Juli 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Nena77, Oct 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lotuss

lotuss Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    3,964
    1
    38
    Ja, dat is waar! Die kilo's nemen we maar voor lief dan he..zijn er straks gelukkig zo weer af ook. ;)

2. goedemorgen all,

Hier weer af aan het tellen tot het weekend.
    En... weer eeb weekje voorbij :)

3. Gister bij de boekwinkel het boek van Claudia de Breij gekocht 'krijg nou tieten' voor 14.95
    Het is niet dik en het leest snel weg. echt super leuk geschreven.
    Ze schrijft per week over haar zwangerschap en juist die dingen die je in een ander boek niet leest.

Echt een aanrader.

4. lotuss

lotuss Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    3,964
    1
    38
    Krijg nou tieten..hahah..leuke titel!
    Krijg ik inderdaad! Blijven gewoon rechtop staan als ik op m'n rug lig.. :( ;)
    Ik heb voor m'n dochtertje het biba baby boek gekocht. Het is eigenlijk vanaf twee jaar om een peutertje voor te bereiden op de komst van een broertje of zusje maar ze wees gelijk op m'n buik toen ze de mama met de dikke buik op het plaatje zag. Wel grappig boekje, met flapjes zodat ze kan zien dat er een kindje in mama's buik zit wat groter aan't groeien is. Wat ze er echt van begrijpt weet je natuurlijk niet maar als ik zeg waar is Sophie? Zegt ze 'Daaa' en wijst op m'n buik. Schattig! :p

5. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

Apr 23, 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    Niet bij mij!
    Heel lang geleden(zo'n 15jaar)woog ik 58kg.Ik werd toen zwanger en liet me volledig gaan!
    ja iedereen moest toch zien dat ik zwanger was.Bijgevolg dat ik op 9maanden zwangerschap aan de ronde 90kg zat :oops: :oops:
    Helemaal niet makkelijk om deze er af te krijgen...mijn minste na een lange tijd was 64kg.en dan terug zwanger!niet zoveel bijgekomen maar genoeg(27kg)En bij mijn dochter zefde verhaal...
    Nu ben ik al een persoon die heel erg moet opletten wat ik eet en tel er dan nog bij dat ik het laatste jaar 10kg was aangekomen van hormonen..(stoppen met roken :) )Dus start ik al niet met mijn ideale gewicht.
    maaar ik ben super blij met mijn babytje dus wil niet klagerig overkomen hoor.Ik ga vanaf nu de riem aantrekken en alleen nog super gezond eten(lijnen doe ik nu ook weer niet tijdens zwangerschap,zou helemaal niet goed zijn)
    jeetje,was niet mijn bedoeling om zo lang verhaal te schrijven..

6. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

Apr 23, 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    Ben wel heel erg tevreden met mijn tieten!
    lekker groot en man is ook zo tevreden. :)

7. dommel

dommel Bekend lid

Oct 12, 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    goede morgen meiden.....

ik heb volgende week al een gesprek met kraamzorg! nu wordt het allemaal wel heel erg echt!

groetjes

8. deetje

deetje Bekend lid

Dec 10, 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Hi dames! Ben wel jaloers op iedereen die aankomt, ik zit al vijf weken op hetzelfde gewicht en ben nog steeds 4 kg aangekomen sinds 1e keer wegen (12weken zwanger). Begin zelfs bezorgd te worden of ik dan straks wel genoeg reserve heb voor borstvoeding.
    Heb gister ook kraamzorg hier gehad, als ik thuis wil bevallen moet er een bed beneden in de woonkamer. Verder geen nieuwe dingen gehoord eigenlijk. Iedereen een fijn weekend gewenst!

