alouise, jeetje meid, wat een vreemde zwangerschap zo! Logisch dat je je onzeker voelt! Probeer toch te genieten, ik denk dat je onder goede controle staat en zolang het goed gaat kan je er maar beter van genieten. Mijn nichtje had allemaal ellende tijdens haar zwangerschap, enge verhalen en onderzoeken en zette uiteindelijk een kerngezond mannetje op de wereld. Achteraf zei ze ook dat ze liever gewoon d'r onzekerheid opzij had gezet en was gaan genieten omdat die zwangerschapstijd toch al zo snel voorbij gaat. Ach, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Ik wens je een goede zwangerschap toe! Groetjes, Linda
Haha ik sluit me helemaal bij je aan. Ik keek net in de koelkast en dacht.. ooooh een fles wijn! Lekker! Oh poep, mag ik niet. Echt balen, maar voor het goede doel. Gister was ik ook zo trots, ging boodschappen doen en had een sixpack melk, die ik dus lekker in mn karretje liet staan bij de kassa. Kwam de cassiere (man) helemaal vanachter zn kassa vandaag omdat hij niet wou dat ik hem tilde. Haha voelde me zo trots als een pauw. Maar ja ik loop in zomerjurkjes, dus dat scheelt ook wel denk ik.. @debby, ik zou toch maar trouw de antibiotica slikken ook al voel je niet dat je een blaasontsteking hebt. Ik heb ze ook aan de lopende band en mn gyn zegt elke keer, nemen anders kan je weeen krijgen.. @alouise, welkom bij de club maar jeetje wat een verhaal! Sjonge jonge, kan me voorstellen dat genieten moeilijk blijft. Maar toppie dat je zo'n optimist bent en over leuke dingen wilt praten! Geniet van valentijnsdag dames, laat jullie maar lekker verwennen door je ventje {|= Liefs duimelijn
Hoe willen ze je aan het CTG leggen dan Dat gaat nog echt niet lukken met deze termijn.... Wat vervelend joh dat je aan de antibiotica moet... Maar wel het beste!
goedemorgen all, Ben de hele week niet geweest en wat een geklets. Net vluchtig ff bijgelezen. Iedereen wat gekregen voor valentijn? Wij doen er niet aan. Wij gaan toch maar niet naar de 9 maanden beurs. Zitten beide met werk en we vertrekken maandag de 23e op vakantie. Helaas krijgen we het niet geregeld. Misschien een keer naar de jonge gezinnen beurs? @ alouise welkom hier en wat een spannende tijd tot nu toe zeg. Dat het maar goed mag gaan de tweede helft van je zwangerschap. hier een minder leuke week gehad. Mn oma is maandag overleden en gister was de crematie. Ze had zo graag tot juli willen wachten maar is haar helaas niet gelukt. Donderdag heeft mn vriend ons meisje gevoeld. Hij glunderde helemaal. zie dat er volgens mij veel meer meiden dan jongens zijn op het moment, niet? Hebben we hier een overzichtje van?
Goeiemorgen allemaal! @ Ryanne gecondoleerd! @ Alouise wat een verhaal zeg. Logisch dat je onzeker bent. Welkom hier!
Ryanne gecondoleerd.... Ik krijg vanmiddag een echo! ik wil zo graag weten wat we krijgen, dat ik vanmorgen heb gebeld, en ik kan om 15.15 uur terecht! Dus nog even wachten en dan weten we wat we krijgen!
Die steken die ik steeds heb zijn volgens de verloskundige van dit fomum gewoon bandenpijn, bleh! baal er wel van dat ik daar nu al last van heb. Vandaag gaat het tot nu toe gelukkig goed en daar maak ik gelukkig ook gebruik van, lekker het hele huis doorwerken! Alouise-- jeetje, wel heftig zeg! Gelukkig gaat het nu de goede kant op.!
