Goedemorgen dames, Alles goed hier? De nieuwe gefeliciteerd! Ik zal straks de lijst even bijwerken. HEt wordt druk hier bij de mama's! Even over klachten,.. ik ben al 2 weken misselijk, sinds gisteren erg en steeds kokhalzen, met tandenpoetsen en eten enzo, soms om niks. Verder heb ik een echte middagdip. Altijd ben ik rond 2 uur tot een uur of 5 zooo moe dat ik bijna in slaap zou vallen. Maar ja, ik werk nog fulltime dus dat gaat helaas niet. Verder ben ik wel de hele dag door echt moe, maar dan niet zo erg als die dip. Verder heb ik af en toe lichte krampjes in mijn liezen en een raar gevoel als ik mij uitrek. Gek genoeg hoef ik niet vaak te plassen, wel 3 of 4 keer per dag de grote boodschap Mijn geur wordt sterker, mijn tepels zijn heel pijnlijk en de boobs soms wel soms niet. Heb nog niet het idee dat ze aan het groeien zijn. Oh en ik heb onwijs veeeeel honger gehad de eerste dagen, sinds gisteren juistgeen honger meer En ik heb onwijze veel trek in fruit Laat dat nou eens lekker gezond zijn Heb liever dat dan dat ik me kapot vreet aan chocolade ofzo Nou dat waren de klachten wel zo'n beetje. Verder merk ik dat er veel Limburgers zijn? Hier een import-brabander.. Kom oorspronkelijk uit gelderland. Wij willen heel graag weten wat het wordt bij de 20 weken. Ook zal iedereen dat te weten krijgen. Is wel zo makkelijk en ja, de naam is het enige wat we geheim houden. De jongensnaam hebben we al. De meisjesnaam hebben we ook al een goede optie maar die is nog niet helemaal zeker.. Pfff.... Heb ik nou alle vragen gehad? Heb zelf het gevoel dat mijn onderbuik iets gaat opzetten. Maar ja, voordat het uberhaupt zichtbaar is zal wel heel lang duren. Is mijn eerste kindje. Dames, als ik wat vergeten ben... SORRY
Ik heb gelijk de gyn gebeld omdat ik onderzoeken zou krijgen. Toen hebben ze gelijk een afspraak gemaakt voor een echo. Ik denk alleen dat ik de afspraak ga vezetten. Ben namelijk niet gerust op een inwendige echo. Volgens mijn berkeningen ben ik dan 8 weken en 1 dag (weet dat ik op dag 11, maar meer waarschijnlijk op dag 12 van mijn cyclus mijn eisprong had. Ik heb gerekend vanaf dag 12. Op dag 23 een heeeeel duidelijke posi test.. en dan dag 26 de gyn gebeld. Aangezien ik toen op mijn NOD zat want heb een LF van 13 dagen.
Dichtsbijzijnde personen weten het al ,en bij 12 weken bij me intake echo mag de rest van de bekende het ook weten! Ik zelf wil de 20 weken echo raden wat het wordt haha dat wauw ik ook bij me dochtertje alleen ze hield de beentjes bij elkaar dus ook de echoscopist kon het niet zien
ik heb 2 dagen na positieve test naar vk gebeld, had eerst een afspraak voor als ik 9 weken was, maar is er nu 1 geworden met 8 weken, omdat ik die andere data niet kon... vind ik geen probleem... hoe eerder ik ''iets'' van de kleine gezien heb hoe meer rust ik ermee kan krijgen...
Volgens mij openen ze je baarmoedermond niet (ik kan me natuurlijk heel erg sterk vergissen) Ze brengen alleen een staaf naar binnen zodat ze korter bij de baarmoeder zijn maar die staaf blijft alleen maar in de vagina.Als uberhaubt al een kans was dat het daardoor mis zou kunnen gaan zouden ze het toch niet doen, denk ik. Maar ik ben ook maar een leek.
