hoi alle, heb alles een beetje vluchtig door gelezen; beterschap aan alle die ziek zijn. rust goed uit en ga niet te snel aan het werk. kreeg gisteren een paar wijze woorden van mijn chiropraktor die denk ik wel voor meerdere gelden; "werk is er nog je hele leven, deze zwangerschap duurt maar 9 maanden. misschien heb je het geluk nog 1 of 2 keer mee te maken dus geniet er van. werken kan je nog altijd." bedankt voor alle reacties op de luiers, we zijn er nog niet uit eerst even vragen bij de kdv of ze hier aan mee willen werken. dat is wel een punt dat doorslag zou geven. met me zelf gaat het niet super. ben dinsdag naar huis gestuurd omdat ik te veel last had van em heup. zit dus nu een weekje thuis. opzich wel lekker. maar leuk is anders. hummie schopt aardig en is goed druk. hij heeft me vannacht een uur lang wakker gehouden rond een uurtje of 3. wel heerlijk om die klein zo te voelen. denk dat ik het best wel ga missen als hij geboren is. nog even een klein vraagje. heeft iemand een boeken tip over bevallen en de kraamtijd? heb namelijk best wel wat vragen en hoewel me moeder en schoonmoeder me zo goed mogelijk helpen wil ik graag ook wat lezen er over. dus tips zijn welkom. is het misschien een idee om op hyves een boekentip topic te maken? zal eens kijken of ik al wat neer kan zetten van de dingen die ik gelezen heb misschien dat andere een aanvulling hebben. zo over een uurtje op controle bij de vk. en daarna heerlijk yoga echt donderdag is echt mijn dagje. liefs en een fijne avond. gyino. oja zal nog een buik foto van 21 weken er in zetten. deze is wel met trui aan. maar je ziet me buik goed.
hoi hoi, over erkennen, ik heb een zoon uit een vorige relatie die niet erkent is, nu krijg ik met mijn huidige partner een 2e kind. Nu wilden wij graag dat beide kinderen de zelfde achternaam zouden krijgen en mijn huidige partner ziet de oudste zoon ook gewoon als de zijne. nu hebben wij na vraag gedaan bij de ambternaar burgerlijke stand en hij kan de oudste gewoon erkennen en de oudste kan zonder poespas ook gewoon nog zijn achternaam krijgen net als onze dochter die we straks krijgen. ik heb altijd gedacht dat je dan een officiele aanvraag moest doen, maar omdat de oudste niet erkend is kan het alsnog dat hij ook gewoon de achternaam van mijn partner krijgt. wij vinden het erg belangrijk dat er eenheid in het gezin is, en aangezien wij toch gaan trouwen wilden wij dat beide kinderen de zelfde naam hebben. erkennen kan voor de geboorte en na de geboorte, ook als ze al 8 zijn (in ons geval) het enigste puntje is wel dat je niet moet vergeten als je nog niet getrouwd bent is, om samen ook nog het gezamenlijke gezag te regelen, dat doe je wel na de geboorte omdat je daar een geboorteakte voor nodig hebt. groetjes daisy
Ha Gynio, ik keek net in je album en ken jou van VA! Tenminste, ik ken je van gezicht dan. Ik heb geen lrp-foto's hier staan maar misschien zegt clan gallar je iets? Geen Summoning voor jou ook zeker?
hoi meiden, tijdje niet geweest hier... ik zit vanaf maandag overspannen thuis. Baal er echt heel erg van, maar het gaat gewoon echt niet meer allemaal. We zijn nu bezig met de babykamer opknappen. Behang is gedaan en we hebben de meubeltjes neergezet. Van het weekend gaan we de gordijntjes ophangen. Vandaag een wieg gekocht op marktplaats. Ben er super blij mee! Foto staat in mijn album. Groetjes Debby
goedeavond dames, ik ben ook een tijdje niet geweest had veel last van harde buiken en heb nu een blaasontsteking een kuurtje mee gekregen vandaag naar de vk geweest omdat de harde buiken aan hielden alles was goed we hebben het harttje nog even gehoord en een inwendige onderzoek gehad en het was verder allemaal goed iedereen die ziek is heel veel beterschap goede echo geniet ervan groetjes
@nelizzz: haha wat leuk. nee zeker geen summening voor mij. maar zowiezo al een par jaar niet hoor. wel hard opzoek naar een andere vereniging maar dat zal er dit jaar ook wel niet in zitten. de clan zegt me even niks maar je gezicht komt ook mij best wel voor. het lastige is als monster zijn de dat je snel wordt herkent in het spel, ondanks dat ik vaak in de monstertent zat voor het grimmen. leuk dat we rond de zelfde tijd zijn uitgerekend. bah de foto van me 21 weken buik wilt niet lukken. morgen maar weer proberen. net heerlijk naar zwangerschapsyoga geweest. bij de vk was alles goed hummie was aan het zwemmen op het moment dat we het hartje wilde luisteren. erg leuk. fijne avond alle gyino
Goeiemorgen allemaal! Wat een heerlijk weertje wordt het de komende dagen! Ik word er helemaal vrolijk van! Vergeleken bij Sam heb ik nu echt ene stuiterbal in mijn buik Leuk gevoel! Fijne dag allemaal!
