@sucre...geniet ervan meis! Heerlijk gevoel toch! Ik ga nu even naar de fysio, kon er meteen tussengeplaatst worden daar ik de trap nauwelijks meer opkan :S Baal enorm, maar goed, het is niet anders. Fijne middag nog en tot morgen weer! Veel liefs
Hey meiden! Kan jullie geschrijf niet bijhouden hoor! WOW! Hoe houden jullie dat toch allemaal bij? Als ik even 2-3 dagen niet online geweest ben dan zijn er zo 6 tot meer pagina's bij. Hier alles goed. Ik ben weer goed opgeknapt, op wat blijvende oorpijn en oorsuizen na. De VK afspraak was goed; bloeddruk en hartslag van de kleine. Baarmoeder zit al vlak onder de navel. Miselijkheid is ook zo goed als weg. Nekplooimeting ook gehad, wachten op de uitslag. Denk dat ik die bij de volgende VK afspraak te horen krijg? We hebben een pret-echo afspraak voor geslachtsbepaling op 7-2 om 12.30 uur. Volgende afspraak VK is 9-2 om 14.00 uur. Qua namen hebben we de meisjesnaam al, jongensnaam nog niet. @sarah wij hebben ook zo'n kat. Die spuugt al haar hele leven lang. Kan te maken hebben met een niet goed werkend klepje van de slokdarm naar de maag. En als ze ouder worden krijgen ze er meer last van. Wat helpt is idd. op het eten te letten of veel naar buiten. Maar een echte oplossing bestaat er niet. Wij vinden het niet zo eg. Keukendoekje en hop; weg. @Spirit Fijne vakantie! Qua bijnamen hebben we niet echt wat. Vaak zeg ik gekscherend; het mormel. Een collegaatje van me noemde de kleine altijd Oebeltje (van Annie MG Smidt?) Voor degene die ik vergeten ben; sorry. Ben nog nooit zo warrig en vergeetachtig geweest. Heb zelfs voor het eerst in mijn leven een agenda (!) hihi.
@Sucre: fijn om te horen dat alles goed was! Lekker van genieten! @Dommeltje en alle dames met bekken-/rugpijn: wat vervelend voor jullie, zeg! Hopen dat de fysiotherapie jullie kan helpen! Wat zijn jullie allemaal al ver met namen enzo... Ik ben net begonnen erover na te denken Vanmorgen ook bij de VK geweest voor controle. Baarmoeder is halverwege de navel... Bloeddruk was goed en we mochten even naar het hartje luisteren! Toch wel fijn te horen dat alles goed is met de kleine en dat hij/zij met flinke griep met flinke koorts weer overleefd heeft 20 weken echo staat gepland voor 3 maart... ik ben heel benieuwd! Volgende afspraak VK 23 feb alweer.
@Mouschy, het heerst erg momenteel, buikgriep. Ik heb het een week daarvoor gehad, bah, hield niets binnen. Maar na een dag of 3 ging het gelukkig weer beter. @Sucre, sterkte met je vriendin! Fijn dat alles goed gaat met de zwangerschap! @Sjaam, inderdaad wat vreemd dat ze belt als je haar morgen toch ziet, maar gelukkig was de uitslag goed. @Cimu, gelukkig weer een goede controle gehad bij de vk, is toch altijd geruststellend. Wat wordt er hier veel gekletst, sorry voor wie ik allemaal vergeten ben, houd het niet meer zo goed bij. Hier gaat het goed, voel de baby ook als sinds een week of twee kriebelen, heerlijk! Vanmorgen de laatste flessen van MvM opgehaald en zowaar moest ik overgeven, al dagen niet meer misselijk geweest, maar opeens toch weer. Mijn weerstand is echt waardeloos sinds ik zwanger ben, ben maar 1 week gezond geweest, verder is er steeds wat. Wij zijn er nog niet uit met babynamen, weet wel genoeg leuke jongensnamen, maar geen meisjesnamen. En ik wil ook geen naam die in de top 10 ofzo staat, moeilijk, moeilijk.
