Hoi dames van het goede leven, Ik heb een vraagje. manlief en ik zitten in twijfel en hopen dat jullie ons een beetje kunnen helpen. Op de negenmaanden beurs heb ik kennis gemaakt met de bamboe/ katoenen luiers. ik zie er veel voordeel in maar ook een aantal nadelen. voordeel: - de kosten liggen aanzienlijk lager dan gewone luiers. - ze zijn beter voor het mileu. - een kind wordt eerder zinderlijk omdat deze eerder door heeft dat de luier nat is. er komt dus sneller een viesheid bezef. - een kind is minder allegische voor katoen of bamboe dan de wegwerpluiers. aangezien mijn man en ik allebei eczeem of een allergie hebben is de kans erg groot dat ons kindje het ook heeft. nadeel: - je moet elke dag de luiers wassen. - als je een dagje weg gaat moet je de luiers bewaren (hoe ben ik nog niet helemaal uit) maar vieze luiers sleep je dus mee. - als je op vakantie gaat moet je een camping hebben met een wasmachiene en ookd aar elke dag wassen. - het kinderdagverblijf kan moeilijk doen of dit soort luiers. nu mijn vraag; heeft 1 van jullie hier ervaring mee. en kunnen jullie mij helpen om de nadelen minder nadelig te maken. hoe zijn jullie er mee omgegaan en wat zijn de ervaringen. ook als je ze nog nooit hebt gebruikt maar wel gaat gebruiken hoe sta je er dan tegen over? hopelijk kunnen jullie me helpen. liefs gyino
Gynio: Geen idee met die luiers, je somt de voor en tegens al goed op. Misschien thuis de katoenen luiers gebruiken en op kdv de gewone wegwerpluiers!? Denk dat de eerste maanden t nog niet zo van belang is welke je gebruikt bij de kleine, als t besef wat meer komt van Bah, vieze broek, is t misschien wel een idee om de katoenen luiers te gaan gebruiken en zo de zindelijkheid te bevorderen.
Hoi Gyino, Ik heb zelf gekozen, bij mijn eerste kindje, voor katoenen luiers die we zelf vouwden van hydrofiele lappen met een inlegvel en een soort plastic overbroekje. Dat beviel heel erg goed! Dit echt vanuit het ecologisch oogpunt. (Wij hebben ook geen droger bijvoorbeeld en wassen met wasnoten, maar dat terzijde). In de badkamer stond een oude,goed afsluitbare, emmer met een sopje van groene zeep geloof ik waar de luiers in stonden te weken, zeker handig als er echt poep in zit. Om de 2 of drie dagen deed ik een wasje denk ik. Toen onze dochter wat ouder werd, ik geloof rond de anderhalf a 2 jaar, en wij vaker weggingen en zij vaker hele dagen bij de oppasmoeder was, ben ik voorzichtig aan meer wegwerp eco-luiers gaan gebruiken omdat ik het gezeul met vieze luiers niet zo fijn vond. Wanneer ze zindelijk begon te worden, rond 2,5 geloof ik ben ik overgestapt op bamboetrainingsbroekjes. Die zijn echt superhandig! Helaas is hier in Zeeland geen ophaal service voor van die herbruikbare ecoluiers, anders had ik dat zeker overwogen! Tis wel duur maar beter dan wegwerp. Nu ik wat meer geld te besteden heb wil ik met de nieuwe baby de hydrofielenluiers samen met nieuwe bamboeluiers gaan combineren. Dat vouwen was best een klus en dan heb ik er natuurlijk twee rondlopen en werk. Het schijnt dat je met die voorgevormde bamboeluiers het beste van een paar soorten er 1 kan kopen, even proberen de eerste paar weken en dan pas echt een hele lading aan te schaffen van de soort die het beste bij jou en je baby past. Degene die je niet bevallen kan je weer via marktplaats verkopen. Bij Kaatje Katoen kan je ook een hoop info vinden en via google vind je ook vast ergens tabellen met hoeveel geld je bespaart! (en hoeveel bergen afval) Ook altijd fijn... Succes!
