Raar blijft het wel, maar in ieder geval prettig om te weten dat Tinkerbell in orde is. Is ze nog wel gewoon zwanger ook? @ borstvoeding. Helaas hoor ik ook vaak om me heen dat het niet lukt enzo, maar als het gesprek wat verder gaat, blijkt diegene ook weinig tot geen tijd erin te willen steken. Ook geven ze vaak al te snel op terwijl dat niet nodig is. Soms denk ik ook wel dat je voor borstvoeding te willen geven erg sterk in je schoenen moet staan omdat al heel erg snel wordt gezegd... het moet wel lukken he! Als je er echt achterstaat en wat info verzamelt erover (er is super veel te vinden) of een gesprek aangaat met een lactatiedeskundige dan kan het haast niet fout gaan. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar toch. Ik merk in mijn omgeving dat er te makkelijk naar die fles wordt gegrepen en dat is soms best jammer. @bekkenband. Bij mijn vorige zwangerschappen kreeg ik uiteindelijke een bekkenband omdat mijn bekken steeds scheef stonden. Die moesten dan door de therapeut weer op zijn plaats worden geduwd omdat ik anders niets meer kon. Omdat ik in huis toch niet te afhankelijk wilde zijn en omdat ik ook nog 1 en 2 kleintjes had rondlopen kreeg ik een bekkenband aangemeten die ik aan moest doen bij huishoudelijk werk, de boodschappen, tillen van de kids enzo. Verder zo veel mogelijk zonder! Je spieren verslappen namelijk als je hem steeds blijft dragen en dan ga je van kwaad naar erger. Overigens kreeg ik ook medische training van deze therapeut, dat is een aangepast sportprogramma om de nodige spieren sterker te maken. Draag hem overigens alleen in overleg met een fysiotherapeut die weet waar het over gaat. Het is een band die je laag om je heupen vastmaakt met klittenband, daarop zitten aan beide zijden twee stroken klittenband die je daarna aantrekt tot je voldoende steun hebt rondom je bekken zodat alles op zijn plaats blijft. Goed gebruik is erg belangrijk! *heerlijk om je beebje zo goed te voelen... mijn lief kan ook niet wachten tot hij wat voelt. Hij knuffelt mijn buikie nu al helemaal gek Alle zieken beterschap gewenst! Alle VK bezoekers heel veel plezier gewenst Liefs
goedemiddag dames, we zijn weer terug van de vlos, alles is goed met mij en de kleine beeb en ik lig mooi op schema, de kleine en mn bm groeien goed. ook hebben we het hartje gehoord, jeetje wat klinkt dat mooi zeg, net een treintje. nou dat was het ff voor vandaag, fijne dag allen.
Over borstvoeding; ik ga zeker nu ook weer geven. Ik vond het erg prettig en de kids ook. Dit keer wil ik het wel langer gaan geven want de vorige keren moest ik er helaas mee ophouden na een paar maanden. Passie wat heerlijk even naar het hartje geluisterd te hebben! altijd leuk. Ik kan ook de baby al voelen, sinds begin vd maand. Echt heerlijk om dat weer te voelen. Een paar keer per dag voel ik ons kleintje wel even.
ha meiden, fijn dat tinkerbell terecht is.... over borstvoeding.... ik wil heel graag borstvoeding geven... zou het super mooi vinden. maar heb wel besloten dat als het niet lukt het gewoon zo is... mijn zus heeft echt 3 weken flink lopen proberen zonder resultaat. ze was zo gefixeerd op de borstvoeding (die maar niet op gang kwam) dat ze bijna vergat dat ze ook een klein meisje had gekregen... dit was dus echt een voorbeeld voor mij dat het wel leuk moet blijven.... ik hoop dat ik dit standpunt straks vol kan houden als het bij mij zover is... heb net mijn zorgverzekering gebeld over kraamzorg. heb recht op 39 uur met eventueel 20 uur extra omdat ik een aanvullend pakket heb... ik denk dat ik in de zomermaanden nooit zoveel kraamzorg kan krijgen... maar voor de rest wordt alles vergoed, zowel kraamzorg als poliklinische bevalling... das fijn....
