Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    En dit komt van de site van De Kraamvogel:

Landelijk Indicatie Protocol
    Iedere kraamvrouw in Nederland krijgt standaard 49 uur kraamzorg. Het aantal uren kraamzorg dat je krijgt, wordt berekend met behulp van het Landelijk Indicatie Protocol kraamzorg (LIP). Dit is een - door de zorgverzekeraars - landelijk ingesteld zorgindicatiemodel. Afhankelijk van je situatie en je behoefte aan zorg kan het aantal uren kraamzorg dat je krijgt variëren van minimaal 24 uur tot maximaal 80 uur. Tijdens je intake wordt het aantal uren waar jij recht op hebt bepaald.

Wie het nog snapt mag het zeggen... :(:

2. Niet meer actief

Ik begin ook benieuwd te worden nu naar de kraamzorg. Ze deden hier net alsof het dit jaar absoluut geen probleem ging worden! Vorig jaar was drama, mijn zus had hooguit 3 uurtjes per dag! Toch zeiden ze nu geen problemen te verwachten...
    Gelukkig is mijn lief met zijn praktijk vrij flexibel en plant hij zijn vakantie in ieder geval pas als ik bevallen ga... zal best wel extra handjes kunnen gebruiken denk ik.
    Hoe dan ook, de kids krijgen dan ook vakantie, dus van haasten is dan geen sprake.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik snap het wel. Je krijgt 49 uur alleen in de zomer heb je pech want dan willen de kraamverzorgsters op vakantie en krijg je maar 24 uur. Overmacht noemen ze dat.

Daphne de Bugaboo is inderdaad duur, maar het volgen mij wel waard. Alleen marktplaats... daar vragen ze er ook nog 500 euro voor. Dat vind ik echt ongelooflijk veel geld voor een tweedehands wagen (die nieuw compleet 745 euro kost)

4. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Hey meiden...

Ik kwam even kijken hoe het met jullie ging... Als jullie je afvragen wie ik ben, ik was een van de dames die het al na korte tijd moest laten afweten....

Ik zie dat jullie allemaal lekker rond de eerste echo zitten, spannend!

Heel veel liefs,
    Joey

5. Niet meer actief

@ladyjoey... Lief van je dat je even komt gluren, hoe is het nu met jullie?
    Ik hoop echt dat jullie binnenkort ook weer kunnen aansluiten bij de zwangeren :) Tis zo gegunt!

Knuffel

6. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    LadyJoey, wat lief dat je even komt kijken hier. Hoe gaat het met je? Heb je alles achter je kunnen laten? Knuffel!

Over de kraamzorg, het klopt inderdaad dat je normaal gesproken 49 uren krijgt als je BV wilt geven. Dit is standaard. Maar omdat er te weinig personeel is in de zomer, kunnen ze die uren niet garanderen. Het wettelijk minimum is 24 uur. Dat zullen we sowieso krijgen. Maar als het meevalt met de bevallingen en er zijn toch genoeg kraamverzorgsters, dan krijg je dus wel gewoon het aantal uren die voor jou zijn geindiceerd.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ach ik kan me wel druk maken om die kraamzorg maar ik vind 3 uur per dag eigelijk al veel dat er iemand in mijn huis is... wat moet diegene dan wel niet de hele dag doen bij mij thuis? Mannetje maakt het huis wel schoon en voor de rest moet ze alleen mij en de baby nakijken. En toen ik een schoonmaakster had kwam die 3 uur per week en daar deed ze bijna alles in.

Ik vind het een beetje ouderwets dat wanneer de vrouw "uitgeschakeld" is er iemand moet komen om het huishouden te doen.

8. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Hey meiden,

Hier gaat het weer zn gangetje. We mogen weer zwanger raken, en daarom zitten we nu weer op het wachtbankje... dus ff afwachten nu, maar komt goed hoor!

Enne met die kraamzorg... wat een gedoe ;) Hoop dat jullie er allemaal uitkomen!

Kus

9. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Hoezo het huishouden? Ik meende dat de kraamzorgster daar juist niet voor was, maar om te helpen de baby aan te leggen en te verzorgen en de kraamvrouw te begeleiden de eerste dagen, evt de deur open te doen en koffie bij te schenken. Nou kan dat laatste evt bezoek ook gewoon lekker zelf doen natuurlijk..
    Als je slecht ter been bent en je hebt maar 3 uur hulp lijkt me best pittig hoor! Niet iedereen heeft hulp van man en familie. Al denk ik wel dat mijn vriend dan toch thuis zou blijven/eerder thuiskomen als het niet lukt hier...

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Inderdaad, de kraamzorg wordt vaak onterecht als hulp in de huishouding gezien, maar het heet niet voor niets kraamzorg. In de eerste plaats is ze er voor jou en de baby. De begeleiding van een kraamvrouw en haar kindje kan heel intensief zijn, met name als je BV wilt geven. Ze controleert en zorgt voor goede hygiene. Daarbij leert ze je allemaal vaardigheden. Daarnaast komt pas het huishoudelijke aspect. En dan in de eerste plaats de plekken waar kraamvrouw en baby veel gebruik van maken, dus bed, badkamer en toilet.

11. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ja Sucre dat klopt helemaal wat je zegt! Ik ben zelf ook kraamverzorgster (geweest) en het aantal uren is zo verschillend. Het minimum is 3 uur per dag en max. 8 uur. En het heeft met zoveel verschillende dingen te maken. Op de site waar ik kraamzorg heb aangevraagd staat dit;

Ik ben benieuwd hoeveel ik krijg, tot nu toe is het elke keer minder helaas... Ik heb me al een paar weken terug op gegeven.