zo alles bijgelezen. nu ga ik lekker op de bank hangen en even me ogen dicht doen. fijne dag alle en geniet van dit heerlijke zonnige weer. @debby: je vroeg hoeveel we waren aangekomen. stond vanochtend op de weegschaap en toe was het 4,5 kilo. ik vind het nog erg netjes. moet wel toegeven dat het een beetje ligt aan hoeveel ik de dag er voor heb gegeten. en ook wel hoe me stoelgang is. en wat dachtje nu van alle paaseitjes wat is echt niet goed hoor. haal maar 1 klein zakje per week in huis want anders eet ik me helemaal rond er mee @alouise: fijn te horen dat het zo goed gaat met je meid. en ook met jou. nu vol op genieten van de zwangerschap want het vliegt voorbij deze tijd. @miamel: mooie echo's fijn dat alles goed is. heerlijk he een oke stempel krijgen. @mini me: bij onze 20 weken echo ongeveer 30 min geduurt. vond het zowiezo wel kort want tja ik kan de hele dag wel naar de kleine kijken. ik denk dat het ook wel een beetje ligt aan het feit of het kindje goed ligt en of ze alles in 1 keer goed kunnen zien. hoe en wat met het geslacht weet ik niet. volgens mij kunnen ze met een meid minder goed zeggen dan met een jongen maar wederom het ligt er ook aan hoe het kindje ligt. bij ons lag hummie er erg goed voor dus was het makkelijke maar tja lees hier vaak genoeg dat het anders is. @daisy: nou ze heeft jullie wel in spanning laten zitten he? maar gefeliciteerd met je gezonde dochter. fijn dat je het nu weet. @vlekkengek: fijn te horen dat je goed uit het ziekenhuis bent gekomen. en dat ze zo de tijd voor je namen met de echo's en het hartje luisteren. liefs gyino
Hier nu 3,5 kilo aangekomen, maar de eerste drie maanden drie kilo verloren, dus gaat goed nu. Duimelijn, wat een goed nieuws! Hier met Zoë ook heel enthousiast begonnen met wasbare luiers, maar ook snel weer mee gestopt. Tis echt heel veel werk en ook minder fijn dan de gewonde luiers (die ook niet zo duur zijn)
Hey dames, Vandaag (of eigenlijk morgen) alweer 23 weekjes! Pffff, gaat veels te hard he. Lekker zonnetje vandaag....mag wel doorzetten van mij hoor: heerlijk lente en dan zomer! De kou/winter vind ik tien keer niks! Ikzelf ben nog steeds rond de 5,5 kilo aangekomen. Bij mijn eerste zat ik al aan de 7 kilo (terwijl ik in totaal maar 10 kilo was aangekomen). Dus netjes vind ik zelf. Ik heb weer eens nieuwe buikfoto's geplaats (van vorige week dan) en echo foto's. Hoe staat het met jullie buikfoto's? Ik zie bij veel dames geen of geen nieuwe buikfoto's meer. Zien zien zien zien! Zijn jullie er al uit van voor naam jullie wondertje krijgt? Wij zijn er wel uit alleen willen wij nog en tweede naam erbij en dat is even lastig om een mooie combi te vinden. Fijne zondag nog! Greetz, Alouise
Vlekkengek, succes met bijkomen van je operatie! Lijkt me op z'n zachtst gezegd niet fijn, als je alleen paracetamolletjes kunt slikken met een gekliefde buikspier... Blegh, na een weekje vrij moet ik morgen weer gaan werken, heb er helemaal geen zin in... Stom, want normaal gesproken vind ik dat ik heel leuk werk heb en ga er met plezier naartoe. Maar nu zit ik er tegenop te hikken... Weet niet waarom, denk dat ik zo bezig ben met de baby dat ik daar het liefst heel de dag mee bezig zou zijn! Gisteren hebben we eindelijk onze babykamer uitgezocht, zie album! Ben er helemaal weg van! We hebben 'm alleen nog niet besteld. Op internet vonden we namelijk winkels waar de kamer behoorlijk goedkoper was dan bij Babypark waar we zijn geweest. Nu dus nog even de goedkoopste winkel uitzoeken, en dan snel bestellen! De andere kleur voor het kamertje wordt zilver/zilvergrijs, en nog wat fuchsiaroze erbij als accentkleur. Heb ook al een zilveren muziek-ster (CottonBaby) gescoord, past perfect in het kamertje. En een heeeel mooi lakentje en dekentje van wafeltjesstof, lekker voor in de zomer. Ben er helemaal blij mee, maar merk wel dat mijn koopgekte weer in volle glorie aanwezig is... Liefs Monique
Alouise: t Gaat hard he de weekjes na de 20 weken!? Mooi buikje heb je hoor! Moet idd ook weer eens een nieuwe foto maken, maar door t verbouwen schiet t er een beetje bij in. Komt komende week wel ergens. Namen komen wij(nog) niet uit! Jongensnamen zijn echt moeilijk! Althans ik vind er een heleboel leuk, maar manlief niet en andersom. Nou ja, we komen er nog wel uit voordat de kleine er is hoor. Miffy: Mooi kamertje hoor! Zoek nog maar ff goed op internet, want t scheelt echt snel een hoop geld. Wij hebben nu ook voor onze dochter een nieuwe peuterkamer besteld en de kast was op de ene site wel 690 euro en waar wij hem hebben besteld 450. Scheelt nogal he. Cottonbaby heeft gave dingen he?! Ik heb voor mn dochter dekbedovertrekken besteld met ruitjes(boerenbont roze wit) en voor ons jongetje straks precies dezelfde in t blauw, ook met ruitjes. Worden twee dezelfde kamers, alleen blauw/wit en roze/witte ruitjes en de meubels zijn ook nog t zelfde(kasten), alleen Jill krijgt dus een peuterbed van dezelfde serie en de baby heeft Jill dr oude ledikantje. Ben erg benieuwd naar t eindresultaat. Hoe ziet de zilveren muziekster eruit?Klinkt leuk! Ben ook nog op zoek naar leuke accessoires namelijk.
