hoi meiden, heb net wel ff bijgelezen maar mijn ogen vallen dicht dus ik reageer even niet op iedereen.... ik lees dat er weer veel echo's aan gaan komen, leuk! weltrusten xx
Hallo meiden, heb niet de fut om alles door te lezen, ben nog steeds elke dag erg moe. Ben vandaag weer naar de vk geweest. Ik had zulke steken gehad de afgelopen dagen dat ik me een beetje zorgen maak. Na mijn vorige mk ben ik zo onzeker. Ik hoorde het hartje als een gek tekeer gaan, dus weer een beetje opgelucht. De vk adviseerde wel om minder te gaan werken. Ik werk nu 9,5 uur per dag. Zij zou graag zien dat ik naar 7 uur per dag ga. Ik vind het zelf nog erg vroeg om al minder te gaan werken, maar ook weer lekker. Ga van de week maar eens contact opnemen met de arbo, even zien wat hun ervan zeggen. Ben benieuwd naar alle echo's die eraan zitten te komen.
Goedemorgen allemaal! Hier gaat alles z'n gangetje wel alleen nog steeds erg moe. Zit wel aan de ijzerdrank en het lijkt wel ietsje beter te gaan maar heb soms geen eens fut om iets te doen. Ik had bij de laatste afspraak meteen de kraamzorg geregeld via de verloskundige en zij zei meteen omdat ik alleen ben ik meer uren krijg. Vorige week woensdag hoorde ik dat de logopediste van mijn dochter 18 weken in verwachting was van een tweeling en vond dat erg leuk juist. Ben zelf wel blij dat het er maar eentje is en het voelt wel goed in elk geval.
Wel fijn dat je meer uren krijgt daffie. Anders zou je het vast ook niet redden in je eentje. Hoe is het nu tussen jou en je ex? Is hij een beetje bijgetrokken? Vandaag de grote dag van de nekplooimeting. Ik vind het echt reuze spannend. Vanmiddag om 3 uur ben ik vrij en dan op naar de vk! Gisteren te horen gekregen dat mijn nicht ook zwanger is. Onze moeders waren ook tegelijk van ons zwanger dus is wel grappig.
Ik had me aangemeld via mn zorgverzekering voor kraamzorg. Ze zei dat het geregeld was en dat ze me gingen aanmelden. Nu stond ze vorige week op het antwoordapparaat dat ik zelf toch moest kiezen waar ik kraamzorg vandaan wilde hebben. Ik vandaag teruggebeld met mn keuze en vroeg of ik hier een bevestiging van kreeg. Niet dus. Nu moet ik er dus maar van uit gaan dat het in orde komt. Maar wat als het toch mis is gegaan? Dan kom ik er met 28 weken pas achter...
Ik ben daar ook blij om dat ik meer uren krijg, ook voor mijn 2 kinderen namelijk. Ik heb niks meer gehoord van mijn ex en hij verspreidt niks anders als leugens over mij. Ik heb hem gedumpt voor een ander vertelt ie tegen iedereen, terwijl ik geen eens een andere vriend heb. Hij erkent het ook niet als zijn kind, want er gaan ook verhalen rond dat het kind van een ander is. Ik word er wel moe van maar probeer er wel ver boven te staan. Ik ben in elk geval helemaal klaar met hem nu. Zolang ik maar weet wat de waarheid is en vertel ook gewoon de waarheid als iemand er naar vraagt. Ik laat hem lekker in zijn sop gaar koken. Ik ga zelf lekker genieten van mijn zwangerschap en straks van het kind en trek me niks aan van commentaar. Het doet soms wel zeer om zijn leugens te lezen maar ik weet beter.
Weet het niet eens meer precies, maar ze konden nog niet zeggen hoeveel uur. Nu zie ik dat jullie allemaal wel uren gegarandeerd hebben gekregen en vraag ik me af of ik wel kritisch genoeg ben geweest... Zal straks vlos even vragen.
@deetje iedereen krijgt 24 uur gegarandeerd. Dat is wettelijk. Meer konden ze mij ook niet garanderen. Maar vind het niet zo erg want mijn man is dan ook vrij en die doet meestal ook al het hele huishouden. @daffie wat een eikel is die ex van jou toch... je bent beter af zonder hem! Anders had je nu gewoon in de schulden gezeten met zo een liefdeloze man.
