Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    Nou ook weer terug van de 20 weken echo.
    Alles was helemaal goed gelukkig.
    Maar mijn sterke voorgevoel bleek dus niet te kloppen!
    Want we krijgen geen jongen maar een MEISJE!!
    Ze liet alleen niet goed haar gezichtje zien,
    zat telkens met haar handje ervoor.
    Zal straks even proberen om de echo erin te zetten.

2. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Nicole, gefeliciteerd met je zoon!
    Ani, gefeliciteerd met je dochter!

We zijn weer goedgekeurd bij de vk. Bloeddruk was nog laag 100/60, dus mag veel drop eten. Ik ben nu 3 kilo aangekomen, dus dat was ook netjes. Maar het belangrijkste, mn buik groeit heel netjes en de baby maakt het goed. Hartje weer luid en duidelijk gehoord! Zo prachtig. Mijn mama was mee en die was zelfs een beetje emo geworden.

Daarna naar de prenatal, schattig lime-groen shirtje gekregen van mn ouders en nog een coole knuffel. Ook vertelden ze dat zijn de box willen financieren, heel erg fijn!

Zo, ben weer helemaal gelukkig. Nu morgen de echo nog en dan zijn we helemaal happy!

3. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    Ani gefeliciteerd met je meisje!

4. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    nicole, gefeliciteerd met je jongen

en Ani nauurlijk met haar babygirl.

Heerlijk dat alle 20 weken echo goed zijn.

5. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    nou denk je alles gehad te hebben;
    - last van de heupen en bekken.
    - moeheid
    - verkouden
    - schimmel infectie

krijg je in eens last van je rechter zij.
    misschien last van obstipatie zijn de eerste gedachtens.
    de steken komen en gaan.
    bij het terug van me werk fietsten heb ik toch wel het idee dat dit meer is dan een darmen die vol is.
    toch even snel naar de huisarts want het is nog geen 5 uur dus dan kan het nog net.
    nee sorry mevrouw iedereen is al richting huis of op huisbezoek.
    dan maar naar de spoedpost.
    daar denken ze eerst aan een blaas ontsteking maar omdat ik niet via de vk ben gekomen willen ze toch dat ik daar langs ga.
    en ik maar denken dat het wel eens een blinden darm is.
    niet dus.
    ok bij de verloskundige weer alles onderzocht. drukken hier duwen daar.
    even kloppen. alles voelt goed aan maar wel pijnlijk.
    volgens haar niks met het kindje toch wel even luisteren.
    joepie denk ik en ook mijn moeder die mee was vond dat wel erg leuk klein kind luisteren.
    hartje in orde gelukkig.
    even overleggen met de gyn wat er onderzocht moet worden in het bloed.
    want het kunnen de nieren zijn of de galblaas.
    komt ze na een half uur terug. met een echo apparaat, nog meer joepie naar me kindje kijken.
    nee wacht even dat ga ik pas donderdag doen met manlief. heb expres op de 9 maanden beurs dat niet gedaan want dat vond hij geen leuk idee dat de oma's het eerder hadden gezien dan hij.
    uuh wat nu.
    ze wil het toch even voor de zekerheid bekijken, oke goed maar ik wil geen geslacht weten dat is voor donderdag.
    ze ging er erg mooi omheen hoewel het kindje echt met de benen wijd open lag zo van komen maar even kijken wie ik ben heeft ze het niet gedaan. daar ben ik erg blij om.
    zover te zien was was alles in orde. hartje, ruggengraat, blaas, maar en aorta.
    gelukkig. nu morgen een afspraak maken met de radiologe om me nieren te bekijken.

ze denken aan nierstuwing. dit is dat er vocht in de nieren wordt vast gehouden omdat er mindere goede stroming is door de verdrukking van de organen. gelukkig is het na de bevalling gelijk over dus dat is mooi.
    alleen is er tijdens de zwangerschap niks aan te doen.
    dus afwachten maar.

zo nu ga ik naar bed want ben al vanaf 5 uur onderweg en naar een ziekenhuis gaan breekt je op.
    weltrusten iedereen tot van de week.
    gyino

6. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    wbpepe fijn dat alles goed is en dat ze zelfs naar previa hebben gekeken! Heb je er zelf naar gevraagd? Ben ff benieuwd hoe dat is gegaan.
    pooh ook fijn dat alles goed is!
    Robine goed dat ze naar de glucose gaan kijken.
    Nicole gefeliciteerd met een zoon!
    Ani gefeliciteerd met een meisje!
    Sucre ook goed nieuws dat alles goed was bij de vk.
    Gyino beterschap met alle ongemakken die je hebt, ik hoop dat je snel weer opknapt!