Hallo, Mag ik jullie een hele andere, misschien genante vraag stellen. Hoe zit het met jullie darmen nu jullie zwanger zijn? Ik heb nl onwijs veel last van mijn darmen, ze rommelen, kan heel moeilijk naar de wc echt niet normaal. Herkent iemand dit, tips?
Sjaam-- Haha, ja ik denk dat veel van ons dit wel herkennen, hier hebben we ook al pagina's over vol getypt. Ik heb tot vorige week veel last van obstipatie (verstoppingen) gehad. Het begon al toen ik 3 weken zwanger was. En niets is hier genant hoor!
Goedemiddag, Fijn, eindelijk bijgelezen, heel verhaal getikt, loopt internet hier op het werk vast....alles weg...vervolgens weer bijna klaar, komt mijn collega binnen, snel weg wegklikken en natuurlijk vergeten te kopieren...maar enfin: Nog bedankt voor jullie reactie inzake mijn werk/ontslagdreiging. Ben gister even naar het juridisch loket gegaan en zij geven aan dat de enige manier om ontslag te krijgen tijdens je zwangerschap is via de kantonrechter. Deze is de enige die zich niet om het ontslagverbod hoeft te bekommeren. Daarentegen wordt je daar wel gehoord en volgens de man bij het loket zullen ze niet snel instemmen als ze horen dat je zwanger bent. De enige andere manier is via wederzijds goedvinden, maar dit wordt afgeraden (heeft te maken met het evt nog ziek worden in de periode dat je er nog bent en je uitkering daarna). Al met al ziet het er dus aardig goed uit voor me. 30 januari hebben we persoonlijke gesprekken hier op kantoor heb ik inmiddels gehoord, dus ben benieuwd wat er gaat komen. Vanmorgen controle bij de VK gehad, alles was weer goed en nog even hartje geluisterd! Hele verhaal over de gyn van afgelopen dinsdag uit de doeken gedaan. De bloeduitslagen waren inmiddels binnen en die waren prima (onder 10%), dus de afspraak voor over 4 weken bij de gyn kon mooi afgezegd worden. Wel hebben we afgesproken dat we de 20-weken echo in het ziekenhuis gaan doen, dan krijgen we meteen een doppler-bloedsomloop echo of hoe dat ook heet... Wel bij een andere gyn als die we dinsdag hadden. Jammer genoeg hebben we de 20-weken echo nu pas de 26e feb ipv de 17e, maar ja, dat weekje komen we ook wel door (carnaval zit er nog tussen dus dat komt wel goed). Verder iedere 4 weken bloed blijven prikken. Over borstvoeding: ga de cursus van 3 avonden volgen die hier gehouden wordt. Vriendin van mij heeft die ook gedaan en heeft er veel aan gehad. Over kraamzorg: ik zie wel hoeveel uren ik krijg, mijn vriend is sowieso van 18 juli t/m 17 aug vrij en kan er evt nog een week voor of achter plannen, verder is een vriendin van mij in die periode ook nog 2 weken vrij, dus komt allemaal wel goed denk ik. Gelukkig is Tinkerbell terecht al blijft het wat vreemd allemaal, zo plotseling. @ Hierom & Ada: heel veel sterkte! Dikke knuffel. @ zieken: beterschap. @ Sjaam: nou hier zijn mijn darmen ook flink van slag hoor! De lactulose helpt dat ik in ieder geval vrij regelmatig kan, maar de afgelopen week gaat het niet echt 'soepel' en 'pijnvrij' zeg maar.... Merk ook dat als ik maar 1 dag niet geweest ben, ik me meteen vreselijk opgeblazen voel, maar ja, hoort erbij denk ik maar... @ Sucre: fijn dat ze je op je werk zo gerust hebben kunnen en willen stellen! (wat voor werk doe je eigenlijk?) En nu ben ik de rest allemaal kwijt geloof ik...moet me ook aanwennen om een extra venster open te houden...... Tot later allemaal maar weer!