Ze hebben mij gezegd dat ze niet de baarmoeder in gaan, maar in de bmm blijven. En ik denk dat mocht het bij mij daarna mis gaan (ookal ligt het niet daaraan) dat ik het mezelf niet vergeet. Toch zag ik op google echt al echo's die met 8 weken uitwendige gebeurden. Zou dat kunnen? Weet niet of ze dat zouden doen daar.
het kan wel uitwendig maar dan is het vruchtje maar ene klein vlekje en heel onduidelijk ... inwendig zie je als het vruchtje oud genoeg is al het hartje en ze kunnen het vruchtje meten hoe groot het is, dus ook hoe oud het is, en dat kan dan uitwendig niet
dames ik ben er weer vandoor ik ga lekker bij oma eten met de hele familie (ons zondags ritueel) en dan misschien naar dannys ouders als hij niet te moe is (nachtdienst) en anders horen ze het dinsdag wel
Goeimorgen dames, @kelly leuk dat je een hyvessite hebt geopend kom mijn gelijk aanmelden als ik 12 weken ben. tot die tijd zeggen wij nog niks tegen iemand, vindt dat wel erg moeilijk vooral tegen over mijn dochter van 8. iedereen have a nice day
hoi allemaal, ik kom mij eigen even melden, vrijdagavond was ik behoorlijk misselijk en toen heb ik gisterochtend een testje gedaan, licht 2e streepje nijn nod is op 6 november. vanochtend nog een keertje gedaan en het 2streepje was dikker en donkerder. dus zwangerrrrrr manlief en ik zijn ergggg blij, voor mij is dit mijn 2e en voor mijn man de eerste dus voor hem is het nog spannender. ik ben op 17 juli uitgerekent 3 dagen voor mijn man's 30ste verjaardag, dat noem ik een super kado kei gaaf. waar heb ik last van: misselijkheid al de hele dag gelukkig niet overgeven dus dat scheelt weer. ik ben zo ontzettend blij eindelijk een broertje of zusje voor onze zoon. groetjes daisy
Hoi Tinkerbell, ze gaan echt de baarmoedermond niet in hoor. Daar zit trouwens nu een slijmprop die je baarmoeder afsluit tegen bacterieën en infecties. Je voelt een kleine druk tegen je baarmoederwand aan da's alles. En het geeft echt een geweldig gevoel als je je je baby'tje ziet. Trouwens als dit schadelijk zou zijn, dan zouden ze het in het ZH niet doen hé... En... in principe als je denkt dat dit schadelijk is, dan kun je ook 9 maanden niet meer klussen . Komt goed, heus! Ik heb natuurlijk ook veel liever een uitwendige, maar het klopt dat ze dan nog niet goed kunnen meten etc... Groetjes MLS
@Kelly, ik heb de VK vorige week gewoon gebeld voor een afspraak. Vorige zwangerschap heb ik pas met een week of 7 a 8 gebeld en zaten ze al voor twee weken vol, waardoor ik de met 10,5 week de eerste echo kreeg, i.p.v. 8 weken. Dit keer was ik er dus op tijd bij. @Tinkerbell, ze gaan echt je baarmoeder niet in hoor en ook je baarmoedermond niet, want daar kom je echt niet zomaar in met zo'n ding. Ik heb eigenlijk geen flauw idee of het met 8 weken bij onze VK inwendig of uitwendig is. We zien wel.
Goedemorgen, Inmiddels al weer ruim 5 weken zwanger, maar echt nog nergens last van. Je zou er bijna aan gaan twijfelen We proberen het nog even stil te houden en voorlopig is het dus nog alleen ons geheimpje. Wel zijn we al druk met het bedenken van namen en dat blijkt een hele opgave te zijn. Vooral onze smaak van jongensnamen is anders........ Gelukkig hebben we nog even.