Hoi allemaal, inderdaad redelijk rustig hier. Hopelijk betekend dat dat het goed gaat met de meeste! Ik lees wel dagelijks bij op m'n mobieltje maar nieuwe berichten plaatsen duurt me daar net wat te lang mee dus vandaar ook niet zoveel nieuws van hier uit. @ Snuffeltje, al kittens daar? Zo leuk een nestje jong spul! @ Debby, doe lekker rustig aan he! Dan maar concentreren op de kleine en de boel even de boel laten. Hopelijk voel je je snel weer beter! Mooi wiegje trouwens ook. @ Black Daliya, jij ook beterschap! Ik lees best vaak over die harde buiken, wat is dat dan precies? Ik neem aan dat ik het wel herken als het gebeurt maar tot nu toe heb ik het nog niet gehad volgens mij @ Luiers, ik heb het met m'n moeder er over gehad en ga misschien toch gewoon voor wegwerp. (zij is al 25 jaar crecheleidster dus heeft al een heleboel aan luiers voorbij zien komen) Zij is er niet echt positief over en vind het voornamelijk veel gedoe, vooral met wassen. De luiers die zij vooral ziet lekken veel sneller en naast je luiers moet je dan ook alle kleertjes weer wassen, dan blijft er van de zuinigheid weinig over. Ook wat zindelijk krijgen betreft ligt het volgens haar meer aan de ouders dan aan de luiers. Op zich wel logisch eigenlijk. @ ego, alweer 24 weken! Nog maar 16 weken voor de boeg, dat gaat snel.. Ik kijk al uit naar de zwangerschapsverlof haha! Weten jullie al wanneer je dat neemt? Ik zit te denken aan 4 weken van tevoren als alles goed blijft gaan, dan heb je daarna (in principe) meer tijd met de kleine. Met de kleine in kwestie gaat het allemaal goed, af en toe sta ik versteld waar ik hem nou weer voel in m'n buik. Zo van 'hee daar kon jij eerst nog helemaal niet bij!' Hij staat af en toe ook echt op m'n blaas en dan moet ik heel nodig naar de wc, dat is weer ietsje minder haha. Maar het is fijn om hem zo goed te voelen! Ik kan ook met hem 'spelen', als ik ergens op m'n buik tik krijg ik meteen schoppen op die plek. Zo lief! Aanstaande maandag weer naar de VK, vanaf dan worden de controles dichter op elkaar dan nu. Iedere 3 weken i.p.v. 4 weken geloof ik. En zaterdag de 28e heb ik de 3D pretecho gepland! We zijn zo benieuwd! De toekomstige opa's en oma's gaan dan ook mee dus het zal wel gezellig worden. Ik ga me maar eens nuttig maken want ik moet zo aan het werk, fijne dag iedereen!
