Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    @ Robine, ik voel de baby nou ook al duidelijk een week, zeker omdat het voor mij de eerste vind is dat erg vroeg. M'n vriend heeft het van de week ook al gevoeld! Maar dat was vast puur geluk, hij (of zij) is niet altijd zo druk.
    Ik zag in je album dat je ook maar een bescheiden buikje hebt, misschien scheelt dat wel want hier is het hetzelfde. :)

2. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen

3. Niet meer actief

@spirit... fijne vakantie alsnog....btje laat maar toch :)
    @sarah... het kan ook een nierziekte zijn, die komt veel voor bij katten en laat ze ook vaak spugen. Dit is met dieetvoer wel te verhelpen, maar dan zul je hem binnen moeten houden, en lees net dat ie op de boerderij loopt dus dat zal weinig uitmaken... Wel sneu, maar weinig aan te doen vrees ik.
    @sucre... hopelijk gaat het langzaam weer beter met je vriendin, heftig verhaal zeg! Sterkte ermee. Hoop voor je dat ook het spugen snel minder wordt.

Nou, ik ben wel bekend met bekkenklachten en zelfs BI vanwege vorige zwangerschappen, maar niet al zo vroeg eignelijk.
    Ik voel me helemaal super, veel energie en nergens last meer van, niet meer misselijk enzo en nu begint dus echt mijn bekken op te spelen.
    Tot op heden kon ik met oefeningen en dergelijke het nog redelijk dragelijk houden, maar sinds vrijdag heb ik enorm last van mijn rechterheup!
    trekt van mijn schaambeen/lies via mijn heup naar mijn stuitje. Mijn hele bil doet enorm zeer vanbinnen en kan nauwelijk fatsoenlijk lopen.
    Mijn lief voelt zich een beetje schuldig omdat ik zoveel pijn heb eraan, maar goed... probeer hem al uit te leggen dat het niet erg is. Ga vanmiddag bij bekkenfysio langs om te kijken hoe of wat.
    Lief is hier enorm grote schat, neemt me zoveel mogelijk uit handen en legt me echt in de watten, helemaal geweldig. Wat een lieverd!
    Maar goed, of het ook mijn SI gewricht is weet ik dus niet, hoe voelt dat dan?

Bijnaam hebben we nog niet echt, het is meestal nog ons beebje :)

Wij willen ook heel erg graag weten wat het wordt... 5 februari heb ik controle en helaas kan lief dan niet mee... maar we hopen wel dat ze kan zien wat het wordt, anders wordt het met de 20 weken echo wel.
    We neigen allebei heel erg naar een meisje dus ben erg benieuwd!

Tja, een meisjesnaam zijn we wel uit, maar een jongensnaam vinden we nog moeilijk hoor!

Volgens mij heb ik alles zo'n beetje gehad nu... zo niet, excuus dames!
    Er wordt ook flink gekletst hier, na een weekendje is het flink bijlezen :)

veel liefs en tot snel
    Dommeltje

4. Niet meer actief

:oops: sorry, moet toch eens wat korter van stof worden geloof ik :oops: :oops:

5. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Goedemorgen allemaal.
    Even mij ei kwijt hoor.

Gisteravond om 19.30 stond de verloskundige op mijn voicemail.
    Ze zat de uitslagen van mijn combinatietest te bekijken en wilde me graag laten weten wat de uitslag was. Man mijn hart sloeg over, aangezien ze bij de echo vertelde dat als de uitslag niet goed zou zijn, ik gebeld zou worden door de verloskundige.
    Gelukkig zei de verloskundige op mijn voicemail dat de kans 1:11323, maar wat stond ik te beven. En dat terwijl ik morgen een afspraak bij haar heb.
    Zal ik zeker wel even melden, toch?
    Ben wel blij met de uitslag.!

Fijne dag allemaal.

6. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    ik heb morgenavond een echo en wat ben ik blij. Maak mij al de hele tijd zorgen. Ik voelde de vorige keren al met 14 weken iets en nu nog totaal niks. Wil niet pr se iets zeggen maar toch zal ik blij zijn als t morgenavond is.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou sjaam ik vind dat ook maar een beetje vreemd. Kon ze het niet gewoon morgen vertellen?

