@Sjaam, welkom! @Meilan, wat fijn dat alles goed is, ik vind zo'n echo altijd te kort duren, wil veel langer naar mijn kindje kijken! Zo leuk hoe dat beweegt en doet. @Sucre, kan best hoor, dat je je kindje al voelt. Ik voelde mijn dochtertje ook met een week of 13 a 14 voor het eerst en nu voel ik heel soms licht iets kriebelen in mijn buik, volgens mij de baby. In beide gevallen ligt de placenta aan de voorkant, waardoor je het minder snel zou kunnen voelen. Wij hebben geen nekplooimeting laten doen trouwens. Van de week buikgriep gehad, verschrikkelijk, hield werkelijk niets meer binnen. Gelukkig voel ik me alweer wat beter.
Zo vroeg al een 20 wk echo? Dat is lekker! Toen ik belde zeiden ze dat ze het hier het tussen 20 en 22 weken doen. Maandag hebben we de intake ervoor dus we zullen zien wanneer het wordt, als het echt later dan 20 is dan wil ik ervoor nog wel een pretecho, als het iets eerder kan heb ik (misschien) wel genoeg geduld om tot dan te wachten.. Ik verwacht het niet En volgens mij voel ik nou toch ook al die kleine! Een paar dagen geleden vielen me al de eerste dingen in m'n buik op maar durfde het niet zeker te zeggen. Maar ik heb het nou toch al een paar keer gevoeld en het zijn volgens mij echt niet de darmen hoor! En het gaat alleen maar meer worden, zo ontzettend leuk! Verder, ik zit de laatste week echt opvallend lekker in m'n vel! Niet meer zo misselijk, niet meer zo moe en wordt 's ochtends echt met zin en inspiratie wakker. Net lekker hout wezen halen met m'n vader en nog een aantal nuttige dingen gedaan. Het is nu al te donker aan het worden om verder te klussen maar morgen weer een dag. 8)
Ik heb vandaag met takken gesleept, mijn vriend had knotwilgen gesnoeid en vroeg of ik de takken op een hoop wou gooien. Ik deed dat dus maar, het is best zwaar werk. Toen ik na 3 uur zwoegen even pauze ging houden en naar de wc ging kwam ik erachter dat ik weer wat bloed had verloren. Ik ben blijkbaar echt super goed doorbloed daar beneden want als ik naar de wc moet en het gaat moeilijk en ik zet teveel druk dan heb ik ook roze/rode afscheiding en als ik seks heb gehad ook. Ik maak me er verder niet erg druk om, ik vind het alleen wel vervelend omdat ik wel het gevoel heb dat ik datgene niet meer moet doen. Op de wc durf geen druk meer te zetten en seks probeer ik ook wat af te houden. Nu moet ik blijkbaar ook zwaar werk afhouden. Mijn vraag: Is het wel slecht om wat bloed te verliezen of kan ik al die dingen nog wel gewoon blijven doen en kan het geen kwaad? Iemand tips? ps. Ik had me oude kleren aan, die zitten lekker en zijn lekker warm. Maar had er geen bh onderaan. Daar heb ik nu echt spijt van, mijn tepels branden en zijn helemaal rood! Voortaan dus beter beschermen.....
Hallo dames, Wbpepe, nog bedankt voor je felicitatie. Ik loop een beetje achter met lezen zag ik. Maar om nog ff terug te komen op namen. Wij willen eigenlijk geen namen van familieleden alhoewel er wel hele mooie namen bij mij in de familie zijn. Mijn vriend heet bijvoorbeeld SAMUËL JOËL en mijn zus LAUDI. Vind ik zelf wel hele mooie namen. Nou dat wordt nog moeilijk..... Misschien wachten we wel met nadenken tot we weten wat het wordt.... Nou, ik zo mijn babysite weer ff aanvullen. Hebben jullie er ook al een aangemaakt? Groetjes, Wendy
jeetje debby, dat is echt vreselijk! hopelijk kan hij (en jij) wel op een andere manier naar jullie zwangerschap kijken en positief blijven denen!