goedemorgen allemaal Ik voel me nu al stukken beter..gelukkig. het kotsen is alweer over ik kan weer normaal eten(naja..nu zijn het i.p.v grote maaltijden, kleine kabouterhapjes maar wel voldoende) zuchhtt maar mag pas maandag weer aan het werk. vandaag gaan we ook nog eens verhuizen..jippie jippie ben helemaal blij maaar aan de andere kant heb ik er ook echt geeeen zin in. alles weer uitpakken en een plekje geven. nou ik ga maar ff douchen want ze komen zo strakjes de dozen ophalen. liefs en beterschap aan alle andere zieke mama's
Hallo Gynio, ik zit te twijfelen of ik naar zwangerschapsyoga zal gaan, weet totaal niet wat ik kan verwachten. ook moet ik de cursus in 1 keer betalen wat me een beetje tegenstaan: wat als ik het niet leuk vind of het niet meer gaat aan het eind? Wat doen jullie zoal bij de yoga? @sylvia gefeliciteerd en welkom @lennylenn gelukkig ben je weer iets opgeknapt, wel rustig aan doen nog even hoor [-X Verder nog een algemeen vraagje ik ben druk op zoek naar een valletje voor voor het raam met een beertje erop ofzo. Nu is dat dus nergens meer te vinden. De kwantum heeft ze alleen met princessen of auto's en die willen we niet. Op marktplaats kan ik ook niets vinden in de juiste maat. Heb in totaal m3.42 nodig Ik weet dat babywalz ook iets heeft maar die vind ik niet mooi. wie o wie heeft de gouden tip
hey dames, hier weer een hele dag niks gedaan. alleen lekker geknutselt. ben begonnen aan een nieuw quiltproject. ga een redwork maken met disney figuren. ben begonnen met winnie the pooh. weet nu alleen nog niet of ik allerlei dinsey figuren bij elkaar ga doen of dat ik het per tekenfilm zou doen. ligt een beetje aan hoe groot het wordt. moet eigelijk nog 2 andere projecten af maken maar had daar even geen zin in. en het is altijd zo leuk om nieuwe dingen te beginnen. heb voor 1tje tot 10 april de tijd want dan wordt het kindje waarvoor ik een geboorte quiltje maak al weer 1 jaar dus dan wordt het wel hoog tijd. vinden jullie ook niet. gelukkig hoef daar niet veel aan te gebeuren. @daphne: ik ga mijn zwangerschapverlof 6 weken van te voren nemen. dit omdat het toch al in de zomervakantie valt voor mij. dus dan zou ik maar 2 weken extra vakantie hebben en dat kan natuurlijk niet he. als we er gebruik van kunnen maken doen we dat dan ook maar. waarschijnlijk mag ik wel 4 dagen langer weg blijven omdat de week nadat ik weer zou beginnen de herfstvakantie is en het zo gewoon lekkerder is. dus dat scheelt. ik voel inderdaad ook de kleine soms op plekken waar ik hem eerst niet voelde. leuk om op die manier te merken dat me kindje groeit. na de volgende afspraak bij de vk is het ook voor mij om de 2 of 3 weken. wat gaat het snel he. @mini me: bij mij is de yoga een combinatie van ontspannings oefeningen en leren over de bevalling. we oefenen bijvoorbeeld hoe het is om een wee op te vangen. vorige week hebben we de persweeën geoefend. moch daar nog niet aan mee doen maar de dames die heb wel mochten "coach" je dan. ook ademhalingsoefeningen komen aanbod. rare geluiden maken is wel erg raar maar zoals de docent zegt is beter dan schreeuwen zoals wel eens gebeurt en helpt je om niet op je hoofd te persen. ook bekkenbodem oefeningen doen we. elke week kijken we naar een bepaalt onderdeel van de bevalling. afgelopen keer keken we naar wat onze angst zou zijn en hoe je dat kon aanpakken. en volgende keer kijken we naar hoe we het zouden willen. ik vind het erg fijn maar ik geef wel toe dat dit niet bij alle yoga's gebeurt. ken iemand waarbij ze alleen ontspanningsoefeningen doen en ademshaling maar meer niet. vraag anders of je eerst een proefles mag nemen. ik betaal trouwens per maand en niet alles in 1 keer. succus! zo nu wachten tot het eten er is. manlief en ik hadden geen zin om de deur uit te gaan dus hebben bestelt. lekker voor de vrijdag avond. fijne avond allemaal. morgen gaat onze slaapkamer eindelijk naar boven en kunnen we aan hummies kamer beginnen JIPPIE! liefs gyino
Goedemorgen! Vanochtend ben ik lekker wakker getrappeld door Sid, knulletje weet m'n blaas feilloos te vinden haha. Maar een geluk voor m'n vriend want die bleek een lekke band te hebben en ik kon hem toen naar z'n werk brengen. Daar maar even een bakje thee gedronken (het is in een hotel) en nu dus eens zien wat ik ga doen vandaag! Over verlof, gisteren heb ik met m'n baas besproken wat het beste uit zou komen en hij heeft mij het liefste zo snel mogelijk terug. Dus ik ga toch ook maar voor 6 weken voor de uitgerekende datum. Dat maakt me ook niet heel veel uit en het betekend dat ik nu nog maar 10 weken hoef! 8) En in die 10 weken heb ik ook nog 3 weken aan vakantie en overuren die ik op ga nemen, dus waarschijnlijk is die tijd snel voorbij. Ook nog eens met alle feestdagen die er sowieso aan zitten te komen. Heerlijk! @ Gyino, dat klinkt leuk zo'n quilt. Wel hier showen als je hem af hebt he? Ik ben wel benieuwd! @ iedereen, een fijne zonnige dag vandaag!
