hoi hoi ik kom ook weer even kijken hoor! ik lees wel veel hier op het forum, maar post weinig, stom he? Hier gaat het redelijk, misselijkheid is over (als ik maar zorg dat ik geen lege maag krijg) alleen heb ik al weken last van mijn onderbuik, en goed ook! Helemaal als ik teveel gedaan heb ben ik de volgende dag aan de beurt. Qua gewicht sta ik nog op -5 kilo trouwens maar buikje groeit lekker! Nog 2 weken en dan de echo!
wij hebben 25 feb. de 20 weken echo, wel leuk want dan mogen we naar het nieuwe ziekenhuis dat pas in februari open gaat.
@Klasien; Heel veel sterkte meis! @De rest; Hoe is het met jullie? Hier veel last van mijn rug door drukte op mijn werk.. Ben kapot! Heb gisteren mijn kleine frum voelen bewegen volgens mij! Weet het nog niet helemaal zeker, maar dacht van wel!
*inbraak* Sien, heel veel sterkte er mee meis. Ook voor je mannetje natuurlijk. Je weet me te bereiken als je nog eens wilt praten he *uitbraak*
6juli uitgerekend hier ! Erg spannend allemaal, zit bijna op de helft. Leuk om andere moeders tegen te komen die zelfde maand moeten bevallen. Voel me soms toch 'alleenig' alsof ik enige ben die moet bevallen haha
@klasien: tjee meid, wat naar. maar ook dat je zolangs niks hebt gemerkt. heel veel sterkte voor jou en je mannetje. en wie weet zien we je snel terug in een andere mamalijst. @dommeltje: ik snap mensen niet hoor. waarom kan die niet gewoon weg blijven en jou niet lastig vallen. hopelijk zien we snel iets van je laat anders via iemand weten dat het goed met je gaat. ook jij sterkte. ik kom net terug van de bedrijfsarts. wat een must zeg. ten eerste vind ik het al erg vervelend als je een afspraak hebt en je wordt pas 10 min te late rgeholpen. er zat niemand bij de balie dus je weet ook niet eens of je wel goed zit. en daarna stond ik met 10 min weer buiten. ze vond dat het gene wat ik had gedaan dat het goed was en veder kan ze ook niks bedenken. blubbers ga je daarvoor naar zo'n arts. de meest stomme opmerking vind ik dan "agh ja, het gaat bij de meeste na een paar maanden weer goed en hebben dan de verder zwangerschap geen last meer". ja en, ik ben niet die andere en ik heb op dit moment pijn we zijn nog niet een par maanden verder. aaahhhhh gelukkig belde de vk nog even op om te vragen hoe het gaat. ben echt blij met de praktijk waar ik zit. ze stelde me te minsten gerust. het vervelendste vind ik dat er nog een collega zwanger is die even ver is. nu nietd at die collega vervelend is hoor want dat is een schat. maar zij is nog helemaal niet ziek geweest en ik wel al een goed aantal keer. en aangezien ik dochter van de directeur ben gaan verhalen zowiezo sneller ten ronden. vind het echt naar als mensen denken dat ik me aanstel en net doe of ik zielig ben want dat is alles behalve wat ik wil zijn. goed ga me manlief verlossen van zijn verfklus. liefs gyino
Klasien wat een naar nieuws! Niet leuk! heel veel sterkte met jullie verlies! Kelly: Wat leuk weer een jongen, en ik begrijp je gevoel heel goed hoor. Wel leuk nog een zoon, Bjorn en Sven of Lars of Finn, mooie zweedse namen bij elkaar . Gaaf dat je t al zo snel weet, zou bijna ook voor een geslachtsbepaling gaan want wil t ook zo graag weten! hadden hier ook bij de eerste duidelijk een jongens wens, maar t werd een geweldige meid. Nu zou mijn man nog een meisje willen en geen jongetje. Bij mij is t momenteel echt 50%-50% heb werkelijk geen voorkeur. 2 meiden lijkt me ook super, maar van allebei 1 is ook leuk voor de gezinssamenstelling. Dommeltje: Fijn he! Ik heb dat heel lang geleden ook gehad met zo ene zielige ex. Las alles mee op t forum over mij, echt triest. Hopelijk vinden we je gauw weer terug!
dommeltje-- anders pb je een aantal meiden als je anoniem bent teruggekomen. ik word trouwens echt gek van iedereen die zich bemoeid met wat ik wel en niet zou kunnen en hoe ik me moet voelen. Sinds dit weekend is het openbaar bekend dat we een kindje verwachten. Ik woon in een dorp waar iedereen iedereen kent. Op zaterdag avond ging het nieuws in de kroeg (waar iedereen heen gaat) de ronde en zondag op de sportverenigingen, vriendengroepen enz. Kortom, het hele dorp is op de hoogte. Gister liep ik van ons oude huis naar ons nieuwe huis (dat is aan de overkant) met een kleine tv en een doosje daarbovenop. Direct stopte er een auto met vrienden erin om me te vertellen dat ik niet te zwaar mocht tillen en werd het van me overgenomen. Vandaag in de supermarkt ook weer 3 opmerkingen te pakken over te zwaar tillen. O Ok vinden mensen het nodig om te vertellen dat ik me nu weer helemaal goed moet voelen en veel moet ondernemen omdat ik nu extra energie zou krijgen. Ik word hier echt gek van! Ik bepaal zelf wel of ik iets kan tillen of niet en of ik me goed voel of niet. Ik ga me bijna schamen als ik me moe voel en om opmerkingen over tillen te vermijden zou ik 20x extra moeten lopen of boodschappen in heel veel kleine doosjes doen. Hebben jullie dit ook gehad?