goedeavond allemaal, zo lekker een dagje gewerkt. had van de week een beetje op me kop gehad van me moeder omdat ik best slecht eet. nou slecht ik eet erg weinig. altijd al gedaan maar ik werd er ook niet echt happy onder. dus mijn goede voornemen voor deze maand is dan ook om beter te eten. nou het is me gelukt, vraag niet hoe maar zonder moeite heb ik maar liefst 4 boterhamen gegeten vanmiddag ik sta helemaal versteld van mezelf. en ik voel me echt 10 keer beter ben minder moe. goh zou ik door het minder eten ook minder energie hebben gelukkig maar dat er moeders zijn. oke her mijn reacties moest iets van 10 pagina's lezen dus weer en pakje brood verhaal hoor. debby: he wat een naar bericht. kan me voorstellen dat je man van slag is. veel sterkte ermee. sunshine: ik ga op donderdag van 10:00 tot 11:00 in almere stad. dat is tegen over de almeerplant. maar als je googled zwembad almere en bij de verschillende zwembaden kijkt. hebben ze volgens mij allemaal wel een keertje zwangerschapszwemmen. de badjuf had het er over dat in buiten het 'savonds gegeven werd. daar is trouwens het water ook iets warmer. 33 ipv 29. shopgedrag: ooh als ik het geld had dan zou ik me helemaal suf kopen. vind het erg moeilijk om iets nu te kopen aan baby kleertjes. pas als ik weet wat het wordt denk ik dat dan komt. maar ook wordt het me sterk afgeraden door iedereen omdat je dat vaak ook krijgt bij het kraambezoek. maar ik denk dat we dat net als vrienden van ons gana doen en om luiers vragen. dat is veel nuttiger en dat kost me klauwen met geld. zij hebben er ruim 4 maanden plezier van gehad, nou dat scheld in geld. maine: ben het inderdaad wel met je eens hoor. niet werken is geen geld. maar er zijn wel verschillen vind ik. zwangerschapsverlof is toch wat anders dan klaplopen. en bovendien je hebt voor je zwangerschapsverlof toch gewoon gewerkt en bent neem ik aan van plan om daarna weer te gaan werken? sucre: ooh zo hekenbaar. ik ben ook zo bang dat als ik volgende week naar de vk ga dat er geen hartje te vinden is. en dat we dan een echoafspraak moeten maken. en dan blijkt dat het er niet meer is. ook ik denk dan van koop een babysound of zo maar inderdaad wat als ik nu niks vind. had van de week ook het idee iets te voelen. zat in een warm bad en echt het voelde anders dan me darmen. maar ben pas in me 13 week zou het? weet het niet hoor. wat naar he al die onzekerheid. nee als ik god nog een keertje te spreken krijg ga ik hem/haar toch vragen of hij/zij geen luike in de vrouwen buik kan maken bij de volgende evolutie sarah: ik zou het niet in de brief zetten maar wel eerlijk tijdens je eerste of als ze daaraan doen pas bij het 2de gesprek zeggen. als ze een 2de gesprek doen zou ik deze afwachten omdat je dan meer kans heb om door te gaan want ze nodige je toch met een rede uit. en je kan ook even kijken naar hoeveel weken je bent. als ze zou iets hebben van waarom niet direct gezegt kan je de 12 of 13 weken toch hanteren? of zeggen dat je nog geen echo had gehad en daarop wilde wachten. liegen is niet netjes maar een leugetje om eigenbest wel mag best; zei mijn oma altijd maine: haha ja dat ken ik. ik verzorg de leerlingen bij mij op school ook. sommige zijn door hun beperking niet zindelijk. en het gebeurt me met regelmaat dat ik de luier verkeer om heb. of dat hij niet goed ligt dan wil je hem recht trekken trek je de luier stuk. nee dat is leuk. wel voor de kids die hebben dolle pret dan Sjaam: welkom in ons kletskoppenclubie. Meilan: ooh wat een mooie echo's. klein drukte makertje dus zo te lezen. zo me liefje roep voor het eten dus zal maar richting beneden gaan. fijne avond alle. gyino
@sjaam: welkom hier! @iedereen: ik voel ook kriebelen, vooral als ik met mijn benen omhoog op de bank lig. Ik weet 100% zeker dat het niet mijn darmen zijn.... ook al is het nog vroeg mijn bruinverlies was volgens de VK niks ernstigs, heb nu trouwens ook nergens meer last van mijn man is veranderd in een schoonmaakdiva, hij wil zelfs een schema maken welke taken hij wanneer moet doen, echt mijn mond viel open! hij werkt vanaf januari nog maar 3 dagen en heeft blijkbaar tijd over. Heerlijk! hopelijk houd hij dit nog even vol ga nu lekker in badje, ben kapot...
