Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    @ Sanneke. dat lijkt me zwaar zeg, ik zal duimen voor dat knulletje en z'n ouders. :(

@ Deetje, misschien heeft die naam wel meerdere betekenissen of klopt deze betekenis niet, op veel namensites staan verschillende dingen! Vaak werkt het dan wel om de googlen naar de naam en het woord betekenis of meaning.
    Hopelijk vind je dan iets leukers. En zo niet, tja het gaat er toch vooral om wat de naam voor jullie betekend? ;)

Overigens staan mijn eerste buikfoto's in het album!
    Op de eerste foto trek ik hem net een beetje in maar kun je wel goed zien tot waar de baarmoeder zit, dat is echt die bult. :p

2. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @butterfly: gefeliciteerd! Waar is je banner ;)

@Daphne; mooi bescheiden buikje hoor!

@Deetje: ik ben benieuwd naar de betekenis van de naam... Ik denk dat de meeste mensen niet weten wat hun naam betekent. Maar als het echt heel negatief is; dan zou ik ook een andere naam zoeken denk ik...

3. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    De betekenis is niet negatief, alleen heel erg christelijk en daar heb ik niets mee: het betekent: 'ik zweer bij God'. Dat klinkt best zwaar...

4. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    He, het is ineens al donker? Moet nog met de dieren buiten nog verzorgen, normaal doet vriendlief dat maar hij is er niet. Dacht dat het langer licht was? Tot later!

5. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    hallo allemaal!
    jullie blijven ook maar door praten he? haha, ik lees wel mee, maar heb niet over ieder onderwerp iets te zeggen.
    2 dagen terug heb ik gepost dat ik het tegen een vriendin zou gaan zeggen en gister tegen mijn ouders. Mijn vriendin kon niets anders uitbrengen als "huh?!? nee wat raar!" na anderhalf uur toen ze over de ergste schrik heen was, hebben we het gesprek opnieuw gedaan en feliciteerde ze me haha.
    De afspraak van gister met mijn ouders kon helaas niet doorgaan omdat mijn vriend een vergadering had, echt balen!.

Vandaag had ik een afspraak bij de vk. Uitslagen van het bloedonderzoek waren alles positief en ik heb voor de 2e keer het hartje gehoord. Echt leuk geluid! Ik vroeg of de baby dat merkte en ze zei dat de baby wat druk voelt door het vruchtwater en tegelijk dat ze dat zei gaf de baby een trap en draaide het weg! haha na het weer gevonden te hebben deed ie het direct weer, klein spookje!

over betekenis van namen: Als jullie het beiden een leuke naam vinden zou ik het gewoon doen. Dat de betekenis iets met god te maken heeft en jullie daar niets mee hebben, tja, het is niet negatief toch? Als jullie dat wel zo zien zou ik toch even verder kijken.

daphne-- leuk om te zien hoe je buik eruit ziet als je hem ietsje in trek! Niet vervelend bedoeld naar anderen toe, maar het is vrij moeilijk beoordelen hoe goed je al kunt zien dat je zwanger bent als je geen foto ziet van hoe je buik er normaal uitziet. Als je hem wat in trek zie je het duidelijker.

mijn buik-- de baarmoeder is nu 7 cm en komt tot 1/3 bij mijn navel. de vk schat dat er over 3 weken toch echt wat meer te zien is. Op dit moment zie je namelijk nog niets, alleen dat mijn buikspieren zijn verslapt waardoor het iets meer hangt allemaal ;-P

Vandaag heb ik bij prenetal 2 rompertjes gekocht met de teksten 'I love mijn oma" en 'I love mijn opa' deze gaan we zaterdag aan mijn ouder geven, daarna lekker bij hun te eten en daarna naar ciske de rat de musical! heb er echt zin in .

ik heb sinds eergisteren wat last van buikgriep, eergister en gister veel gespuugd en niet eens water binnen kunne houden, vandaag gaat gelukkig beter maar moet nog steeds licht en voorzichtig eten. Hoop dat het morgen echt over is want we zijn mee uit eten gevraagd door vrienden....

nou dit is weer een hele pagina vol denk ik haha.

6. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    ohwja! Vandaag de magische grens van 12 weken bereikt! WOEHOEWW!

7. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hallo lieve meiden!