ik snap percies hoe de gene zich voele die zwanger zijn maar niks vinden met deze zwanger schap heb ik dat gelukkig niet ik vind het nu heel erg fijn juist en bij Lex vond ok het ook fijn maar bij Ryan totaal niet maar dat was meer omdat de hele zwangerschap tegen zat en dat ik veel in het ziekenhuis lag en veel onzekerheden had. En nu dat ik weet dat dit onze laatste zwangerschap zal zijn geniet ik er juist meer va. Ik denk wel dat ik het moeilijk zal hebben als de kleine geboren is met een feit dat alles de laatste keer zal zijn. De laatste nr 1 luier de laatste nachtvoeding de laatste mini kleertjes etc.. ik denk dat ,dat wel ff moeilijk zal zijn
gecondoleerd ryanne robine... de bevalling lijkt me ook vreselijk. Zit ook zwaar te denken aan een ruggeprik. Ik krijg alleen een hoop commentaar van vriendinnen die zonder ruggeprik zijn bevallen en me maar een watje vinden... en hoewel ik me nooit ergens iets van aantrek raakt me dit toch wel... daisy ook ik ben vorig jaar veel (nou ja ik vind 26 kilo veel) afgevallen. Door stoppen met roken zaten er al weer de nodige kilos aan en nu alweer 3 kilo door de zwangerschap. Ik hoop echt dat ik onder mijn zwaartste gewicht blijf anders wordt ik gek haha. ani... ik weet niet hoe ze dat wilden doen met die ctg... de verloskundige die wilde dat... volgens mij kunnen ze daar toch weeenactieviteit mee meten of het is het meer iets voor de hartslag te meten? Gelukkig hoeft het niet en ben ik blij dat mijn meisje nog wel even blijft zitten. Zal blij zijn over een aantal weken als ze in ieder geval buiten de baarmoeder kan overleven.
Alouise, meis, wat een heftig verhaal. Gelukkig gaat het alweer beter met je kleintje en heeft haar hartje het nu minder zwaar. Ik hoop dat je een hele goede zwangerscha zal hebben! We zijn tegelijk uitgerekend. Welkom bij de club. Onder mijn bericht zie je de link naar de juli-mama-lijst. Stuur maar een PB'tje met je gegevens. Ryanne, gecondoleerd. Op onze website staat een kopje met statistieken. Daar kan je zien hoeveel meisjes en jongens er tot nu toe zijn. En ja, de meiden gaan fier aan kop. Wat een sterk geslacht he. Mouschy, hoe was de echo? Vandaag 2 pakjes gekocht, zoooooooooo schattig!
Hallo! Sorry ik heb een aantal berichtjes gelezen... maar niet alles Ryanne: gecondoleerd en veel sterkte! Alouise; wat bijzonder, dat hoor je niet vaak.. Ik hoop dat alles goed blijft gaan en dat je toch een beetje kan genieten. Debby; wat vervelend dat je blaasontsteking hebt! Hopelijk gaat het snel weer beter. Afgelopen nacht werd ik wakker van de pijn in mijn zij en onderrug... Het maakte me een beetje bang en hoopte dat er niets fout zou gaan...maar gelukkig zakte het na een half uurtje weer af en ben ik weer in slaap gevallen. Vandaag nergens last van gehad...Kan dit bandenpijn zijn?
ha ha pooh straks kom je op het nieuws de eendjes verzamelaar! wel leuk idee hoor echt een aandenken! jeetje veel dames vakantie wij hebben volgende week pas dus nog even geduld en dan een weekje uitslapen hoera! (alleen ben ik zon dommerd die dan ook gewoon stipt op tijd wakker is) wendy leuk he een wiegje en het begin van je kamertje kriebel kriebel daffie gelukkig dat ze er alles aan doen om de oorzaak te vinden even volhouden nog meid! robine ik mag ook maandag om half 10 jeetje wat ben ik blij al smorgens vroeg anders loop ik de hele dag te stuiteren van de spanning ik ben zoooooooooooooooooo benieuwd wat het word als het een meisje is ga ik gillen dan hoef ik jullie niks te zeggen maar gil ik naar de lijst ha ha alouise jeetje wat een verhaal zeg pff das vast schrikken maar gefeliciteerd met een klein meisje in je buik heerlijk van gaan genieten! ryanne sterkte meid en wat jammer dat ze nu de beeb mist heb je wel echos laten zien aan haar? daphne ik heb voor het eerst een moeilijkere zwangerschap heb nu al een mega buik net zo groot als bij die andere op het eind en ik zit nu pas op de helft waar gaat dat heen.... vind het nu ook wat zwaarder met al 2 kids rondlopen even doorbijten en toch lekker genieten
Zit al een tijdje mee te lezen. Zwanger zijn vind ik ook niks aan. Ben vanaf het begin totaal niet fit. Van de 18 weken minstens 15 weken verkouden, onrustige benen, altijd moe... Maar het is voor een goed doel! Debby: je moet echt niet luisteren naar je vriendinnen. Je moet echt zelf bepalen hoe je je bevalling wilt hebben! Je bent met ruggenprik echt niet minder flink, wat een onzin! Misschien ben je wèl verstandiger! Omdat veel vrouwen hebben geleden tijdens de bevalling vinden ze dat andere vrouwen het hetzelfde moeten beleven... Vraag hun anders om een echt goed argument te noemen?
