Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal.

Nog 15 weken te gaan voor mij! :D

Misschien nog een leuke tip voor de geboortekaartjes: http://www.koningkaart.nl

@aankomen, ik woog voor de zwangerschap rond de 64 en 174 lang, vorige week woog ik 68. Heb zelf geen weegschaal en zag bij m'n oma de weegschaal staan dus toch even gekeken. 4 kilo tot nu toe. Maar ik dan ook nog niet echt bepaald een dikke toeter. Gaat over een paar weken vast ineens als een trein. :)

Wat gaan jullie doen dit weekend?
    Mijn moeder komt het eind van de middag hier en dan blijft ze slapen. We gaan hier behangen. Als het nieuwe behang er op zit is ons nieuwe huisje echt bijna klaar. M'n moeder neemt ook een ledikantje mee, als die geverfd is, is de babykamer op een lamp, gordijntje en wat leuke accesoires na, ook echt klaar! En als mams weer weg is moet ik volop leren voor tentamens die ik aankomende twee weken heb.

Oja, dinsdag eerste les zwangerschapscursus! Heb er echt zin in! :D

Fijn weekend allemaal!

2. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    O wat leuk Daphne! Hopelijk ligt hij er goed voor ja, altijd weer zo leuk om te zien.
    Spannend hoor, wel de foto's plaatsen he?
    Ik ben de 20e aan de beurt..ben ik bijna 27 weken dus nog even geduld! Veel plezier!

3. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    @ Daphne, veel plezier!

4. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    @ollebolleke: welkom hier!

@ gewicht: voor de zwangerschap woog ik 50 kilo met 1.65m Nu inmiddels 54 kilo. Ben dus in totaal amper aangekomen. Gelukkig groeit die kleine goed, en hoef ik me daar geen zorgen om te maken. Ik let altijd al op mijn eten, dus probeer hetzelfde te doen. Heb af en toe wel vreetbuien hoor, maar dan probeer ik erna gewoon veel water te drinken en gezond te eten.

ff ego verder: heb gisteren een enorme klote dag op mijn werk gehad. Een conflict met mijn baas over mijn stagiaire, hoef niet te vrezen voor mijn baan, maar voel me wel heel verdrietig over het feit dat ze niet achter me blijven staan wat betreft mijn mening (nu zijn er belangen bij betrokken en word het een soort politiek spelletje) Veel stress voor mij waar ik niet op zit te wachten. Maandag komt er een gesprek dus hopelijk weet ik dan meer en komt er een oplossing (beetje vaag verhaal, maar vind het altijd lastig om dit soort dingen in het openbaar op internet te zetten)

Zometeen naar de ikea, wil een oplossing voor de gang. Er staat nu een grote vakkenkast, maar dan is er geen plek voor een kinderwagen. Wil nu een kleineren kast met een kapstok erboven, maar we hebben nog wel veel opruimmogelijkheden nodig. IKEA is daar in mijn ogen heel goed in!

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    oooh daphne heb je nu al je 3d echo! Ik moet helaas nog wachten tot 27 april... ben wel heel nieuwsgierig. Zet je straks fotos in je album?

6. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Meiden, ik wil ook een 3-4D echo. Hadden mijn man en ik ook afgesproken, maar nu krabbelt hij terug, omdat het zo duur is. Ik vind 100 euro ook veel geld, maar het lijkt me zoooooo gaaf!

Ollebolleke, heb je de lijst inmiddels gevonden? ;) :D
    Wij krijgen kindjes vanaf 25 weken zwangerschap op de afdeling, of minimaal 500 gram. Ieniemini dus!

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sucre volgens mij kan het echt wel voor minder dan 100 euro hoor! Kijk anders even op deze site:
    http://www.pret-echo.nl/
    Daar staan alle pretecho-buro's met prijzen.

Wij hebben met 16 weken al 120 euro betaald. Daarvoor kregen we de geslachtbepaling met 16 weken (ongeveer een half uurtje) en straks de 4d met 27 weken. Dus ja het is veel geld, maar wij hebben het er voor over.

Een collega van mijn man heeft ook een zwangere vrouw die een paar dagen na mij is uitgerekend en zij wil ook heel graag zo een 4d echo maar hij niet. En toen ik vroeg waarom zei hij dat het niet vergoed werd en dat ze niet zo moest zeuren :S. Nou sorry van dat soort reacties kan ik echt naar worden. Gelukkig vind mijn man alles goed wat ik wil en vind hij het meestal zelf ook nog leuk!

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sucre die kindjes van 25 weken overleven die het dan? Ik vind het zo een bizar idee dat mijn kindje in mijn buik al zou kunnen overleven zonder mij...

9. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Het is misschien ook wel duur ja! Maar zo leuk!
    Ik heb er ook al 1 met 18 weken op de 9 maanden beurs laten maken. :oops:
    Maar ja, ik denk maar zo, dit is mijn laatste zwangerschap (wel de bedoeling in elk geval!) dus ik wil toch zoveel mogelijk genieten. En dit soort dingen horen er voor mij gewoon bij. Net zoals regelmatig nieuwe positiekleding kopen en een DNA test met 12 weken omdat zo ongeduldig was en het geslacht wilde weten..
    Moet wel kunnen natuurlijk, ik bedoel, ik zou er natuurlijk geen honger om gaan lijden maar ik kijk nu alweer uit naar de 3D echo de 20e. Maakt zwanger zijn gewoon leuker, die dingen! (voor mij in elk geval) ;)

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Helaas maken we erg vaak mee dat ze het niet redden. :(
    Maar er zijn kleine wondertjes bij hoor.

