Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hoi meiden,

Heb me vanochtend ziek gemeld. Leek me niet verstadig om zo te gaan werken. Dus ik doe het vandaag rustig aan en heb toch maar een pcm genomen. Onze kleine Kriebel is het vandaag met me eens. Heb hem vandaag al heel vaak gevoeld. Heerlijk! :D

Ben blij dat er meer meiden zijn die zo "lang" nog moeten wachten op de 20 weken echo. Kunnen we elkaar helpen de tijd een beetje vooruit te zetten. :D

Vorige week gingen we uit eten met het werk van mn man. Een dag later hadden ze gezegd dat ik er zo goed uitzag, echt een stralende zwangere vrouw. Nou, die complimentjes wil ik natuurlijk wel elke dag horen haha. :D :D

Kaatje, bedankt voor het veranderen van de lijst. ;) We doen het toch met zn viertjes ja en soms staat mn inbox echt vol met verzoekjes.

Kelly, wow, prachtige buik! Dat ei, wat zou dat kunnen zijn. Vast niet je mannetje, anders zou je wel al veel verder zwanger zijn dan dat je bent. Beeb komt maar tot ongeveer de navel nu. Maar misschien dat als jullie ventje druk is, dat hij dan de darmen prikkelt en dat die dan wat uitpuilen? Ook omdat het zacht voelt en je het gewoon terug kan duwen.

Spirit, alweer gewend aan de Hollande kou? Lijkt me heerlijk, nog even een weekje naar de zon. Wij denken er aan om de 1e week juni nog even met de auto weg te gaan als het mooi weer is. Of denken jullie dat dat niet verstandig is. Ik vind het wle een beetje eng, maar we willen niet ver weg, alleen het gevoel dat we weg zijn, voor de laatste keer samen.

2. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik heb een vraagje, elke keer als ik sochtends wakker word, heb ik heel erg pijn in mijn buik. Ik moet dan plassen en daarna ebt de pijn wel weer weg. Weet iemand wat dit is of hoe dit kan?

Iemand had het over buikslapen. Je hoeft het absoluut niet te laten voor je baby. Zolang jij prettig op je buik kan liggen, moet je dat gewoon doen. Is sowieso beter dan op je rug.

3. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    @daisy28
    Ik sliep dus ook altijd op mijn buik. Maar nu gaat het pijn doen als ik even op mijn buik lig (bandenpijn). En dat plassen, ja! Ik ging altijd al wel een x 's nachts mar nu vaker! En dat wordt alleen maar erger :D Straks ga je omdat je heeeeel nodig moet en dan komt er 1 druppel haha. Heb ik met de eerste iig gehad.
    Enne; je bent nog geen 4 maanden hoor. In een maand gaan ong. 4,5 weken :D Dus pas rond de 17,5 / 18 weken zwangerschap zit je op 4 maanden. Met 20 weken zit je dan op de helft dus 4,5 maand.

@Sucre
    Ja, da's de bandenpijn. Je banden staan nu strak en moeten worden opgerekt. Da's pijnlijk. Dan met een volle blaas staan ze nog meer onder spanning

4. @ spirit das balen hier met die kou. Het vriest hier nu 4 graden.

Ik heb ons kleine meisje vandaag al een paar keer gevoeld. Wat een lekke rgevoel is dat zeg.

Ik ga 19 feb. voor de 20 weken echo. Bne blij dat ik nog ff heb kunnen spieken want had nooit zo lang kunnen wachten.

Hier ook heel veel plassen. Ik probeer het dan op te houden maar kan dan niet meer slapen dus helaas wordt het toch elke keer opstan

5. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

6. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Hello ladies,

@ Klasien: zucht... ook ik dacht dat we de sterretjes wel gehad hadden. Heel veel sterkte.

Wat leuk dat de eerste meiden alweer weten wat het wordt! Joehoe een jongen voor Kelly ( ik snap je gevoel totaal hoor, je wilt natuurlijk ook lekker tutten met een meid na een jongen; maar je kent nog lekker even wennen aan het idee toch? en tegen die tijd is het liefde op 't eerste gezicht denk ik.). En joehoe een meid voor Ryanne. Ik heb de 11de over2 weken de 20 w echo, maar wil het niet weten. Lijkt me toch zo z'n charme te hebben...

Over de buddylijst: ik kom mezelf wel weer melden hoor...

Voor de rest ook hier wat standaard zw klachtjes: onderrug ( opeinde van de werkdag); 2 maal eruit per nacht ... en de frustratie dat er dan bijna niets uitkomt... hahahaha.

Groetjes
    MLS

7. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Kelly: Leuk, weer een jongetje! Ik kan me wel voorstellen wat je bedoelt! Ik heb ook al een jongetje en nu verwacht & hoop ik een beetje op een meisje. Nog een jongetje zou ook leuk zijn, maar toch ;)
    Je hoeft je niet te veronschuldigen, hoor! Was hij wel helemaal gezond? Blijft toch het belangrijkste, vind ik :D

@Ryanne: een meisje! Gefeliciteerd!

verder heb ik nog niet bij kunnen lezen... misschien dat ik straks nog kan reageren :D

8. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    Rianne had toch gedacht aan een jongetje? En Kellly een meisje...
    dus jullie kunnen ook ruilen!

