oef, nee ik heb echt nergens last van (bij de andere 2 ook niet) Alleen nacht's om half 4 wordt ik wakker, maar naar een bezoekje aan de wc kan ik gelukkig weer verder slapen
tinkerbell ik heb dat ook aambeien zo vreselijk pijnlijk jeetje niet normaal leuk zon opa en oma die gelijk blij zijn en kleertjes gaan shoppen! ik heb vandaag nog een testje gedaan voelde me ineens zo onzeker omdat ik niks voel maar gelukkig toch echt 2 streepjes mama van tessa ik ben net naar de winkel geweest moest gewoon een dik vest halen voor OVER MIJN TRUI ja eroverheen zo vreselijk koud nu zit ik lekker met 2 truien en mijn snuffel sjaal om lekker te braaien
kaatje gelukkig geen bruinverlies meer meid helemaal top en ben blij dat je gerustgesteld bent dat scheeld een jas! tinkerbel hoe reageerde ze op het werk veel leuke reacties gehad?
lou lou welkom meid enne leuk he weer een kleine spruit erbij straks! dommel heerlijk al die kwaaltjes geef mij er ook maar een paar want van niks voelen word ik alleen maar onzeker...?!?! zo weer up to date met iedereen beantwoorden jeetje is heel wat gezellig hoor! shanna meid heb je al iets gehoord in ieder geval heel veel sterkte meid en weet zeker dat alle meiden hier aan je denken nu
Dag Meiden, Om het gelijk maar ff te zeggen,nog geen goed nieuws of slecht nieuws. Ik zal ff vertellen wat de gyn me vertelde hier komt ie. Hij belde me om en zei we hebben je bloed nagekeken en je bent inverwachting ik ja ja duh dat wist ik al hahah moest er wel om lachen want hij bracht het komisch over omdat hij wist dat ik er erg mee zat. Ze konden nog niet zien wat het was,in iedergeval ben ik nog heeeeel pril zwanger en wat er in me eileider zit is een stukje weefsel! Me HCG gehalte was 300,of dit goed of slecht is weet ik niet weet uberhaupt niet wat dat inhoudt,als het meer dan 1000 zou zijn zouden ze ook nog wachten om te kijken of het uit zich zelf zou weg gaan,ik ben vannochtend al 2 x flauw gevallen en voel me echt beroerd. De gyn zei me dus het kan zo zijn dat je nog zo pril zw ben dat ik het daarom nog niet op de echo kon zien,het is of een beginnende bbz of een gewone zwschap.Dinsdag moet ik weer bloed prikken,en woensdag terug komen voor controle en de uitslag,hij vertelde me dan meer te kunnen weten.Omdat ik steeds flauw val,moet ik bed rust nemen(verplicht)en mag niks doen...Dus weer een paar zenuwslopend dagen gaan we tegemoed! verder ik heb nog geen een x gevloeid of iets alleen flauw vallen duizelig en misselijk,het kan ook bij de zwschap horen zei hij want de een is de ander niet. Maar dan denk ik nu,want hij zei het weefsle wat in mijn eileider zit is 1cm groot,ik ben misschien 3 a 4 weken zwanger dan is het toch nog een eicel en spreken we toch over mm en geen cm? Wat denken jullie meiden als jullie dit zo lezen/ weefsel is toch geen vruchtje of ben ik nou gek? We houden goede hoop,ik hoop dat de gyn gelijk heeft,het vruchtje is nu ongeveer de grote van een spelde kop,misschien ziet hij het daarom niet of is het verstopt ja ik weet het niet,zo ie zo zit er een stukje weefsel in me eileider,me gyn zei dat ik me niet druk moest maken en dat het goed zou komen.Tja wat heb ik daar nou aan sorry meiden,in mijn ogen is het pas goed als ik weet dat ik de zwschap kan voldragen en ik een kindje op de wereld mag gaan zetten.. Nou tot hier ff het verslag,en ik hoor het wel weer van jullie. Dikke Kus Shanna,
