Ik heb de kraamzorg al wel aangevraag en kreeg een pakketje thuis! Zij nemen contact met mij op stond erin.. Maar is het dan wel geregeld?! Begin nu opeens te twijfelen!
ik kreeg een bevestiging met het voorlopig aantal uren en mijn persoonsgegevens erin... geen idee wat jij gekregen hebt? Ik heb het via mijn zorgverzekering geregeld.
Ik heb eerst kraamzorgbureau gebeld. Mijn plaats is daar nu gereserveerd. Daarna verzekering gebeld. Die moet alle gegevens in orde maken en dat duurt even en dan krijg ik van alles thuisgestuurd. Er kunnen in de zomermaanden maar 32 uren worden gegarandeerd.
Zo, net het intakegesprek gehad voor de 20 wk echo. Bart was mee dus konden de gyneacologe goed zien om wat voor een handafwijking het gaat, en ook zij zei dat er maar een héle kleine kans was dat zoiets nog eens gebeurt. (eigenlijk net zo'n grote kans als iedereen daarop heeft) Maar we hadden wel recht op die uitgebreide echo daardoor, dus op 17 feb kunnen we zo'n 3 kwartier baby kijken. 8) En nog een verrassing, ze maakte alvast even een korte echo! Wat wordt die kleine al groot! Hij (of zij) lag aardig te draaien dus ze kreeg niet zo snel beide handjes te zien, we hebben wel 1 handje op de foto! Echt zo mooi, al de kootjes in die vingertjes waren te zien! Ook zagen we snel even het ruggetje, het hoofdje met al duidelijk de hersentjes, de maag en blaas zaten vol dus waren ook goed te zien. Hier is de foto van het handje, in het echt was het natuurlijk allemaal duidelijker Ik ga toch nog wel een pretecho regelen want met die uitgebreide echo is geen mogelijkheid tot het maken van een dvd'tje en dat is wel zo leuk voor de familie
Staat er op dat papier dat ze over een paar maanden contact met je opnemen voor een intake? Zo ja, dan is alles geregeld.
Jeps, dat stond inderdaad in de brief Sucre! Heb het ook via Zorg en Zekerheid geregeld en kreeg dezelfde week nog post van het bureau! Misschien bel ik ze toch nog even voor alle zekerheid om te weten of het nu geregeld is Tja, anders blijf ik er weer over inzitten, haha!
@Daphne; Wat mooi zeg! Dat handje! Ben jaloers! Ik wil ook weer een echo! Gelukkig heb ik mijn 20-weken echo op 16-2 staan, dat is al best snel! Nog een maandje! En 2 februari weer naar de VK, dus dan kan ik weer even naar het hartje luisteren!
mooie echo! Ik mag morgen weer... Sucre 32 uur is iig al beter dan de 24 uur die ze vorig jaar garandeerden... Bij mijn verzekering zeiden ze dat er extra kraamzorgpersoneel is opgeleid en dat de vakanties beter verdeeld zijn. Ook zijn er minder zwangeren dus ze gaan er vanuit dat het beter gaat dan vorig jaar.
Mijn buurvrouw werkt bij het kraamzorgbureau waar ik me heb aangemeld. Ze bood gisteren aan om langs te komen en te helpen, mocht ik te weinig hulp krijgen en met problemen/vragen zitten. Ook zei ze dat haar schoonmoeder een oppaskindje zoekt, dus wie weet.. valt alles nog wel op zijn pootjes terecht. Ik ga nu eens info aanvragen over een gastoudergezin.
Hey hallo dames! Wat is er weer druk gekletst afgelopen weekend... kan het bijna niet bijhouden hoor. Ik heb nu even een beetje tijd, de komende 2 dagen zit ik weer met de oudste in het Radboud, dus dan komt het er ook niet van. Namen ben ik ff kwijt, maar ik probeer nog hier en daar wat te antwoorden. *Baby Superstore van Asten in Tilburg... daar zijn wij vorige week geslaagd voor de baby uitzet! Leuke prijzen EN aandbiedingen, zeker nu in verband met eindejaars uitverkoop... Grote winkel, heel aardig personeel en een groot assortiment. Wat ons betreft, toppie dus! *tjonge, een kindje verliezen zover in de zwangerschap is niet niks... ik denk inderdaad dat blijven steunen, al is het maar een kaartje of belletje, al heel veel doet.... hopelijk blijven de spanningen voor jullie niet teveel hangen. *wat een prachtige echo's weer... geweldig! *Ik heb ook twee poetshuizen waar ik 3 ochtenden werk, en dat bevalt me prima. Het is geen luxe baan, maar de centjes zijn meer dan meegenomen en daar doen we ook leuke dingen van. Helaas heb ik wel beginnende bekkenklachten dus zal het niet zo lang volhouden vrees ik, er is niets zo slecht als dweilen en stofzuigen voor je rug/bekken. (hele huis in de vloerbedekking, dus best zwaar) Maar goed, het is een goed alternatief om niet helemaal afhankelijk te zijn van je centjes toch? *Heerlijk die vakanties die allemaal weer geboekt zijn, geniet ervan dames! *degene die