Het gaat voor de rest niet echt goed met mij. Ik spuug ontzettend veel, en ik blijf maar afvallen. Voel me niet goed, erg trillerig en rillerig... Bloed en urine zijn allemaal goed gelukkig. Ik doe wel rustig aan zover het mogelijk is.

12. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Hier zijn we ook voor de 3 uur/ dag kraamverzorging gegaan, dat hoeft voor mij niet meer want m'n vriend en (toekomstige) opa's en oma's willen ook helpen. En lig ook 4 dagen in het kraamhotel -inclusief de bevalling dan- dus dat is ook al makkelijk. :)

Ik heb net gebeld voor de pretecho! Ik ga toch maar met 18 weken, dan kan ik lekker vlakbij (babyview, Berkel Enschot) en ben bovendien nu al zo ver dat dat ook al snel genoeg is ;)
    Ik ga wel voor de 'normale' echo, zo'n 3d echo vind ik later in de zwangerschap leuk als de kleine iets minder op een alientje lijkt haha.

@ Debby, de nieuwste modellen zijn idd rond de 500 euro tweedehands, maar een iets ouder model vind ik ook niet erg. Dan heb je voor 250 al een prima frog. Ik zou anders wel een gloednieuwe kopen maar dat geld is er gewoon niet voordat de kleine er is. M'n vriend is dan pas net klaar met school en kan daarna fulltime werken.
    Niet dat we nu krap zitten hoor, maar uitgaven van die grootte probeer ik nog zo veel mogelijk te ontwijken tot de verbouwing klaar is. :D

13. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Goedemiddag allemaal,

Vandaag precies 13 weken :D.
    Morgen de derde echo. Ik ben heel benieuwd!

Ga nog wat huishoudelijke taken verrichten.

Gr,
    Maine

14. daisy28

daisy28 Actief lid

24 sep 2008
    228
    0
    0
    brabant
    halllo allemaal,

vraagje hebben jullie ook last van pijn bij de buik als je te snel op staat, ik denk dat het bandenpijn, het schiet er dan in en voel heel scherp aan en zakt dan weer weg.

groetjes
    daisy

15. daisy28

daisy28 Actief lid

24 sep 2008
    228
    0
    0
    brabant
    @Daphne B ik heb bij mijn oudste ook daar een pretecho laten doen, dat was erg leuk.
    deze keer zullen we de 20 weken echo in het ziekenhuis laten doen en daar krijg je ook een dvd en foto's van mee, daarnaast zullen we waarschijnlijk op de 9 maanden beurs een week daarvoor er ook nog eentje laten maken.
    ik vind het zo bijzonder die echo's geweldig dat je hem dan mee kunt nemen en thuis ook nog 100 x kunt bekijken.

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja ik heb die pijn in mijn buik bij opstaan al een tijdje... ik denk ook dat het bandenpijn is. Is geen vreselijke pijn maar soms wel irritant als ik even naar adem moet happen haha.

17. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Dat is normaal ja. Zo'n steek aan de zijkant, echt je banden. Gaat lekker oprekken allemaal!

18. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

Goedemiddag dames,

even een kort berichtje van deze kant, rest lees ik vanavond denk ik even bij.
    We moesten vanmorgen naar de gyn voor een echo ivm antistoffen in mijn bloed. Was gezegd dat we een bloedsomloop echo zouden krijgen. Dit bleek niet zo te zijn en eerlijk gezegd was de hele afspraak een beetje een aanfluiting. De gyn was een vage vent, weinig nieuws te horen gekregen. Het enige wat wel leuk was dat we een echo kregen (een gewone), al was die echt in vogelvlucht. Hij nam de moeite niet om wat tekst en uitleg te geven, heeft alleen het hartje even laten zien, ging wat dingen opmeten en that's it. Zag zelf nog snel ruggegraat en ribbetjes voorbij komen. Heeft nog wel een printje gemaakt (zie album), maar die is ook niet echt heel duidelijk helaas.
    Donderdag hebben we afspraak bij de VK en dan alles maar eens doornemen.
    Het meest schokkende aan de afspraak vond ik nog wel dat die gyn zegt (nadat ik had verteld dat ik de bloedtransfusie had gehad na mijn gesprongen blindedarm): 'goh, dan heb je ook geluk dat je al 2x zo zwanger bent geworden!' :confused: Ik zeg, hoe dat zo? Nou, de meeste mensen die een gesprongen blinde darm met buikvliesontsteking hebben gehad, komen eerst bij een gyn onder het mes ivm vele verklevingen in de baarmoeder/eileiders!
    Blij dat ik dit van te voren nooit gehoord heb....

Al met al moet ik afhankelijk van de bloeduitslagen van het bloedprikken vorige week over 4 weken bij hem terugkomen (denk er sterk aan om de afspraak om te zetten naar een andere gyn) en moesten we met de VK even overleggen om de 20-weken echo evt daar te doen, dan deden ze er meteen een bloedsomloop onderzoek bij.

Hmm, toch nog heel verhaal geworden zo, sorry voor dit ego bericht even!

19. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Wat een lomperik zeg.
    En wat een geruststellende opmerking....

20. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    bleh ik word echt gek van de tandarts! Ik moet nu voor de 4e keer terugkomen! Mijn tandvlees is steeds ontstoken en dat komt doordat ik zwanger ben. Maar ik moet steeds weer op controle komen omdat het niet overgaat terwijl ik iedere dag vlos en nog met een vies spoelingtje spoel. En ik heb al zon hekel aan de tandarts...

Sorry moest ik even kwijt

Deel Deze Pagina