Jeetje Shanna, Wat enorm vervelend die onzekerheid. Ik hoop echt heel erg voor je dat het weefsel in je eileider wat anders is en je gewoon gezond zwanger bent. Kop op, ik denk aan je... Tjonge jonge wat wordt er gekletst. Sorry dat ik niet helemaal terug heb gelezen, maar na een dag lang werken en een dochtre van 8 maanden ontbreekt me de tijd daar een beetje voor. Ik zag in de vluchtigheid wel dat ik nog wat extra gegevens moet aanleveren voor de lijst, namelijk, ik wil in het ziekenhuis bevallen en ga ZEKER borstvoeding geven. Verder alle verse juli mama's, welkom en hopelijk voelen jullie je goed en genieten jullie volop! Ik ga mijn kleine meisje eten geven en het avondeten even klaarmaken. Allemaal smakelijk eten voor zo, en een heerlijke avond gewenst! Liefs Amsy
@ Amsy, Ik blijf toch zo pisitief mogenlijk als het maar kan,had nog wel ff gekeken op het net,want e gyn zei dat het weefsel 1 cm was.Als ik kijk naar hoe ver ik nu ben is het vruchtje 1 mm nu.Als ik 7 weken zou zijn is het pas 1 cm en als ik 7 weken was geweest was mijn hcg niet 300 maar hoger. Wat dus bevestigd dat ik nog maar kort zwanger ben.Als ik 7 weken zou zijn want het kindje is dan 1 cm dan zouden ze dat kunnen zien in het bloed en was mijn hcg gehalte ook hoger.De gyn zei ook het is zo klein nu dat we nog niks kunnen zien op de echo pas met 5 a 6 weken kun je een stip zien op de echo.Volgende week woen moet ik terug komen en dan ben ik 5 weken en 1 dag dus dan moeten ze meer kunnen zien ik heb dan ook de uitslag van het bloed onderzoek van dinsdag. Net als me moeder denk ik dat het vruchtje nog zo klein is dat ze het daarom nog niet zien en dat ze dat weefsel er gewoon uithalen operatief of met hormonen..Ja het is vervelend je kan alleen maar gissen nu maar ik probeer dit in me gedachten te houden en afleiding te zoeken,want ik heb geen zin in zenuw slopende dagen..
Overzicht juli 2009 mama's 1 juli : * Mona Lisa Smile, 31 jaar, 1e kindje, ZH, BV * Deetje, 34 jaar, 1e kindje, ZH, BV * Koos, 23 jaar, 2 juli : * mama van Tessa, 31 jaar, 2e kindje, TH, BV * Dommel, 23 jaar, 1e kindje, ZH, BV * Amsy, 33 jaar, 2e kindje, ZH, BV * Onsfrumpje, 29 jaar, 3 juli : * Robin77, 30 jaar, 1e kindje, ZH, BV * Pim, 31 jaar, 2e kindje, thuis, FV * lammetje, 28 jaar, 3e kindje, ZH, BV * Lionette, 29 jaar, 1e kindje, TH, BV * Lammetje, 28 jaar, 3e kindje, ZH, BV 4 juli: * Kaatje80, 28 jaar, 1e kindje, ZH, BV 5 juli: * Robine, 31 jaar, 2e kindje, ZH, FV 6 juli * Jo79, 29 jaar, 2e kindje, ZH, BV 7 juli: * Shanna23, 23 jaar, 2e kindje, TH,FV * Tinkerbell21, 21 jaar, 1e kindje (vriend 2e kindje), ZH, BV 8 juli 9 juli * Nynke31, 34 jaar, 2e kindje, TH, BV * Loulou79, 29 jaar, 3e kindje, 10 juli 11 juli 12 juli 13 juli 14 juli 15 juli 16 juli 17 juli 18 juli 19 juli 20 juli 21 juli 22 juli 