ja, borstvoeding...ik heb het geprobeerd bij m'n oudste zoon. Kreeg hele erge kloven en hij viel voortdurend in slaap aan de borst. Sabbelde meer dan hij binnenkreeg, haalde ik hem er gelijk af..wilde hij natuurlijk weer drinken maar viel gelijk weer in slaap... Dat in combinatie met die kloven die ook nog gingen zweren (echt m'n halve tepel lag eraf, deed zoooo'n pijn en hij spuugde bloed!) maakte dat ik na 2 weken ben overgegaan op de fles. Zag zo tegen het voeden opdat ik niet eens meer genoot van m'n mannetje. Bij m'n tweede zoon ging het perfect. Hij dronk prima, bijna geen kloven en heb het elf maanden volgehouden! Er zit 16 jaar tussen de oudste en mijn jongste dochter maar toen zij geboren was(ze is nu bijna 16 maanden) en ik borstvoeding wilde geven bleek het al net zo'n dromer als haar oudste broer..steeds in slaap vallen... Dit keer geen kloven door de goede begeleiding van mijn kraamhulp maar wel steeds dreigende borstontsteking doordat ze m'n borsten niet goed leegdronk. Weer werd de borstvoeding een probleem..moest haar met haar beentjes in m'n nek voeden zodat ze de dreigende ontstoken melkklieren goed leegdronk. Toen bleek dat ze ook nog eens afviel ben ik in overleg met het consultatie bureau ook na twee weken tobben overgegaan op de fles. Ze moest in elk geval bijgevoedt worden maar ik had er zo'n genoeg van inmiddels dat ik maar helemaal op de fles overgegaan ben. En deze keer denk ik dat ik maar gelijk met de fles begin. Het zal zeker beter zijn, de borst, maar het moet wel leuk blijven. Bovendien is m'n dochter kerngezond en is zelfs nog nauwelijks ziek of verkouden geweest. Terwijl m'n man dat toch best vaak is. Ze heeft een goede weerstand in elk geval!
Tink, gelukkig ben je weer terecht. Passie, wat geweldig he, een kloppend hartje horen. Kaatje, wat fijn dat je niet meer naar die lompe gyn hoeft zeg en nog beter dat de bloeduitslagen goed waren! Waar ga jij die BV-cursus doen? Misschien kunnen we samen gaan. Ik werk op een intensive care voor pasgeborenen, de afdeling naast ons is kraam en verloskunde. Vandaar dat de echo wat makkelijker te regelen was. Ook zou ik in mijn eigen ziekenhuis willen bevallen, niet in Arnhem. Maar dat is omdat ik hier alles vertrouw.
ik had er bij de eerste ook grote problemen mee, met borstvoeding, maar ik wil het bij de tweede wel heel graag weer proberen! Ik vond het een geweldige ervaring, maar was idd op een gegeven moment zo gefixeerd op de voedingen dat ik geen tijd meer had voor mijn mannetje. Hier gaat het gelukkig wel lekker... ik ben eindelijk een beetje over de griep heen en heb nu al zin in werk volgende week! Ik ben echt gek op mijn job en baal dat ik er 2 weken uitgeweest ben! bijna 13 weken alweer... ongelofelijk!
ja was echt super om het hartje te horen, toen de vlos die doppler erop zette schopte de kleine er ook nog tegenaan, zo van he joh niet doen, hahaha. mn vlos gelijk zei gelijk wist niet dat je boos werd hahah, wel grappig.
nee, ik heb de baby nog niet gevoeld... vorige week dacht ik het even, maar voor ik het besefte was het natuurlijk al weer weg... daarna niks meer. ook niet als ik via de angelsound hoor dat hij schopt... jammer, lijkt me erg speciaal om de baby te gaan voelen!
Ja tuurlijk, heb het ook bij de tweede weer gedaan en toen ging het wel goed! Gewoon proberen inderdaad, gaat vast goed nu! Alleen bij mij ging het laatst weer zo...maar ben er ook nog niet helemaal uit hoor. Kans dat ik na de bevalling nog van gedachten verander zelfs.