Hoi Ik lees hier meestal een beetje, weinig tijd om te antwoorden meestal! Maar ik heb ook even de tijd genomen om enkele buikfoto's van mijn eerste zwangerschap in te laden en 1 van de nieuwe, want *schaam schaam* ik heb nu pas de eerste foto gemaakt omdat ik me de eerste maanden zo rot heb gevoeld... Maar ik vind het iig leuk om een beetje mee te lezen met zwangere in dezelfde periode! Ik was in de eerste zwangerschap in totaal 10 kilo aangekomen en halverwege al 9... Dus ik vrees dat ik wel over de tien heen ga dit keer. Gelukkig weet ik dat ik zonder alle hormonen een goede discipline heb om te sporten en minder te eten. Hebben jullie ook zo'n jeuk trouwens? Ik vooral op mijn rug en buik... Niets helpt... Grtz!
De zilveren ster staat op www.cottonbaby.nl , onder accesoires en dan muziekdozen. Ik kan helaas geen directe link plaatsen, doet de site niet... De ster is echt gaaf, en best groot (zo'n 30 cm doorsnee). Je hebt ze ook in stoffen uitvoering. Oooh die ruitjes van CottonBaby zijn ook zo superleuk! Leuk om de kamertjes van je kids hetzelfde te maken met een andere kleur ruitje! Je hebt ook van die ruitjes allemaal leuke dingen als slaapzakjes en badcapes enzo erbij! Dat kamertje scheelt echt veel in prijs... Bij BabyPark was het 2645 euro (dan krijg je wel 15% staffelkorting); op internet vonden we hetzelfde kamertje voor 1895... Wel de moeite om even goed te zoeken dus! Liefs Monique
@debby ben nu 20 weken en 2 kilo aangekomen, verwacht nu wel meer aan te komen. in het begin vond ik het heerlijk dat ik zo weinig aankwam maar nu vraag ik me af of de kleine wel goed groeit. tja moet me toch ergens zorgen om maken....zucht
Alouise en Nelizzz: wat een mooie buikkies! Ik heb nog helemaal geen buikfoto's gemaakt... denkt dat dat komt omdat ik er stiekum toch wel een beetje moeite mee heb dat ik aankom, en dat ik ook nog eens rond draag! De naam voor ons kleintje hebben we al heel lang, al lang voordat we echt serieus aan een kindje begonnen zaten we er over te fantaseren. Ik moet wel zeggen dat ik jongensnamen ook veel moeilijker vind dan meisjesnamen! Een tweede naam vind ik superleuk. Maar wij hebben ervoor gekozen om ons meisje als tweede en derde naam de namen van de oma's te geven... ook al zijn dat nou niet direct de meest mooie namen haha! Maarja, familietraditie he... Qua luiers: ik ga gewoon voor de wegwerp ...ik moet toegeven uit gemakzucht. Ik denk dat katoenen luiers veel meer tijd kosten met inweken, uitwassen enzo dan de wegwerp. En na mijn verlof ga ik weer fulltime terug werken en met opleiding bezig. Als ik dan 's avonds thuiskom, wil ik zo min mogelijk tijd kwijt zijn met poepluiers uitwassen . Uit milieu-oogpunt vind ik het wel knap dat jullie het doen! Liefs Monique
Ik heb alvast in photoshop een concept van de babykamer gemaakt.. we gaan pas na de bevalling verhuizen dus nog geen kamertje maken voor mij! Wel inslaan natuurlijk, veel spulletjes heb ik al. Maar alvast een beetje ontwerpen kan geen kwaad!