23 juli 24 juli 25 juli 26 juli 27 juli 28 juli 29 juli 30 juli 31 juli Afkortingen: TH = Thuis ZH = Ziekenhuis BV = Borstvoeding FV = Flesvoeding Er zijn op dit moment 17 juli mama's Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie: Dianne, Mik Afspraken: 5 nov: Shanna23, 1e echo 5 nov: Lammetje, 1e echo 10 nov: Shanna23, intake vk 13 nov: Nynke31, 1e echo 17 nov: Kaatje80, 1e echo 18 nov: Deetje, 1e echo 18 nov: Mona Lisa Smile, 2e echo 18 nov: Lionette, intake vk 19 nov: Dommel, 1e echo 25 nov: Jo79, 1e echo 26 nov: Tinkerbell21, 1e echo 26 nov: Amsy, intake vk 27 nov: Robin77, 1e echo 1 dec: Robine, intake vk 1 dec: Mama van Tessa, 1e echo 2 dec: Robin77, intake vk 3 dec: Amsy, 1e echo 4 dec: Kaatje80, intake vk 8 dec: Robine, 1e echo 22 dec: Robine, nekplooimeting (2e echo)
@Loulou, WELKOM en wil je in het ziekenhuis of thuis bevallen? Fles of borstvoeding geven? @Koos, WELKOM en klopt het dat je 1 juli uitgerekend bent? En is het je eerste kindje? Wil je in het ziekenhuis of thuis bevallen, fles of borstvoeding geven? @Shanna: Ik zat hier vandaag nog aan te denken. Had ook even gegoogled en had meer gelezen dat je met een prille zwangerschap nog niks hoeft te zien. Hooguit een vruchtzakje.. Ik hoop voor jou dat het alsnog een goede zwangerschap is en vind het fijn dat je nu zo goed in de gaten gehouden wordt! En bedrust.. ja, balen maar je komt er wel doorheen meid! @Kaatje, fijn dat het bruinverlies weg is! @ Lammetje, ja erg he zo'n dip! ik had er vandaag ook 1. Had het al aan wat collega's verteld toen mijn afdelingchef er nog niet was. Begon 1 alleen maar te praten over de miskramen van zijn vrouw Ik werd er zooooo onzeker van! Voelde me gelijk helemaal klote! Toen ging ik twijfelen aan mijn klachten enzo. Verder vanmiddag aan mijn afdelingchef verteld. En net als de anderecollega's was hij ook heel erg blij voor mij! Hij vond het geweldig nieuws! En dat terwijl hij weet dat ik het liefst een thuisblijfmama wordt. Pfff... daar was ik blij om zeg! Vandaag maar weer vroeg naar bed want wordt gek van mezelf haha. Wat een vermoeidheid! Mijn lenzen gaan tegenstribbelen (doen ze altijd als ik erg moe ben) en viel echt letterlijk bijna in slaap op het werk! En weten jullie of je extra calcium moet innemen als je geen melk kan verdragen? Ik werd er niet lekker van en mijn buik stond op ontploffen vandaag na het drinken van melk! Vond het ook ineens heel erg vies!
koos van harte gefeliciteerd meid met je zwangerschap! shanna ik heb een buitenbaarmoederlijke gehad en bij 6,5 week knapte mijn eileider dus het kan best dat het vruchtje met ....iets? toch groter is in je eileider want een eileider barst niet met een paar mm maar zolang je niet vloeid zou ik lekker duimen en hopen meid kan het geen cycte zijn in je eileider? en dat je wel gewoon zwanger bent? ga voor je duimen lieverd! dikke knuf lammetje tinkerbell neem je gravitamon totaal daar zit foliumzuur in en al je nodige vitamines in je zwangerschap enne ik ben ook een thuisblijf mama enb geloof me je hebt je handen gezellig vol met 2 fijne avond en tot morgen allemaal!
