Hallo dames, Vandaag 24 weken! Gaat zeker hard zeg. Werk: ik werk nu 32 uur per week en ben op de vrijdag vrij. Ik merk ook dat het steeds zwaarder wordt. Gelukkig hebben we in april en mei wat extra vrije dagen......dan is het zo juni. Ik ga 8 juni met verlof. Geboortekaartjes: Tja, hier zijn we ook eerst nog met een naam bezig hoor. Ik laat rond mijn 7de maand foto's maken door een vriendin en als daar een mooie bij zit willen we die gebruiken. Misschien ff een rare vraag.....maar gebruiken jullie speciaal waspoeder en/of wasverzachter voor het wassen van de babykleertjes? Groetjes, Wendy
Hi dames! Wat is iedereen al druk met kaartjes enzo. Ik ben wat langzaam, heb zoiets van 'zie het wel' maar dat komt ook een beetje omdat het mijn vriend allemaal wat teveel is en dan heb ik ook niet zo'n zin. Ik voel me fysiek prima, al wel wat meer moe en vannacht voor het eerst met kussens geslapen omdat ik zo'n last van m'n benen heb- alsof ik een marathon gelopen heb! Knulletje is lekker actief, raak nog iedere keer vertederd als ik 'm voel. Tot later!
Doen jullie zelf wat ontwerpen of met een foto van de baby? Of zijn er ook dames die gewoon een kaartje bestellen via internet/uit een boek? Wij hebben wel wat kaartjes die wel leuk vinden gevonden op internet maar moeten nog een definitieve keuze maken. Voor de rest zijn wij wel al helemaal uit de naam en heb ik ook een gedichtje wat ik heel mooi vind, maar daar hebben we het nog niet echt over gehad. Ik wil graag een spreuk op de muur schilderen in de babykamer. Weet iemand een mooi zin/spreuk?
gelukkig ben ik niet de enige die zoiets heeft van het komt wel allemaal. De naam hebben we gelukkig wel al dus daar hoeven we niet meer over na te denken. Ik werk ook 32 uur maar merk dat ik tegen half 4 pijn aan mn rug krijg en moe wordt. Nog een paar weekjes en dan verlof. Ik heb op 1 juni mijn eerste verlofdag @ wendy volgens mij gewoon waspoeder maar geen wasverzachter (dat zag ik hier op het forum wel vaker voorbij komen)
Hoi dames, Lees net dat er dames zijn waarbij het werk zwaarder gaat worden. Werk zelf 36 uur. We zitten met zieken op het werk en mensen met vakantie dus zit alleen met een andere collega aan de telefoon bij de helpdesk. Is soms best zwaar merk dat ik gestrest ben komt zeker ook door de hormonen.. kijk echt uit om minder te gaan werken als de kleine er is.
@nicole mooie wagen hoor! @geboortekaartjes... ik heb leuke gezien op www.schattekus.nl verder nog niet echt mee bezig gehouden, ik heb nog tijd zat. Ik denk dat ik daar pas over een maand of 2 aan ga beginnen. Vandaag had ik echt een mega rotte dag. Ik heb vanmorgen zo erg gehuild dat mijn man niet naar zijn werk is gegaan en dat is echt een wonder voor hem want hij is in 4 jaar tijd nog maar 2 dagen ziek geweest. Vanmiddag naar de huisarts geweest... wat een ei... hij begreep eerst de ernst niet tot mijn man zei dat ik van een flat af zou springen. Toen wilde hij me wel doorzetten naar een psychiater. Hij belt me er morgen over terug. Nadeel van medicijnen is echter dat je dan waarschijnlijk geen borstvoeding mag geven en de dokter is nou net toevallig een lid van de borstvoedingsmaffia pfff. Mijn man begon ook over ruggeprikken. Nou dat vond de dokter ook maar niks, bevallen doet nou eenmaal pijn. Pfff ik werd niet goed van die man. En hij zei ook dat ze me gewoon een ruggeprik kunnen weigeren als je geen medische indicatie hebt... Maar goed we zien wel weer verder of morgen een goede dag is...
Ik lees af en toe mee hoor, maar het gaat zo snel dat ik het niet allemaal volg, sorry! Hoop mooie buiken en echo's voorbij zien komen. @Nicole, leuke wagen! @Wendy, ik was meestal met gewoon wasmiddel en wat neutral of Silan sensitive (ofzo heet het, in zo'n witte fles) wasverzachter. Sommige baby's reageren nogal op wasverzachters waar veel parfum aan toe is gevoegd. @Debby, dat klinkt niet goed. Ik hoop dat je snel goede hulp krijgt en probeer je verder niet teveel van je huisarts aan te trekken als het om borstvoeding en ruggenprikken gaat, hij heeft daar ook niets over in te brengen en in die tijd heb je weinig met hem te maken. Sterkte! Geboortekaartjes, ik ben wel aan het snuffelen. Vorige keer via www.geboortepost.nl gedaan, zelf wat in elkaar gezet met een foto erbij. Ging allemaal prima, niet moeilijk en goedkoop. Denk dat ik deze keer weer zoiets doe. Namen zijn we ook nog niet helemaal uit, zowel voor een jongen als een meisje hebben we twee namen bedacht, maar nog niet gekozen welke het wordt.
