Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    De 20 weken echo is tussen de 18 en 20 weken dus kan heel goed!

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ok, want die vrouw van de pretecho zei dat zij dan nog geen 20 weken echo zou doen... maar goed, vind het wel lekker over 2 weken alweer!

3. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    @sarah: jammer van de baan maar je gaf voorheen al aan dat je er wel rekening mee hield. Ook al mogen ze je niet discrimineren om de zwangerschap, ik vind dat een baas ook wel rechten heeft en als de funtie inderdaad fulltime was hadden ze dat wel van te voren mogen vermelden. Ach ja, op zoek naar iets nieuws!

@debby: gefeliciteerd met je meisje, het is een prachtige echo geworden

hier voel ik de kleine nu echt officieel in mijn buik "fladderen" Vind het voelen alsof ik een vlinder in mijn buik heb, voelde het voor het eerst gisteren toen ik in een heel serieus gesprek zat. Kon mijn aandacht er amper bijhouden hihi

had gisteren flink winst met poker, dus ga het lekker uitgeven bij de babyplanet! Wil heel graag zo'n doomoo zitzak, heeft iemand anders die ook al gekocht?

4. Safiya

Safiya Actief lid

24 sep 2007
    209
    0
    16
    op een paars wolkje
    Hey meiden!

Ben er niet vaak, heb de puf niet om op iedereen te reageren sorry, lees wel trouw mee vanaf de zijlijn! veel meiden las ik :)

Hier gisteren een pretecho gehad en wij krijgen een MANNETJE!

Al een aantal meiden op de helft! super hoor, t gaat echt snel he!

Wens voor iedereen een super goede 20 weken echo!

liefs van hier

5. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    leuk safiya! jij houd de jongens en meiden in balans hihi. Ik ben zoooo benieuwd, kan niet wachten ;) nog anderhalve week!

6. daisy28

daisy28 Actief lid

24 sep 2008
    228
    0
    0
    brabant
    aaahhh 18 weken, nog 1 week wachten zooo moeilijk als ik steeds weer een berichtje voor bij zie komen met het nieuws we krijgen een meisje of jongen, en dan ook nog eens met een vroege echo gezien.
    de meeste echo's voor geslachtsbepaling word toch vanaf 18-19 weken gemaakt.
    zuchttttttttttttttttt... ik wil ook.
    zo dit was weer mijn ego berichtje van vandaag,

@ debby82 wat een gave echofoto ik vroeg me eigen al af hoe zo'n echo er nu uit zou zijn.
    echt super om zo'n klein kleintje te zien.

nou tot later weer

liefs daisy

7. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Debby, gefeliciteerd met je meisje. Mooi echo's! 20 weken echo met 18 weken is wel vroeg, maar hij wordt in NL in principe gemaakt tussen de 18 en 22 weken. Hoe later die wordt gemaakt, hoe beter de kans is dat afwijkingen worden opgespoord. Maar als ze twijfelen, zal er sowieso een nieuwe echo worden gemaakt.

Safiya, gefeliciteerd met je knul!

Sarah en Passie, balen dat de baan niet doorgaat. :(

Duimelijn, verstandig dat je nu een andere gyn hebt genomen die wel tijd voor je zal nemen. Je hebt daar toch recht op zou je zeggen?

Nicole, heerlijk he, dat gefladder!

Wbpepe, fijn die uitslag!

8. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Rustig hier vandaag. Volgens mij is het buikgriepvirus hier ook gearriveerd. Ben de hele middag al aan het spugen en heb diarree. :(

9. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    Pffff........

Even een flink verhaal wat mij einde middag en vanavond allemaal is overkomen voor diegenen die het willen lezen...

Vanmiddag ging ik Oscar van de opvang ophalen. Staat iedereen bij oprijden van de rotonde door de drukte stil. Toen het weer begon te rijden, kwam er bij de auto voor mij opeens een brommer die naar rechts richting aangaf en last-minute naar links stuurde voor de auto voor mij langs. Die moest toen hard remmen en ik reed er bovenop.

Niet dat ik heel hard knalde (al deed het lawaai anders vermoeden), en ik hing ook niet in de gordel ofzo. De auto van de mevrouw waar ik tegenaan kwam had niks, ik was tegen de trekhaak gereden. Mijn auto heeft wel wat schade aan de voorzijde. Al trillend ben ik doorgereden naar de opvang, Oscar opgehaald en weer naar huis. Was allang wel blij dat Oscar niet bij mij in de auto zat toen ik botste!

Thuis voelde mijn buik toch niet lekker. Beurs. Dus toch maar de VK gebeld. Daar mocht ik 's avonds langs gaan voor een echo. Checken of onze kleine meid niets had en of er geen bloedingen ofzo in de baarmoeder waren. Toen we weg wilden uit de straat stond er een bestelbus van Albert in de straat in de weg (het is doodlopend en zo smal dat je niet met 2 auto's langs elkaar kan). Mijn man begon te toeteren en het bleek dat de bestuurder stond te bellen achter de bus. Zijn laadklep ging niet open waardoor de boodschappen er niet uit konden.

Hij ging achteruit rijden met zijn bus, de straat uit, maar echt moeizaam en heel langzaam. Toen stapte hij ook nog uit om te kijken of hij nergens tegenaan zou gaan, want op 't eind moet je een bochtje draaien, er staat een paaltje aan aan de andere kant geparkeerde auto's.

Mijn man maakte duidelijk dat we graag snel naar de VK wilden omdat ik zwaar in de stress zat met mijn pijnlijke buik. Die kerel begon te voeteren dat hij het rustig wilde doen en dat we gewoon ff geduld moesten hebben, stapte vervolgens weer in en gaf ineens een flinke dot gas achteruit, waardoor hij flink tegen de auto van onze buurvrouw reed.

