.
    nee he dit meen je niet. ik had geen zin meer om weer terug naar het centraal te gaan en daar nog eens daarvan af een half uurtje te reizen.
    dus ik naar huis.
    echt waar ongelovelijk gisteren was geen fun.

maar vandaag ben ik begonnen met zwangerschapszwemmen en ik kan het iedereen aanraden.
    het was heerlijk. eerst een halfuurtje baantjea trekken daarna oefeningen doen en toch nog 20 min. baantjes. er was ook baby en peuterzwemmen en bij het zien van al dat kleine grut krijg ik gewoon de kriebels he waren we maar al zo ver.
    ik kreeg priveles jammer genoeg waren er geen andere zwangere het loopt niet zo storm wat dat betreft in almere.

goed ik ga met pakjebrood verhaal stoppen. me droger roept dat hij klaar is.
    en ik ben me mutsenfrustratie kwijt.

heel veel liefs en een fijne dag.
    gyino

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als je het van te voren niet weet zou je alleen maar unisex kleertjes kunnen kopen. En dat is niet veel. Is dat dan niet onhandig met de babykamer inrichten?

15. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    oja wilde nog aan jullie vragen, letten jullie op de betekenis van de naam?
    heb namelijk wel een hele mooie jongens naar gevonden. dwade (dwayd) maar dat betekent "dark traveller". nu vind me man gewoon weg de naam niks. maar toch ik de betekenis zag begon ik ook wel te twijfelen.

gr. gyino

16. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    @Gyino, wij hebben een beetje op de betekenis gelet.
    Maar niet specifiek daarom deze naam gekozen.
    We vonden 2 namen leuk zonder de betekenis te weten en bij de gebortje was Bjorn nogal stevig, en daarom zijn we voor de naam Bjorn (beer ) gegaan

17. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Even snel een reactie.
    JA, wij letten op de betekenis van de naam.
    Ik vind een naam al minder als de betekenis echt negatief is bijvoorbeeld.
    Merk wel dat het je enigszins beperkt.
    Heb je een leuke naam, valt de betekenis tegen.
    Maar ik weet zeker dat we er eentje vinden waarvan de naam een hele mooie betekenis heeft :D.
    We hebben nog zes maandjes, he, hihi...

@ deres: Wat gaan jullie snel zeg.
    Niet meer bij te houden voor een hard werkende moeder zoals ik, hihi.
    Waar halen jullie de tijd vandaan? ;)
    Ik ga weer even lezen.

Gr,
    Maine

18. sunshine82

sunshine82 Actief lid

30 okt 2008
    167
    0
    0
    almere
    @ kelly je permanent zal nu vast al wel gezet zijn maar ik hoop dat ze je in de kapsalon vertellen dat een permanent als zwanger bent niet of heel anders kan uit pakken!ben benieuwd!

19. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    was ik ook weer!
    Ik heb het vandaag tegen een vriendin verteld. Ze vroeg of we al waren begonnen met kindjes maken. (had ze al eerder tijdens mijn zwangerschap gevraagd, maar toen ontkende ik het) Ik zei dat ik haar even iets moest laten zien, ik liep naar mijn tas en pakte daar een enveloppe uit. Die gaf ik aan haar. Ze keek me eerst vreemd aan en maakte hem toen open. Ze kreeg direct tranen in haar ogen en feliciteerde me. Ze was zo blij voor ons. Echt leuk. Zij is de enige die het weet. Nu moet ik nog 2 weken mijn mond houden en dat is nu makkelijker doordat ik het al aan iemand heb kunnen vertellen. Het lucht op.

Wij doen wel aan vernoemingen. Mijn beide schoonouders zijn overleden en die gaan we vernoemen. Wel gaan we met hun namen spelen, dus een beetje zoeken naar een soortgelijke naam die wat moderner is.

20. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    ohwja dat vertel ik helemaal niet, in de enveloppe had ik de echofotos gedaan.

betekenis van namen: ik zoek ze wel op maar let er niet erg op. Alleen als de naam een erg negatieve of rare betekenis heeft.

Deel Deze Pagina