Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Bwaah..laat maar lekker kletsen hoor! Je hebt een prachtig buikje en mensen schijnen nu eenmaal altijd wat te zeggen te hebben als je zwanger bent. Alsof het een vrijbriefje is om opmerkingen over je uiterlijk te maken. tegen mij zeggen ze dat ook altijd. Met 6 maanden vroegen ze van m'n dochter al of ik al bijna zover was, haha! Trots op zijn die buik! Je ziet er juist super uit!

2. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    hier is t ook alsof het voor elke moment is ze. Krijg er ook wel eens commentaar op maar ach. Ik heb gewoon een reuzegrote buik. Zit iets moois in hè.

3. alouise

alouise Lid

28 okt 2008
    28
    0
    0
    kinderleidster
    Ja, leuk is anders inderdaad. Ik persoonlijk vind het best moeilijk om mijn lichaam zo te zien veranderen. Bij mijn eerste was dat ook al zo en nu weer. Tuurlijk ben ik blij en gelukkig met ons wondertje in mijn buik, dat staat er los van. Maar zwanger zijn zelf is niks voor mij. Mijn spiegelbeeld is op dit moment helaas niet mijn beste vriend haha. Sta uren voor de spiegel, niks staat leuk, naar mijn mening dan he.

Over zwangerschapscursus, ben net teruggebeld en ik blijk het verkeerd te hebben begrepen (tja....zwanger he haha) : het begint over 3 weekjes. Dus dan ben ik 27 weekjes, iets beter dus.

4. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    hoi dames,

vandaag niet wezen zwemmen maar naar de fysiotherapie geweest voor mijn bekken.
    ze maakte zich echt heel veel zorgen omdat ik bepaalde handelingen niet kan doen die ik wel nodig heb voor de bevalling. nu oefeningen gekregen om wat sterker te worden in me spieren zodat de pijn wat weg gaat maar ook dat ik het wel ga reden met de bevalling.
    ik wil namelijk persee thuis bevallen. heb dat ook met haar afgesproken dat we daarvoor gaan.
    gelukkig staat ze achter me en help erg goed.
    dus nu maar flink oefenen. wel erg leuk is dat tijdens de oefening hummie wakker werd en vrolijk mee ging bewegen. erg leuk omdat zo te voelen.
    ben nu erg moe, was bij thuis komst me bed weer in gekropen en een uur gaan slapen.
    ik hoop dat ik me werk vol kan houden want rond 12 uur heb ik het soms niet meer als ik op me werk ben.
    ik heb met de directeur/ moeder afgesproken dat ik het nog tot begin april aankijk omdat de oefeningen wel evend e tijd nodig hebben voor dat ze vruchten afwerpen en dan misschien bepaal of ik maar halve dagen ga werken.

@debby: jeetje wat een kl**zak zeg. je mag altijd naar ene andere huisarts
    dus als je niet prettg voelt bij die man. doen hoor.
    het s belangrijk dat jij je goed voelt bij iemand zeker als je niet lekker
    in je vel zit. maar is het persee nodig dat je een doorverwijzing krijgt
    van de ha kun je niet gewoon bellen?
    als hij niet mee werkt zou ik dat gewoon proberen hoor.
    ik heb een ha die me weigerde naar de gyno te sturen. ik heb van hem een
    door verwijzing geeist omdat ik vond dat die meer van een vrouwelijk lichaam wist dan hij.
    nou dan kan een psycholoog ook wel beter bepalen of je van hem hulp nodig hebt ja of de nee.
    wat denkt hij wel...
    ene vrouwen hebben zins dit jaar recht op een ruggeprik ook zonder
    medicie indicatie. ja tuurlijk pijn hoor bij de bevalling maar daarom
    hoeft het niet zo te zijn dat je daar nu al druk om moet maken omdat hij
    dat vind. en het is jou lichaam en jouw bevalling dus jij bepaalt
    hoe het gaat, laat je niet anders wijs maken hoor.
    als vrouw weet je namelijk heel goed wat je wel en niet aankan.
    dat is namelijk de kracht van de vrouw en helaas iets wat mannen nooit
    zullen begrijpen.
    wel is het erg fijn dat je man zo achter je staat en je goed help en voor
    je op komt.
    heel veel sterkte meid en laat je niks wijs maken hoor.

@geboortekaartje: ons leesexpemplaar is gisteren binnen gekomen. heb ze
    via www.geboortekaartjes.nl bestelt.
    we hadden hem in januarie al gevonden. maar nu de tekst en de naam er op.
    zodat we kunnen kijken of alles zonder spelfouten is.
    moest wel even slikken toen ik hem binnen kreeg.
    vind hem echt heel mooi.
    nu maar goed verstoppen voor dat iemand hem al ziet :)

@baby voelen: ik heb van de week voor het eerst echt het hoofdje kunnen voelen.
    nu kwam dit ook omdat ik weet waar hij lag met zijn hoofdje door de echo hoor.
    maar kon me hand er zo op leggen echt een klein bolletje.
    de rest lukt nog niet echt om te voelen.
    maar denk dat dat komt als hij wat groter is.
    ach nog 17 weken en dan kan ik hem in me armen houden kan niet wachten.

dames geniet nog even van de zon.
    heerlijk zo dat de lente doorkomt.
    liefs gyino

5. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Die buik heb ik gelukkig helemaal geen problemen mee, ook al is al vrij snel dik bij mij ook. Het is meer dat de rest ook meegroeit..ben ik gewoon niet gewend omdat ik normaal heel slank zonder moeite ben. Maar zodra die hormonen beginnen... ;) Ach...ik weet wel dat het er heel snel weer af is ook gelukkig maar inderdaad...leuk is anders!

6. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    En inderdaad Alouise, niets lijkt leuk meer te staan..nu al! snik... Heb ik geen dikke billen? Wat ben ik ineens breed vanachteraf gezien...wat een cupmaat zeg! Dikke dijen..Waar is mijn sportieve look? Haha.. maar als ik achteraf foto's kijk valt het eigenlijk reuze mee.. zit voor een groot deel tussen de oren! Ach...we worstelen ons maar door die paar maanden heen he.. :(

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Vandaag heeft de dokter me gebeld. En hij heeft contact met het zieken huis gehad en hij was vatte nu pas de ernst van de situatie omdat er een speciaal team bestaat van artsen die juist in dit soort depressies gespecialiceerd zijn. Het gaat om een gynacoloog, een kinderarts en een psyciater die mij dus kunnen helpen met gesprekken, maar ook met eventuele medicijnen en gewone controles en als mijn meisje is geboren dan ook de kinderarts controles.
    Ik moet waarschijnlijk komende dinsdag naar de gyn en dan niet meer naar de verloskundige. Ook heeft het ziekenhuis gezegd dat ze eigelijk heel makkelijk met ruggenprikken omspringen. Dus de dokter had lekker een beetje het nakijken.
    Voel me nu pas serieus genomen en had gelukkig een redelijk goede dag vandaag.

8. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Good for you debby! :thumup:

9. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Debby, wat fijn!

Gyino, denk goed om jezelf, wat niet gaat, gaat niet.

10. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    hey dames,

debby fijn dat je arts het nakijken had.
    en dat je nu een goed dag had.

ja ik weet het sucre maar ben soms wel een beetje te hard voor mezelf.
    denk ook zelf wel dat het erin zit dat het of halve kracht moet.

heeft iemand trouwens iets van sunshine gehoort.
    ik zou haar buddy zijn maar we hebben nooit tele uitgewisseld.
    heb ook niks meer van haar gehoort.
    misschien dat ik er overheen heb gelezen hoor soms gaat het ook zo snel.

zo ga nu lekker me bedje in.
    liefs gyino

11. 894hi

894hi Niet meer actief

ik ben 12 juli uitgerekend van een dochter:D

12. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    Ik heb ook niets meer van mijn buddie gehoord. Volgens mij is ze hier ook niet vaak meer? Of ik heb inderdaad niet goed naar namen bij posts gekeken. Fedi is mijn buddie.

Goedemorgen allemaal trouwens.

Weer een nieuwe julimama erbij, gezellig en gefeliciteerd!

@Debby, fijn dat je nu hulp kan krijgen en fijn dat je een goede dag had.

En dames met goede echo's ook gefeliciteerd!

13. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    voor de geïnteresseerden staat er een foto van mijn reuzebuik in mijn album
    Maar schrik je geen bult als je gaat kijken :)

14. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Goedemorgen, ik ga zo op weg naar mijn beautyverwenochtend. Heb er zin in!

Gyino, ik ken dat wel, je wil te veel van jezelf. Maar een ander zou je al lang als tip meegeven om het rustiger aan te doen. Moeilijk is dat he.

Buddy: anders PB'en jullie je buddy's ff. Ik heb laatst een stuk of 20 inactieve meiden gepb't. En zodoende de pijst wat opgeschoond. Sommigen waren te druk, of de zwangerschap was niet goed gegaan, of er kwam gewoon geen reactie meer.

15. daantje27

daantje27 Actief lid

19 mei 2008
    182
    0
    0
    goeiemorgen

16. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    SCHRIK!

Grapje hoor Sabbe, ik vind zo'n ronde buik juist prachtig! :D

17. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    ja al zit die wel serieus in de weg al ;)

18. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    Mooie buik hoor Sabbe, kan me wel voorstellen dat ie in de weg zit, maar ik zonder buikje ben wel een beetje jaloers;).

Sucre, veel plezier!

19. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Sabbe een mooie buik heb je!

Mouschy bedankt voor de lieve en mooie woorden over ons zoontje, dat doet me goed!
    Ik heb nu met de 20 weken echo een uitgebreide echo gehad met een color doppler echo. Ze hebben speciaal naar de navelstreng gekeken en hoe deze is aangehecht aan de placenta. Hij zit precies in het midden van de placenta en er lopen geen vaten door de vliezen (placenta) heen. Er is nu dus geen sprake van velementeuze insertie van de navelstreng. Ze hebben ook via een vaginale echo gekeken over er vaten voor de uitgang lopen en dit is gelukkig niet het geval, dus geen vasa previa.
    De placenta ligt nu aan de voorkant en mooi hoog dus zit gelukkig niet vastgegroeid aan het litteken van de keizersnede, was ik eerst wel een beetje bang voor omdat ik binnen een half jaar alweer zwanger was.
    Het nadeel van een voorliggende placenta is dat je het kindje nog niet duidelijk kan voelen, voel vanaf het weekend nu steeds duidelijk schokjes maar mijn vriend kan het vanaf de buitenkant nog niet voelen.

het kamertje hadden we al helemaal klaar en deze kleuren kunnen voor een jongen en ook voor een meisje, we hebben het kamertje aqua/ lime gedaan. Mocht het een meisje zijn dan vervang ik de dekentjes en het aankleedkussenhoes voor rose, dat past er ook prima bij!
    We hebben eerst een wieg, staat een foto van in mijn album.
    Heb voor mijn verjaardag leuke spulletjes gevraagd, een houten lamp met leuke kleurtjes en een kapstokje en er is ook een muziekdoosje van.
    Misscien wel een idee voor meerdere hier, het is geloof ik van de noest, ze hebben wel een website en daar staan de verkooppunten op. Ik heb zelf de kasteelserie uitgezocht.

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sabbe wat een mooie buik! Ik ben jaloers...

Deel Deze Pagina