Hallo juli-mama's! Ik rommel al een aantal weekjes rond op het forum, maar het was tot nu toe nog niet bij me opgekomen om me aan te sluiten bij de juli-mama's... is dat zwangerschapsdementie 8) ? Nou ja, bij deze dus! Ik ben uitgerekend op 16 juli; het is onze eerste zwangerschap en we zijn er doldolgelukkig mee! De eerste echo's en combinatietest waren allemaal goed (zie fotoalbum). En nu wachten op de eerste ploepjes! Liefs, Monique
ROBINE Je bent geweldig we waren over namen aan het nadenken, we zochten dus ook weer zo ongeveer een zweetse naam. Zoiets als wat Bjorn ook is, kort, krachtig, maar niet te kort zoals Jan. En nou kom jij met Sven geweldig ....deze zal nog heel lang meegaan en ik denk dat deze naam misschien wel doorgaat tot de eindstreep. Mits manlief deze ook leuk vind maar dar twijfel ik niet aan. TNX
Nieuwe dames: welkom! Leuk dat er nog steeds nieuwe juli mama's bijkomen! Voor de dames die de beeb al voelen: voelen jullie deze regelmatig en lang achter elkaar? Was me zelf al opgevallen dat ik de beeb meestal eind vd middag ergens voel, als ik nog op mijn werk zit, maar was eigenlijk altijd heel kort. Nu voel ik de beeb al zeker een half uur of zo en begin me nu af te vragen of dit wel kan haha, of dat het al die dagen toch niet de beeb was maar iets anders? (geen idee wat dan, mijn darmen zijn het zeker niet, die voelen echt anders als die in de weer zijn). Vandaag is het ook veel duidelijker dan voorheen.... Aangezien het de 1e keer is kan ik niet vergelijken met een vorige zwangerschap, dus help haha
@ Klasien, heel veel sterkte.. Hopelijk komt er snel weer een klein wondertje jullie verblijden! @ Dommeltje, wat een klojo zeg! Wel fijn dat je het even gemeld hebt hier en hopelijk zien we je nog terug! @ nieuwe moeders, welkom! @ Kaatje, ik heb ook dat ik de baby steeds duidelijker en langer voel. Waarschijnlijk leer ik het gevoel ook herkennen! Ik neem aan dat het zo hoort, lijkt me wel logisch haha. Eerst voelde ik de baby vooral als ik net in bed lag maar nu ook 's ochtends of in de middag.
Hihihi geweldig! Ik vind Zweedse namen zelf ook geweldig. Zou ook zo voor Sven, Bjorn, Finn, Jens ofzo gaan. Manlief doet alleen altijd zo stom met namen die ik aandraag,echt kinderachtig ten top. Zo van Sven, poep aan je pen, echt kinderachtig op zn kinderachtigste dus. Hahaha. Maar goed, Sven en Bjorn staat geweldig! Ben blij dat ik je heb kunnen helpen Jij nog leuke suggetsies voor bij Jill. Kort en krachtig........Denk zelf aan Tess, Lot, Britt, maar jongens is echt moeilijk vinden wij!
Lieve mama's, Ik heb een nieuwe buikfoto geplaatst! Willen jullie eens kijken of je verschil ziet op de foto's?! Ik vind hem op de foto best klein lijken, terwijl hij in mijn kleding meer opvalt Ben benieuwd!
Mooi buikje hoor Linda. Bescheiden maar aanwezig geniet nog ff van je kleine buikje, over een paar maanden verlang je er nog naar terug Hahaha
Thanks Robine! Haha, inderdaad, nu kan ik niet wachten tot mijn buik goed zichtbaar wordt en straks gaat ie in de weg zitten Ik heb het er voor over \ Jij hebt een zeer bescheiden buikje hoor! Wel mooi!
Klasien, meiis, wat verschrikkelijk om dit mee te maken. Ik wens jullie heel erg veel sterkte en neem de tijd om hiervan te herstellen. Hele dikke knuffel! Linda, mooi buikje hoor! Je ziet al echt dat je zwanger bent. Het lijkt me vrij normaal dat je nog niet zo'n megapens hebt. Maar wacht maar, die komt wel. Dommeltje, wat vervelend zeg, van je ex. Hopelijk lees je zo af en toe nog mee en als er wat is, stuur maar gewoon een PB. Kelly, gefeliciteerd, super, een zoon erbij. Maar ik snap je gevoel, bijna iedereen heeft toch een lichte voorkeur. Ik wil ook graag een meisje, lekker tutten en zo. Maar soms wil ik ook weer liever een jongen, lekker stoere kleertjes, voetballen met papa. Hmm, eigenlijk maakt het dus niet zo veel uit hier. Ryanne, gefeliciteerd met je dochter. Super! Kaatje, ik voel de kleine nog niet dagelijks helaas en als ik hem voel, dan is het gewoon nog erg kort. Helaas. Maar dat zal wel gauw veranderen hoop ik. Nieuwe meiden, welkom hier! We houden een lijst bij, kijk maar eens onder dit bericht. 20 weken echo, ik krijg hem pas met 21 weken en 1 dag. Vind dat zo lang duren! Zijn er meer mama's die geduld moet hebben?