Debby ik las net je verhaal over de vriendin die haar kindje is verloren, krijg er kippenvel van als ik het lees. Het is de grootste nachtmerrie die je als ouder kan overkomen, je bent al zo lang zwanger en je hebt al zo'n band met je kindje ik weet helaas hoe het voelt en hoe het je leven voor altijd veranderd. Probeer hun zoveel mogelijk tot steun te zijn en ik bedoel niet alleen nu maar vooral over een paar maanden want helaas denken de meeste mensen dat je dan je leventje weer op hebt gepakt maar dan pas begint het rouwen en het verwerken en het proberen een plaatsje te geven. Vooral dan heb je veel steun nodig want dan val je in een groot gat. Gelukkig gaat het nu een stukje beter met me dan een paar maanden geleden maar ik denk iedere dag tig keer aan hoe het nu had kunnen zijn...
oh meiden, na de geruststellende woorden van de verloskundige, heb ik nu toch echt de zenuwen. vannacht niet kunnen slapen van de buikpijn en ik weet bijna zeker dat het mijn baarmoeder is... een paracetamolletje genomen, maar nu begint hij uit te werken en heb ik het idee dat het nog steeds heel hevig is...
Goeiemorgen! Dat gebeurt niet vaak dat ik de eerste ben Mannetje had heerlijk ontbijtje klaarstaan, de zon schijnt en ik ga lekker de hondjes uitlaten! Fijne dag allemaal!
@nicole: als je erg ongerust bent echt bellen hoor! Ik heb ook wel vaak kramp maar het schijnt erbij te horen... sterkte ermee!
nou ik heb geen bloedverlies mijn man werd net wakker en zei heel slim, schat misschien zit er wel een lading in je grote darm tegen je BM aan te drukken, zodat je pijn krijgt. Maar ik kan nog niet naar de wc thanks dames, ik kijk het nog heel even aan, maar zodra het doorzet of ik zie bloed dan bel ik onmiddelijk. gedsie, ik dacht de meeste onzekerheden toch wel gehad te hebben... wat een verantwoordelijkheid je ook al voelt voor je kleintje, niet normaal he
Nicole ik kan me je angst goed voorstellen hoor maar ik heb momenteel ook behoorlijk last van mijn buik, het heeft ook te maken met de groei van je baarmoeder en je buikspieren die hierdoor eerder belast zijn, ik herken het van mijn eerste zwangerschap. Ik hoop dat het je een beetje geruststeld dat je niet de enige bent met dit gevoel en idd het kunnen ook je darmen zijn die je in de weg zitten! We hebben 8 dagen vakantie geboekt naar Tenerife, heerlijk een weekje naar de zon! Gelukkig zal het volgende week gaan dooien want dan komt er geen elfstedentocht als wij weg zijn. Zou het wel erg leuk vinden als deze een keertje door zou kunnen gaan maar niet als wij niet thuis zijn want de route loopt bijna door onze achtertuin! Nu ik hier woon hoop ik het wel een keertje mee te mogen maken!
en ik maar denken dat je, als je zwanger bent, niet ongesteld kunt worden.... volgens de dokter is het niet gevaarlijk... ik heb geen krampen en het loopt er ook niet met liters tegelijk uit zeg maar... ik ben dus fijn een van die uitzonderingen... die misschien wel 9 maanden lang toch iedere 4 weken een bloeding heeft... wordt straks nog leuk met al die onderzoeken... zie me al bij de vlos aankomen met mijn roze plasje!