Even een tijdje niets van me laten horen, maar ik ben zo druk bij mijn nieuwe klant dat ik er niet meer aan toe kom! En als ik eenmaal thuis ben, dan lig ik direct plat op de bank ;)

Hoe is het met jullie? Jullie kletsen in elk geval lekker door allemaal!

Tot snel weer!

XXX

8. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @deetje: ik snap dat je niets met God hebt, maar verder is het niets negatiefs. Als jullie allebei de naam leuk vinden, zou ik er gewoon voor gaan!

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    gefeliciteerd met je 12 weken sarah! Mijn baarmoeder zit volgens mij nog niet zo hoog. Ik denk 2 of 3 vingers boven mijn schaambot als ik het goed voel. Over 2 weken heb ik weer een afspraak.

10. sunshine82

sunshine82 Actief lid

30 okt 2008
    167
    0
    0
    almere
    jeeaaaahh

alweer ruim 17 weken!
    mijn vriend ging gister avond in bed liggen en vroeg hoe ver ik nu precies was (hij houd het niet zo bij als ik per dag ahaha! en hij was verbaasd dat ik al eigenlijk best ver was en er nog niet zo veel te zien was!

hoe is het voor de rest met jullie allemaal! volgens mij wil bijna iedereen wel weten wat het gaat worden of niet?

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    @gyino aan lex merk ik wel dat ie het erg vind hij zegt ook steeds buurmaan isse vaarlijk hij heeft nu 3 dagen vast gezeten en is nu weer thuis ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat de rechtzaak komt ik vind nergens informatie erover.

Hier alles goed met baby alleen vanmorgen en vanmiddag had ik heel veel pijn aan mn banden het was echt pijnlijk na een warm bad was het gelukkig voorbij

12. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    @mamabeer
    Ja, kindjes voelen toch vooral de spanning van de ouders. Dus enige angst komt doordat jullie ook bang zijn. En niet onterech, weet jij veel waar die gozer toe in staat is! ontoerekeningsvatbaar. Vreselijk! Het is maar te hopen dat ze die griezel snel vast zetten voor hele lange tijd. En blijven hard maken dat het zo met je kindjes en zwangerschap echt niet kan. Heel veel sterkte en doe alsjeblieft voorzichtig! Brrrr....!

x

13. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    goede avond(nacht..)

over de betekenis van namen, tja, zolang het inderdaad geen negatieve betekenis is, lijkt mij het prima.

wij geloven ook niet in god, maar de betekenis van onze gekozen naam is: 'geschenk van god"

tja, daar heb ik niet zo veel moeite mee, het is immers een geschenk...

ik ga maar is slapen..

14. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen!

15. Niet meer actief

Goedemorgen dames!

Nou er is weer flink gekletst hoor!
    @namen... zolang de betekenis je niet echt tegen de borst stoot zou ik er gewoon voor gaan. Ik heb me nooit zo bezig gehouden met de betekenis van de namen. Bij mijn jongste (Tristan) kwamen mensen opeens van: "ow, is dat van Tristan en Isolde?" (Daar had ik nooit aan gedacht!)
    @sarah... jammer dat je nog niet bij je ouders bent geweest, ik zou het nooit zolang voor je kunnen houden hoor! maar goed, we wonen dicht bij elkaar en komen nogal eens bij elkaar over de vloer, dat scheelt :)
    Wel grappig dat je vriendin even de tijd nodig had! Lekker gevoel he, die 12 weken grens!
    @Nieuwe mama's, welkom bij de club!
    @gyino... En werkt de droger naar wens?
    Wat bekkenproblemen betreft, bewegen is zeker goed! Toch heb ik het advies om alles met mate te doen. Veel lopen doet me pijn en veel rust ook. Ik moet echt een gulden middenweg zien te vinden. Zwaar huishoudelijk werk moet ik ook zo veel mogelijk mijden of verspreiden. Daarbij moet mijn oudste nog wel eens getild worden (en die geeft niet mee:S) dus wil ik overeind blijven moet ik wel luisteren. Het valt me wel zwaar om zoveel stappen terug te doen, maar ik krijg gelukkig veel hulp van iedereen om me heen :)
    Heb ik alles gehad ongeveer?

