Juli 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Nena77, Oct 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

Aug 7, 2007
    2,976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen

2. goedemorgen

3. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

Oct 23, 2008
    1,059
    0
    0
    Winkel
    Goedemorgen allemaal.

4. Daphne B

Daphne B Bekend lid

Feb 26, 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Goedemorgen! :D

Ik moet zeggen, wat zijn sommigen enorm veel geld kwijt aan babyspullen! :confused:
    Hier wordt het toch het grootste deel tweedehands, dat scheelt enorm. De grootste uitgave was wel de kinderwagen, 250 euro. Dat had ook wel goedkoper gekund maar de bugaboo was de enige wagen waar we beiden mee overweg konden. En voor de rest zijn we denk ik nog een 250 euro kwijt in totaal.

Via Marktplaats heb ik een schattig hangwiegje gevonden, met een grafische print er op. Lekker simpel en ook goed op te bergen en mee te nemen :D
    Ik heb hem in m'n album gezet.

Gisteren heeft m'n vriend de eerste buikfoto's genomen, die zal ik er ook snel in zetten ;)

5. black daliya

black daliya Actief lid

May 15, 2008
    103
    0
    0
    huismoeder
    almelo
    goedemorgen,

de babykamer hebben we nieuw gekocht voor 700 euro.
    ik heb wel 2 kinderen maar ik had helemaal niks meer dus ik ga weer opnieuw shoppen leukleuk

wij hebben 9 februarie de pretecho
    26 februarie 20 weken echo
    17 februarie naar de vk

nou allemaal een fijne dag vandaag

6. cimu27

cimu27 Bekend lid

Oct 27, 2008
    728
    0
    0
    @passie: succes bij de tandarts!

@alle andere dames: leuk, al die verhalen over kamertjes en baby-uitzet!
    Als we weer een jongetje krijgen, zit ik ook helemaal goed.
    Wel wil ik nog een Quinny Buzz gaan kopen: handig met de MaxiCosi erop! verder heb ik eigenlijk niet zoveel nodig: alleen aankleding kamertje.
    Als het een meisje wordt, mag ik flink gaan shoppen voor kleertjes!

7. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik heb vannacht toch zo een ruzie gehad met mijn man,niet normaal. Hij vind namelijk dat zijn moeder (die op 2 uur rijden van ons woont) ook recht heeft om op te passen om de week en hij vind het lullig om te zeggen dat dat niet mag (hij heeft het al gezegd maar ze kwam er weer op terug). Punt is dat zijn moeder enik elkaar niet echt liggen. Ze heeft 3 jaar lang echt lullig tegen me gedaan en doet nu sinds kort wel haar best. Verder woont ze zo ver en zou ze dus om de week de hele dag met de kleine bij ons thuis zitten en ook bij ons slapen en dan is ze er ook s avonds als mijn man werkt. Ik heb daar geen zin in dat ze tussen mijn spullen zit, maar zal wel aan mij liggen.
    Ook snapt mijn man niet dat er een verschil is tussen moeder gevoel en vader gevoel. Volgens hem is het gevoel precies hetzelfde, ook vlak na een geboorte...
    Mijn moeder gaat wel oppassen, 1 dag ind e week, maar die woont vlakbij en gaat gewoon thuis oppassen. En mijn man heeft ook een super goede band met mijn moeder. Mijn moeder verheugt zich er al erg op en heeft al een box en alles gekocht en nu zei mijn man opeens (terwijl we het er al 10 keer over hebben gehad) dat als zijn moeder niet mocht oppassen dan mijn moeder ook niet. Gelukkig begrijpt hij het nu wel beter maar heb wel amper geslapen vannacht. Pfff ik kon hem wel wurgen. Was ook de eerste keer dat we ruzie hadden en hij in het logeerbed ging slapen en dat ik niet achter zijn kont aan kwam gelopen om het goed te maken zo kwaad was ik. Nu heeft hij wel spijt maar blij ben ik niet....

8. Crissy77

Crissy77 Lid

Dec 12, 2008
    81
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Wij zijn gelukkig ook niet zo veel kwijt voor de babykamer. Wij kunnen vrijwel alles van mijn mans broer overnemen. Erg fijn. We zullen binnenkort eens beginnen met het kamertje. Willen nu toch wel vast gaan verven enzo. Leuk is dat allemaal zeg.
    Ik zal straks wel wat buikfoto's erop zetten. Ben vandaag 15 weken, en die foto's zijn afgelopen zondag genomen. Je begint het nu echt wel goed te zien. Kon vanochtend mijn gewone zwarte broek bijna niet meer dichtkrijgen, terwijl dat afgelopen week nog wel ging. ;)

Fijne dag.

Groetjes Crissy

9. Niet meer actief

@debby...jeetje, vervelend!
    Maar denk je niet dat het te vroeg is om daar nu al ruzie over te maken?
    Er kan nog zoveel veranderen, en ik heb in mijn omgeving zo vaak meegemaakt dat men zei, nee ik ga niet als oppas-oma fungeren hoor!
    En uiteindelijk draaide ze 180 graden om toen de kleine er was...