9. alouise

alouise Lid

Oct 28, 2008
    28
    0
    0
    kinderleidster
    Is toch juist lekker: niet veel aankomen....zou niet jalours zijn hoor!
    Ik ben nu in totaal 7 kilo aangekomen maar als ik tel vanaf week 12 is dat ook rond de 4 kilo, dus hetzelfde.
    Neem maar van mij aan: de 1 komt in het begin aan en de ander komt op het end aan. Het ligt ook aan het feit of je van jezelf mager/dun ben. Als je zelf al wat gezetter bent zeg maar dan heb je lichaam genoeg reserves en dan kom je ook niet veel aan.
    Bij mijn eerste was ik totaal 10 kilo aangekomen en dat hoop ik nu ook te halen. Ik let heel goed op wat ik eet, niet lijnen uiteraard maar gewoon gezond eten en niet snoepen. Wat er nu niet aankomt hoeft er straks niet af toch?

10. lotuss

lotuss Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    3,964
    1
    38
    Je mag best klagen hoor ollebolleke! Dat je het niet leuk vind om dikker te worden wil niet zeggen dat je niet dolblij bent zwanger te zijn toch? Heeft niets met elkaar te maken en ik vind dat ook niet leuk! Vervelend dat het er moeilijk af gaat!
    Normaal ben ik wel heel slank gelukkig dus het duurt even voor ik echt mollig ga worden. Raar want normaal kom ik juist helemaal niet snel aan, alleen zodra die hormonen in m'n lichaam zitten...Niet van het vele eten of snoepen want ik kijk wel uit. Zit bij iedere zwangerschap tot nu toe steeds tussen de 26 en meer dan 30 kilo erbij bij de laatste... en met een paar maanden (2 maanden na de bevalling kon ik bijna m'n kleren weer aan en 4 a 5 maanden was ik bijna slanker dan ik was :confused: )
    Een week na de bevalling was er al 10 kilo af. En verder 23 kilo afvallen in een paar maanden is toch niet slecht! Zonder lijnen zelfs, is dus echt een hormonaal iets blijkbaar dus ik moet me er ook maar niet druk om maken... :rolleyes: Maar niet leuk toch! :cry: En dikke tieten ben ik ook niet bij mee... :oops:

11. dommel

dommel Bekend lid

Oct 12, 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    ha meiden,

hier inmiddels rond de 7 kilo aangekomen, gaat nu ongeveer een kilo per maand... ik ben van mezelf vrij dun, 1.75 en 54 kilo en zit nu op de 61 kilo...

op straat beginnen mensen nu echt over mijn buikje... (hij is nog niet heel groot, maar blijkbaar duidelijk dat ik zwanger ben...) voel me dan zo trots!

12. Daphne B

Daphne B Bekend lid

Feb 26, 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    @ Dommel, hier is het bijna precies hetzelfde. Nu iets van 6 kilo aangekomen, ben ook 1.75. Alleen mijn startgewicht lag 10 kilo hoger :p

Ik heb echt geen enkele moeite met het gewicht, ik ben echt jaren zo'n mager ding geweest met alle pesterijen van dien dat ik me lekkerder voel met wat extra. En het is een normaal gezond gewicht (wat ik ook merk aan m'n weerstand) dus waar zou ik me druk om maken ;)
    Overigens is die grotere cupmaat een leuke bijkomstigheid! M'n vriend overweegt om over te stappen van billen- naar borstenman hahaha

13. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    Dit lijkt mijn verhaal wat betreft kilo's. Het klopt precies met mijn gewicht en 58 was bij mij 3 jaar geleden. Daarna dus gestopt met roken...10 erbij naar 68 en einde zwangerschap 90 bij sam. Nu van 74 naar 79 gegaan sinds ik zwanger ben...maar dan nog is ons doel iets heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moois! :D

14. ik woog 67 voordat ik met de Clomid begon. Toen ik zwanger werd woog ik 70 en nu zo rond de 76/77. Ben 1.75

15. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Met mijn trouwen woog ik 69, na de huwelijksreis/stoppen met roken 78... en nu alweer 85 kilo! Dus 7 kilo door de zwangerschap. Ik baal wel een beetje want ik kom van de 90 kilo af (was voor het trouwen meer dan 20 kilo afgevallen). Nou ja mijn buik begint nu ook te groeien, hopelijk gaat er weer wat af na de bevalling hehe.

