Duimelijn: Ik vind je berichtje echt vreselijk. Hoop dat t toch allemaal goed komt met jullie meisje. Toevallig is laatst een vriendin van mij bevallen van een kerngezond jongetje waarbij in de 20e week ook een teveel aan vocht werd geconstateerd in de hersenen. Na 2 weken mochten ze terugkomen en bleek dat de beide hersenhelften even dik waren, en dat die hersenkwab die dus eerst een teveel aan vocht had helemaal was bijgetrokken. Heel goed dat jullie voor een second opinion gaan, en wie weet hebben jullie straks onnodig in de stress gezeten en komt t bij jullie meisje ook helemaal goed. Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen de komende tijd.Knuf! Heb gelezen maar weet niet meer alle verhalen van iedereen om ook te reageren, sorry. Hier gaat alles zn gangetje. Mn man heeft vanmorgen voor t eerst de baby voelen trappen Helemaal trots natuurlijk. Verder zijn we t weekend met de verbouwing begonnen en wordt er momenteel laminaat over de gehele bovenetage gelegd. 1 Kamertje is al bijna klaar, t schiet dus al op. Hopelijk is alles eind maart af en kan ik beginnen met de leuke dingen als inrichten etc. Kom later weer ff bijlezen, fijn weekend allemaal
hoi dames, hier niet echt veel te vertellen. nou ja misschien alleen dan ik erg boos ben op me schoonouders. manlief doet heel hard zijn best om de zolder in orde te maken voor onze slaap kamer. nu is hij door dat hij met 1 oog maar 30% ziet niet heel handig en altijd even recht. dus tja er zit wel eens een naadje in het houd werk. maar echt waar dames het ziet er mooi en goed uit. komen ze vandaag kijken hoe het wordt en krijgt hij de opmerking; "nou voor jou doen ziet het er mooi uit." ik was boos. heb ook gezegt dat ik het heel negatief vind klinken en het ook niet leuk vond. hij heeft alles zelf gedaan niks geen hulp van mij of iemand anders. gana we met zijn alle naar me schoonbroer omdat die al een tidj iets aan zijn botten in zijn voet heeft. ga me schoonvader zijn post uitzoeken want er zit veel post van de vorige bewoner tussen. nou toen had ik hem zitten me schoonbroer is 31 en wordt zo naar klein gehouden door hen. en mijn man die hard werkt, een opleiding volgt en kind op komst heeft. doet alles zelf krijgt zo'n opmerking. soms snap ik mensen niet hoor. hou gewoon je b*k dan als je het niks vind maar ga iemand niet zo afkraken. @Ilona; he bah zeg. wel prettig dat al het andere in orde is. hopelijk kan je verloskundige je wat meer vertellen en je gerust stellen. @duimelijn; dat is ook niet echt fijn te veel vocht in de hersentjes. hopelijk ziet het er over 2 weken beter uit. @debby: ja wij weten de namen ook al. maar een vriendin van me is zich nu net aan het aanmelden dus ga ik hem ook lekker niet zeggen. maar het is inderdaad erg lastig. vooral als je in gezeltschap bent moet ik erg op letten dat ik me niet verspreek hihi. @duimelijn; balen meid dat je dit nieuws hebt gekregen. heel veel sterkte om dit een plekje te geven. voor jou en je man. dames ik ga lekker eten maken want anders gaat de zak chips die naast me ligt er aan. misschien tot vanavond anders zit in aan de buis gekluisterd voor knightrider liefs gyino
Hey Duimelijn, Wat een vreselijke rottijd gaan jullie nu door. Ik kan het weten: wij zitten al 20 weken in de zorgen en ook al ziet het er positief uit nu, durf ik er nog steeds niet in geloven. Iets wat een geweldige tijd moet zijn is ineens hel op aarde. Je kan niks anders doen dan afwachten....je moet het ondergaan en kan er niks aan doen. Maar probeer (hoe moeilijk dan ook) erin te geloven. Wij krijgen ook een meid en ze zeggen dat dat echte vechters zijn! Ga inderdaad voor een second opinion....misschien komen hun met ander/beter nieuws en kan je heel gauw deze ellende periode achter je laten. Sterkte meid, Alouise