Die namen is hier geen enkel probleem Zowel voor een jongen als een meisje ligt de dubbele naam al klaar! Daar waren we het al snel over eens. Wie geeft er hier nog meer dan één naam (wel één roepnaam, maar gewoon twee namen)? Ik vind het persoonlijk mooier staan.
Welkom en gefeliciteerd Daisy28! Hier ook moeite om het niet te vertellen. De directe familie weet het al wel en een enkele vriendin VK heb ik een paar dagen na positieve test gebeld voor afspraak. Zij gaf mij het telefoonnummer van het echocentrum waar ik de echo kan laten uitvoeren en mocht gelijk een afspraak maken voor ergens vanaf de 10e week!
@Robin77: ik vind twee namen persoonlijk ook mooier, mee "af". Ik denk dat wij daar ook voor gaan. Even een vraagje: ik lees dat veel meiden ervoor kiezen om te gaan bevallen in het ZH. Vanwaar deze keuze? Ik snap wel dat je dan in een "veilige"omgeving bent, maar mij lijkt niets mooiers dan thuis in je eigen omgeving je eigen kindje ter wereld brengen. Wie heeft ervaringen (met beide)?
Vorige keer moest ik in het ziekenhuis, maar wilde graag thuis. Nu ga ik het weer proberen. Wij gaan voor drie namen. Hebben we ook bij de eerste gedaan. Meisjesnamen kwamen we wel uit, maar jongensnamen vonden we erg moeilijk. Uiteraard kregen we een zoontje (en we zijn er dolgelukkig mee!). Ik ben benieuwd wat het nu wordt, want allebei lijkt me ontzettend leuk
Ons kindje zal ook 2 namen krijgen, minimaal. Ik wil in het ziekenhuis bevallen omdat mijn moeder thuis is bevallen van mij. Ik was bijna 3 weken te vroeg. De vk is na de bevalling gewoon gegaan en mijn ouders hadden geluk dat de kraamverpleegkundige het niet helemaal vertrouwde dat ik kreunde. Dus mijn ouders savonds laat met mij naar het ziekenhuis.. Als ze dat niet gedaan hadden had ik die nacht niet eens overleefd. Mijn longen waren niet volgroeid. Dus ja, ik zou 200 % voor veiligheid gaan en gewoon in het ziekenhuis bevallen. Maar ga je cht de bmm niet in?
Hoi allemaal, Ik meld me ook weer ff tjes. Alle nieuwe zwangeren, welkom en van harte gefeliciteerd! t Wordt idd lekker druk hier op t forum! Gezellig hoor! Kan alleen de laatste vragen nog onthouden Lionette: Ik heb net als jij nergens last van! Voel wel af en toe gerommel in mn buik, maar verder helemaal niks! Had dat bij mn eerste overigens ook niet, alhoewel ik toen wel veel meer pukkels en vet haar had. Deze keer lijk ik stralender, dikker haar en een betere huid te hebben..........jongetje dus Hahaha. Zou leuk zijn, al lijken 2 meiden me ook super. En over bevallen in t zkh. Wij vonden dat idd wat je omschrijft, veiliger als er wat aan de hand mocht zijn. Plus dat ik geen zin had in al die smerige troep in huis. Zag mezelf al bloedend over de witte vloerbedekking gaan............zonde hahaha. In t zkh beviel prima, een 2e keer doen we t weer zo. Nadeel was wel dat ik mega rugweeen had en daar dus vaak ging douchen, maar de kraan was daar begrensd op een graad of 36 dus ik stond echt te rillen onder die douche van de kou en pijn. Bij een 2e wil ik ook zeker weten pijnbestrijding, de rugweeen waren hel! Namen: Wij hebben bij onze dochter voor 2 namen gekozen. De roepnaam en een naam die we mooi vonden, dus geen vernoemingen. We wisten ook dat t een meisje werd, maar deze keer willen we t als verrassing voor onszelf houden. We zijn al druk aan t stoeien met namen...... Kom later weer ff kijken. Fijne zondag!