Vandaag zelf ook naar de gyn geweest voor controle, alles was goed bloeddruk mooi laag 110/70 en geen eiwitten in de urine.
    De gyn was zo lief om wel te willen kijken of we een zoon of dochter krijgen maar ons kindje dacht er anders over, liet niet zomaar in zijn/ haar kruis kijken! Dus we weten het niet!
    Vrijdag gaan we voor de pretecho dus dan hopen we dat ons kindje nu wel een beetje mee wil werken!

7. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    @Spirit70
    De man die de echo deed was heel kalm, legde goed uit en nam er goed de tijd voor. Hij checkte echt een hele boel en gaf al aan naar meer te bekijken dan op zijn standaard checklijstje stond. Hij keek op een gegeven moment of de placenta goed vast zat. Toen vroeg ik of hij previa ook zou kunnen zien, n.a.v. jouw verhaal wat nogal indruk op mij gemaakt had. Hij ging toen gelijk kijken, en alles laten zien en uitleggen. Geen haast. Was echt super! Hij had nog wat andere afwijkingen gekeken bij het hartje en de hersenen, waar ze normaal ook niet zo naar kijken. Hij gaf aan dat hij enthousiast was omdat ik zo geïnteresseerd was en aangaf dat ik het zo prettig vond. Ook omdat ik het ijs bij begin al brak door toen hij vroeg of ik op de bank wat dichter bij hem wilde komen liggen ik zei 'tuurlijk!' en dat het maar goed was dat mijn man er niet bij was, hahaha. En ik had toevallig ook dezelfde man met de nekplooimeting en dat kon hij zich ook herinneren. Hij wilde toen het geslacht niet zeggen omdat dat toen twijfelachtig was en vroeg zich af of hij het toen goed gezien had. Ik zei dat we met een pretecho gezien hebben dat het een meid was, en hij vond het onwijs leuk dat hij dat ook al gedacht had. Tja, ik denk dat we met alle factoren gewoon een mazzeltje hadden dat hij zo zijn best deed. En voor hem was het natuurlijk ook gaaf om eens andere dingen te kijken en doen dan zich te houden aan de vaste onderzoeken.

8. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Goeiemorgen!

2 feestbeestjes die naar de optocht aan het kijken waren!

9. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen!

wij hebben gisteren in de living eindelijk onze vloer gelegd. Nu ja, hij ligt bijna volledig. Ik was op t einde echt stikkapot ze, twas toen rond 8 uur s avonds en geraakte amper recht. Maar goed het is mooi geworden. T is een soort white washed parkerlaminaat. En eindelijk zijn alle leidingen en draden en vuiligheid weg Kunnen we binnenkort aan de afwerking van ons huis beginnen

grts

10. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    ff ego berichtje... Rotnacht gehad en nu zijn Oscar en ik weer ziek... Oscar heeft flinke verhoging en vannacht veel wakker geweest, ik heb een keelontsteking en holte-ontsteking. Belabberd...
    Hubbie moet straks examen doen dus is van 12.00 u tot 18.00 uur weg. Verder is er niemand die kan inspringen. Mijn ouders waren al op t punt om boodschappen te doen en zijn de hele dag onderweg bij de Makro enzo. Bah. Zit er echt tegenop, zal wel een paracetamollendag worden.

11. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    beterschap & sterkte
    is vervelend he, ik had onlangs zo ne zware griep en sinuisitis en zat met drie ukjes en niemand die kon bijspringen :cry:

12. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Hoi hoi allemaal!
    Ben even een paar dagen afwezig geweest ivm drukte alom.
    Heb zojuist alles bijgelezen en wat gaan de meiden goed!
    Iedereen uiteraard gefeliciteerd met zoon of dochter en met de prachtige echo's.
    Ik mag nog even wachten, 6 maart zijn we aan de beurt :)
    Sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar wilde even tussendoor laten weten dat het goed gaat met ons.
    Als ik maar weinig doe gaat het prima met mijn bekken... buik groeit echt ontzettend hard :S
    Mijn lief is super voor me, na een lange dag werken komt ie me elke avond heerlijk in de watten leggen... zucht... Tis zo'n schat!
    Ik voel de beeb wel al wat van buitenaf, maar doordat de placenta voor ligt, is het minimaal. Lief vroeg zich ook af wanneer hijhet zou gaan voelen.
    Maar beeb is ook eigenwijs, als ik 's-avonds in bed tegen lief aankruip, trappelt hij/zij vrolijk tegen zijn rug aan, maar dan is lief in diepe slaap :D
    Met de hoogzwangere poes gaat het ook goed, nog twee weekjes en dan komen ze :)

ALle zieken veel beterschap, mensen met ongemakken, veel sterkte en doe rustig aan!
    Ik kom gauw weer kijken, maar zal voorlopig hoofdzakelijk lezen :)
    Liefs van mij
    Snuffeltje

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi meiden,

Ik heb ook net de 20 weken echo gehad en alles was goed. En ze is nog steeds een meid haha.