Iedere keer als ik op het forum kom dan heb ik eerst 10 minuten nodig om alles door te lezen! Leuk hoor. Wij hebben nu ook eindelijk de 20 weken echo gehad: het is een jongen! Ik heb echt een paar dagen nodig gehad om aan het idee te wennen. We hebben al een dochtertje en ik had best nog een meisje erbij willen hebben. Mijn man was wel meteen helemaal happy met het idee dat hij versterking gaat krijgen Inmiddels zit ik vol met plannen voor het kamertje en nu ik de eerste kleertjes gekregen heb, begint het nu echt te kriebelen om alles voor elkaar te krijgen. Ik lees dat sommige foto's van hun kamertje op de site hebben gezet maar ik kan deze niet vinden; ligt dat aan mij?
goedemiddag dames! Ook ik vind het altijd lastig om op iedereen te reageren, heb voor de verandering maar eens wat opgeschreven @Monique; mooie kamer! leuk uitgezocht, word vast heel mooi zilver en fuchsia @snuffeltje: gefeliciteerd met je knul! @debby: sterkte meid, ik moet zeggen ik trek het ook amper 4 dagen werken, het huishouden en mijn studie er nog bij.... Wel heb je een ontzettend poepig wiegje zeg! @sylvia: gefeliciteerd met je meid! @ kate77: gefeliciteerd met je knul! Hier een enerverend en vermoeiend weekje achter de rug. Met mijn opa gaat het nog steeds heel slecht, hij wordt nu verplaatst naar een verzorgingstehuis. Daarnaast heb ik afgelopen woensdag een vreselijke nacht gehad, mijn Crohn leek ineens terug te komen en ik had ongelofelijke pijn in mijn darmen, na uren constant overgeven zijn we om 2 uur 's nachts naar de huisartsenpost gereden.... omdat ik me druk maakte werd het er niet beter op en gelukkig stelde de arts me snel gerust. Ik heb alleen nog steeds een mega lage bloeddruk 80/50 iemand ook last van een lage bloeddruk? Ik merk wel dat het me ontzettend veel energie kost en ik vaak duizelig ben. Bouillon drinken helpt ook amper helaas. Daarnaast begonnen deze week mijn boobies ineens mega zeer te doen en vandaag komt er voor het eerst een soort water? uit, is dat al normaal? Fijn weekend allemaal, hopelijk geniet iedereen van het getrappel in de buik, dit vind ik het lekkerste gevoel op aarde
oh ja, en ook ik ben over de helft yeah! aanstaande dinsdag hebben we onze 20 weken echo, kan niet wachten!
Hoi! Wat is het rustig hier. Gaat het goed met iedereen? @kat die bevallen moest, weet niet meer van wie, is het ondertussen al gebeurd? @Nicole84, ik had ergens gelezen dat rond de 23ste week er inderdaad vocht uit de borsten kan gaan komen. Succes en veel plezier met de 20 weken echo alvast! Wij zijn donderdag naar het Erasmus MC geweest voor de extra echo en alles zag er gelukkig goed uit. Hoe we het verder gaan doen met de groei in de gaten houden kan ik met m'n vk bespreken. Ik hoef niet onder controle te blijven in het ziekenhuis. Als alles goed gaat mag ik zelfs thuis bevallen! Het is me eindelijk gelukt foto's in m'n album te krijgen (ze waren te groot). Kunnen jullie eindelijk zien hoe klein mijn buikje is. Niet lachen hé. Ik moet wel zeggen dat het op die foto echt net een beetje begint te komen, twee weken terug zag je echt nog bijna niets. Fijn weekend nog allemaal!
jeetje mina meiden, ik ben me toch duizelig. Ben toch wel benieuwd of het alleen aan mijn lage bloeddruk ligt of ook aan een laag ijzergehalte? heb net al roosvicee ferro op, maar helpt nog niet echt