Laat het even bezinken en heb het er dan nog eens rustig over. Misschien kun je ook een compromis sluiten dat zijn moeder bijvoorbeeld zo af en toe eens oppast. Dan heb je ze niet elke week over de vloer.
    In het ergste geval kun je het natuurlijk ook samen met zijn moeder bespreekbaar maken. Beter eerlijk en open dan een hoop ergernissen!
    Tja en gevoelens liggen altijd "gevoelig" natuurlijk, maar ik geloof wel dat vadergevoelens ook zeker zo diep liggen hoor. Het is jammer dat je geen goede band hebt met zijn moeder maar daar verander je ook weinig aan.
    Ik wens jullie veel wijsheid toe en vanavond weer lekker samen onder de wol ;)

Liefs

10. cimu27

cimu27 Bekend lid

Oct 27, 2008
    728
    0
    0
    @Debby: vervelend, die ruzie met je man. Wij hebben om die reden besloten dat ons mannetje naar kdv gaat en niet een vaste dag naar welke ouders dan ook...
    Maar goed, onze wederzijdse ouders wonen allebei een stukje weg.
    Heb je er wel vertrouwen in dat ze goed voor de kleine kan zorgen?
    Dan zou ik voorstellen: jouw moeder vaste oppasdag, jouw schoonmoeder voor incidentele oppas, eventueel met overnachting als jullie weg moeten, maar dan bij haar thuis.

@Crissy: mooi buikje al! Ik kan mijn 'gewone' broeken ook al ruim 1 week niet meer aan... Spijkerbroeken al wat langer niet meer.

11. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

Nov 6, 2008
    217
    0
    16
    Hello iedereen!

Debby, wat vervelend, die ruzie... Probeer er toch nog even goed over na te denken! Je hebt nog tijd genoeg om te beslissen hé. Misschien toch ook rekening houden met het feit dat het je vriend zijn moeder ook haar kleinkindje wordt... Ze wil waarschijnlijk alleen maar goed doen, niet?

Met mij gaat het vandaag emotioneel niet zo denderend. ben ontzettend moe en kan bijna niet meer.. Op het werk zit hier zo suf en loom als het maar kan zijn!

Zit ook in mn gedachten bij het kleine zoontje van mijn neef (is maar 2.5j) en ligt in het ziekenhuis. Is altijd zwakker jongetje geweest, maar is zo sterk elke keer eruit gekomen! Nu na zware spoed-operatie eergisteren in levensgevaar. Het gaat echt slecht met 'm. Ik vertel het verhaal omdat ik er constant aan denk. Hij heeft enorme hoge koorts en ligt op ijs, heeft een katheder in zn nekje en wordt beademd.. het is echt beangstigend en mag het ni te hard aan mn hart laten komen, maar da doe je toch sowieso, zeker als mama in spé? Ik hoop echt dat een wonder dit kindje helpt!

Thanks voor het lezen, doet goed om gevoelens te delen hé...
    xxxx

12. wbpepe

wbpepe Actief lid

Nov 8, 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    Wij hebben het ledikantje van Oscar, dus die zetten we in onze slaapkamer. Eerst zoek ik een kleiner wiegje want ik vind zo'n pasgeboren babietje zo wegvallen in zo'n groot bed. Verder kopen we een simpele wand-commode bij de ikea voor in de slaapkamer. Meer hebben we niet nodig. Het eerste jaar blijft de kleine toch bij ons op de kamer, dat hebben we met Oscar ook gedaan, ivm de borstvoeding. 's nachts kindje pakken, aanleggen, terugleggen en verderslapen. Geen puf om heen en weer te lopen, dan lig ik veel langer wakker.

Dan pas gaan we een kamertje in orde maken. Dan weten we ook welke sfeer enzo. Misschein verhuizen wij onze kamer dan naar boven, of Oscar mag naar boven. We zien wel, da's nog een jaar verder... Wij hebben voor Oscar de wandelwagen van mijn ouders gekregen, die gebruiken we nu gewoon weer. De babykamer was 150 euro, die hebben we nog. Oscar gaat daarna over op andere 2e hands meubeltjes.

Verder waren de enige grote uitgaven de maxicosi die we nu dus 2e x gebruiken, de autostoeltjes en reisbedje, matrasjes enzo. Maar dat spul hebben we allemaal nog. Het enige wat we niet hebben zijn de eerste kleertjes. De van Oscar waren toch verwassen en spuugvlekjes en naar Polen (kindertehuis) toe gegaan. Daarnaast vind ik de eerste foto's leuker met eigen kleertjes, niet alsof je Oscar weer ziet.

Tja, duizenden euro's geven wij niet uit. Ze zijn er zo uitgeroeid uit alles. Zonde geld. En als die kleine er is is zie je de rest toch niet meer en heb je alleen oog voor de beeb.