@ daffie- blij dat je goed in je vel zit en erboven kunt staan! Vroeg me net af gister hoe het met je zou gaan, lang niets gehoord.. Fijn van de kraamhulp, heb je ook vrienden/familie in de buurt? @ Ryanne- ik zou gewoon morgen even bellen met die kraamzorg, dan zou je toch in hun systeem moeten staan? Misschien krijg je gewoon de bevestigingsbrief ook. 'k Zou het wel in de gaten houden! Ga nu even wat aan m'n banner doen, vandaag was altijd m'n wisseldag (16 weken!) maar nu staat ie op 15-3... maf. Groetjes!
Wat een spannende verhalen allemaal over nieuwe functies en eerste werkdagen. Hopelijk pakt het voor iedereen positief uit! @daffie... klote dat het zo moet he, al die leugens zijn nergens voor nodig. Ik heb zo met mijn ex-man echt een hell-tijd achter de rug. Gelukkig is dat inmiddels weer wat bedaard, maar als ik eraan terug denk kan ik nog koken! Ik bewonder je wel hoor, dat je zo sterk in het leven lijkt te staan. Geef je dan ook groot gelijk om lekker te genieten van je kleintje en je andere kids. Weet zeker dat dat goed komt bij jou! Probeer de leugens langs je neer te leggen, hoe moeilijk het ook is. Zelf weet je immers wat de waarheid is. Dikke knuf voor jou hoor! Iedereen met echo en VK bezoekjes, veel plezier! Fijne dag nog Liefs
Ik sprak zonet even een vriendin van me, ze is kraamverzorgster. Ze vertelde me dat er in deze regio rond juli/ aug, erg weing uren gegeven kunnen worden. Ik moest uit gaan van 3 uur per dag. Ze raadde me aan om me moeder, tante of een vriendin te vragen de andere uren te doen. Weg echt balen! Mijn vriend is namelijk ook niet veel thuis om te helpen, hij heeft een eigen bedrijf en kan niet zomaar een hele dag of week vrijnemen. Ik mag hier de kraamhulp regelen als ik 12 weken ben en een goede echo heb gehad en dan toestemming hebben van de vk. Dus ik moet nog even wachten
Ja maar dat hoort dus 49 uur te zijn, dat is wettelijk vastgesteld. En ik ben vastbesloten borstvoeding te geven, mijn vriend wil juist later vrij nemen als ik weer naar school moet zodat de kleine niet met 2 maanden naar opvang hoeft. Maar goed, we wachten de intake wel af.. een vriendin van mij zat ook bij kraamvogel en die kreeg helft kraamzorg en dan aangevuld met thuiszorg voorgesteld, daaar had ze over gebeld met haar verzekering en die eisten volledig kraamzorg en dat kwam ook goed. Maak me niet al te veel zorgen maar vind de verschillen groot.
Hier even een stukje informatie over kraamzorg van de web-site http://baby-op-komst.nl/869/kraamzorg-regelen.html Het aantal uren kraamzorg wordt in overleg tussen het kraamcentrum en jezelf afgesproken, met inachtneming van de regels daaromtrent in het Landelijk Indicatieprotocol Kraamzorg dat in 2006 in werking is getreden. Dit landelijk indicatieprotocol geeft aan op hoeveel uren zorg je recht hebt op basis van je gezins- en medische situatie. Het wettelijk minimaal aantal uren waar je recht op hebt is 24 uur. Het kraamcentrum bekijkt tijdens het huisbezoek, aan de hand van het indicatieprotocol, op hoeveel uren kraamzorg jij recht hebt. Gemiddeld is dit 49 uur (bij borstvoeding) verdeeld over 8 dagen. Mochten er (na de bevalling) redenen zijn waarom je meer zorg nodig hebt dan eerder vastgesteld, dan wordt er in de kraamdagen een nieuwe indicatie gesteld. Je verloskundige moet dit doen. Zij bepaalt, aan de hand van het indicatieprotocol, hoeveel extra uren zorg er nodig zijn. Het maximaal aantal uren kraamzorg dat verkregen kan worden bij problemen is 80 uur verdeeld over 10 dagen. De uren die de kraamverzorgende aanwezig is tijdens de bevalling staan los van de 49 basis kraamzorguren.
