Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. black daliya

black daliya Actief lid

15 mei 2008
    103
    0
    0
    huismoeder
    almelo
    goedemorgen dames,

vanavond om 6 uur mijn pretecho en de geslachtbepaling jipppppppie wete we eindelik wat het wordt

ik laat jullie het vanavond weten ik zelf denk dat het een jongentje wordt

groetjes

2. goedemorgen all

3. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    Goede morgen dames,

vandaag een semi dagje vrij. geruild met een colega maar toch zo even naar het werk want we nemen afscheit van 2 dames die met zwangerschapsverlof gaan.
    we hebben met zijn alle een mand gemaakt met kado's er in voor bij de kraamtijd.
    met de kinderen heb ik klerenhangertjes versiert, ziet er erg leuk uit.
    dus die gaan we zo aanbieden.

@tankini: vind het helemaal geen leuke benaming. moet gelijk denken aan een
    oorlogvoertuig. zal de klamtoonverkeert leggen.
    maar bedankt voor de tips.

@nicole: ik heb zelf nooit wat laten veranderen en zal het ook niet doen.
    mijn tant en een vriendin van mij hebben allebei een borstverkleining gehad.
    dit meer vanweg medicische redenen. zij konden allebei helaas geen borstvoeding
    geven. agh mijn borste groeien nog steeds. hoor ook dat het in de laatste
    maand erg hard kan gaan omdat dan pas echt de klieren worden aangemaakt.

over de pretecho nicole; nee hoor volgens mij hebben meer dames dit gedaan.
    ook omdat ze of niet konde wachten of gewoon weg nog een keer extra hun kindje wilde zien.
    he en daarvoor zijn die buro's er toch.

@pooh: wat een lieve foto van sam. smelt er helemaal bij weg. wat zou jij trots zijn
    op je ventje.

@kelly: he meid wat vervelend dat het zo naar gaat. misschien toch maar weer contact op nemen
    met de vk? al zou het maar om gerustelling gaan toch?
    sterkte ermee.

@black daliya: spannend heel veel plezier vanavond. dat de dag maar snel om is voor je want
    18:00 is nog verweg.

vraagje ik gebruik van etos de zwangerschap vitamine pillen.
    die grote waar je er 2 van moet innemen per dag.
    nu neem ik ze na het eten in maar ik moet er zo van boeren en wat er erg misselijk
    van.
    herkent iemand dit? misschien toch maar kijken voor een ander merk.
    want dit is niet lekker.

niet te veel kletsten dames,
    en geniet van de dag ook al is hij wat somber.
    denk maar zo in elke buik zit bij ons een zonnestraaltje :)
    liefs gyino

4. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    heb ik ook gynio, ik word er super misselijk van en ben ermee gestopt.

Mn man en ik zijn sinds twee weken eindelijk uit de namen en hebben ze ook vastgelegd zo van , nu gaan we niet meer veranderen. Gister had ik na weken mn moeder weer eens aan de lijn, heeft ze me serieus drie kwartier lang af zitten zeiken. Dat ik naar de hel ga, en mn kind in een slangennest laat opgroeien en mn man de antichrist is en weet ik veel wat nog meer voor onzin. Ik was er best overstuur van, dat zeg je toch niet tegen je eigen dochter? Gewoon omdat ze wil dat ik naar nederland terug kom. Nu komt dus het probleem, als het een meisje is, zouden we haar naar mn moeder vernoemen. Maar daar heb ik nu dus geen zin meer in. Het is niet precies dezelfde naam hoor, mn moeder heet else en we hebben laelle gekozen als naam. Zou ik de naam veranderen, of wat zouden jullie doen?

5. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Goedemorgen meiden,

ik baal als een stekker, ik zou morgen naar de VK gaan voor controle en ik had natuurlijk een stille hoop dat ik ook een echo zou krijgen. Werd ik gisteren opgebeld dat er zieken zijn en dat het niet door gaat. Het is nu een week opgeschoven... Dus moet nog ruim een week wachten.

Verder gaat het hier goed, misselijkheid en spugen is elke dag anders.

Wat leuk dat er nu al zoveel weten wat het word, ook al een paar meiden op komst las ik super zeg! Lekker genieten!

6. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ligt eraan Duimelijn, hoe je daar zelf over voelt. De naam is inderdaad anders, hoeft er niets mee te maken te hebben. Had je het je moeder al verteld? Als het je een naar gevoel geeft zou ik het niet doen misschien. Wel heel rot zeg, is toch je moeder en probeer het je dan maar eens niet aan te trekken. Bij mij weegt alles wat m'n moeder zegt toch best zwaar, ook al ben je nu volwassen. dat zit er nog ingebakken vanuit de kindertijd denk ik! En dan is mijn moeder nog heel makkelijk..
    Echt niet leuk voor je! Je bent nu toch al extra kwetsbaar door je zwangerschap.

