@ ani: bij mij zijn ze vorige week geweest, de vrouw is niet verder geweest dan de woonkamer. Had ook helemaal niets op orde maar dat vond ze niet erg, ze geeft vooral tips en stelt het aantal uren vast. Geen zorgen!
Hallo dames, ben al hele tijd niet meer geweest, maar kom me weer even melden. Ben nu bijna 26 weken zwanger van een jongen! Superrrrrr....
Hey ladys, Ik kom alleen maar even snel zwaaien. Pff dames we gaan al weer richting 30....en dan bedoel ik de weken ( ben pas jarig geweest en nu ga ik ook echt richting de 30 jaren) Ik ben al de hele tijd trots aan het vertellen dat ik al 26 weken zwanger ben (ook zondag tegen de vlos) maar blijkt dat ik pas 25 weken zwanger ben...ik wil gewoon een weekje sjoemelen. Onze verbouwing loopt nu toch langzaam ten einde...gelukkig want ik begin er nu langzaam genoeg van te krijgen. Voor de rest gaat het hier prima alleen veel last van valse weeen, maar ja dat is ook niet gek heb net de hele onder verdieping geverft en behangen. Nu begint het poets werk.BLLLEEEeeee zo helemaal geen zin in. Maar ik ga er weer vandoor morgen weer een lange poets dag Doeii
dag dames, zo op de vroege ochtend heb ik al 3 vrij goede 1 april grappen voorbij zien komen hihi vind het altijd wel lachen, alleen trap ik echt bijna nergens meer in (moeten ze wel met iets heel goeds komen!) de studiemiddag die we vanmiddag hebben mag best een 1 april grap zijn trouwens
goede morgen mede zwangere dames, ik probeer zoveel mogelijk mee te lezen, maar het allemaal onthouden is een klein probleempje, ik vroeg me eigen iets af, ik had een luiertas gekocht een simpele zwarte over the shoulder tas niks mis mee zou je zeggen alleen hij staat me wat tegen, manlief wou geen kleur want hij moet er ook mee lopen zegt ie dan. ik vind hem zo saai die tas en heb zo'n spijt van dat ik hem toch heb gekocht. en zou het liefste er gewoon nog eentje bijkopen een mooie rode of roze girlybag ik heb een hele gave gezien, zal zo meteen een foto plaatsen. ik denk dat de reden ook een beetje is dat we een zwarte wagen hebben, en bijhalve de roze maxi-cosi er ook wel zo'n mooie tas bij zou willen. ben ik nou gek of gewoon vrouw? en loop ik me nou aan te stellen dat ik toch nog een andere wil? wat voor een luiertas hebben jullie gekocht? en heb je rekening gehouden met je man? De babykamer is bijna klaar, ik hoop dat we volgende week de kleine dingen hebben afgewerkt. Kledingkast is vol met kleertjes en bedtextiel. ik vond trouwens wel dat er veel ecru en witte beddengoed te koop is maar weinig beddengoed op kleur, cottonbaby.nl heeft wel leuke lakens in allerlei kleuren, maar die kosten min 16 euro per stuk, een katoenen deken voor erover heen kosten ook zo'n 25-40 euro bij prenatal of bij een andere superbaby store. is het toch je kunt het zo gek maken als je zelf wilt? mocht iemand nog een leuke site kennen voor bedtextiel, met betaalbare lakens en dekens ik hoor het graag. ik had trouwens van de week een goede informatie gids mee genomen babystuf een soort consumenten gids van baby spullen, babystuf heeft er ook een site van met de zelfde naam, erg handig als je nog op zoek bent naar een babyfoon of campingbedje, ruime keuze met veel informatie erbij. volgens mij heb ik het weer gedaan en heb ik weer en mega bericht geschreven, ik snap niet hoe ik het steeds voor elkaar krijg tot laters weer, en ik hoor graag jullie meningen over de luiertas en andere ideeen voor leuke site's groetjes daisy
hoi alle, nou niet alles bij gelezen want moet eigelijk werken. gisteren bij de bedrijfarts geweest. zodra er vervanging is geregeld. begin volgende week of na de pasen. ga ik halve dagen werken. dat scheelt weer een stukje. @daphne: ja voor de meest gebruikelijk woorden vergeet ik ook. erg is dat he. van de week een kwartier er over gedaan hoe dat ding heet waar je mee belt. telefoon ! echt ongelovelijk zeg. gelukkig zit er een houdbaarheidsdatum op deze vergeet achtigheid. hihi @ollebolleke: haha niet alleen belgen houden van patat hoor. ooh heerlijk met een firkandel speicaal of een kroket. of gewoon met sla want dta is dat wel weer wat gezonder. maar ook hier eten we bijna elke week een keertje patat hoor of piza. @ryanne: ik heb er ook mee in me handen gestaan. lijkt me wel erg leuk alleen heb nu al 2 boeken liggen om te lezen en nog zeker 5 op me lijstje staan die ik graag zou willen lezen. ben doel op boeken. denk dat ik maar een bib pas weer ga halen. kost het me wat minder geld @dommel: ja bij mij komen ze ook morgen. ben benieuwd het zou een intake gesprek zijn, heb net de brief gekregen waarin staat dat ik zowiezo 49 uur krijg. misschien dat het wat meer wordt omdat ik nu "officeel" bekkeninstabiliteit heb. hoop het aan de ene kant wel hoor. want alles is zo nieuw. nou ja eerst maar morgen afwachten. @sucre: ik heb zelf nu ook al een paar dagen dat ik wat draaierig ben, ben last heb van me hart. denk zelf dat me bloeddruk niet goed is. maar zwangerschapsvergifting lijkt me helemaal geen pretje. weet jij of iemand anders waar je op zou moeten letten om dit te herkennen? ga straks wel de vk bellen hoor. want wil niet een week wachten tot ik haar zie. @debby: tjee wat een rare reactie van de collega zeg. (over de 3d echo) ja mijn man vind het ook veel geld. maar kijkt er nu wel naar uit. morgen gana wij. heb er zin in... zo nu pauze houden. en dan echt aan het werk. liefs gyino