Ik ben gisteren weer naar de vk geweest en ze was best wel boos dat ik steeds een stagiare krijg in het ziekenhuis en dat de psychiater ziek was en dat ze steeds verkeerd prikten in mijn aders enzo. Ze heeft me nu naar een ander ziekenhuis verwezen die niet met leerlingen werkt. Is 10 minuten langer rijden maar als ik daar ga bevallen en ik wil een ruggeprik dan krijg ik die ook direct. Bij dat andere ziekenhuis hadden ze deze week weer met allerlei smoesjes iemand een ruggeprik geweigerd...
    Alleen duurt het dan wel een week langer voor ik aan de buurt ben...

Verder nog even gevoeld en hartje geluisterd en ze groeit hardstikke goed... ik leef nu een beetje naar de 24 weken grens, wanneer ze eventueel zou kunnen overleven buiten de baarmoeder. Ik heb dan toch het gevoel dat ze iets minder afhankelijk van me is en dat is psychisch wat beter voor me...

Sorry voor dit ego bericht...

16. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hallo! Ik hoorde net op de radio dat de lente volgende week weer komt. Wat een heerlijk vooruitzicht! :D

Ik was aan het werk vandaag en sinds de middag heel er draaierig en duizelig. Heb toch maar even mijn bloeddruk laten meten. Die was gelukkig goed. Verder vroegen ze nog allerlei andere zaken, die eventueel kunnen wijzen op zwangerschapsvergiftiging. Maar voor zover is daar nu geen sprake van. Ik doe het wel even rustig aan. Al is dat moeilijk, want moet gewoon weer werken dit weekend.

Gek hoor, sta je met een kindje van 600 gram in de hand, zo groot zijn sommige kindjes van ons nu. :confused:

Mijn man en zijn vader gaan morgen de vloer in de babykamer leggen. Gisteren hebben we vast wat beddegoed gekocht voor de kleine. Lastig hoor, bij de eerste. Wat heb je nu precies allemaal nodig.

Gewicht, ik heb geen weegschaal. Ik deed laatst een oude broek aan, en die paste nog! Alleen bij de buik niet. Haha. :) Volgende week weer naar de vk, ben benieuwd naar mijn gewicht.

Ollebolleke, welkom hier! We hebben ook een lijst voor alle mama's. Als je er ook op wil staan, PB mij of 1 van de andere meiden (zie lijst) maar even.

17. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

Apr 23, 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    Dank je,maar waar is de lijst ergens?
    Enne,gaat het alweer wat beter nu met draaien?Doe idd maar wa rustig aan.Het is vast boeiend werk.
    Wat is bij jullie dan het jongst aantal weken babytje?En maken ze het allemaal goed?
    Hoop maar dat het mijne nog een weekje of 17 blijft zitten.
    Lekker weertje volgende week!joepie :p

18. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

Apr 23, 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    sorry :oops: :oops: :oops: :oops:Zie het nu

19. loulou79

loulou79 Actief lid

Jan 29, 2008
    390
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal,

En wou iedereen even een fijn weekend wensen
    (en natuurlijk even stiekem mijn banner bekijken, hahah)

20. Daphne B

Daphne B Bekend lid

Feb 26, 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Oehh straks de 3D echo! *doet dansje*

Heb er zin in! :D
    Hopelijk wil Sid netjes in beeld, wel zo leuk voor de opa's en oma's die mee gaan! Wij kunnen terugkomen als het niet lukt (Babyview) maar voor hun is het een eind rijden vanuit Arnhem.
    Na de echo gaan we een 'High Tea' doen in het hotel-restaurant waar m'n vriend al jaren z'n bijbaan heeft. Kunnen zijn ouders ook eens zien waar hij werkt. 8)

Oh ja, prettig weekend allemaal!
    (@ Loulou ik vind het ook zo leuk om de banner te zien veranderen ;) )

Share This Page