Hallo, Ben vandaag 24 weken zwanger en 8 juli uitgerekend van mijn tweede zoontje, mijn oudste is in januari alweer 12 jaar geworden.
@ Robine, ik voel ook wel heel voorzichtig hoor, hard duwen durf ik niet. Er zit nog wel best wat vlees tussen dus ik vermoed dat hij zichzelf eerder met de vingertjes in het oog prikt dan dat ik dat doe haha. @ Sucre, grappig dat jij juist voelt op welke zij de kleine ligt, dat vind ik wat moeilijk bepalen! Alleen als hij echt schopt is het makkelijker. Het hoofdje en kontje onderscheiden ging volgens de verloskundige het makkelijkst als je met je vingertoppen op je buik afwisselen links en rechts duwt, zodat je de baby een heel klein beetje heen en weer beweegt in de buik. De billetjes waren dan het stevige uiteinde wat minder beweegt en wat massiever aanvoelt, het hoofdje beweegt makkelijk en je voelt dan echt dat kleine bolletje heen en weer gaan. Heel maf. (hopelijk is dat een beetje duidelijke uitleg, ik snapte het zelf pas echt toen ik het voelde ) @ Nicole, mooie kinderwagen hoor! Vooral dat grijs vind ik stoer. @ Geboortekaartje, m'n vriend is er al mee bezig! Met twee pietluttige ontwerpers in huis moet het natuurlijk wel zelf ontworpen worden. De buitenkant wordt een eigen illustratie, binnenin lijkt een foto van de kleine vent me wel leuk. @ werken, de afgelopen weken heb ik 40 uur gedraaid terwijl het er normaal 24-32 zijn. Dat is wel een beetje te veel maar er moesten een aantal dingen af. Hopelijk kan ik na deze week een paar weken vrij nemen om thuis verder te gaan. We hebben al afgesproken dat als Sid er is er minder van die overvolle weken komen, ook in verband met de opvang. Dat is wel een fijn idee! @ Debby wat een vervelende vent zeg, wel stom, ik had het verkeerd begrepen duidelijk in m'n vorige bericht. Zei toen nog dat het goed was dat je huisarts je klachten serieus nam omdat je ook wel anders hoort. Kun je misschien een andere huisarts krijgen bij je praktijk? Ik weet van m'n moeder wel dat die voor bepaalde dingen bijvoorbeeld naar een vrouwelijke arts gaat.. @ Ego, ik heb weer een paar buikfoto's in m'n album. Weer een ietsje dikkere buik! Slaap lekker iedereen! *duikt het heerlijke bed weer in*
@ robine mooie buik, je straalt helemaal! Er hoort nog wel een andere (vrouwelijke) arts bij deze praktijk maar over haar waren mijn man en ik juist niet zo tevreden (gewoon normaal toen ik nog niet zwanger was). Op zich is mijn huidige arts een goede arts hoor. Maar hij heeft gewoon heel duidelijke een mening. Ik begrijp heel goed dat je voor bv bent, maar ik denk dat in sommige situaties borstvoeding minder belangrijk is. Het klinkt heel cru maar als ik morgen van een flat af spring is dat ook niet goed voor de baby he... En op de site van borstvoeding natuurlijk had ik al gezien dat sommige antidepressiva wel met borstvoeding kan.
Ja je hebt gelijk hoor, borstvoeding is heel mooi maar je kleintje heeft er niks aan als z'n moeder zich zo rot voelt. Dat merkt een baby ook, zelfs nu al in de buik. Je wil je straks toch ook volledig kunnen richten op de baby en er ook van genieten! Ik denk trouwens dat van borstvoeding geven ook maar weinig komt als je dat niet kan.