Ik heb nog even mijn urine na laten kijken omdat ik zo een vreemd gevoel in mijn buik had maar nu bedenk ik me opeens dat dat ook de baby kan zijn.
    Dat is eigelijk veel waarschijnlijker. Het is wel een raar gevoel, niet echt een vlindertje ofzo. hmmmm

14. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    dag lieve meiden, hier heeft de verkoudheid/keelpijn ook weer toegeslagen. Maar dat zal wel aan de carnaval liggen! Moet zeggen dat ik dacht dat ik het heel moeilijk zou krijgen, nuchter met carnaval, maar het is me 100% meegevallen. Mijn vriendengroep had genoeg op voor een heel leger, dus ik heb me erg geamuseerd haha ;)

Vanochtend lekker uitgeslapen, zoonlief was bij opa aan het logeren dus wij hadden ff het huis voor ons zelf! Ben zo blij dat we nu weten wat het wordt, ben allerlei leuke dingen aan het bekijken en het eerste spijkerbroekie is besteld!

15. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hoi hoi,

Vanmorgen de 20 weken echo gehad en alles prima in orde! Heerlijk gevoel weer. en we weten wat het wordt maar dat blijft geheim!

16. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    PFF Ik word net gebeld door de radioloog dat hij vrijdag onverwachts afwezig is en mn 22 weken echo niet door kan gaan. :x Grrrr manlief had er speciaal voor vrij gevraagd.

Gelukkig hoef ik maar 1 nachtje extra te slapen. Nu krijg ik hem zaterdag. :rolleyes: Gek he, op zaterdag. Nou ja, het is niet anders. Maar baal er wel van!

Carla, fijn dat jouw echo in orde was!

Nicole beterschap!

Debby ook jij gefeliciteerd met je goeie 20 weken echo.Niet zo complimenteus he, je baby een blaasontsteking noemen haha

Liefs

17. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    joepie 20 weken zwanger.
    tjee wat is de tijd snel gegaan.
    had van het weekend uit gerekend hoeveel dagen ik nog moest werken voor mijn zwangerschapsverlof zou beginnen.
    nu nog 44 dagen werken dus niet de weekende en zo mee genomen.
    dat gaat hard.

ben vandaag naar de radioloog geweest voor een echo van mijn nieren en inderdaad heb ik een beginnende nierstuwing.
    donderdag naar de gyn om te horen hoe en wat nu veder.
    ik vol me opzich heel goed, heb alleen vaak veel pijn in me zij en dat is onhandig.

zo heb vanavond geen rare dingen geplant dus lekker bijlezen.
    wantd at is ook al een weekje niet gebeurt.
    alvast eetse
    gyino

18. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    hey meiden,

toch nog een berichtje van mij. Ik denk dat ik zaterdag ons kindje heb gevoeld, maar weet het niet zeker. Jullie zeggen dat het voelt als een vlindertje of gekriebel. Maar daar kan ik me geen gevoel bij voorstellen.
    Ik voelde (en heb het nu ook vaker gevoelt als ik rustig op de bank zat) alsof je een kloppend adertje of trillend gevoel heb bij bijv. je oog. Maar dan laag in mijn buik, echt een soort klopje dus en dan met een pauze ertussen een paar keer.

Ik heb het heel raar beschreven, maar ik hoop dat iemand van jullie dit herkend en mij kan vertellen dat het inderdaad het kindje was.

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb geen idee sarah ik heb wel vaker gehoord dat vrouwen het als trilling ervaren. Bij mij voelt het ook anders dan beschreven maar ben er nu wel goed van overtuigd dat het de baby is. Ik heb de uitslag van de urine en die was ook goed!

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hihih nog een paar die weten wat het wordt! superleuk zeg en natuurlijk gefeliciteerd met ze zoontjes en dochtertjes.

overmorgen ben ik aan de beurt voor de 20 wkn echo. vandaag wezen zwemmen en ons zoontje die spartelde gezellig mee in mn buik hihiih die is was echt zooo durk bezig. en nu ook weer.

heb een leuke/vermoeide dag achter de rug. eerst vroeg opstaan om te gaan zwemmen.. daarna naar mijn zus toe want zij is vanochtend met haar zoontjes (2 jaar) vand e trap gevallen. gelukkig mankeerde de jongens niks maar zij heeft nu een hersenschudding. na daarna met mn schoonmoeder behang gaan uitzoeken voor ons nieuw huisje. denk wel dat mn vriend het leuk vind..ziet het wel wanneer hij weer terug is.

en nu eindelijk relaxed thuis

Deel Deze Pagina