VOOR SNUFFELJE POOH...ooh wat zielig dat Sam zo ziekjes is!Gaat het nu al wat beter? Dommel.. Al 27weken,dat gaat snel he!Fijn als je weet dat je kindje al levensvatbaar is!(nat. beter dat het nog wat blijft zitten) Gisteren naar de gyn geweest. alles prima met de baby.Is nu al 30cm! Als je weet dat het in het begin zo groot is als een rijstkorrel! GYN maakte wel een klein foutje,de vorige keer Hij zei een meisje,Maar nee hoor, Nu weten we het zeker ..Het zal een jongen zijn Schrok me wel een ongeluk
Sinds maandag zitten Oscar en ik weer gezellie saampjes aan een antibiotica kuur. Oscar heeft waarschijnlijk kinkhoest en een lichte oorontsteking en ik heb ontstoken holtes, voorhoofdholte ontsteking, beginnende keelontsteking en teruggetrokken trommelvlies, beetje ontstoken... Kortom, ziekenboeg hier. Net kreeg ik opeens een telefoontje van mijn beste vriendinnetje dat ze op 34w 6d vannacht haar slijmprop is verloren en een beetje vruchtwater. Ze ligt nu in het ziekenhuis! 5 weken te vroeg, jeetje. Ik duim maar dat alles goed gaat en blijft gaan. Echt super-spannend. Ik was de eerste die ze belde (ze was net 20 minuutjes in 't ZH!) zodat ze even haar verhaal kwijt kon. Haar moeder is niet zo stressbestendig, dus ze wilde straks eerst van de doktoren , gyn etc. weten hoe of wat er nu gaat gebeuren voordat ze verder gaat bellen. Zij maar denken dat ik wel stressbestendig ben WHAAAAA, ik maak me toch wel zorgen! Zelf ben ik 6 weken te vroeg geboren en ik wandel ook nog rond, maar toch. Je wil toch dat je kleintje zo lang mogelijk blijft zitten, da's toch het beste! Zo ff van me af geschreven. Brrrr.....!
Wbpepe, beterschap! Dat is wle schrikken zeg, van je vriendin. Maar gelukkig heeft dat kindje hele goede kansen! Maak je maar niet te veel zorgen. Gyino, als je duizelig bent, sterretjes ziet, tintelingen in handen hebt en een strak gevoel over je bovenbuik, alsof er een riem omheen zit, dan altijd de vk bellen! Het hoeft niks te betekenen, maar het kan op zw.vergiftiging wijzen. Duizeligheid past verder bij een lage bloeddruk, suikerbehoefte, een laag Hb of gewoon een sluimerend virusje. Hartkloppingen zijn normaal als je zwanger bent, omdat je hart extra veel bloed moet verwerken. Daisy, ik vind spulletjes van Koeka wel heel erg leuk. Wel duur, maar ook heel goed. Ik, kom net bij de vk vandaan. Ben weer goedgekeurd, net als de kleine in mijn buik! Moet van de vk nu wel minder gaan werken. Heb ook een afspraak gemaakt voor 3-4D echo.
Gyino als je draaierig bent kun je ook bloedarmoede hebben, komt veel vaker voor omdat je lichaam nu meer bloed aanmaakt, heb er zelf ook last van. Dit kun je gewoon bij je huisarts laten controleren, prikje in je vinger en dan bekijken ze gelijk je bloed. Mocht je dit hebben dan werkt floradix erg goed, kun je bij de drogist kopen. Bij zwangerschapsvergiftiging hoort idd een hoge bloeddruk en eiwit in je urine, verder kun je last krijgen van hoofdpijn en een soort van strakke band gevoel om je buik heen. Als je het opzoekt op google krijg je veel info hierover. Hier gaat het allemaal goed , beebje is lekker druk en vanmorgen zag ik mijn buik ook bewegen! 18 april mogen we voor de 2e 3/4d echo, heb er nu alweer zin in. Dinsdag weer voor controle naar de gyn. Afgelopen maandag is onze hond geopereerd, hij had al maanden last van zijn darmen dan weer aan de diarree en dan weer niet, was ook al 4 kilo afgevallen dus erg mager. Hij verzwakte erg hierdoor dus maandag de dierenarts gebeld, was er al meerdere keren geweest en kon nu kiezen of meerdere rontgenfoto's met contrastvloestof laten maken of een rigoreuze manier te kiezen om hem open te halen. Heb voor het laatste gekozen want de dierenarts was bang dat hij gezwellen had in zijn darmen. Maar gelukkig geen gezwellen maar zijn darmen waren verkleefd, is er nu aan geopereerd en hij voelt zich nu al een stuk beter! Moet nog wel herstellen van deze pittige operatie maar het gaat erg goed met de patient dus ik hoop dat hij nog een poosje bij ons mag blijven!