HAHAHAHAHA

Grapje hoor. Ben ik een melige bui vandaag... :p

9. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Sommige namen! :confused:

In de categorie auto: Chevy, Chrysler, Diezel
    In de categorie 'huh?': Bam, Breunis Dia, Dit, Doede (Doede afwas even, wil je?), Future, I (alleen die letter!), Jupiter, Ka, Lente, Mars, Miel, Oz, Steen, Stig (Top Gear fan?), T, Twink
    in de categorie 'vind ik toch een beetje zielig': Adonis. Diablo, Dingeman (ken iemand met die naam, wordt Ding genoemd) Dingenus, Dingenis, Germ (engels voor bacterie), Kommer (als in Komkommer of Kommer en kwel?), Lordwish, Lubbert, Luis (sommige buitenlandse namen werken hier nu eenmaal niet), Pan, Pluk, Stoffer (de naam voor de tweede is nu te makkelijk), Taco, Vuk (sommige namen werken in het buitenland nou eenmaal niet, zie ook volgende naam), Ward

En dat waren alleen nog maar de jongens!
    Ik vind ook buitenlandse namen die op z'n Hollands / fonetisch worden gespeld maar niks. Voor de mensen die ik nu beledigd heb, sorry! :p

En er staat ook 'fictief kind' in de lijst. Dat is hopelijk een foutje...

10. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Daphne, helemaal mee eens hoor, die rare spelling moest ook maar eens afgelopen zijn. Wat een achterlijke namen heb je er toch bij he.Echt zielig om een kind zo te noemen.

Ik had ooit eens een leerling en zijn roepnaam was AL Pacino! Dat verzin je toch niet!?

11. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Al Pacino? Ohh arm kind :)

12. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Erg he!? Lol. Wel leuk af en toe die vreselijke namen..............wij beginnen er in ieder geval nieta aan.

Hou ook niet van namen als Vlinder, Bloem, Bikkel etc. Bah

13. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik hoorde laatst mensen die hadden een ridder en nu een tieleman er bij. :confused:

14. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Tja.. :(

In sommige gevallen kan ik het wel hebben, ken ook een Vos en een Merel (broertje, zusje) waar het wel bij past. Maar Bikkel heb ik altijd een beetje sneu gevonden omdat het ook 'met maar 1 teelbal' betekend.

15. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    #klasien: jeetje wat erg meid! Heel veel sterkte toegewenst!

#dommeltje: wat een achterlijke ex heb je toch!

#Sucre; beterschap! en dat je last hebt van je buik voor het plassen heb ik ook vaak. Dat is gewoon dat er teveel spanning op je buik staat.

Wat leuk dat sommige al weten wat ze krijgen! Ik kan ook niet wachten tot we het weten, nog een maand precies en dan weten wij het ook! Heb ook wel stiekum een voorkeur, na 2 jongens ;) Maar je hebt het niet voor het uitkiezen, en als het weer een knul is, is het voor de jongens wel erg leuk denk ik, de 3 musketiers! :p

16. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    weet je dat dat bij Bjorn helemaal niet het geval was...toen ik hem de eerste keer zag was er pas half uit en had ik zoiets van...de placenta eerst? oeps :oops: en toen hij op mijn buik lag was echt mijn eerste gedachte wat is dit nou heb ik hier zo hard voor gewerkt.
    Die gedachtes duurde wel maar een fractie van een seconde..dan begint het genieten maar het heeft wel even geduurt totdat ik mijn mannetje mooi vond...hij was bij de geboorte heel erg gerimpeld en had een heel erg punt hoofd doordat hij lang ingedaald was.
    Liefde o phet eerste gezicht was het dus niet echt, maar dat heeft hij dubbel en dwars ingehaald.

Het idee dat het een jongetje is geworden heb ik nu wel geaccepteerd, tenslotte begin je ook aan een tweede kindje met in je achterhoofd dat het leuk is voor de eeste zodat hij iets heeft om mee te spelen en later om dinegn mee te doen.
    Dan heeft hij toch meer aan een broertje dan een zusje lijkt mij.

En misschien vond ik het id ook wel heel raar omdat ik een oudere broer heb, ik ben dus echt in een gezin opgegroeid met het oudere broer en kleine zusje idee. Misschien dat het daardoor ook komt dat ik er altijd eigenlijk vanuit ben gegaan dat ik ook een meisje zou krijgen.

Maar nu vind ik het id wel stoer worden hoor, 2 van die binken naast me.

17. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    @Daphne
    Een ex-collegaatje van mijn man heet Leunes.
    Dus ik grapje gemaakt "Hey, leunes tegen die muur" enzo. Doe je toch ook niet? En een ex collegaatje van mij heeft haar dochtertje pippi genoemt. Dus toen ze weer zwanger was gingen wij voor namen als Meneer Nilsson, Tommy of Annika...
    Ach ja, smaken verschillen...

18. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    hier in de straat heet een meisje Fifi

19. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    hehe... ik ben bijgelezen. Gaat soms zo snel hier haha.
    Ik kom net bij de kapper vandaan, ik had altijd krullen en de laatste 2 weken krulde het niet bovenin. Hoopte dat mijn haar te zwaar zou zijn geworden ofzo. Maar helaas, net heel stuk eraf gehaald, maar ze doen het nog steeds niet. Leuk Hormonen :S
    Ik heb het nu ook maar direct donker gekleurd zodat het maar direct totaal een ander kapsel is. Hoop dat me krullen snel weer terugkomen.

Deel Deze Pagina