Liefs Lotus

7. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    linda van harte meid met een mooie meid in je buik
    jammer dat je nu niet zoveel meer voeld had ik bij de vorige ook vond ik zo jammer!

deetje volgens mij kan het gewoon niet missen of je krijgt een lekker knullie!

lekker he wbpepe frutsels scoren voor een meid kan zo verslavend zijn!

spitit 30 is nog helemaal niet oud hoor jeetje moet je niet zeggen ben je in de bloei van je leven!
    zou ik ook al oud zijn pff wil ik nog niet al voel ik me soms wel oud ha ha

gyino verslavend he baby spotten!
    gelukkig loop ik in het ziekenhuis krijg ik elke keer een echo voel me zon bofkont kan ik alles volgen
    al die echo s naast elkaar plakken in het plakboek zo mooi om te zien en jeetje wat gat het dan hard!

loulou heerlijk zon stralende gelukkige mama houd vast meid (en wat lekker he als de kids lief zijn van genieten meid met volle teugen)

daantje ook bijna een echo spannend heb je een voorkeur of vind je alles leuk?

lennylen lekker zelf gaan zwemmen heb ik ook gedaan heeerlijk genieten
    bij ons scheen ook de zon en kwam het bad uit ineens een plensbui bah!

sucre fijn dat je een wiegje kan lenen heerlijk zulke vrienden

8. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    nicole wat leuk zon vriendin die je een echo kado doet spannend he nu komt het wel dichtbij leuk1

pooh super foto voor op de taart nog even en dan is je ventje alweer een jaar jeetje time flys he

kelly roosvice heeft een speciale laxo limonade echt een wonder middel hebben ze gewoon bij de c1000 staat bij de andere limonade (aanmaak)elke dag 1 glas nemen en je stoelgang komt weer op gang mischien dat dan de zere buik iets minder word en iets soepeler

duimelijn doen waar jij jezelf goed bij voeld en jeetje wat een ding om te zeggen tegen je dochter niet echt leuk
    persoonlijk zou ik een andere naam kiezen maar ja iedereen is anders
    ik zou een naam kiezen die echt van je baby is als het niet lekker loopt met je moeder

9. diantje82

diantje82 Actief lid

19 apr 2008
    277
    0
    0
    Verzorgende IG
    Apeldoorn
    Zo het weekend is weer voorbij

heb even 3 pagina´s teruggelezen.

Sucre± je kan bij de prenatal heel veel unisex kleuren vinden. En ik zag dat hans textiel ook wel wat unisex kleertjes had.

Nicole fijn dat je nu niet zolan hoeft te wachten op de geslachtsbepaling.

Mouschy dat is balen zeg dat je afspraak verzet s.

Zo dat was even uit mijn hoofd

Nou ik heb me vanmorgen maar ziek gemeld het gaat echt niet met mijn bekkenpijn. Ik had vrijdagavond avonddienst en ik kon amper lopen. Nu voel ik het ook nog maar niet zo heel erg meer maar ik moet nu gewoon aan mezelf en de baby gaan denken ongeacht hoe mijn werk erover denkt. Ik heb morgen wel een afspraak gemaakt met een bekkentherapeut misschien helpt dat wat.

Ook vanmorgen een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo die hebben we nu gepland op 9 maart

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hallo,

Kelly, ik wil je niet bang maken, maar ik maak op mijn werk heel regelmatig mee dat vrouwen al vroeg vruchtwater verliezen en/of weeen krijgen. Helemaal nu je dikke slijmproppen verliest en de pijn erger wordt, zou ik zeker even bellen. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Tegen de obstipatie helpt floradix ook heel erg goed. Dit kruidendrankje vol ijzer en vitamine kan je bij de drogist of apotheek kopen.

Diantje, wat vervelend dat je zoveel pijn hebt. Goed dat je een afspraak hebt gemaakt!

11. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    Net terug van de VK. Alles goed met onze meid en met mij.
    De baarmoeder ligt nog maar 1 vinger onder de navel. Hartslag was 154 en mijn bloeddruk was ook prima.

12. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    Goeie middag,

Heb vandaag de 20 weken echo gehad,en alles was prima..
    Hij was druk aan het bewegen en kopeltjes aan het duikelen en aan het draaien waardoor de echo allemaal wat langer duurde dan normaal..
    Maar dat vond ik natuurlijk niet erg,zo kon ik me kleine man nog extra lang bewonderen!
    Ook was volgens haar duidelijk te zien dat hij een breede neus had en volle zoen lippen,dus echt van ze vader..
    Ik ben tevreden over de echo,geen afwijkingen te zien ik ben super blij.
    Ga nu ff met kleine meid cakjes bakken,en verder zweven op me roze wolkje.. :D :D

Toedels

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Duimelijn, ik had eerlijk gezegd de hoorn er op geflikkerd als mijn moeder zoiets tegen mij zou zeggen, zal best dat ze wil dat je terug komt, maar daarom hoeft ze nog niet dit soort dingen te zeggen.
    W.b.t. de naam, dat moet je zelf beslissen, als je het sowieso al een mooie naam vond, zou ik hem gewoon houden of als tweede naam doen, net waar jij je goed bij voelt. Het is natuurlijk moeilijk, het is je moeder.
    @Gyino, ik had vorige zwangerschap die VSM mama vitaminen en werd er kotsmisselijk van. Toen ben ik overgestapt op Gravitamon en had nergens meer last van. Ze zijn ook een stuk kleiner, ik gebruik ze nu ook.
    @Diantje, sterkte!
    @Wbpepe, fijn dat alles goed was!
    @Shanna, spannend zo'n echo en gelukkig is alles in orde, dan ben je zelf ook gelijk meer gerustgesteld.

Ik heb me net opgegeven voor zwangerschapsgym, half april beginnen de lessen. Kon ook een maand later, maar dan was de laatste les een week na mijn uitgerekende datum, niet echt handig.

14. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    Goedemiddag allemaal.

Ik heb net alles bij zitten lezen ondanks ik zo moe ben. Ik heb namelijk al een week lang last van zwangerschapseczeem en dat is vreselijk. Ik kan nauwelijks slapen van de jeuk :cry: . Verder gaat alles wel goed gelukkig en voel ik de kleine zo nu en dan bewegen. Was twee keer naar de huisarts geweest voor die uitslag en kreeg in eerste instantie niks, moest maar mentholpoeder gebruiken maar ondanks dat breidde de uitslag zich uit en de jeuk ging er niet mee weg. Vrijdag gebeld en kreeg ik een zalf ervoor, maar helaas dat werkte ook niet en kreeg op nog meer plekken uitslag dus zaterdag naar de huisartsenpost. Ik heb tabletten gekregen, maar merk nog niet echt verbetering. Dus vanmorgen de verloskundige gebeld en kreeg ik te horen dat het om zwangerschapseczeem ging en dat er niks aan te doen is. Ik mag nu wel mentholgel gebruiken voor verlichting van de jeuk, meer is niet mogelijk. Ik baal als een stekker eerlijk gezegd.

Sorry voor dit ego bericht.

15. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    @Daffie
    Is dat wat ik mss ook heb? Ik heb dan wel geen uitslag, maar mijn hele huid jeukt echt vre-se-lijk! Een prikkende kriebelende jeuk die niet over gaat. Als ik op een plekje leun, in bed lig, constant erge prikjeuk...

16. black daliya

black daliya Actief lid

15 mei 2008
    103
    0
    0
    huismoeder
    almelo
    goedeavond dames,

wij krijgen een meisje heb haar 3 x gevraagd of ze het zeker wist wat dacht dat ik een jongen zou krijgen...
    alles was goed op de echo te zien ze is een kleine gezonde meid

zit nu op een roze wolk

groetjes

17. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    Bij mijn begon het ook met onschuldige jeuk en na een paar dagen begon ik die vreselijke uitslag te krijgen. Het was niet te harden, wist niet waar ik het eerste moest beginnen om te krabben en het kwam op steeds meer plekken opzetten. Heb nu tabletjes en smeer nu mentholgel en dat is echt geweldig..die gel stopt de jeuk echt en koelt het ook. Doordat die uitslag zo rood is leek het wel of ik in de brand stond zo erg. Nu maar hopen dat het weg gaat en nooit meer terug komt.

18. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    mijn huid jeukt ook onwijs! vooral mijn buik, rug en borsten (en hoofdhuid). Ik heb het al een week ongeveer en zie niets van roodheid of uitslag ofzo. Wat kun je toch een vreemde kwaaltjes krijgen als je zwanger bent!

19. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    @Daffie
    Heb eens zitten zoeken op internet, en het heet PUPPP. Je kan dit soms al in de 5e / 6e maand al krijgen, en kan alleen maar erger worden. Als dit het is, dan zit je er tot het einde van je zwangerschap mee. Als het zo vroeg begint zijn er zelfs artsen die pretnisson voorschrijven omdat het anders echt ondraaglijk wordt. Ik hoop het niet voor je, maar 1 op de 240 vrouwen krijgt het, en da's vrij veel...

Sterkte!

20. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    Zeg dat wel. Ik heb toch al 2 zwangerschappen gehad, maar heb toch nog nooit eczeem gehad in mijn zwangerschap. Was eigenlijk al heel blij dat ik voor de rest geen kwaaltjes had krijg ik eczeem. Maar ja die mentholgel is wel heel erg fijn, het koelt tenminste.

Deel Deze Pagina