Goeiemorgen allemaal! Hier ook bijna helemaal over op de zwangerschapskleding. Alles ligt nog klaar van 1 jaar geleden. Ik koop nog wel wat dingetjes bij...zeker omdat ik nu hoogzwanger in de zomer ben en toen was het winter. En ook omdat we eind april 11 daagjes naar de zon gaan... Dadelijk naar een doop en 1e verjaardag van mijn nichtje isis(van mijn broer). Ze scheelt precies 4 weekjes met sam en nu zijn ze ook weer zwanger en scheelt het maar 2 weekjes. Alsof we het zo plannen.. Fijne dag allemaal
Pooh, wat leuk dat jullie zo dicht op elkaar zitten! Mijn schoonzus en ik zijn ook allebei zwanger, ik een maandje verder. Even een vraagje over de 20 weken echo. Heeft iedereen daar al een afspraak over gemaakt? Ik nog niet namelijk. De vk heeft er nog niets over gezegd namelijk... Hoe gaat dit normaal in zijn werk?
De verloskundige zei tegen mij dat als de termijn echo goed was, ik gelijk een afspraak kon maken voor een 20 weken echo. Heb dit rond de 13 weken gedaan, en krijg de 20 weken echo pas met 22 weken. Eerder was er geen plek....
@ Nicole, ik wilde al bijna vragen waar die Van Asten dan zat, maar google was al duidelijk, die zaak kende ik eigenlijk wel! Ik heb daar al een keer gekeken maar toen waren we pas net aan het proberen dus hoefden we niet zo gericht te shoppen, en heb dus ook niet veel onthouden. Hij is wel lekker groot en in ieder geval ook makkelijk bereikbaar zo aan de ringbaan! Ik wil m'n vriend ook wel een keer meeslepen naar Kids Factory in Breda, die site vond ik in ieder geval erg leuk! Wel ontzettend duur allemaal dus meer dan kijken zal het niet worden maar inspiratie opdoen kan ook. En gisteren heb ik echt duidelijk de baby gevoeld! 'S avonds in bed een kwartiertje stil gelegen op m'n rug, de handen op de buik en toen voelde ik echt twee keer een duidelijk 'plopje' aan de kant van de buikwand, netjes in het midden en een 10 cm onder m'n navel. En omdat daar echt alleen maar baarmoeder zit kan het ook niets anders geweest zijn dan de baby! Ik ben er echt helemaal vrolijk van! Vanochtend weer een half uur op liggen letten maar natuurlijk voelde ik het toen niet haha. Vanavond weer proberen dus! 8)
Hallo dames, Heb net een buikfoto van 14 weken en 3 dagen in mijn album gezet. Het gaat ineens wel snel zeg! Groetjes, Wendy
@daphne: ja en die van asten is qua prijs volgens mij ook heel scherp! leuk zeg, dat je die kleine al voelt. Ik heb af en toe een kriebeltje, maar ja of dat het echt al is?
Jammer dat hij nu niet open is, anders was ik er toch nog wel even langsgereden Ik ben er echt al de hele dag vol van, dat ik hem (of haar) nou zeker gevoeld heb! Ik heb ook al wel eerder van alles gevoeld maar het was vooral door de plek dat ik er nu zeker van ben, iets anders dan baarmoeder zit daar niet in de buik! (die ballon is tegenwoordig echt niet meer te missen haha) Vanochtend meteen m'n moeder gebeld, die vond het ook super. Zelf voelde ze de eerste ook al in de 16e week dus die zat er bij mij al op te wachten. @ Wendy, mooi buikje al hoor!