Pooh beterschap voor Sam, ik hoop dat hij snel opknapt! wbpepe beterschap voor jou en Oscar, het is wel steeds raak bij jullie! ik hoop dat jullie snel beter zijn en dat het dan wegblijft, het zonnetje gaat schijnen dat is alleen maar goed voor je weerstand! Sucre rustig aan doen op je werk, goed naar de vk luisteren hoor! Snuffeltje gefeliciteerd met je verjaardag!
Alle zieken beterschap ( ook voor je hond spirit!) en gefeliciteerd met je verjaardag Snuffeltje! Gisteravond de kinderwagen besteld! Zoom Gold van ABC design. Gelijk maar met alle toebehoren en naar aanleiding van een tip van iemand op het forum op een Duitse site. Scheelt honderden euro's inderdaad! Was nu nog geen 800 euro kwijt voor alles. (incl. autostoel regenhoes, beendekjes, zonnescherm enzo) Dus weet niet meer wie het was maar bedankt voor de tip!
@Snuffeltje: Gefeliciteerd! @Daisy, haha, je vraagt of je je aanstelt of gewoon een vrouw bent? Nou ik als vrouw vind dat je je wel een beetje aanstelt... Maar ik ben dan ook niet echt materialistisch ingesteld. Maar als jij er echt heel gelukkig van wordt, dan moet je toch lekker een mooie tas gaan halen! Hou er wel rekening mee dat als je samen weg bent en de knalroze tas is mee bijvoorbeeld, dan zal jij hem moeten dragen hihi
hoi allemaal over die luiertas..heb die van mij toevallig gister binnen gekregen had hem besteld op de site van prenatal. een zwarte lak dus absoluut alleen voor mij bedoelt hahah. wil de tas ook gewoon gebruiken als ik zonder baby ben en is daar erg leuk voor! over dat strak gevoel in je bovenbuik alsof er een riem word aangetrokken waar ongeveer moet je dat voelen?heb het zelf al een aantal dagen onder mijn borsten laatste stukje van mijn ribbenkast, dacht miscchien zijn die krengen nog meer aan het groeien maar als ik dat zo lees krijg ik het toch een beetje benauwd van! iemand hier ervaring mee? voor de rest weet niet meer wie het was maar gefeliciteerd! en wbpepe al weer ziek jeetje joh het houd echt niet op bij jullie he! erg vervelend beterschap!
oja vanavond hebben we een pret echo 3d/4d ben zo benieuwd. helemaal omdat dit de derde keer is dat we een poging doen om naar het geslacht gaan kijken! het zou mij ook niks verbazen als we weer alleen tegen een stel billen aan kijken haha!
ooo Sunshine.. Nu heb je me aangestoken...ik wil die tas nu dus ook! Ik heb er nog een van m'n dochter en die is zandkleurig met oranje details. Past helemaal niet bij m'n nieuwe wagen dus ik wil een zwarte. Maar dat is meestal weer zo saai (behalve deze dan, die is gaaaf!) dacht eerst aan een Baby bjorn, vind het model mooi maar hij is hard..lijkt me weer niet zo handig om aan de wagen te hangen. Ga hem gewoon bestellen, die zwarte lak.. 8)
ja leuk is is he! mijn schoonzusje heeft hem ook en ik was gelijk verkocht toen ik hem zag! en in het echt is hij idd ook erg leuk! had hem ook lekker snel binnen! en je kan hem ook gewoon voor normaal gebruiken!heel vervelend hahahah!
@daisy: ik kan me helemaal in je inleven! ik heb zelf een gekleurde blauw/groen/oranje gekocht, maar die vind ik alleen leuk voor aan de wagen en mijn man vind hem ook ok. (kan hij die meenemen als hij ergens heengaat) Verder koop ik daarnaast een schoudertas, die ik dan als luiertas voor mezelf ga gebruiken. Ben ook zo'n hebberd en bovenal ook erg into alles met tassen, schoenen en kleren haha Ben nog op zoek naar de goede, maar ik zal hem vinden! @wbpepe: beterschap! en dat van je vriendin is inderdaad wel schrikken, ook al komt het rond die tijd vaak goed, het is toch niet fijn als ze 5 weken te vroeg komen.