13. Niet meer actief

@sanneke... kan me voorstellen dat je daarmee in je hoofd zit!
    Vreselijk is dat, zo klein en dan zo ziek!
    Hopelijk komt de kleine man er snel weer bovenop, ik duim voor hem!
    Jij ook sterkte ermee en doe lekker rustig aan vandaag!

KNUFFFF

14. gyino

gyino Fanatiek lid

Jul 3, 2008
    1,775
    0
    0
    almere
    bekkenklachten: blijven jullie wel lopen dames. weet dat het erg pijnlijk is
    maar je wordt alleen maar stijver waardoor het nog meer pijn doet.

daffie: ik drink op dit moment roze vice ferro dat is met extra ijzer erin.
    sinaasappelsap is inderdaad nog een goed idee en ook lekker :)
    bedankt voor de tips.

mamabeer: tjee wat een L*L van een buurjongen. ik snap echt niet dat hier niet
    sneller naar gehandelt wordt. gewoon ook omdat die jongen een bedreiging is
    voor je kids.
    misschien een leugetje om eigen best wel en vertellen dat je kids nachtmerries
    hebben en zo? misschien helpt dat? niet leuk om te doen maar tja op een geven
    ogenblik zal er wel wat gebeuren en is het te laat. sterkte ermee.

sabbe: wat leuk dat je weet wat het wordt.

dames: denken jullie er aan mij of sucre of een van de andere te pben
    want anders komen de datums niet in de lijst.
    heb van de afgelopen 10 pagina's wel het een en ander op geschreven maar
    niet alles.

dommeltje: ja het is inderdaad al een mooie buik die je hebt.
    ik wil ook wel een beetje buik hebben. tot nu toe zijn alleen me
    darmen erg opgezwolle, komt nog is me eerste dus wie weet.

ryanne: het jaarrond met pooh of zo iets. het zijn mooie kartonne boekjes
    zal eens even kijken...........
    als je bij www.eci.nl kijk onder de links series daar staat hij bij.
    link zelf is te lang om neer te zetten.

nog niet alles gelezen.
    laatste paar pagina's straks maar. moet nu naar de
    chiropraktor.
    tot straks.
    gyino

15. gyino

gyino Fanatiek lid

Jul 3, 2008
    1,775
    0
    0
    almere
    zo laatste paar pagina's ook weer gelezen.

nicole: ooh wat een mooi kamertje. erg leuk en kan ook wat langer gebruikt worden.
    zo hoef je het niet gelijk te verandere als hij/zij baby af is.

debby: manlief hier wilde zelf niet aan een nieuwe auto maar hoor hem
    de laatste 2 weken ook vaak zeggen; de vind ik wel mooi en zoiets van
    deze is ook niet echt duur en toch veel groter.
    weet het niet hoor maar denk dat wij ook wel binnen een jaar een nieuwe hebben.

sanneke: naar hoor zo jong mannetje die zo ziek is. heel veel sterkte
    voor jullie allemaal.

zo ga nu heerlijk me nieuwe droger uitproberen ben benieuwd.
    fijne dag allemaal.
    liefs gyino

16. gyino

gyino Fanatiek lid

Jul 3, 2008
    1,775
    0
    0
    almere
    oja
    nieuwe moeder als eerste welkom.
    we hebben een lijst waar we gegevens bij houden.
    de link onder mijn banner brengt je er naar toe.

ik heb jullie al wel bij de uitgerekende datum neer gezet maar er ontbreken nog wat gegevens van jullie.
    zal jullie willen kunnen jullie die naar mij of naar 1 van de andere dames
    die de lijst bij houden pben. (persoonlijk bericht)
    - hoe oud/jong zijn jullie.
    - hoeveelste kindje is het?
    - wil je thuis of in het ziekenhuis bevallen.
    - wil je borst of flesvoeding geven.
    als je bij de onderste 2 nog niet uit bent kan je dat ook opgeven.
    ook als je een afspraak hebt voor echo of controle dan kan je het in de agenda laten zetten.
    heb je eventueel een mooi gedichtje of iets anders wat je graag op de website zet kun je dit ook door geven.

veel succes met de zwangerschap en geniet ervan.
    gyino

17. cimu27

cimu27 Bekend lid

Oct 27, 2008
    728
    0
    0
    @Sanneke: kippevel! Mijn zoontje is 2,5... Ik zou er niet aan moeten denken. Ik kan me heel goed voorstellen dat het je bezig houdt!
    Heel veel sterkte!

18. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

Nov 6, 2008
    217
    0
    16
    Ja Cimu.. Kippevel! Inderdaad.
    Dat arme kleine ventje vecht voor zn leven!
    Laten we echt het beste hopen! En mirakel bijvoorbeeld!

x

19. Butterfly21

Jan 21, 2009
    14
    0
    0
    Whoei.. ben ook een juli mama

20. deetje

deetje Bekend lid

Dec 10, 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Ben net met namen bezig, heb ik iets moois bedacht wat mijn vriend ook mooi vind, staat de betekenis me niet aan. Moet ik me daar wat van aantrekken?

Share This Page