Bij deze de data dat ik afspraken heb opstan. Weet ff niet meer naar wie ik het moest pben dus hoop dat degene het hier ziet. 24 jan. pretecho 5 feb. verloskundige 19 feb. 20 weken echo
Hoi allemaal! Weer even een berichtje van mij. Jullie gaan te snel om alles nu bij te lezen, heb vluchtig dus even de laatste tien pagina's doorgenomen, maar niet alles letterlijk gelezen. Ben ondertussen voor de 2de keer bij de vk geweest, al m'n bloeduitslagen waren goed en ik heb het hartje gehoord. Het kindje ligt bij mij heel laag, 3 cm boven het schaambot, maar dat heeft ook te maken met mijn eigen figuur zei de vk. Over een afspraak maken voor de 20 weken echo heeft de vk nog niets gezegd, 9 feb heb ik weer een afspraak dus misschien moet ik daarna een afspraak voor een echo maken. Verder zijn wij nog echt niet uit een naam. Een jongensnaam waren we het meer over eens dan een meisjesnaam, maar we krijgen een waarschijnlijk een meisje. Alles wat ik echt heel leuk vind, vindt mijn vriend weer niet leuk en wat hij leuk vindt heeft dan bijvoorbeeld weer een heel rare betekenis. Een bijnaam gebruiken wij al heel lang, maar die is te dom. Als laatste zijn we nog steeds bezig met een huis. We hebben nog steeds niets gevonden en als de beeb er is MOET ik mijn huidige woonruimte uit, omdat je daar maar in je eentje mag wonen. Laatst een noodoproep naar een heleboel woonstichtingen verstuurd, omdat we geen urgentie kunnen krijgen. Ik ben trouwens helemaal niet misselijk meer en veel fitter dan vorige maand. Laatst een keer m'n avondeten er uit gegooid, maar daar is het bij gebleven. Gister wel om 9 uur al in slaap gevallen, maar dat kwam meer door het drukke weekend met veel gereis. Vrijdag eerst naar Texel naar mijn moeder en zondag naar Zeist naar m'n schoonfamilie. Daarna weer naar ons huis in Rotterdam. En ook nog eens tentamenweken. Ik lees dat veel van jullie nog wel misselijk zijn, ik hoop dat dat ook snel overgaat bij jullie!
Ryann... leuke banner! Sucre... ik hoop echt dat je vriendin snel opknapt! Mouchy... beterschap meid! Spirit... geniet van je vakantie! Dommeltje... maagzuur... oh daar heb ik tot nu toe nog heerlijk geen last van gehad! Ik heb wel gehoord dat idd vaniljevla helpt, en ik heb destijds baat gehad bij warme melk. Ik vind het vies, maar het hielp wel! Sjaam... wat heerlijk dat die uitslag goed was, wat moet je geschrokken zijn! Hier gaat het goed... griep lijkt voorlopig over, 30 cm sneeuw, en morgen heerlijk eindelijk weer aan het werk!
ooohhh leuk! Ik ga in februari juist weer een weekje richting Nederland! Geniet maar vast van de voorpret!
@ mouschy ja we hebben 2 jongens nu ik hoop zelf heel erg op een meisje nu niet dat een jongen erg is maar ik wil leuke haartjes maken enzo en van die lieve schattige rokjes kopen die zijn zo leuk maar als het geen meid word kan me broer mss nog een meisje krijgen kan ik het voor zijn dochter kopen als ik het maar eens ken kopen voor iemand hahahahahaha
ja mamabeer dat lijkt me ook zo leuk aan een meisje. Ik heb altijd gezegd dat ik echt geen jongen wil... maar ik heb wel het gevoel dat ik een jongen krijg. Nu maakt me dat echt niet meer uit.
hm meiden, ff ego berichie tussendoor. Ik hoor iedereen over hoogte van de baarmoeder, kunnen jullie dit zelf ook voelen? ik voel namelijk vanbuiten nog helemaal niks, al komt mijn buikje al aardig naar voren.. misschien kan de VK woensdag een antwoord geven op mijn vraag
Ik hoopte bij de eerste heel erg op een jongen, maar t werd een meisje. Nu zou ik bijna nog een meisje willen, al maakt t me echt niet uit. Voor de gezinssamenstelling is een jongen ook wel leuk. Ach we zullen t zien de 16e feb. Qua zwangerschap zou ik zeggen dat t heel anders is dan mn eerste en dus een jongen. Qua verschijnselen lijkt t erg op mn eerste zwagerschap( pukkels) Als ik nu moest kiezen tussen een jongen en een meisje zou ik zeggen ik kies met mn ogen dicht 1 van de 2. Mijn man zou er een meisje uitpikken Spannend he. Over 3 weken weten we t. Wil iemand dit op de lijst vermelden? Sucre? 16 feb, 9.30 20 weken echo en geslachtsbepaling.
Nicole ik weet ook niet hoe je dit kunt voelen. Moet ook zeggen dat ik t een beetje eng vind om te gaan zoeken en prikken om de BM te vinden. Zolang je buikje groeit gaat t allemaal prima toch!?
ha meiden, super bedankt voor alle reactie's rond de maagzuur... moet toegeven dat ik op mijn werk vanille vla heb gegeten en ik er vanavond (nog) geen last van heb gehad.... slaap lekker...