Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    hierom-- jeetje wat een super aangrijpend verhaal zeg! Denk je alles gehad te hebben na de miskraam en ben je weer overeind aan het krabbelen en dan overkomt je dit! Gelukkig dat je man zo goed reageerde en je nu zo goed kan steunen.
    Hopelijk gaat het, als jullie over een aantal maanden weer mogen proberen, wel helemaal goed en kunnen jullie deze gebeurtenissen een plekje geven.

Beterschap en sterkte voor de komende tijd!

2. Ada1983

Ada1983 Lid

31 okt 2008
    31
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hierom: ik wens je heel veel sterkte toe!

Helaas hoor ik ook niet meer bij de juli mama's. Was zwanger van een tweeling maar er was helaas geen hart actie meer, ben gecurreteerd op 12/12. kreeg 3 dagen na de curettage koorts, moest weer met spoed opgenomen worden en ben opnieuw gecurreteerd. Erg heftig allemaal...
    Mijn hcg was abnormaal hoog, moet deze week dus weer bloedprikken en naar de gyn. Ik denk dat mn hcg nu weer 0 is omdat ik alweer ongesteld geweest ben.

Voor alle juli mama's: geniet van jullie zwangerschap en heel veel geluk voor jullie!
    Ik hoop dat ik me binnenkort weer een keer kan melden...
    X Ada

3. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Hey meis....

Hierbij even een hart onder de riem, omdat ik precies begrijp wat je voelt (mij is 13 nov bijna zelfde overkomen, zie onderschrift). Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe in de komende tijd... Neem de tijd voor jezelf en het verdriet...

Dikke kus en knuffel
    Joey

4. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Even een update vanuit een ex juli mama...

Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor bloedonderzoek. Buiten dat ze mn schildklierhormoon controleren, checken ze ook meteen op HCG (ik mocht namelijk na een cyclus weer zwanger worden)... Dus weet ik vandaag of ik doorga naar de septembermama's, of dat ik weer een maandje moet wachten...

Dikke kus voor jullie allemaal en heel veel geluk, liefde en een voorspoedige zwangerschap gewenst!

Joey

5. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    @ Hierom en Ada... wat erg! lijkt me vreselijk om mee te moeten maken!

@ alle verhalen om kraamzorg... ik weet niet waar jullie over klagen... hier bestaat het helemaal niet... standaard ziekenhuisbevalling... met een beetje mazzel dezelfde dag weer naar huis... en dan heeft manlief 1 week betaalt vrij en 1 week onbetaald... en dat was het dan wel...

Over mij... hier gaat het goed... bloeding begint 'standaard' vormen aan te nemen, begint op vrijdag, zondag weer over... geen krampen of grote klonten (sorry) dus waarschijnlijk ben ik een van die weinige vrouwen waarbij het niet helemaal verdwijnt. Echo krijg ik hier maar 1x, staat voor 27-2 gepland... maar gelukkig mag ik wel over 2 weken hartje luisteren bij de controle van de vk!

De griep begint hier eindelijk af te zakken, ik slaap nog wel heel veel (minimaal 13 uur per nacht... en dan nog de hele dag moe) maar gelukkig zit er verbetering in en kan ik steeds meer doen zonder erbij neer te vallen!

6. Niet meer actief

@ada... jeetje wat sneu ook weer! Hoop dat jullie het ook op je gemak een plekje kunnen geven. Zo zie je maar hoe dicht bij elkaar geluk en verdriet staan hierzo. Sterkte meis!

@klasien... tja... denk niet dat we hier dan zo zouden klagen. wat is dat lekker geregeld bij jullie zeg!
    Ik kan me er nog niet zoveel zorgen om maken, ga wel zien hoe het uit gaat pakken hoor :) De kleine komt er echt wel!

Ik ben er weer vandoor... veel liefs

7. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    jeetje, de ene dag staan er op de site super mooie echo's en mooie dikke buiken...

de andere dag staan er heel veel nare berichten op over hoe alles ook kan lopen!

je wordt dan even geconfronteerd met het feit dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend is dat alles maar vlekkeloos verloopt!

heel veel sterkte meiden!

liefs

8. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Hierom en Ada, heel veel sterkte! :(

Wat de opmerkingen van sommige mensen betreft, die zullen het inderdaad wel goed bedoelen maar ze beseffen niet dat je niet maar 'een garnaaltje' verliest (wat het meestal al lang niet meer is!) maar dat je juist het geweldige kindje dat het had kunnen zijn verliest. En dat gemis is toch een stuk groter..

9. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    Hallo meiden!

Jullie schrijven zo veel dat ik niet de puf heb om het allemaal bij te lezen, sorry hoor.

Hier even een ego berichtje van mij.
    Ben weer opgeknapt, en loop sinds zondag weer een beetje rond. Heb wel nog de na-pijn. Vreselijke migraine en een flinke oorpijn. De ontsteking is wel uit mijn oor, maar het trommelvlies staat strak naar binnen, buis van eustachius (ofzoiets) is nog vol, dicht en verstopt en er zitten lucht- / vochtbelletjes achter mijn trommelvlies. Volgens de HA duurt dit nog ong. 3 weken. De oorsuis is ook nog niet weg, maar misschien is dit blijvend beschadigd. Kunnen we pas na een paar maanden zeggen (!). Verder ben ik hondsmoe en zijn mijn spieren verslapt. Ook dit moet met een paar weken tot 2 maanden aansterken. De HA zei dat na zo'n gigantische griep en oorontsteking die ook nog eens heel lang duurde mijn lijf er behoorlijk lang over gaat doen te herstellen. Ook omdat de beeb door vreet van mijn energie. Vanochtend hebben we de nekplooimeting gehad. We weten nog niet wat het wordt want die kerel wilde daar niet naar kijken, terwijl hij zei dat het nu ong. 70% kans is het goed te kunnen zien... maar ach, de beeb zag er voorlopig goed uit. Nu ook nog even wachten op de kansberekening, maar geen gekke dingen. Zal zo ff echo fotootjes plaatsen!

Doeg!
    Lin

10. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    Fotootjes geplaatst!

11. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Lin mooie echo's, altijd leuk om te zien. Balen dat je zo ziek bent geweest. Rustig aan nu en lekker opknappen!

Hierom en Ada, kan me alleen maar bij de rest aansluiten. Heel veel sterkte!

Dommel tja zo denk ik er ook over, kan zo raar lopen af en toe... Denk maar aan de mooie dingen ;)

Klasien; fijn dat het de goede kant op gaat! En een echo in de planning is altijd leuk!

Carry; mooie echo heb je ook laten maken. Je hebt ook al een waardeloos begin gehad van de zwangerschap he, ook veel afgevallen en bij de tandarts te vaak gezeten! Kan nu alleen maar beter gaan he! Knuf.

Hier gaat het smorgens niet zo lekker hoor, blijf spugen en ben mega misselijk... Ben nu al 6,5 kg kwijt....

12. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Leuke foto's! :D
    Schattig he zo'n klein ruggegraatje, het is al echt een compleet minimensje zo!

Ik ga mezelf zo maar eens nuttig maken, ik heb nog niet veel meer gedaan dan voor de computer rondhangen omdat het koud is hier. Heb gisteren met m'n stomme hormoonbenevelde hoofd de loodgieter de gasleiding op de verkeerde plek laten doorslijpen en zitten dus een dagje zonder gas hier.. Echt een enorme blunder en schaam me rot! :oops:
    Nou ja, vanmiddag komt hij weer en heeft hij de spullen om het te herstellen mee..

Verder lekker op marktplaats rondgeneust met als resultaat dat we vanavond een kinderwagen kunnen ophalen! Een knalrode bugaboo frog, in hele goede staat voor een nette prijs dus die is nooit verkeerd. Het is wel een beetje vroeg misschien, maar heb de statistieken nog eens bekeken en gezien de meeste kids in juli t/m september geboren schijnen te worden lijkt het me handig de grote vraag voor te zijn. Hoe goed is dat excuus wel niet om alvast lekker te shoppen hahaha ;)

13. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Ada; wat een vervelend verhaal zeg! Jij hebt ook al een en ander meegemaakt...