Een andere buurman (waar hij eigenlijk boodschappen zou afleveren) was ook uit zijn huis gekomen en begon tegen mijn man te mopperen dat hij 'm niet zo moest opstressen. Ik heb toen even geprobeerd uit te leggen dat wij gestressed waren vanwege ons meisje in mijn buik...
    Nadat de buurvrouw erbij gehaald was wiens auto beschadigd was konden wij eindelijk de straat uit.

Dus we gingen met nog meer stress en een opgefokte man naast me naar de VK. Daar kreeg ik gelijk een echo. Alles zag er gelukkig goed uit, mijn buik was niet zo heel hard en de kleine is in orde! De echo nam ze ook echt de tijd voor en alles werd goed bekeken. Heel prettig was dat!

Wel heb ik nog steeds een vreemd drukkend gevoel (brok) in mijn keel alsof ik moet huilen, maar ik krijg het er niet uit. Baal ook erg van mijn auto.

Het is bekend dat zwangere vrouwen eerder ongelukken maken, maar het is echt niet fijn!

Manlief is net nog maar even bij de buurman langs gegaan om te vragen waarom ie zo uit zijn stekker ging, maar bleek alweer gekalmeerd en begreep ons ook wel...

Zucht...

Moet me de komende dagen rustig houden en zal nog wel een beurse buik houden.

10. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    @Sucre
    Sterkte! Hopelijk is het snel weer over. x

11. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Jeetje Lin, wat een heftig verhaal. Gadsie, die stress is niet goed voor je. Gelukkig mocht je een echo laten maken en is alles goed met je meisje.

12. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    @wbpepe, ik heb toen ik van Bjorn zwanger was ook geboemst met de auto (nou ja ik...mijn man reed) We reden achterop een file ..mijn man had het gewoon niet gezien dat ze stil stonden.
    Het was gelukkig ook geen harde klap omdat mijn man al veel had afgeremd omdat hij dacht dat ze waren aan het optrekken.
    Met Bjorn was er niets maar moest wel een nacht in het ziekenhuis blijven.
    Sindsdien schrik ik wel heel erg in het verkeer, zodra ik remlichten zie en ik merk niet meteen dat mijn man erop reageerd dan schrik ik al en ben ik op mijn denkbeeldige rem aan het trappen (ik ben rijinstrukteur dus denk altijd dat ik overal dubbele bediening heb)
    Maar dat de schrik lang blijft dat is schijnbaar echt iets voor zwangeren ...mijn moeder en schoonmoeder hebben ook allebei geboemst tijdens de zwangerschap en hebben ook lang last gehad van snel schrikken.

Gelukkig is er verder niets met jou en de kleine.

13. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Alles is nog steeds hetzelfde, soms heb ik het id dat ik last heb van harde buiken. Zeker vanmorgen..Bjorn huilde dus stap in een zwier uit bed en krijg opeens zoveel buikpijn dat ik binnen een fractie van een seconde weer op de grond lag met een vieze harde buik.
    Maar de harde buiken van Bjorn dan was echt mijn hele buik strak gespannen, nu lijkt het alleen mijn baarmoeder te zijn die echt hard word, dus net onder mijn ribben is het nog redelijk soepel.
    Maar mijn vlos zei dat op deze termijn geen weeen en vruchtwaterverlies voorkomen dus zal het wel niets zijn.

14. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    we krijgen een

meisje

de eerste 2 uur moest ik heel erg wennen omdat ik er echt van overtuigd was dat het een jongen zou zijn...

nu ben ik super blij en zie ik mezelf al zitten met een haarborsteltje, nagellak en koekjes bakkend!

erg mooie echo, baby bewoog aan een stuk door, dus het was moeilijk te meten, maar alles was helemaal perfect!

nu lekker dromen over mijn meisje!

15. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    pff, Kellly, ik kan me voorstellen dat dat van jou ook schikken was! En dan reed je nog niet eens zelf. Nu, ik zit de hele avond al met een spanning op de bank. Vroeg slapen klinkt leuk (de vk raadde dat aan), maar daar ben ik echt veel te gespannen voor.

Sucre, jij ook dank voor je lieve berichtje.

16. Margrietje

Margrietje Actief lid

18 nov 2008
    166
    0
    0
    Hoi!

Sorry ik heb niet alles uitgebreid gelezen!

Dommel gefeliciteerd een meid! leuk hoor!

Linda, dat is schrikken, maar gelukkig is het goed afgelopen en gaat alles goed met je meisje.

Ik mag volgende week weer naar de vk. Ik ben benieuwd! Daarna willen we even gaan kijken op de 9 maanden beurs... ik ben benieuwd of het wat is!

Groetjes en weltrusten alvast!

17. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    diantje spannend he de afspraak voor de 20 weken echo en wat een mijlpaal he 20 weken dan zit de helft er op .

wbpepe fijn dat je weer goedgekeurd bent samen met je grietje heerlijk he om te denken aan je kleine MEISJE

shanna een mooie 20 weken echo gehad ben kei jaloers lekker lang spieken naar je baby
    ook leuk om nu al te weten op wie het gaat lijken lol

jo leuk lekker gymen en lekker kletsen met andere mama s houd je vast leuek contacten aan over

daffie balen meid van het eczeem is dat iets van een paar weken of blijft dat nu de hele zwangerschap heb geen idee weet jij het?
    hoop voor je dat je er snel vanaf bent

18. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    lammetje & margrietje
    Dank jullie wel voor de lieve woorden. Ja was schikken en jaaaa ik geniet wel volop van haar!

19. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    Hey, gaan er mss nog meien vrijdag de 20e 's avonds naar de negenmaandenbeurs?

20. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen!

Deel Deze Pagina