Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Mijn derde bevalling was het moeilijkste! Bij de tweede had ik helemaal geen pijnlijke weeen, kreeg al persdrang terwijl ik nog lag te wachten tot de weeen in hevigheid toe gingen nemen. Maar ik bleek al volledige ontsluiting te hebben en 1 keer persen en hij was er! Dan verwacht je dat de 3e in elk geval niet moeilijker zal zijn, al zat er 14 jaar tussen. Nou, dat viel dus tegen want madame weigerde haar hoofdje te buigen en kwam in kruinligging. Daardoor bleef ik hangen op 8 cm en moest ik toch even wachten of het nog wat verder zou gaan toen het persen niet gelijk resultaat had. Na 40 min persen was er nog geen enkele vordering en omdat het m'n 1e niet is voelde ik wel dat het zo niet zou lukken. Op m'n zij hielp ook niet om haar goed te laten liggen met haar koppie. Het lukte pas toen ik op m'n hurken ging zitten. Toen kon ze onder m'n bekken door en was het snel gebeurd gelukkig. Eigenlijk viel het allemaal nog wel mee achteraf. Met haar ging alles goed en het was ondanks dat het niet lukte toch een hele rustige bevalling al met al. Maar ik heb veel langer pijnlijke weeen gehad dan wanneer het persen wel gelijk gelukt was en was ook behoorlijk uitgeput op het laatst. Ik geef ook alle kracht die ik heb. Maar het heeft vooral met je verwachtingen te maken denk ik. Als je verwacht dat het makkelijker zal gaan en het blijkt juist de moeilijkste bevalling te zijn van de drie, valt dat best tegen! Maar ik heb niet meer kans op weer een kruinligging dan ieder ander, aangezien de anderen normaal kwamen. En omdat het nu nog maar kort geleden is, m'n dochter is nog geen anderhalf, duim ik voor een snelle bevalling in normale ligging deze keer!
    Ach..er zijn gelukkig geen kunstgrepen aan te pas gekomen of overhaast vertrek naar het ziekenhuis, dus dat viel nog mee! ;)

2. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    bij mij was de tweede de zwaarste, ze hebben het ook een handje moeten helpen en vanaf toen ging het supersnel.
    De eerste ging gewoon senl.
    En de derde, Jesse was spoedtempo. Die was geboren en ik wist het niet eens. Geen moeilijke bevalling dus.

3. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    Dames bedankt voor jullie snelle reactie, bij de een dus zwaarder en de andere niet.

Ik vond zelf de tweede het zwaarst nou ja, allebei binnen 3 uur mag ik niet klagen.

Maar ik ga maar geen verhalen meer lezen, hahaha
    laat het gewoon lekker over mij heenkomen.

4. @ vlekkengek wat fijn dat alles goed is gegaan en dat ze zo de tijd voor je hebben genomen!

@ Debby jeetje de tijd gaat echt snel he... Op naar de volgende 20 weken ;)
    @ Mini me ook jij weer een mijlpaal bereikt

@ Gyino Van deze luiers heb ik geen verstand.
    Wel weet ik dat als je de luiers via internet besteld ze even duur zijn maar dat ze dan bij je thuis worden opgehaald om gerecyceld te worden. Zou eens na moeten vragen welke luiers dit zijn

@ Alouise wij hadden de eerste naam al voordat ik zwanger werd. De tweede naam wordt de naam van mijn oma die enkele weken geleden is overleden. Blij dat we dit wel al gekozen hebben want was er over na aan het denken en we moeten toch nog veel kopn/bestellen

@ Miffy mooi kamertje
    @ Kelly meid ik was ook de afspraak vergeten. Blij dat ik niet de enigste ben ;)

Vanavond weer naar de yoga ben eens benieuwd..

5. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    @loulou: Ik maak me eerlijk gezegd ook een beetje zorgen dat het nog "maar" 2 kilo is. zit eraan te denken om de vk te bellen op spreekuur.
    Denk steeds straks groeit mn kindje niet goed. volgende week woensdag "20 weken" echo wsl zal ik toch daar op moeten wachten. hoop dat je een kilootje ben aangekomen bij de vk. Ga jij daar elke keer op de schaal?

@Gynio: Wat betreft deze luiers kan ik je niet verder helpen, heb het wel overwogen om ze te gaan gebruiken maar het werk en de omslachtigheid houden me tegen. Hier worden het dus wegwerpluiers :oops:

@kelly: Wat naar voor je dat je zoveel pijn hebt ik hoop dat je snel bij de vk terrecht kan. En dat het niets ernstigs is.

@Alouise: Tja namen we hebben voor beidde geslachten al een lijstje (welke trouwens constant word aangepast) maar wij vinden meisjesnamen moeilijker dan jongensnamen. Hopelijk weten we volgende week wat het word met de 20 weken echo.