hallo lady's we zijn al vroeg wakker, over 2,5 uur de 20 weken echo, en natuurlijk slecht gedroomd hierover ! we hopen maar dat alles goed gaat, maar zie geen reden waarom niet. heb gister voor het eerst onze krummel voelen schoppen volgens mij en debby82: wat een ***kerel zeg !, wel fijn dat ie je doorstuurt maar al die meningen die erachteraan komen ben jij ook niet bij gebaat, eerst zelf beter worden. en van flesvoeding worden ze ook groot. (mijn moeder kon mijn zus en mij ook geen bv geven i.v.m medicatie voor epelepsie, en wij zijn gewoon gezond hoor )
Dag Mama's to be Gister had ik de 20 weken echo (lees 21 weken en 3 dagen) en alles was goed Het was allemaal wat moeilijker te zien doordat de kleine naar achter lag en ik aardig aan de maat ben. Dus moest ik even door de gang lopen en de trappen op en af. Hierna ging het wel beter. We mochten de laatste 5 minuten nog filmen. Wat is het toch mooi om zo een klein hummeltje te zien bewegen in jouw buik.......zucht... zwijmel...zwijmel. De eerste echo was met 8 weken en 4 dagen dus we hadden de kleine nog niet zien bewegen enzo. Het was erg moeilijk te zien of het een jongetje of meisje is. Dus hebben we zaterdag een pretecho mogen we weer even buikloeren hihihi. Verder heb ik wel bijgelezen maar op dit moment iets te druk om te reageren
Debby, wat een achterlijke arts zeg. En de gyn zal jou straks begeleiden misschien als jij antidepressiva slikt. De gyn en de psych kunnen samen kijken welke medicijnen voor jou en de kleine "het beste" zijn. En inderdaad, met veel medicijnen mag je gewoon BV geven. Sterkte meis! Daphne, wat groeit jouw buik al goed! Minime, gefeliciteerd met de goed echo. Leuk dat je nog ff gaat loeren binnenkort. Spinnie, welkom hier! Heb je toegevoegd aan onze lijst. Vlekkengek, was alles goed?
Heb weer hele mooie buikfoto's voorbij zien komen, ben niet de enige met een flinke buik! Zal binnenkort ook even een paar foto's in m'n album plaatsen. Mini me fijn dat alles goed was tijdens de 20 weken echo! Veel plezier zaterdag met de pretecho, hoop voor jullie dat het dan te zien is of het een jongetje of een meisje wordt! Ben gisteren naar de homeopaat geweest en heb medicatie gekregen tegen het vocht vasthouden, nu afwachten of het helpt!
Spirit zat in je album te kijken, maar zag nog geen buik foto's. Wel een paar mooie foto's van je zoontje! Wat een knap ventje was dat zeg! Word je nu extra onder controle gehouden met je zwangerschap? Debby slikte je die medicijnen ook al voor je zwangerschap? Wat vreemd zeg dat je gyn zo reageerde, kan je niet naar een ander? Heel veel sterkte, en ga lekker veel wandelen buiten, heerlijk in de zon! Mini me wat heerlijk dat alles goed is daarbinnen! Wat spannend dus zaterdag weten jullie wat de mini jou gaat worden hihihi. vlekkengek hoe was de echo? *werken; ik heb nog altijd oppaskindjes. Ik moet wel opletten met tillen, maar doe veel op de bank zoals omkleden en verschonen daar kunnen ze zelf op komen gelukkig. *kamertje; zijn jullie daar al mee bezig? Wij gaan komend weekeind druk aan de slag. Het word een Cars kamer. Wat voor styl gaan jullie dat doen?
echo was goed, ze heeft alles gecontroleerd en alles waar ze naar moest kijken was goed . ruggengraad was eerst niet zo goed te zien, dus moest we eerst een kopje koffie gaan drinken in het restaurant en daarna terugkomen, kleine had goed geluisterd en had zich inmiddels gedraaid zodat ook dat zichtbaar werd. krummel wou alleen niet op de foto, had de armpjes helemaal gekruisd voor het gezichtje en geslacht weten we ook niet, benen waren over elkaar heen geslagen en navelstreng lag er ook nog tussen, krummel wil het dus een verrasing laten zijn (ook goed).
@Minime, fijn dat alles goed was op de echo! @Vlekkengek, bij jou dus ook een goede echo van jullie mysterieuze kindje, leuk! @Spirit, oh, ik ben benieuwd of die medicijnen gaan werken! Ik hield vorige zwangerschap in de laatste weken ook heel veel vocht vast, maar daar was volgens de vk niets aan te doen. Kamertje: wij verhuizen over een paar weken, dus gaan dan aan de slag met het nieuwe kamertje. Wordt gewoon wit, met wat rode aankleding. De meubeltjes zijn ook wit, we weten niet of het een jongen of een meisje wordt, dus aardig neutraal. Voor de baby heb ik al wel een hangwiegje in huis, mijn dochtertje sliep in haar ledikant vanaf het begin, maar achteraf gezien lag ze daar wel erg verdwaald in. Deze baby gaat dus in de wieg slapen.
Hallo dames, Ik heb mij net aangemeld voor zwangerschapscursus. Volgens mij begint die pas eind april maar dat zou betekenen dat ik dan 30 weken zwanger ben....is dat niet een beetje te laat? Die cursus bestaat uit 10 lessen. Bij mijn vorige zwangerschap was ik zelf 28 weken zwanger. Ik wilde het even zeker weten of die datum klopte maar ik moet nog steeds terugebeld worden.
Hallo dames, Nou hier in 2 dagen tijd al 3x aan me gevraagd of het een tweeling is.....nou, daar word je ook weer niet vrolijk van hoor....ppffff Groetjes, Wendy