Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @ sucre is de babykamer bij jullie of in de kinderwinkel? Erg mooi

2. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Zo staat die in de winkel. Wij hebben wat meer ruimte op de babykamer. :D Het bedje lijkt helemaal dicht te zijn, maar heeft gewoon spijlen aan de zijkant. Schoonmama maakte zich al zorgen. :)

3. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    bleh ik zit ook echt met kippenvel dat nieuws te lezen! Gatverdamme! Zo iemand spoort echt niet!

Sucre-- borstkolf heb je toch wel nodig als je borstvoeding wilt geven over een lange periode en je na je verlof weer aan het werk moet?
    Ik wil zowieso een jaar borstvoeding geven (als het allemaal lukt) maar ga geen jaar lang thuiszitten en iedere voeding aan de borst doen. Je kolft dan af en zet het in de koelkast of vriest het in voor het kinderdagverblijf of oppas.
    Ik ga er ook 1 aanschaffen, vriendin van me gaf de eerste tijd alleen borstvoeding aan de borst totdat hij snachts door ging slapen. TOen vond ze het belangrijk dat hij genoeg gedronken had en gaf ze de fles zodat ze wist hoeveel hij gedronken had, overdag nog wel gewoon de borst.

4. Niet meer actief

Goedemiddag :)
    Mooie kamertjes allemaal hoor! Super!

En gadver, dat nieuwsbericht... heb kippenvel ervan, vreselijk gewoon!

Wat betreft een borstkolf... ik heb mijn andere kids ook een jaar aan de borst gehad, maar gebruikte altijd een kolf ernaast omdat ik ook wel eens weg moest. Ik vond het dan wel belangrijk dat mijn moeder toch mijn melkje kon geven :)
    Daarnaast had ik op bepaalde momenten zoveel melk, dat ik hem ook wel eens puur gebruikte om de spanning van mijn borsten af te halen.
    Ik heb laatst ook weer een nieuwe aangeschaft (ben fan van avent Isis.. die is zoooo ideaal!) Al is het maar dat mijn lief ook zo nu en dan eens een flesje kan geven en voor de onverwachte momenten dat je toch even weg bent. Flesje in de vriezer is dan erg makkelijk.

Vermoeidheid... tis hier erg heftig geweest, maar op het moment gaat het redelijk. Ik val niet elke avond mee in slaap op de bank, maar zo nu en dan ben ik ook nog steeds bekaf hoor. Wel om 4 uur in de ochtend wakker :S

Vandaag weer therapie gehad en nu kan ik weer een stukkie beter lopen, heerlijk is dat toch! Maandag weer terug.

Dames ik wens jullie een fijn weekend alvast, mss dat ik morgenvroeg nog even kom snuffelen. Krijgen 2 dagen veel visite, dus druk druk druk :D

Liefs van mij

5. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik vergeet te vertellen dat wij op het werk 2 kolven hebben. ;) :D Ik werk immers op neonatologie. Vandaar dat ik er niet een aanschaf. Tenzij het straks handig blijkt te zijn, maar denk niet dat ik het eerste half jaar veel weg zal zijn, zonder ons kindje mee te nemen.

6. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Het antwoord is al gegeven, daarom dus!
    - zodat manlief ook een keer flesje kan geven
    - afkolven voor voorraadje vriezer
    - idd. spanning eraf te halen...
    - etc...

7. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Aha, tja dan heb je er idd. geen nodig... Alhoewel een eigen kolf mij ptettig lijkt?

8. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Dank je, het ging goed (45 minuten werk!) maar zit nu te wachten tot de verdoving eruit is. Wil wel weer eten maar ben nu bang dat ik m'n wang kapotkauw :( .

Ben erg blij met de naam nu. Nu de jongensnaam nog, die wordt lastiger. We vinden beiden friese namen mooi, maar nu het ook al de nogal friese achternaam van m;n vriend krijgt vinden we het minder. We hebben de tijd :D !

Ik heb kolf van vriendin overgenomen, electrisch!

Sabbe idd erg eng nieuws, zeker als je er zodicht bij zit... schrok me te pletter dat er echt kindjes zijn vermoord. Vreselijk.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jag wat een vreselijk nieuws... brrr

sucre een borstkolf delen lijkt mij ook niet al te fijn. Al zal het niet onhygienisch zijn ofzo is meer het idee denk ik.

sarah hoe zit het inmiddels met werk? Heb je al meer kindjes of ben je nog op zoek naar ander werk? Is het nog wat geworden bij de HEMA?

10. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    Het gaat om het apparaat, de kolfsetjes zijn of gesteriliseerd of nieuw.
    Dus dat maakt niets uit.