Ik snap de opmerking; de ene dag allemaal mooie echo's en de volgende dag allemaal nare verhalen... Ik heb afgelopen zomer ook 2 MKs gehad, en mij hielp het om dit te delen met andere dames die dit hadden meegemaakt. Om een of andere reden ervaren de mannen het toch heel anders... Maar die weten niet hoe het voelt om zwanger te zijn en een minimensje dag en nacht in je buik te dragen... Zwanger worden is niet vanzelfsprekend, zwanger blijven ook niet. Geniet dus maar van de wondertjes die ons gegeven zijn. Ik zal heel hard duimen voor Ada en Hierom dat zij ook nog een wondertje mogen ontvangen dit jaar!

14. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Ja, heel erg en haar zus ook en die zit in mijn regio. Kraamvogel is een samenvoegsel van heel veel regionale organisaties, die van mij was voorheen Kraamzorg Friesland. Ze hebben het borstvoedingscertificaat, daar heb ik speciaal op gelet.

@ Kelly- komen ze niet op zondag dan? Moeten mijn kleine en ik dan zelf maar weten hoe dat moet met borstvoeding :confused: ? Van mijn schoonmoeder verwacht ik niet zoveel op dat vlak (die reageerde toen ik zei dat ik bv ging doen al met "het moet wel lukken", nou ja als je zo begint..) en verder heb ik geen familie of vriendinnen dicht in de buurt die ervaring hebben.

Wie van jullie heeft/wil een bv-cursus doen?

15. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    helemaal bijgelezen, hoop nare verhalen:

Veel sterkte voor wie het nodig heeft! *digiknuf*

16. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Deetje: ik heb mijn eerste ook BV gegeven. Ik dacht: dat gaat wel vanzelf, maar dat was dus niet helemaal zo... 'Gelukkig' hebben mijn mannetje en ik de eerste week in het ZH doorgebracht en ben ik daar geholpen door de verpleegsters van de kraamafdeling en neonatologie.
    Het gaat prima, totdat je borsten TE gespannen zijn of het niet lukt met aanleggen.
    Ik heb nooit een cursus gedaan, maar erop terug kijkend lijkt het me wel handig om te doen. Ik hoop dat ik bij de eerste voldoende ervaring heb opgedaan zodat het nu weer lukt... daarnaast heb ik een med ind om weer in het ziekenhuis te bevallen, dus wellicht kunnen ze me daar weer helpen (elk nadeel heb z'n voordeel).

17. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    hoi alle,
    even snel een cho berichtje voor dat ik naar school ga.
    net terug van de vk.
    mijn bloed uitslagen waren goed geen enge ziektes of zo. alleen me ijzer was wat laag niet om zorgen te maken maar wel noodzaak om in de gaten te houden. de opslag voor het ijzer is wel goed dus krijg gewoon weg te weinig binnen.
    voor het eerst het hartje gehoort. manlief vond het net een helicoptertje.
    me baarmoerder was ook goed aan het groeien erg leukw as het dat ze liet zien hoe je het kan voelen.
    hij zat al behoorlijk hoor.
    vind het steeds leuker worden en spannender.
    nu lekker genieten.

liefs gyino

18. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    ik bedoel ermee dat ik in dat berichtje niet reageer op andere.
    maar inderdaad is er niks echt ego aan.

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hierom en ada heel veel sterkte!

Met borstvoeding zou ik ook graag hulp willen hebben, maar eigelijk vraag ik me af waarom het niet vanzelf gaat? In afrika ed en in de oertijd gaven vrouwen toch ook borstvoeding en bij dieren is het toch ook een oerdrang? Waarom gaat het bij ons dan zo moeilijk?

Als de kraamzorg niet komt dan vraag ik mijn beste vriendin wel om hulp. Die heeft 2 kinderen meer dan een jaar borstvoeding gegeven en die weet wel hoe het werkt. Bovendien is ze ook nog peuterleidster en supermoeder haha, ze weet alles van kinderen en ze is heel slim. Als ik haar vraag komt ze me zeker direct helpen.

20. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    Tja een borstvoedingscertificaat zegt mij niet veel.
    Ligt er maar aan wie je aan je bed krijgt.
    De een is beter op de hoogte dan de ander.
    Ik let daar dus niet specifiek op.
    Ik ga geen borstvoedingscursus volgen,
    Ik licht namelijk zelf dagelijks mensen voor over BV.

Deel Deze Pagina