11. alouise

alouise Lid

28 okt 2008
    28
    0
    0
    kinderleidster
    Het dochtertje van mijn broer is geboren met 26/27 weken zwangerschap en ze woog zo'n 850 gram. Zo'n spuugdoekje was een dekentje voor haar (om aan te geven hoe klein). Het gaat echt geweldig met haar, ze nu 7 jaar en je ziet totaal geen verschil bij haar leeftijdsgenootjes bijvoorbeeld. Niks aan "over" gehouden zeg maar.
    Maar het blijft een raar idee ja.

12. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Elke dag die je kindje langer in je buik zit is beter! Maar super om zo'n succesverhaal te horen! Daar doen we het ook voor! :D

13. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Oh jongens de echo was leuk! Ik kan het iedereen aanraden hoor! Het was het geld zeker wel waard. Ik heb ook hetzelfde gedaan als jou Debby, meteen zo'n pakket gekocht. Daar zaten ook de dvd's bij en per keer toch echt 45 minuten kijken.
    Ons kleine ventje lag in het begin natuurlijk met armen en benen voor het gezichtje, kleine eigenwijs. Maar na wat duwtjes (en zelfs een keer op en neer springen) om hem wakker te krijgen bewoog hij wat en kregen we zijn koppie te zien. Zo lief! M'n moeder en ik schoten meteen vol.. :)

Hij lag wel lekker rustig, af en toe een hele grote gaap tussendoor en we hebben zelfs de oogjes open zien gaan. Er zit al aardig wat babyspek op dus hij heeft al echt zo'n babytoetje! :D
    Ik vond het helemaal super, paps, de opa's en oma's vonden het ook prachtig en de high tea daarna was dus ook heel gezellig.

De foto's van ons knappe knulletje (hoezo bevooroordeeld haha :p ) staan natuurlijk in m'n album!

14. alouise

alouise Lid

28 okt 2008
    28
    0
    0
    kinderleidster
    Wauw, mooie duidelijke 3d foto's zeg! En met die voetjes: geweldig! Mooi mannetje hoor!

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mooi hoor daphne! Fijn dat het helemaal leuk was!

16. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    @daphne super mooie echo :D en die voetjes too cute! Je hebt gelijk hoor, het is een prachtig ventje!

17. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Goeiemorgen dames! De zon schijnt, heerlijk. Er zit een dikke duif in de boom voor ons huis, denk dat ze willen nestelen. Altijd leuk! Fijne zondag iedereen :)

18. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Mooie echo's Daphne, erg duidelijk!

We hebben nu ook voor een pakket gekozen, we hebben al een keertje de echo gehad en over 3 weken nog eentje. De vorige zwangerschap hebben we ook de 3/4d echo gemaakt en daar zijn we erg blij mee want dit zijn helaas de enige bewegende beelden die we hebben van ons zoonte Nick* vandaar dat we nu ook bewust hebben gekozen om 2 maal te gaan en voor ons maken de kosten niet uit. Kan natuurlijk niet in andermans beurs kijken maar kun je het betalen dan zou ik het zeker doen!

Ik voel de baby nu regelmatig bewegen en mijn vriend voelt de kleine nu ook al een weekje. Het duurde nu iets langer dan de vorige zwangerschap omdat de placenta nu aan de voorkant ligt.

19. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Daphne: Mooie 3d echo foto's van Sidje! Wij mogen morgen, ik ben dan net zo ver als jij op die echo, ook 26 plus 2. Spannend, ga kijken of wij ook zo een mooi knulletje krijgen ;) als jullie.
    Waar heb je ze laten maken? Wij gaan naar Babyview in Zoetermeer, 19 uur hebben we de afspraak. Vorige keer ook gedaan bij onze dochter, alleen lag de placenta toen aan de voorkant en zagen we minder, nu ligt ie achter dus hoop ik op mooie beelden.

Spirit: Geweldig he dat bewegen in je buik. HIer zie je s morgens echt mn hele buik van links naar rechts bewegen, echt alsof hij zich uitrekt en eens lekker omdraait. Hahaha, zo fijn weer.
    Wanneer hebben jullie de 3d echo?

Wij morgen de 3d echo dus, hebben t pakket van 100 euro genomen, 6 foto's en een dvd. Hebben we bij onze dochter ook gedaan, dus dadelijk hebben de kids allebei dezelfde foto's van toen ze nog in de buik zaten :)

Ik ga me ff klaarmaken voor een verjaardag vanmiddag. Fijne zondag allemaal

20. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    @daphne: wow wat zie je dat goed zeg! ben zo benieuwd hoe je kindje er dan uitziet als het er eenmaal uit is zeg maar.... ik bedoel, zul je het dan beter herkennen door de 3d of is dat toch nog wel erg surrealistisch?

Deel Deze Pagina