Ik zou zelf op dit moment nog geen borstkolf aanschaffen.
    Je weet immers nog niet hoe het gaat lopen.
    Lactatiekundige adviseren dan ook om pas een borstkolf aan te schaffen
    als je bevallen bent.
    Je hebt het inmmers ook zo in huis mocht het nodig zijn.
    En is zijn zoveel verschillende soorten, welke zal dan voor jouw situatie handig zijn?!
    Dat weet je immers pas als je bevallen bent.

11. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord

Nee ik heb nog steeds niet meer oppaskinderen. Mijn sollicitatie bij de HEMA loopt nog en ben nog in afwachting of ik op gesprek mag komen. Verder heb ik een hoop open sol. in de stad in leuke winkels achtergelaten en ik mag woensdag bij een leuke woonwinkel op gesprek komen. Tot nu toe nog neit echt eigen inkomen. Ja van dat ene gastgezin maar dat is dan net genoeg om me zorgverz. van te betalen en mijn auto. dus dat schiet niet op haha

lief dat je ernaar vraagt

12. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    Het gaat wel een stuk beter omdat ik niet meer zo moe ben. Heb er gerust nog wel dagen tussen zitten dat ik emotioneel ben maar die zijn niet meer zo hevig in elk geval, het zijn maar momenten. Ik geniet zeker van mijn zwangerschap nu, begin de kleine zelfs te voelen en dat vind ik heel fijn en doet me goed.

Dat zeker en het gaat ineens best wel snel eigenlijk. Mijn buik is 's avonds ook bikkelhard zelfs. En vind het fijn dat ik nu de kleine begin te voelen.

@ Sabbe: Wat vreselijk he dat verhaal op dat kinderdagverblijf. Ik had het ook gehoord en zelfs al gelezen op het internet en het doet toch wel wat met me als ik dat lees. Het zal je toch maar gebeuren dat je je kind veilig en wel op het kinderdagverblijf hebt gebracht, dan krijg je te horen dat je kind slachtoffer is van een steekpartij. Het is niet normaal meer hier in deze maatschappij.

Vanmiddag is mijn jongste dochter voor het eerst bij een meisje van haar klas wezen spelen en dat vond ze heel erg leuk en ze heeft het naar haar zin gehad. Ik vind het ook best leuk dat ze nu toch een vriendinnetje heeft.

13. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Vriendin van mij heeft een zoonje die Brent heet, schijnt ook fries te zijn?

14. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    dit is trouwens een kinderdagverblijf voor meervoudige gehandicapte kinderen. voor degene die het misschien nog niet wisten.
    ik vind het verschrikkelijk heb zelf een school vol met van deze kids moet er niet aan denken dat zo'n gek binnen zou komen.
    wat zijn er toch gekke mensen op de wereld.
    vraag mezelf wel eens af of het handig is dat ik zwanger ben geworden. wat doe ik me kindje aan om het op deze wereld neer te zetten.

tja kan er niet over uit vind het verschikkelijk
    gyino

15. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    hey dames,

kwam ik vanmiddag thuis, helemaal vermoeid en met helse pijn in me onder rug (fijn met kleuters werken)
    lag er op de tafel 2 buikbanden.
    had me mannetje deze vorige week bij buikbanden.nl bestelt.
    vond het al vreemd dat hij me de hele week zijn oventje noemde.
    maar de teksten erop spreken voor zich.
    was er zo blij mee kreeg gewoon pijn in me kaken van het lachen.
    sta daarom ook een beetje vreemd op de foto.
    heb ze in me album geplaatst, zijn niet echt de meest geweldige foto's sta er erg verlept op :rolleyes:

ga nu lekker tegen hem aanhangen.
    liefs gyino

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    haha wat lief!

17. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Grappig! Origineel cadeautje van je vent :D

18. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    oh dames, ik kan het echt niet meer bijhouden. Heb me voorgenomen om morgen alles bij te lezen, maar de laatste dagen ben ik alleen maar aan het werken en slapen.... hebben jullie ook nog zo'n last van moeheid?

19. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

De pagina's vliegen om de oren hahah...

Hier alles goed. Heb weer wat meer energie.

Heb alleen iets raars....op de puntjes van mijn tepels lijken wel een beetje een korsterig geel bruinig laagje te komen (sorry hoor). Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen. Hebben jullie dit ook?

Groetjes,
    Wendy

20. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Vandaag een heen en weer geracet dagje. Vandaag snel de geboorte kaartjes van een vriendin gemaakt en naar haar toegebracht toen nog ff naar het ziekenhuis toen moesten we nog ergens langs voor postzegels en eindelijk naar huis, ja naar huis naar een vriendin van me daar met z'n alle gegeten en daarna de kids naar bed gebracht.

Wat vinden jullie van het geboorte kaartje?

Deel Deze Pagina