@lotus: wat grappig een sprookjesthema, knap gedaan hoor met photoshop.

@Daphne: Goed geregeld met je baas hoor! Wel een lekker idee dat dat nu geregeld is.

Sorry voor de mensen die ik vergeten ben 't is niet bij te benen ;)

6. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    Goeiemorgen!

Ik ben net weer naar de vk geweest en krijg een extra echo in het ziekenhuis ivm met 2 vaten in de navelstreng ipv 3.

Qua naam zijn we er ook al uit, tenzij we nog iets leukers vinden (zegt m'n vriend, maar hij gebruikt de naam al als het over de baby gaat dus ik denk dat het niet meer veranderd)!

We zijn nu bezig met het geboortekaartje, we hebben er vier die we erg leuk vinden.

Qua luiers wilden wij gaan combineren, dus wegwerp en katoenen luiers. Vooral omdat het goedkoper is, studentje hé. ;) De katoenen luiers willen we s'nachts en thuis gebruiken. Wanneer we weggaan of ons kindje naar de oppas gaat dan doen we een wegwerpluier.

Ik ga nu eens even neuzen voor een zwangerschapscursus! Hebben jullie dat allemaal al geregeld?

Fijne dag allemaal!

7. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Hallo lieve mensen!

Ik heb even geen tijd om bij te lezen, ga ik gauw doen!
    Wilde even laten weten dat de echo vrijdag goed was, geen afwijkingen gevonden en we gaan een ZOONTJE krijgen :)
    We moeten allebei enorm omschakelen omdat we heel lang dachten dat het een meisje zou worden... erg he!
    Hoe dan ook, het kamertje staat inmiddels en nu kunnen we gericht op accesoires jacht gaan...... en de naam, want die hadden we nog niet!

Wow, 4 knullen... nog meer stoeien en voetbal :)

We zijn er enorm blij mee en super opgelucht dat alles goed is.

Tot snel!
    Liefs Snuffeltje

8. snuffeltje gefeliciteerd! Weer een zoon erbij.

Ik had ff een vraag (heb hem ook bij babyuitet neergezet)

Volgens mij is er al eens een topic over dit onderwerp geweest maar kon hem zo snel niet vinden.

Zwitsal/Natusan/Neutral
    Welke verzorgingslijn raden jullie aan? En ook alle spullen hiervan?
    Er zijn mensen die zeggen dat ze niet te spreken zijn over de Zwitsal.
    Mijn concrete vraag is dus aan de mama's met kindjes: wat gebruiken jullie qua merk en welke producten?

9. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    @mini-me, net terug van de VK en ja wel 100 gram
    aangekomen maar gaf niks baarmoeder staand kwam precies overheen met 23 weken.
    Dus in totaal ben ik net met 23 weken 2,1 kilo gegroeid. nou ja wat er niet aan komt hoeft er ook niet af, laat ik het maar positief bekijken. Al ben ik wel stiekem een beetje jaloers op al die mooie buikjes. hahaha

10. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    :evil: :evil: :evil: :evil: GRRrrrr ik ben me zo gigantisch aan het ergeren, ik ben al sinds vorige week aan het proberen mijn vlos.praktijk aan de telefoon te krijgen maar ze nemen gewoon de telefoon niet op en ik weet heel zeker dat ik nu binnen spreekuurtijd bel.
    Op maandag van 9.30 tot 1600 is er spreekuur en ik krijg ze gewoon niet te pakken.
    Ik ben er nu serieus over na aan het denken naar een andere praktijk te gaan.

dadelijk moet ik bevallen heb ik de kleine al. krijg ik ze en week later aan de telefoon ....ja we kregen net je kaartje dat de kleine geboren is :rolleyes:

11. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    @loulou79: nou 100 gram is de moeite ;) gelukkig kan het verder geen kwaad dat is toch weer een geruststelling. En geloof me die buik komt straks echt nog wel. Maar idd wel jammer als je soms die mooie bolletjes al ziet.

12. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    yess ik heb er iemand aan gekregen....donderdag mag ik komen eindelijk,

13. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    Zo mag ik ook even mn hart luchten?

Wat een KUT eiland is dit. ZO sorry dat moest er even uit. Echt serieus, ik kan niks leuks vinden voor ons prinsesje. Alles is zo uit het jaar o. ZIet er niet uit! DUs ik dacht, ik naai zelf wat in elkaar, ja wat denk je, zelfs de stofjes in de stoffenwinkel komen uit de jaren 0. We hebben welgeteld 1 babywinkel en die hadden 3 bamboe luiers liggen (van die wasbare dingen). Wat heb je nu aan drie luiers?