hey hallo allemaal, fijn te horen dat tinkerbell oke is. ik heb het helaas ook een keer mee gemaakt dat een ex van mij die voor stalking veroordeeld was mij hier gevonden had en mij vervolgens hier lastig ging vallen, ik heb toen ook mijn profiel moeten sluiten omdat het erg stressvol was. misschien dat ze onder een andere naam nog terug komt, wie weet. het belangrijkste is dat ze van haar zwangerschap geniet en straks een gezond kindje krijgt. ik heb vanochtend mijn 3e afspraak bij de vk gehad, en de vorige keer konden we het hartslagje 2x heel eventjes vinden maar nu was het zo helder als het maar kan, wat was het prachtig om te horen. omdat mijn man er neit bij was heb ik er een opname van gemaakt zodat hij het later ook nog kon horen. over borstvoeding, bij mijn eerste ging het niet omdat ik zelf midden in een verhuizing zat en dat was te druk en stressvol om het te kunnen doen, bij deze ga ik het zeker proberen alleen ben er ook erg nuchter in, ik heb een borstlift gehad en de arts heeft des tijds gezegd dat het niet zeker was dat het zou gaan lukken, dus ik ga het zeker proberen maar vind het ook best als blijkt dat het niet gaat. het is geweldig dat je de baby voelt, ik voel de mijne ook al en dit is mijn 2e zwangerschap die zo ver. ik kan niet wachten tot mijn man het ook voelt, dat lijkt me zo speciaal die eerste keer en het contact tussen papa en baby. ik ben de afgelopen weken wel al goed aangekomen, zo'n 4 kilo, ik heb tegen mij eigen gezegd dat ik me er niet druk om moet maken, het gaat er straks toch wel weer af en met mijn eerste zwangerschap ben ik 30 kilo aangekomen, maar ik verwacht dat zoveel er nu niet bij zal komen, maar een kilo of 20 zal het misschien wel zijn, we zullen. ik ben overigs de afgelopen 4 weken 6 ons aangekomen dus wat dat betreft valt het mee. gewoon normaal blijven eten en die lekkere buien die ik heb in toon houden hahahaha komt goed. hoe zit het met jullie? ben ik de enigste met al 4 kilo of? heb ik bondgenoten? liefs daisy
Ohhhh, vind het zo leuk om te horen dat veel mama's hun kindje al voelen! Ik heb af en toe wel het idee dat ik iets voel, maar kan het niet echt plaatsen! Het zijn meer een soort van kriebeltjes! Maar ik denk altijd maar gewoon dat het mijn kleine beeb is, dat is gewoon een lekker gevoel!
Daisy: Ik tot nog toe 1 kg. Was bij de eerste ruim 22 kg aangekomen, maar hoop dat nu ook niet meer te halen hoor. Toen was ik verzot op bananenmelk, nu pas ik daarvoor, al blijft t lekker
Ik bij de 1e 26, bij de 2e 29 en bij de laatste wel meer dan 30! Terwijl ik normaal maat 36/38 heb en helemaal niet snel aankom! Ik eet ook niet overdreven veel en snoep zelfs niet of nauwelijks. Ik reageer zo op hormonen blijkbaar. Binnen een paar maanden ben ik ook weer zo slank als een dennetje. Nu zitten er ook alweer 5 aan. Ik weet het inmiddels van tevoren en gelukkig toon ik ook niet zo dik, ben zelfs altijd wel mooi zwanger maar leuk is anders..
Ja ik blijf er ook helemaal enthousiast over! Ik had het niet verwacht zo vroeg al te voelen bij de eerste, en al helemaal niet dat m'n vriend het ook goed zou voelen! Volgens mij hadden we net enorm veel geluk dat de kleine zo lag te draaien want ik voel het ook nog niet elke dag. Gekriebel kan ik het niet altijd noemen, wel als hij zo ronddraait maar dat van gisteren waren echt schopjes Is het gek dat ik er nog steeds vrij zeker van ben dat het een knul is? Wat gewicht betreft, ik begin nu eindelijk weer een ietsje aan te komen. Dan zit ik nog wel 3 kilo onder m'n normale gewicht maar gezien mijn voorliefde voor croissantjes met kaas op het moment zal dat wel veranderen M'n moeder is bij de eerste 10 kilo aangekomen, bij de 2 daarna elk 6 kilo. Daar is niet heel veel van blijven zitten toenertijd maar ze was ook met 21 al zwanger. Voor mij zal het wel ietsje meer worden.