@ Lammetje, Ja ik ben ook ZWANGER! heb 8 testen versleten,en inmiddels me 1e bloedonderzoek gehad daaruit bleek ook dat ik in verwachting ben,en mijn hcg is op dit moment 300! Op de echo zag de gyn inderdaad een cyste in mijn eileider,ongeveer 1cm hij dacht aan een bbz maar de grote komt niet overeen met hoever ik nu zou zijn.Met 4 weken is het 1 mm. Als ik net zo ver was als jou had hij me met zekerheid kunnen zeggen dat het om een bbz ging,maar ik ben nog pril zwanger en het gehalte hcg 300 komt overeen met een prille zwschap zei hij dat is een normale gehalte. Wat hij wel kon zeggen is dat er een stukje weefsel in me eileider zat. Maar omdat hij de zwangerschap nog niet kon zien op de echo(waarschijnlijk omdat het nog te klein is) dacht hij aan een beginnende bbz maar dan nog 1cm klopt niet.In iedergeval ik moet dinsdag weer bloed prikken en woensdag moet ik terug komen voor de uitslag en een echo dan weten ze meer nu kunnen ze nog erg weinig zeggen omdat het nog alle kanten op kan gaan zei hij.. Maar ik maak me zo zorgen,ik moet nu verplicht bed rust nemen ivm met flauw vallen,hevie hartkloppingen en transpereren als ik duizelig word voordat ik flauw val.Kun jij me misschien iets meer vertellen hoe dit voelt,en vanaf wanneer kwam je erachter dat je een bbz had? Misschien kan ik het vergelijken met wat ik voel,en kan ik hopenlijk gerust zijn en rustig afwachten! Knuf Shanna,
@ Shanna: jeetje meid, dat je nu nog geen zekerheid hebt. Vervelend hoor! Moet zeggen dat je nieuws van vandaag wel iets positiever klinkt als dat van gister. Er is dus toch nog hoop. Meis, ik hoop dat je inderdaad gewoon lekker zwanger bent, duim voor je. Wat naar dat je zo maar flauwvalt! Ik heb het wel een vaker gehoord bij vrouwen die pril zwanger zijn. Doe maar rustig aan! @ Koos en Loulou: gefeliciteerd meiden, welkom en geniet ervan @ Kaatje: gelukkig geen bruinverlies meer gehad, opluchting of niet! @ Tinkerbell: fijn dat je chef zo positief reageerde. En ja, pff er zijn altijd mensen bij met van die lekkere opmerkingen maken. Hier vanochtend voor het eerst echt misselijk geweest en de koffie stond me tegen. Nou dat was voor het eerst deze zwangerschap. Ik heb veel last van ongipijntjes( bandenpijn) Ik maakte me er eerst een beetje zorgen over, maar het kan volgens mij ook wel de groei van de baarmoeder zijn.
Omdat ik werk via een uitzendbureau. En op het moment dat het zichtbaar zou worden zou ik nog steeds via het uitzendbureau werken. EN als ze dan toch besluiten niet met mij verder willen, wil ik dat niet te horen krijgen op het moment dat het al zichtbaar is ivm andere sollicitaties. Verder weten ze dat ik de MMM in zou gaan omdat ik vaker vrij moest hebben. Maar heb verder leuke collega's hoor en ze gaan er goed mee om. 1 weet niet echt hoe hij moet praten tegen anderen en komt dus met hele verhalen over miskramen. Maar verder super collega's Nou maar hopen dat ze het accepteren (denk het wel).
He Loulou, als je een mk hebt gehad mag je inderdaad eerder voor een echo. Ik heb vorige maand een vmk gehad en zou nu dus ook eerder mogen. Ik heb er echter gewoon een goed gevoel bij en wilde dus graag wachten tot de 9e week...hoop dan toch al iets meer te kunnen zien
Shanna, wat een spannende week weer voor je. Ik hoop dat alles volgende week helemaal in orde is, maar nu eerst goed rusten!