whaaaaaaaa, ik kan al 4 nachten niet slapen! Ben doodop maar krijg t gewoon niet voor elkaar. Voel me zombie... Sorry voor alle gemiste berichtjes. Veel sterkte aan de meiden met echte rotberichten. Veel succes en hopelijk gaat het meevallen! Het kan! Mijn nichtje zou ook een kindje op de wereld zetten met allemaal problemen (open buikje, vocht, etc etc.) en dat wordt gezien als medisch wondertje omdat het ventje NIETS mankeert! Mijn buuf zou een down kindje krijgen of anders gestelijk gehandicapt, nou er is echt NIETS met dat meisje aan de hand! Sterkte iig, ik ga weer plafond-staren. x
Ik kom me ook weer eens even melden. De laatste 1.5 maand heb ik mij niet op dit forum begeven, omdat ik te veel op ging in de vruchtwaterpunctie en het wachten op de uitslag. We hadden namelijk een verhoogd risico nav van de nekplooimeting, maar alle uitslagen zijn goed. We weten sinds vorige week ook wat het wordt, maar dat houd ik nog even geheim. Ik kan nu weer gaan genieten van mijn zwangerschap en deze week heb ik mijn 20 weken. Duimelijn: Heel veel sterkte, want dit is echt rot nieuws. Ik kan wel zeggen dat een vriendin van mijn een paar jaar geleden bevallen is van een gezonde dochter terwijl er ook vocht in de hersencellen was gevonden. Dit is tijdens de zwangerschap verwijderd, ik weet helaas niet de precieze details, maar hun dochter is nu 6 jaar en in prima gezondheid. Ik duim voor jou dat dit ook voor jullie dochter zo positief uitpakt. Vraagje aan de mama's met nog een kleine thuis van net 1 jaar. Mijn zoontje loopt nog niet, is ook nog maar net 1, maar ik denk dat ik wel een kinderwagen voor 2 kids zo dadelijk nodig heb. Wat doen jullie en hebben jullie een advies wat voor soort kinderwagen ik het beste kan kopen? Alvast bedankt Aurelie
Mijn dochtertje wordt op twee maanden na twee jaar als de baby geboren gaat worden. Ik ga zeker een dubbele kinderwagen kopen. Mijn twee oudere zonen schelen ook bijna twee jaar met elkaar en ik heb heel veel plezier van de dubbele wagen gehad. Die kleintjes kunnen toch nog niet zo ver lopen en het is ook handig dat ze nog vast zitten als je gaat winkelen ofzo. Ik koop de 'zoom abc design' maar dat is maar net wat je ervoor uit wil geven natuurlijk. Hij is niet goedkoop maar lijkt me wel super handig. Ik hou wel mijn andere wagen ook erbij. Een roze Joolz. Die is zo leuk en ik zal toch ook nog met 1 kind op stap gaan straks.
Aurelie wat een opluchting dat alles goed is! Ik weet uit ervaring hoe het voelt, we hebben het vorig jaar ook meegemaakt dat alleen de bloeduitslag va de combitest al een heel hoog risico aangaf en we hebben toen besloten om een vlokkentest te doen. Gelukkig was er ook niets aan de hand maar die weken wachten op de uitslag zijn slopend! Dubbele kinderwagen kan ik je niet mee helpen, weet wel dat een vriendin van mij die kocht er eentje dat de kindjes achter elkaar zaten maar dit was een onding om te duwen. Naast elkaar gaat een stuk beter! Mouschy op de helft! wbpepe ik hoop dat je gauw normaal kan slapen!
Aurelie, gelukkig hebben jullie een goede uitslag gekregen! Alouise, hopelijk kan je weer wat meer genieten. Wbpepe, wat frustrerend als je niet kan slapen zeg. Duimelijn, ik heb veel aan je gedacht. Nogmaals een hele dikke knuffel. Ik mag zo naar de fysio. Ben erg benieuwd of ze tips heeft om met mn rug en bekkenpijn om te gaan.
Ik heb een duo wagen gekocht toen ik zwanger was van Marijn. Ik heb een Firstwheels wagen. Beetje type Bugaboo, maar dan veel goedkoper. En die ga ik nu weer gebruiken, gebruik m nu ook al vaak met oppaskids. Ewout loopt natuurlijk al goed mee maar ik heb er ook een kiddy board achter zodat hij daar ook op kan gaan staan.