Oh leuk zeg Lotuss, echt zo'n retro sprookjeskamer! Op marktplaats kom je nog best veel leuke stoffen tegen uit de jaren 50/60 die daar geweldig bij zouden staan. Hier hebben we trouwens bijna precies dezelfde kleur groen voor op de muur gepland, erg mooi! Alleen dan met de aankleding voor een klein stoer ventje @ luiers, ik zit ook te denken aan wasbare luiers. De voordelen die ik lees wegen tot dusver op tegen de nadelen en het scheelt aardig in de kosten. Die paar extra wassen draaien vind ik niet zo erg, dat doen we toch altijd zuinig (40 gr en aan de lijn drogen). Maar dan moet ik wel zeggen dat ik parttime werk, 3 a 4 dagen per week. Dus dan zou ik er ook tijd voor hebben. Ach, we hebben toch nog wel even tijd om er over na te denken haha. @ gewicht, tot nu toe 4 kilo er bij. Dat is dan wel gerekend vanaf m'n normale gewicht en niet vanaf het laagste gewicht toen ik afgevallen was door de misselijkheid. Grappig, m'n moeder haalde vorige week haar gewichtenlijstje te voorschijn van toen ze zwanger was van mij, en we lopen precies gelijk! Hopelijk blijft dat zo want zij was in totaal 10 kilo aangekomen.. 8)
Ja je hebt hele leuke stoffen! Vooral de japanse stoffen zijn te gek, heel veel van die echte ouderwetse kinderstoffen. Zou ze allemaal wel willen maar ja..wordt het zo'n allegaartje he.
hallo allemaal! hier benik dan weer effies! het huisje is al bijna helemaal behangen, morgen wordt er laminaat gelegd en dan is het bijnnnnaaaa af. ik heb niet alle voorafgaande paginas gelezen..maar volgens mij werd er gevraagd hoeveel je tot nu toe bent aangekomen..nou ikk uhhmm vanaf 6 weken tot nu 10 kilo...bizar he. merk wel dat mijn lichaam niet gewend is aan dit gewicht want ik krijg nu echt veel pijn in mijn rug en voeten en over de luiers/pampers...voor ons gewoon de wegwerppampers.
even uithuilen bij jullie dames, Sinds enkele dagen heb ik zo extreem veel last van buikpijn, het begon in de nacht dat ik er wakker van werd en het duurde een paar minutjes denk ik. Elke 20 minuten weer opnieuw.Overdag begon het opeens om de 10 minuten, wat het nu ook nog steeds is. Elke 10 minutjes een vreslijke buikpijn, die echt alle energie uit me wegzuigt, zo kan ik opeens heel kwiek rondlopen en zodra de pijn begint voel ik alle energie uit me wegzwakken en dan ben ik zo loom alof ik door water heen loop. Tot overmaat van ramp had ik maandag een afspraak bij de vlos, en die ben ik vergeten en de nacht van maandag op dinsdag begon het. PFFfff morgen is weer spreekuur dan kan ik weer bellen. Op deze manier is er niet veel genieten aan, aan deze zwangerschap. IK BEN KAPOT! Dat ons hele huis op de kop staat door verbouwing helpt ook niet echt (zie mijn hyve fotos) Zo dat was mijn klaagwerk, nu ga ik weer wat proberen te slapen
Goedemorgen! Wat rottig Kelly, hopelijk kun je snel langskomen! Het klinkt wel als iets naars als nierstenen. Wat de verbouwing betreft voel ik helemaal met je mee want hier ziet het er precies zo uit Sterkte! Hier weer een drukke werkweek voor de boeg, op het moment werk ik fulltime want er moet een hoop snel af. Op zich prima maar ik zou de energie ook graag in het huis willen kunnen stoppen, dat komt er nu totaal niet van. Zucht. Nog even een paar weken zo, dan ben ik waarschijnlijk een tijdje vrij en kan ik weer lekker verbouwen! Ik heb op het werk ook al aangegeven dat ik straks als Sid er is niet meer zo kan werken, dat is echt een enorm gedoe met kinderopvang en m'n vriend moet als hij gaat solliciteren ook aan kunnen geven welke dagen in de week hij kan werken. (Hij wil een dag thuis zijn voor de kleine) M'n baas was er natuurlijk niet heel erg blij mee maar we zijn er toch uitgekomen, ik ga 3 vaste dagen in de week werken en als er een dag bij komt dan regelen we een flexibele oppas en hij betaald de extra kosten. Erg fijn dus!
Goeiemorgen, @kilo's nu 2 kilo in totaal maak mij best wel zorgen maar om 10 uur naar de VK hopelijk een kilo erbij. @kinderkamer, wordt creme met zwart en zilver @de dames die hun vierde kindje verwachten hoe was jullie derde bevalling, naar wat verhalen te hebben gelezen is die zwaarder dan de tweede?!?! ben benieuwd hoe jullie dit hebben ervaren. @kelly zit je niet mee he, meissie hoop dat je je snel weer wat beter voelt. @verbouwers en verhuizers suc6