Regelmatig verschijnen er berichten in het nieuws over het tekort aan kraamzorg. Zeker in de zomerperiode komt het helaas nogal eens voor dat in delen van het land de kraamzorginstelling onvoldoende kraamverzorgsters beschikbaar heeft. Hierdoor kan het voorkomen dat je minder uren kraamzorg krijgt dan waar je volgens het indicatie-protocol recht op hebt. Sommige verzekeraars geven je een vergoeding in geld voor het tekort aan kraamuren, zodat je zelf iemand kunt inschakelen tijdens de uren dat je geen kraamzorg hebt ontvangen. Deze vergoeding wordt altijd achteraf gegeven en moet zelf worden aangevraagd.
hai meiden, de kraamzorg moest ik al voor mijn 12 week regelen van de verloskundige wij hebben gekozen voor de minste uren omdat mijn moeder hier 8 dagen is om te helpen en mijn man pas bouwvak vakantie neemt als ik bevallen ben. met mijn oudste 2 kinderen heb ik het ook gedaan nu komt de kraamzorg alleen om mij na te kijken en om de baby na te kijken vindt ik zelf heel fijn iedereen een fijne dinsdag
@ Daffie, je hebt groot gelijk hoor, laat die vent maar in z'n sop gaarkoken. Ik heb dat soort gedrag ook gezien bij een ex van een vriendin van me, die begon haar in de hele gezamenlijke kennissenkring zwart te maken. Maar hoewel het soms even duurt, de waarheid komt toch altijd boven tafel en die gast wordt nu door bijna iedereen met de rug aangekeken. Kun je nagaan hoe jouw ex bekeken zal worden straks al de kleine er is, goede kans namelijk dat die qua uiterlijk duidelijk ook op hem lijkt. Dan moeten de meesten toch wel inzien dat naast het zijn van een grote leugenaar hij óok nog eens z'n eigen kind heeft laten stikken. En niemand wil zo'n 'vriend' hebben @ Debby, Gefeliciteerd! Altijd leuk zo'n nieuwe uitdaging, zeker in een tijd waarin het lastig werken is in een financiële instelling. Gisteren hebben we hier echt een lekker dagje gehad, die verrassingsecho was natuurlijk al heel leuk, en omdat m'n vriend de hele dag vrij had geregeld zijn we lekker samen babyspullen wezen kijken. Eerst naar Van Asten (Tilburg) wat inderdaad een leuke zaak is, prima aanbiedingen en aardig personeel. Een man heeft ondanks de drukte echt wel een half uur voor ons uitgetrokken om de kinderwagens uit te leggen. We willen graag een combiwagen, maar niet alles was even makkelijk want gewoonweg elke wagen die we wat vonden had wel een functie waarbij je echt 2 (normale) handen tegelijk moet gebruiken en dat gaat voor m'n vriend niet op. 2 knoppen tegelijk indrukken lukt natuurlijk wel, maar als je dan ook tegelijkertijd je vingers om een rand moet krullen om zo'n wieg op te tillen gaat het niks worden. Daar zijn we helaas dus niet geslaagd, maar ik wilde ook nog de bugaboo zien (die hadden ze niet en heb er goede verhalen over gelezen) en zijn toen langs Kidsfactory in Breda geweest. Wat een leuke spullen daar! Behoorlijk duur maar zeker leuk om te kijken. En de Bugaboo is geweldig! De goede maat en functies, en zó makkelijk in gebruik! M'n vriend was ook meteen verkocht en krijgt alles net zo snel ermee gedaan als ieder ander. Een beetje jammer dat we ook niet echt een duurdere wagen hadden uitkiezen maar gelukkig heb je ook nog marktplaats Daarna zijn we nog even langs Ikea geweest, heerlijk rustig op maandagavond en hij zit er vlakbij. Hapje gegeten en helemaal vrolijk weer naar huis. 8)