@tandamwagens: wij gaan ook voor de zoom abc. wisten jullie dat je hem in duitsland voor zon 300 euro goedkoper kan bestellen? er zijn meerdere sites waar je hem online kan bestellen, kan je via google wel vinden. het is namelijk een duistmerk
Goedemorgen dames, Heb helaas geen tijd en puf om helemaal bij te lezen.. Sorry! @Duimelijn; Gefeliciteerd met jullie dochter! Leuk een meid! Maar wel heftig hoor, nu twee weken in spanning zitten.. Hopelijk valt het allemaal mee en krijgen jullie over twee weken een goede uitslag, ik duim voor jullie! @De rest; Alles goed hier? Knuffel van mij! Ik heb ontzettende last van mijn banden en ben benieuwd of iemand een tip voor me heeft! Vind het nogal vroeg in de zwangerschap namelijk.. Bah! Let me know! xxx
goedemorgen allemaal duimelijn, veel sterkte met dit nare bericht en hopenlijk ziet alles er over 2 weken weer vele malen beter uit ! iedereen die het geslacht weet, gefeliciteerd. nog een kleine 2 weekjes en dan zit echt heel juli op/over de helft. even een vraagje, ik ben nu 18 wkn en 3 dgn zwanger maar voel de kleine volgens mij nog helemaal niet, moet ik me zorgen gaan maken? morgen word ik geopereerd en dan luisteren ze ook meteen als ik op de kamer ben naar het hartje, dus dan ben ik hopenlijk gerustgestelder. die dromen van tegenwoordig werken er ook niet echt aan mee moet ik zeggen, droom de hele tijd dat er een dood kindje in mijn buik zit maar dat de artsen zeggen dat alles goed gaat, tja en daar denk je dan de rest van de dag ook aan, heb het nog maar niet aan mijn man verteld dat ik dit droom, hopenlijk word het geen werkelijkheid! (2 weken geleden nog echo gehad en toen zag alles er goed uit, dus waar die onrust vandaan komt weet ik niet)
Jeetje wat een hoop om bij te lezen 8) @Duimelijn: wat een domper voor jullie... zo blij met jullie meisje en dat dit! Zoals de anderen al zeiden: ik zou me niet te veel vastzetten op de mening van 1 arts, en dus zeker die 2nd opinion doen. wat is "gehandicapt"... het is ook maar net wat je daaronder verstaat. je zegt al dat er een behoorlijk taboe op rust waar je woont. Misschien zeggen ze dan ook al snel dat het kindje "gehandicapt" is? Andere meiden kwamen ook al met verhalen van kindjes bij wie het allemaal goed is afgelopen. Ik heb een aantal jaren in het ziekenhuis gewerkt op Neonatologie, en ook ik ken die goede verhalen... Ik wens jullie veel kracht! @Aurelie: goed om weer van je te horen; heb uitgebreid je topic meegevolgd rond je VP. Heerlijk dat alles goed gaat! Over je wagen: die kiddy boards heb je ook met een klein stoeltje erop, stond vorige week een advertentie van in "Kinderen". Leek mij wel handig als je dreumes nog niet zover kan staan/lopen". @mouschy: mooie collage, wat schattig! @lotuss: ooooh een roze Joolz! Sta ik kwijlend naar te kijken, maar m'n lieve vriend "gaat daar dus echt niet achter lopen" . We hebben inmiddels een Bugaboo gekocht, antracietgrijs met off-white. Ook mooi... Oooh die bandenpijn! Ik begin nu echt wel te groeien en heb er behoorlijk last van. Vooral als ik een tijdje stil heb gezeten en dan ploteseling opsta...AAAH! Dan sta ik ineens dubbelgeklapt! Dit weekend hadden we een etentje voor vrienden bij ons thuis. Na m'n voorgerecht moest ik weer de keuken in, maar kwam bijna niet meer overeind, was net een oud wijf! Werd ook hard uitgelachen (ppff, vrienden noemen ze dat!). Die dag had ik ook wel veel lopen sjouwen... Vanmiddag gaan we naar het gemeentehuis voor de erkenning! Ik weet dat het maar een handtekening is, maar vind het toch wel een "officieel momentje" (heb nog steeds last van m'n hormonen, ben echt wel sentimenteel)! Liefs Monique
Hallo dames, Hier beginnen de klachten dan toch ook te komen..... Heb gisteren aan een stuk door het huishouden gedaan en kon gisterenavond en nu bijna niet meer lopen van de pijn in mijn onderrug. Niet normaal meer! Ik loop hier als een vrouwtje van 100 voorovergebukt over de gang. En ook ik mag me aansluiten bij de slapeloosheid. Moet 's nachts wel 10 keer naar de WC. Wat ik alleen wel eng vind worden is dat ik 's nachts, als ik wat langer op een kant lig, vreselijke pijn in mijn heupen heb als ik me bijvoorbeeld van de ene naar de andere kant draai. Wie herkent dit en wat zou dit zijn? Groetjes, Wendy
@duimelijn... houd moed samen, het hoeft niet altijd vreselijk nieuws te zijn. Ik heb je een pb-tje gestuurd... sterkte! Knuf van Snuffeltje