bloed/bruin verlies hebben, als je je zorgen maakt zou ik altijd even bellen, maar het is zeker niet altijd fout. Ook de krampen worden vaak door je darmen veroorzaakt. Hopelijk gaat alles goed met iedereen en verdwijnen de klachten snel. *Toen ik kraamhulp aanvroeg, werd gezegd dat het niet zo dramatisch was als vorig jaar en gaven ze aan waarschijnlijk 49 uur te hebben. Ik meende vorige week ook twee keer de baby te voelen toen ik bij mijn vriend op de bank lag... overduidelijke herkenbare plopjes terwijl mijn placenta ook aan de voorkant ligt. VOlgens de gyn zou het best kunnen dat je zo vroeg al wat voelt. En de beeb kan ook makkelijk net naast de placenta tegen je baarmoederwand wiebelen of trappelen. Het gevoel is ook heerlijk en zelfs mijn vriend geniet ervan ook al kan hij het nog niet voelen natuurlijk... ik moet het wel direct zeggen als ik wat voel! Ik heb op 2 februari weer de volgende controle en dan wordt de 20 weken echo gepland. (kan hier pas 6 weken van te voren en wordt door de gyn gepland) Afgelopen vrijdag met lief controle gehad en nog even mogen gluren, blijft erg bijzonder! Bloeduitslagen waren ook allemaal in orde, dus we kunnen er weer tegenaan. Mocht ik mensen zijn vergeten, het is niet met opzet! Veel liefs en een fijne middag nog allemaal Dommeltje
Ik heb net gehoord dat ik aangenomen ben voor een nieuw op te zetten functie bij onze bank. Ik kan daar in ieder geval tot mijn verlof terecht en misschien wordt het vast. Helemaal geweldig want hier in de hypothekenbranche is het enorm stil en saai aan het worden. Ik mag woensdag al beginnen!
Debby, wat goed! Een nieuwe uitdaging dus! Ik zit ook te wachten op bericht, mijn klant gaat nu de rustige periode in en als het goed is word ik nu snel overgeplaatst naar een andere klant! Heb er ook wel weer eens zin in! Zit hier al een tijdje alleen en ik verlang wel naar een gezellig praatje met een collega!
ja een functie is vaak in het begin leuk maar na een aantal jaren wordt het saai. Ik ben echt blij dat ik nu een nieuwe uitdaging heb!
vandaag mijn eerste werkdag bij mijn gastgezin gehad. een dochter van 3,5 en een zoon van 6,5 maand. Alles is super goed gegaan gelukkig. Toch wel spannend om zo'n eerste werkdag te hebben van 8 uur in de ochtend tot half 6 in de avond. Ik heb goed kunnen oefenen en volgens mij waren de kinderen ook erg tevreden. Helaas maar voor 1 dag in de week. Hier gaat verder alles goed. behalve dat ik erg weinig eet omdat ik geen trek heb. Vooral in de ochtend (ik probeer gewoon iets naar binnen te krijgen) zit het eten vaak zo hoog dat ik snel moet kokhalzen, heel vervelend. En nog erg moe... hoe gaat het bij jullie? Bijna alleen maar goede berichten van iedereen die minder moe is en bijna geen kwaaltjes meer heeft!
Hoi allemaal! Prachtige echo en allemaal leuke berichten met baby's voelen enzo! Heerlijk. Heb kraamzorg gister teruggestuurd, ze deden een beetje vaag over uren garanderen maar we zien verder bij de intake. Verder ook eerste werkdag gehad, ging super! voor het eerst alleen voor de klas. Nu even eten, simpel broodje met sla dat moet lukken. Morgen vlos. Fijne avond!
leuk hoor sarah eerste werkdag! Ik krijg vooral s avonds geen eten weg. Ik zit nu weer te twijfelen of ik iets zal koken of het gewoon zal laten... Ik ben volgens mij wel ietsje minder moe. Ik merk het eigelijk pas nu jij dat daar zo schrijft. Ik heb vanmiddag helemaal geen dipje gehad. Nou ja maar hopen dat het zo blijft...
Debby-- Ik hoop het ook echt voor je... Ik moet nog even wachten als ik jullie allemaal hoor is het echt wachten tot de 12 weken voor je je echt fitter en energieker gaat voelen.... Het eten staat me erg tegen maar ik prop het toch gewoon naar binnen. Ik wil niet dat me kindje te kort krijgt ( ik weet dat me kindje pakt wat hij/zij nodig heeft, maar dan hou ik zelf niets meer over en wordt ik ziek, dat is ook niet de bedoeling) Ik zorg gewoon dat als ik geen trek heb, ik in ieder geval alle voedingstoffen een beetje binnen heb.
Ik eet weer helemaal goed, maar ben nog wel erg moe. De gyn en vk zeggen dat het vanaf een week of twaalf echt belangrijk gaat worden dat je goed eet. Daarvoor voedt je beeb zich nog van de eidooier. Voldoende drinken is altijd erg belangrijk. Debby, gefeliciteerd met deze nieuwe uitdaging! Sarah, leuk dat je dit 1 dag in de week kan doen. Deetje, wat zeiden ze dan bij het kraamzorgbureau?