Ik heb gisteren weer gigantische maagaanvallen gehad. O wat deed dat pijn. Gelukkig nu beter.

Het lijkt wel of mijn buik in 1 nacht is gegroeid. Gisteren zag ik nog niks en vandaag dacht ik "lijkt wel of hij gegroeid is" en krijg ook gelijk allerlei opmerkingen. Wel grappig haha.

8. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    @ Sjaam ja zo laat ze je wel schrikken! Maar misschien had ze het verkeerd begrepen en dacht ze sowieso te kunnen bellen, ook met zo'n geweldige uitslag ;)

@ Debby, rottig zeg, dan zal je wel niet echt geslapen hebben. Misschien is je buik nu ook wat groter daardoor, zal vast wel voor wat extra lucht zorgen. :)

Ben net terug van de verloskundige, heb weer een mooie okee-stempel op m'n buik! :D
    We lijken een beetje voor op schema te liggen, wat voelen betreft maar ook qua groei van de baarmoeder, die komt tot de navel! Er zat amper een vinger tussen. Hartje weer enthousiast horen kloppen, altijd leuk. *trotse mama* 8)

Goh, kan bijna niet wachten tot de volgende echo!

9. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    goede morgen meiden...

hebben hier meer mensen last van maagzuur?... en hebben deze mensen hier tips tegen?....

fijne dag allemaal,

moet naar me opleiding en daarna werken tot 22.00!

doeg

10. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Droom steeds dat ik de baby al kan zien (tja vraag me ook niet hoe dat kan hoor) haha deze nacht droomde ik dat wanneer de zon op mn buik scheen ik erdoorheen kon kijken, en het was een meisje haha nou we zullen zien!

Heb toch een fantasie snachts!

11. goedemorgen,

Ben blij dat hier meer mensen onzeker zijn.
    Vanvond toch eens hartje luisteren met de doppler.

12. @ dommel ze zeggen vanile vla

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dommel, ik heb daar toch zo een last van. Tips:
    -melk drinken
    -vla eten
    -geen jus d orange
    -geen vet eten
    -geen pittig eten
    -het hoofdeind van je bed iets omhoog zetten zodat het maagzuur niet omhoog komt
    -rennies (die mag je hebben tijdens de zwangerschap)

14. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    ik heb het altijd kunnen beteren met vanillepudding en melk

15. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Good murning meiden!

Over onzekerheid, dat is voor velen heel herkenbaar hoor. Ik had het vorige week heel erg. Had zo veel onrust in mijn lijf. Ben blij dat ik toen even naar onze kleine Kriebel heb mogen spieken. Zometeen mag ik naar de vk, ben nu bijna niet zenuwachtig meer. Ben zo trots op me zelf :D .

Dommel, vanillevla eten en geen cola drinken. Sterkte, lijkt me heel vervelend.

Martine, ik droom ook veel over de baby. Laatst zag ik het voetje door de buik heen komen en vanacht was het een meisje. Laatst zaten er 2 in mn buik, 1 was een overleden meisje, de ander een springlevend jongetje. :(

Daphne, wat grappig dat je zo vooruit loopt. Wel lekker toch!

Sjaam, misschien dacht de vk, die arme meid zit vast in onzekerheid. Laat ik haar vast bellen, dan kan ze weer gerust ademhalen. Maar zo bracht ze je wel even in spanning. Maar denk niet dat ze een slechte uitslag op de voicemail zou vermelden.

Dommeltje, mijn vriendin ligt nog steeds op de IC, inmiddels niet meer aan de beademing. Ze krijgt sondevoeding, maar dit loopt niet goed door. Ze slaapt veel en is nog erg suf. Het herstel kan nog weken tot maanden duren.

16. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    Goedemorgen allemaal,

Ik had ook een te lage ijzergehalte en mij werd geadviseerd om aan de floradix te gaan, dat kun je gewoon bij de drogist kopen. Misschien is het ook wel wat voor jou. Ik kreeg daarbij ook het advies om het met sinaasappelsap in te nemen daar vitamine C de opname van ijzer bevordert. Je kan natuurlijk ook iets anders nemen waar veel vitamine c in zit als je niet tegen jus d'orange kan.