Hier vandaag alweer 14 weekjes!
    De weken vliegen voorbij lijkt wel, zo langzaam als het in het begin leek te gaan, zo snel gaat het nu!
    Zometeen weer naar de fysio... helaas is het weer hard nodig, kan bijna niet meer lopen van de pijn. Gisteren beetje ongelukkig opgestaan en fout dus!
    Het weer is ook geweldig... NOT!
    Nou ladies.... fijne dag alvast

16. Niet meer actief

PS... Met Amsy (van de twins) gaat het vooralsnog goed, er is nog een groeiachterstand en het risico op TTS is nog niet weg, maar ze zijn nog lekker bij mama. Ze zit midden in een verhuizing en wil ook de trubbels niet te veel laten overheersen, vandaar dat ze minder post op dit moment. Ze heeft elke twee weken controle nu.
    Ik had haar een berichtje gestuurd en moest iedereen hier de groetjes overbrengen. Ze komt gauw weer eens kijken.

17. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Hallo lieverds,

ik heb de afgelopen 2 weken geen puf gehad om hier langs te komen... en jullie hebben weer 40 pagina's volgekletst..... Hebben jullie dat ook? De twee weekjes vakantie was ik heerlijk uitgerust en nu ik weer aan 't werk ben, ben ik weer bij af. Half 9 negen lig ik weer op de bank te pitten... En met nog een verbouwing in februari in 't vooruitzicht schiet dat niet erg op ...

Hoe is't met jullie allemaal?
    De laatste paar pagina's gingen over de babyuitzet. Wij hebben voor een doorgroeikamertje gekozen. Ledikantje tzt. vervangen door een tienerbed en dan kan hij /zij lekker tot de tienertijd ermee door. Kostte een paar centen: ik vond de zacht sluitende lades en kastdeuren geweldig, weet je wel wat je ook wel bij keukens ziet van o.a. Siematic. Mijn ouders hebben via erfenisje de helft gesponsord dus toen was de knoop snel doorgehakt. En traditiegetrouw hebben ze ook de kinderwagen gesponserd. Ik heb een tweelingszus, dus ze willen dat hetzelfde bedrag altijd geven. Mijn zus had toen een quinny buz uitgekozen, maar ik heb voor hetzelfde geld een mutzy transporter en een maxicosi stoeltje met isofix. Schoonouders hebben thermobadje en toebehoren van bebejou gesponsord, alsook de startersset voor borstvoeding van Avent... Als ik het zo allemaal schrijf vallen de eigen kosten nog wel mee.

Dus ik heb al kamertje, incl. matrasje, dekentjes, klamboe en staander en grote speelmand, box, boxkleed, kinderwagen (incl. verzorgingstas, voetenzak), badje, startset Philps avent met flesjes, magnetronsterilisator en borstkolf. Totaal schat ik wel dat bij mekaar 3000 (slik) is, maar zelf hebben we dus 1000 betaald.

Zijn er nog enge dingen gebeurd? Alles goed met jullie? Ik ga even proberen terug te lezen.

18. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Heel herkenbaar! Hier lig ik savonds ook al vroeg op de bank te pitten..frustrerend soms. Maar gewoon aan toegeven hoor! ;)

Goeiemorgen allemaal!

@ Sabbe zo leuk dat het wss een meisje wordt! :D

19. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Hehe, weekend! :D
    Ben altijd weer blij als het vrijdag is.
    Beetje aanrommelen in het huis en weer even het forum checken.
    Heb ik dan meer tijd voor, he :).

Wij zijn ook met namen bezig. En ook met de betekenis ervan.
    Wat wij belangrijk vinden, is dat het niet iets negatiefs betekent.
    Mijn hubbie is helemaal niet gelovig, maar komt wel met diverse (Engelse)
    bijbelse namen.
    Onze eerste heeft als tweede naam Maria, maar ze is niet gedoopt.
    Voor de volgende, mocht het een jongetje worden,
    vindt hij o.a. Joseph een mooie naam, maar dan wordt
    de roepnaam wel anders.
    We laten ons door vanalles en nog wat inspireren.
    Bijbel, aftiteling van films/ series, diverse sites, etc.
    We hebben gelukkig nog lekker de tijd om er goed overna te denken :).

20. goedemorgen all,

Jeuj 16 weekjes. Als ik zo terug kijk gaat de tijd toch snel voorbij. Morgen pretecho heb er zo'n zin in!

Ook ik ben blij dat t vrijdag is. Nog een par uurtjes en dan weekend!

Deel Deze Pagina