Ik heb waarschijnlijk een keizersnede nodig, maar indien het natuurlijk kan, kies ik toch 100% zeker voor de ruggenprik, hoor! Honderden jaren geleden moesten vrouwen afzien tijdens de bevalling, en velen overleefden het zelfs niet! Alles is er op vooruit gegaan, dus waarom zouden vrouwen nog moeten afzien tijdens de bevalling? Ze moeten mij niet vertellen dat ik minder vrouw ben door een ruggenprik te willen, hoor! Zou ik echt pissed van worden! Maar zoals ik al zei, heb ik waarschijnlijk niet veel keuze in mijn manier van bevallen. Groetjes!
sja hun argument is dat zij het ook zonder ruggeprik kan en dat je achteraf heel trots op jezelf bent dat je het hebt doorstaan. Maar ja ik denk dat ik toch wel trots ben dat ik mijn meisje heb gedragen en ben bevallen van haar... meilan waarom moet je een keizersnede?
ik vind dat iederen vrouw trots op zichzelf mag zijn als ze een kind gebaard hebben, mannen krijgen al deze "ellende' niet. hoe je ook bevalt, pijn heb je altijd. en dat sommige het naturel willen doen terwijl er pijnbestrijding beschikbaar is is hun keuze. ik hoop dat ik een keizersnede krijg (lang verhaal) maar anders zou ik toch wel op het moment dat het niet meer gaat een ruggenprik willen. het is volgens mij een disscusie waar je nooit uit komt, maar je moet doen waar jij je goed bij voelt en niets aantrekken van wat anderen vinden.
ik heb 2 kids gehad zonder ruggeprik eerste makkie 2e echt een hel nu bij (waarschijnlijk) de laatste ga ik ook voor een ruggeprik ben namelijk rugpatient en ja die vorige bevalling heb ik nog nachtmerries van ik wil nu bij de laatste kunnen genieten en niet alleen met de pijn bezig zijn ik wil een mooie herinnering zonder die heeeele zware pijn schaduw en ja pijn doen zal het toch dat weet ik ook maar nu heb ik er in ieder geval iets minder last van...
Van mijn eerste kindje ben ik bevallen zonder pijnbestrijding. Tenminste ik kreeg wel een prik daaronder Ik heb het (volgens mijn moeder die er ook bij was) behoorlijk zwaar gehad maar ik heb het eigenlijk niet zo ervaren en ik ben echt een "mietje" wat pijn betreft. Maar elk bevalling is weer anders dus nu zit ik er weer tegenop. De instelling die nederland heb over bevallen zonder pijn vind ik echt belachelijk: je moet pijn voelen om het bewust mee te maken en te ervaren. Onzin! Bij de tandarts neem je toch ook een verdoving als het nodig is? Maak mij dat minder mens dan? Echt....nederland loopt wat dat betreft achter met die instelling. Persoonlijk lijk mij een keizersnee veel "enger" .... het idee van open snijden en de nasleep erna....nee, ik teken voor een vaginale bevalling MAAR als het kan MET verdoving. Ieder zijn ding nietwaar? Liefs, Alouise