En dan nog wat, een commode, kennen ze hier niet. Aaaaaaaaah ik heb het hele eiland afgezocht. Geen commode! Idioot!
    Ik heb net een mailtje naar mn papa opgestuurd of die alsteblieft wat hydrofielluiers op wil sturen, die hebben ze hier nog niet uitgevonden.. :confused:

Ik wil terug naar nederland en ook een ikea hebben en moderne dingen boehoehoehoehoe :cry:

14. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    duimelijn hoe lang blijf je daar wonen dan? Is t tijdelijk? Of voorgoed?

Ryanne: Ik begon met zwitsal: Ruikt heerlijk, maar Jill kreeg er droge huid en schrale plekjes van
    Toen Natusan: Leek beter te gaan dan zwitsal, maar nu ook ruwe huid.
    Sinds deze week Neutral aan t testen, kijken of dat aanlaat.Kijk ook ff welke huid jij en je vriend/man hebben, als je allebei gene problemen(eczeem oid) hebt kun je denk ik wel Zwitsal gebruiken, anders zo een neutraal mogelijke. Succes met je keuze

15. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    De bedoeling is voorgoed...

16. Nelizzz

Nelizzz Lid

6 jan 2009
    81
    0
    0
    Meubelmaker
    Middelburg
    hoi,

ik heb ook vanmiddag mijn 20 weken echo gehad, even de foto's net in mijn album gezet voor de geïnteresseerden. Alles was goed, de baby zwom riant in het vele vruchtwater zei de echoscopiste! :)

Grtz!

17. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Goeieavond! :D

18. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    Hallo,

Hoe is het hier?
    Tijdje weer ff niet gekeken op het forum.
    Ben druk aan het schilderen en sausen geweest in de babykamer.
    Zaterdag is de vloer gelegd.
    Nu zitten manlief en schoonpa de meubeltjes in elkaar aan het zetten.
    Erg leuk hoor!
    Ben benieuwd als het helemaal klaar is.
    Iedereen al druk bezig met klussen?
    Of zijn wij zo vroeg aan de gang?

Liefs Ani

19. luka027

luka027 Nieuw lid

16 feb 2009
    4
    0
    0
    Ik ben vandaag eindelijk het geslacht van ons kindje te weten gekomen. De vorige keer wou het kindje het niet laten zien. Ik ben zo blij. De papa weet het nog wel niet, ik ga het hem straks verklappen.
    Alles was perfect in orde met ons kindje.

20. daisy28

daisy28 Actief lid

24 sep 2008
    228
    0
    0
    brabant
    goede avond dames,

vanavond zijn we weer bij de vk geweest, bloeddruk 110/70 ,ik ben nu 8,3 kilo aangekomen het scheelt een kilo met mijn eigen weegschaal, en ik ga geen 2 weegschalen bijhouden dus houd ik het op mijn eigenste en s'avonds wegen is ook niet leuk als je net een bord eten achter je kiezen heb gestopt.
    dus min 1 kilo en ik zit nu op 8,3 kilo dat vind ik netjes tot nu toe ik ben de afgelopen 2 maanden 4 kilo aangekomen en er komen er vast en zeker nog meer bij, manlief zegt schatje je bent zwanger en straks is het er allemaal weer vanaf, en ja dat weet ik wel maar toch.
    onze dochter was lekker wakker en zwom weg toen de vk haar hartje wou gaan beluisteren, dat was best grappig.
    ik heb veel moeite met eten s 'ochtends en smiddags door mijn maagoperatie en steeds word ik na het eten goed beroerd, ik eet een broodje en neem daar een kopje thee bij dus zoveel is dat niet, nu moet ik het gaan halveren, half broodje en dan een uur later de andere helft. misschien dat het helpt.
    en mijn buik blijft pijnlijk en daar valt gewoon niks aan te doen het is gewoon een kwestie van uitzingen en rustig aan doen. dus dat ga ik dus ook verder doen. lekker thuis tutten met baby spulletjes en op mijn gemakkie aan de babykamer beginnen.

over baby producten merken, ik heb voor mijn oudste zwitsal gebruikt en daar was ik erg te vrede over, ik las iets over dat er veel klachten over zijn,
    wat zijn die dan? ik denk dat je ook moet kijken wat bij het huidje van je baby past gelukkig zijn er genoeg merken om er eentje te vinden die bij je baby past.

ik ga zo meteen lekker mijn bedje opzoeken,
    manlief heeft van het weekend zijn geliefde auto verkocht omdat 2 auto's voor ons te veel is straks om te onderhouden financieel gezien, dus gaat ie voortaan op de brommer, maar omdat we gisteren ons zoons verjaardags feest hadden, heb ik hem vanochtend om 5 uur maar even naar zijn werk gebracht aangezien hij gisteren geen tijd meer had om de brommer rijklaar te maken.
    dus ik ben moeeeeeeeeeeeeeee en ik ga lekker onder mijn verwarmde dekentje liggen.

(volgens mij is dit weer een heerlijk lang berichtje hahaha) sorry.

tot laters dames
    groetjes
    daisy

Deel Deze Pagina