Hehe, ik kan me eindelijk opgelucht bijna jullie voegen. Ik hoorde uit mijn omgeving allemaal vreselijke verhalen over hartjes die na 10 weken gestopt zijn met kloppen. Maar afgelopen vrijdag heb ik gelukkig een bewegende beebietje gezien. Ben zo opgelucht! Lig ook helemaal op schema en mijn bevallingsdatum is vastgesteld op 25 juli. Ik zal voorlopig nog wel geen plopjes voelen, maar ik voel me wel supergelukkig. Ook ben ik al op zwangerschapskleding overgegaan. Niet helemaal uit vrije wil, maar mijn eigen kleding passen gewoon niet meer. Ik heb nu al een buik die ik de vorige keer pas bij 20 weken had! Nog meer mensen die meer dan een bescheiden heuveltje hadden bij 12 weken? groetjes, Aurelie
goedemorgen allemaal Heb de laatste tijd wel meegelezen maar niet gereageerd, het gaat allemaal niet zo lekker hier... griep, toch nog vloeien iedere maand... ik zit er even doorheen... @ nicole - dat kan zeker van je darmen zijn! Ik wordt 's ochtends regelmatig wakker met buikpijn omdat mijn blaas zo vol is... als ik dan naar de wc geweest ben, is het ook zo weer weg. @ daphne... wat gaaf! had ik vorige week ook... maar sindsdien niet meer! @ sucre... geen idee, hier krijg je automatisch een oproep van het ziekenhuis met een datum en tijd... geen idee hoe je dat moet regelen in NL. Vraag ernaar bij je vlos?
@ pooh wat leuk zeg. Ik kwam er vrijdag achter dat n vriendin van mij precies evenlang zwanger is, ook van haar eerste. We zijn samen uitgerekend op 10 juli. Echt leuk. In mijn omgeveving hebben de mensen of allemaal al kinderen of zitten nog in het 'stap'wereldje. zijn alle zieken weer beter? Ik heb zaterdag de hele dag plat gelegen. Gister lekker gaan wandelen maar daarna ook niets meer kunnen doen. Helaas weer werken vandaag maar gaat wel al beter. Het is een vervelende kou. Ik heb ook al een afspraak voor de 20 weken echo. 19 februari. @ daphne wat super dat je hem al gevoeld hebt! Wij hebben gister pas voor het eerst iets gehoord met de doppler. Achteraf bleek dat we het al vaker gehoord hadden maar heb een doppler met zo'n schermpje en dat gaf nooit een hoge hartslag aan. Nu ben ik erachter gekomen dat als je het hartje gevonden hebt, je harder moet duwen. Snappen jullie het nog? @ Klasien knuffel voor jou meid! Wanneer heb je weer een echo? Ik ga aan het werk, fijna dag all
Goedemorgen allemaal. Ik ben nu 14 weken en een beetje, maar volgens mij voel ik de baby helemaal nog niet. Jammer, want dat lijkt me zo gaaf. Ik lees hier iets over plopjes enzo, maar hoe lang moet ik daar nog op wachten? Mijn placenta ligt aan de achterkant dus ik zou denken dat ik het wel snel moet gaan voelen. Kan iemand mij hier iets over vertellen?
hallo meiden, kom net met mijn dochtertje uit het ziekenhuis ze heeft haar neusamandel eruit dus ze ligt nu op de bank tv te kijken hier gaat alles goed volgende maand ga ik langzaam bezig om de slaapkamers te veranderen en de babykamer klaar te maken iedereen een fijn emaandag doei
Hoi hoi, Wat leuk zeg dat sommige hun kindje al kunnen voelen. Ik ben nu 13 weken en 4 dagen en kan 'm helaas nog niet voelen. Hoop dat daar snel verandering in gaat komen. Ik ben afgelopen vrijdag naar de verloskundige geweest voor een echo en de uitslag van mijn bloedonderzoek. Bloed was gelukkig helemaal goed, en het kindje is supergoed gegroeid. Op 19-12 was hij 2.9 cm en op 09-01 7.1 cm. Hij bewoog ook erg veel. Echt zooo gaaf om te zien. Zo speciaal. Ben nu al helemaal in love Heb nu 03-02 weer een nieuwe afspraak voor controlen en heb net ook een afspraak gemaakt voor mijn 20 weken echo. Die heb ik op 02-03. Dan ben ik 20 weken en 4 dagen. Spannend allemaal hoor. Groetjes Crissy
Hoi meiden, Net kraamzorg geregeld. Toch heel lekker gevoel! Ook de verloskundige gebeld of ik nu al een afspraak moet maken voor de 20 weken echo. Ze zei dat als ik volgende week kom, dat ik dan papieren meekrijg en dan een afspraak mag maken. Nog even wachten dus helaas.
wat ben je laat sucre met kraamzorg regelen. Tegen mij zeiden ze dat ik het absoluut voor de 12 weken moest regelen want anders konden ze geen uren garanderen. Of zaten ze gewoon weer te zwetsen om een snelle aanmelding?