@ Sucre: Wat vreselijk van je vriendin. Nu maar hopen dat ze snel weer opknapt in elk geval.

Ik heb zelf ook veel baat bij vanillevla. Ook voor de misselijkheid helpt het bij mij in elk geval. Ik ben de laatste dagen wel heel erg misselijk en denk dat het komt doordat ik wat last heb van mijn darmen. Verder voel ik me goed en begin ik ook zo nu en dan wat te voelen en weet zeker dat het de kleine is en dat doet me heel erg goed.

17. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Daphne, wat leuk dat jij de kleine ook al voelt! Geweldig he!?

Sjaam: Dat is zeker vaag van de vk zeg. bellen op zondag voor een gunstige uitslag terwijl je dr vandaag ziet! Vreemd mens! Na ja, de uitslag was in ieder geval goed gelukkig!

Martine: t Zou wat zijn zeg als je zo door je buik heen kon kijken. Zou wel leuk zijn :) Misschien heb je een voorspellende droom!?

Sabbe: geen zorgen maken joh! Het zal allemaal heus wel in orde zijn.

Ben overigens erg blij dat ik niet zo een doppler of angelsound heb. Merk toch aan een hoop bij jullie dat als ze even niks horen meteen in de stress schieten. Beter om zo een ding dus niet te gebruiken, voorkomt ook een hoop gestress. Zolang er geen krampen of bloedverlies optreedt zit t heus meestal allemaal wel goed.

Ik ga ff wat doen, heb t hele weekend niks gedaan vanwege een ziek kind. Geloof me, dan duurt je weekend erg lang!

18. Niet meer actief

@maagzuur, ik heb ook veel baat bij vanillevla... zelfs bij licht misselijk gevoel wil dat wel helpen.
    Succes, het is erg vervelend als je daar last van hebt.

@sucre... hier duimen we mee voor je vriendin... veel sterkte gewenst!

@angelsound... als je je snel zorgen maakt is het mss niet ideaal, maar nu ik weet waar de kleine ligt is het hartje meteen gevonden en dan is het ook wel een geruststelling als je even zo'n dipje hebt en twijfelt. Ik luister niet veel, maar af en toe als de twijfel toeslaat toch even luisteren...:)

Iedereen met een controle veel plezier natuurlijk

Ow ja, en ik snap dat je schrok van het belletje van de vk... maar toch proficiat met de goede uitslag!

Liefs

19. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Mamabeer; jij hebt nu ook 2 jongens? spannend wat de 3e gaat worden? Ik ben wel super benieuwd hoor, worden het zometeen de 3 musketiers of komt er een kleine meid bij! :D

Daffie; haha ja vanielle vla! echt een succes he! hoop ook dat het snel stopt want die misselijheid en zo is echt waardeloos!

Sucre wat erg zeg van je vriendin! sterkte!

Martine heerlijk he dromen haha.

Sabbe heel veel plezier met de echo!

Sjaam mooie uitslag toch!

Dommeltje rustig aan he meid!

Namen; wij zijn er ook nog niet uit hoor. Vind het altijd zo moeilijk. Alleen bij de 1e, bij Ewout waren we het meteen helemaal eens over de naam. We wachten tot de 20 wkn echo en dan gaan we volop aan het bedenken ;)

Afgelopen weekeind ben ik ziek geweest, echt niet leuk! Veel spugen en echt zo beroerd dat je alleen maar wil en kan liggen... Ewout was een dag eerder al ziek. Gelukkig is het maar 1 dag heel heftig en daarna weer goed!

Morgen naar de VK! :D

20. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    :D :D :D :D :D Joepie, mama Sucre is helemaal blij en trots. De kleine groeit als kool, althans mijn baarmoeder dan. Die loopt ook voor op schema, zit 1 vinger onder de navel. Nu snap ik waarom mijn buikje al zo gigantisch is. Nog even hartje geluisterd en die was weer luid en duidelijk. Wat een geweldig en gelukzalig gevoel zeg! :D :D :D :D :D

Alle bloeduitslagen waren ook goed en de bloeddruk was weer 120/60.

Morgen kan ik bellen voor de 20 weken echo. Wordt hier gemaakt tussen de 20 en 22 weken.

Zo ik ga weer verder met gelukkig zijn. :D

Deel Deze Pagina