Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Nicole: Gecondoleerd meid, heel veel sterkte de komende dagen. Blijf ook goed aan jezelf en de kleine denken hoor!

2. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Nicole, heel veel sterkte. :(
    Dikkke knuffel!

3. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Nicole gecondoleerd met je opa, veel sterkte de komende dagen, kan me je gevoel goed voorstellen het is erg dubbel.

Gyino als je kindje eerder wordt geboren blijft de verlofdata hetzelfde maar komt het later dan wordt je verlof langer, je hebt altijd 10 weken na de bevalling! Maar als het eerder komt heb je gewoon iets korter vantevoren gehad en blijft het daarna dezefde datum dat je weer aan het werk moet. Je mag nu aangeven of je 4, 5 of 6 weken vantevoren wilt stoppen en je hebt dan in ieder geval 10 weken na de uitgerekende datum ook vrij. Als je langer doorwerkt vantevoren heb je daarna langer vrij. Het verlof is 16 weken in totaal.

4. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    Goeiemorgen dames,
    Niet te misselijk van alle paaseitjes??

@sucre en debby wat stoer dat jullie nog verre reizen willen maken met jullie kleine. Ik zie er nu al als bergen tegen op om met onze kleine straks naar nederland te gaan. ZIe het al helemaal voor me dat ze 10 uur in dat vliegtuig zit te huilen en iedereen helemaal geirriteerd raakt enzo. Brrrr

@Nicole heel veel sterke meid!

@gyino; frankrijk he, ja dat is inderdaad een super land om op vakantie te gaan :)

Ik kan echt niet wennen aan dat forum hoor. Elke keer is mn banner foetsie! :evil:
    Morgen op controle in het ziekenhuis en ben zo rete zenuwachtig. De laatste keer was toen ze zeiden dat ons meisje gehandicapt was en toen oh nee toch niet. Dus ben zo bang dat ze morgen zeggen, sorry maar het zit toch niet goed. Pfffff het is maar goed dat mn mannetje de hele dag aan het werk is vandaag want anders zou die helemaal tuut van me worden denk ik.
    Zo ik ga even alle troep opruimen, heb van het weekend niks gedaan :(

Dag dag allemaal!

5. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen

6. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Goedemorgen dames!

@All; Fijne pasen gehad?

@Nicole; Heel veel sterkte meis in deze moeilijke tijd! Zo dubbel inderdaad.. :(

xxx

7. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    Hoe was pasen voor jullie???

Hier veeeeeeeeel eitjes geraapt de kindjes. En al veel gegeten (ook jesse, die is dol op chocolade ;) )

Ik ben aan 't aftellen... Binnen enkele daen gaat Jarne naar school, de week daarop gaan we een weekendje ardennen en daarna mag alweer de tas voor het ziekenhuis in orde gebracht worden...

Geboortesuikertjes zijn besteld... Geboortekaartjes nemen vorm...

Pffffffffffffffff tijd gaat snel...

8. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    Nicole, gecondoleerd met je opa.
    Heel veel sterkte de komende tijd.

9. Suusje1985

23 mrt 2008
    97
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Goedemorgen meiden,

@ Nicole : Gecondoleerd en heel veel strekte de komende periode.

@ Vakantie: Wij willen zelf ook gewoon op vakantie gaan. Wij gaan vaak kamperen in Europa. En als we samen al die landen hebben gezien, gaan we wel eens verder kijken. Wij vinden tot nu Frankrijk echt super en zullen daar waarschijnlijk dit jaar ook heen gaan :D

@ Sabbe: Tijd gaat zeker snel, weer nog goed wanneer ik me eerste echo had en nu zijn we al weer 27 weken.

@ Duimelijn: Heel veel succes morgen in het ziekenhuis.

Ik hoop dat iedereen een beetje leuke paasdagen heeft gehad. Ik in ieder gaval wel, jammer dat de normale dagen dan weer beginnen.
    Vanmiddag mag ik gelukkig weer naar de Verloskundige, kan ik het hartje weer horen :D

Nou meiden ik ga er weer vandoor, mijn grote hobby uit oefenen strijken :(

Liefs Suzanne

10. black daliya

black daliya Actief lid

15 mei 2008
    103
    0
    0
    huismoeder
    almelo
    goedemorgen,

nicole heel veel sterkte met je verlies

vanavond hebben we onze pretecho jippie onze meid bewonderen

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @sucre vietnam lijkt me ook heel mooi! Ik wil eigelijk nog wel naar zuid-amerika, brazilie, argenitinie of cuba... maar mijn man trekt dat niet zo heel erg. Mijn man is in India geboren en hiernaartoe gebracht omdat hij geadopteerd is. Voor ons is India dus toch een beetje specialer. We hebben daar op een gegeven moment op een fantastisch strand in een hutje met alleen een bed en douche gezeten... als we een beetje makkelijk kind krijgen lijkt het me fantastisch om daar weer heen te gaan. Kind lekker tussen ons in en spelen op het strand en gaan en staan waar we maar willen. En voor het geld hoeven we dat niet te laten. De reis is misschien wat duurder, maar die hutjes kosten iets van 5 euro per nacht haha.

Gaat jullie kindje straks (in het begin) tussen jullie in slapen? Ik zet de wieg naast mijn bed in het begin, lijkt mij het handigst. Maar ik krijg heel verschillende commentaren. Ook dat het niet zo goed voor een kindje zou zijn om bij de ouders te slapen.

12. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    @debby die van ons gaat direct op de eigen kamer. Maar die zit direct naast die van ons, dus heel dichtbij. Ik vind het zelf belangrijk dat ze direct haar eigen plekje heeft, ben bang dat het anders straks zo'n gedoe is om haar op haar eigen kamer te krijgen. Dan wil ze de hele tijd bij ons. Maar ik kan me super goed voorstellen dat je een wiegje op je slaapkamer zet en de baby lekker bij je houd hoor. Daar zijn ook weer dingen voor te zeggen.
    Liefs

13. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    Nicole, gecondoleerd en heel veel sterkte!

Ik wil in het begin ons kindje ook s'nachts in de wieg bij ons op de kamer. Veel makkelijker met s'nachts voeden. Overdag kan ze dan in haar eigen kamertje slapen. Als dat allemaal niet te verwarrend is natuurlijk, ik heb geen ervaring.;)

Wat geven die mensen met commentaar voor argumentatie dan?

@vakantie, wij gaan als de kleine geboren is en er aan toe is lekker een paar weekjes naar Texel. Ik ben daar geboren en mijn mama en broertjes en naturlijk ook veel vriendinnen wonen daar nog steeds. Normaal ging ik in de zomer altijd werken op Texel.

14. goedemorgen

@ Nicole heel veel sterkte en gecondoleerd.
    @ vakantie ook wij gaan kamperen volgend jaar. Verder nog geen plannen maar lijkt me heerlijk.
    Willen misschien wel nog in september een weekje naar zo'n bungalowpark, ff met z'n drietjes+hond van elkaar genieten voordat mn verlof er weer opzit.

15. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    goede morgen,

@sterkte Nicole....

hier nog maar 11 weekjes te gaan!!!! wordt allemaal zo echt nu!!!!

ik moet met 35 weken nog naar zuid-Frankrijk omdat mijn broer gaat trouwen en ik getuigen ben.... vind het steeds spannender worden om straks te gaan... heb ik straks een baby die in Frankrijk is geboren!!!!

nee, we gaan er lekker van uit dat mijn meisje lekker blijft zitten tot ongeveer 30 juni!!!

fijne dag allemaal en geniet van de zon!!!!

16. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    de mijne sliepen in t begin in t wiegje beneden en vanaf ze doorsliepen in hun bedje boven.
    Maar de jongste was nogal een malm's kindje en heeft dus de eerste weken in een draagwieg naast mijn bed geslapen.
    Daarna sliep hij door en sliep hij op zijn eigen kamertje.
    Deze probeer ik opnieuw eerst in t wiegje maar als dat niet lukt kan ze terug bij ons op kamer terecht.

17. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Nicole, gecondoleerd, veel sterkte!!!

Heb zojuist alles bijgelezen maar even geen tijd om te reageren. VOlgens mij heeft iedereen wel een heerlijk pasen gehad, met dit prachtige weer.

FIjne dag en tot snel!

Liefs

18. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    Onze lactatiekundige zei dat het heel verstandig is het eerste halfjaar de beeb naast je te laten slapen. Of in bed met zo'n veilige bak, of in de wieg ernaast. Dit is omdat het kindje dan de slaapgeluiden hoort en dus veel rustiger zal slapen maar nog belangrijker omdat je dan hoort wanneer ze wakker beginnen te worden (honger) en dan kan je gelijk aanleggen. In de andere kamer hoor je de eerste prutteltjes van het wakker worden niet. Vaak als je dan bij je kleintje bent zijn ze al zo aan het huilen dat ze niet rustig de borst kunnen drinken. Dit gaat dus ten kosten van een goede voeding. Daarnaast kan je je wel indenken dat na een vertrouwde buik met allemaal geluidjes het voor zo'n klein drommeltje wel heel erg alleen is in zo'n groot bed zonder iemand. Het 'wennen' is nog niet ter sprake het eerste jaar. Een kind kan nog niet wennen aan bepaalde dingen omdat het gewoonweg nog geen enkel ritme kent behalve het eigen ritme moe=slapen, honger=eten. Pas als de hersentjes meer ontwikkelen kunnen ze dag/nacht ritmes enzo gaan onderscheiden. Oscar heeft het eerste jaar naast mij geslapen, en toen hij over ging naar zijn eigen kamer ging het in 1x goed. Precies zoals de lactatiekundige al voorspeld had. Toen gaf ik alleen nog 's avonds voor het slapen een voeding en 's ochtends bij wakker worden. Dus voor de mama's die een mooie borstvoedingsperiode willen en dit belangrijk vinden kan ik echt aanraden het bedje naast je te plaatsen! Het is ook voor jezelf veel fijner, want je legt aan bij de eerste geluidjes, legt de beeb weer terug en kan zonder uit bed te hoeven, zonder zelf heel erg wakker te worden gewoon verder slapen. Dit scheelt echt heel wat nachtrust!!!

@Nicole
    Gecondoleerd met het verlies en sterkte!

19. daisy28

daisy28 Actief lid

24 sep 2008
    228
    0
    0
    brabant
    goede morgen,

ik heb toen de tijd met mijn eerste hem altijd op zijn eigen kamer gelegd, maar hem sliep met de 4 weken ook door, ik denk dat het verschilt per kindje hoor. en je voelt vanzelf wel aan wat je het beste kunt doen, of je je kindje op je kamer in een wieg later slapen of gewoon of zijn of haar eigen kamer.

ik zag dat iemand foto's van het kamertje onder het berichtje had gezet, hoe doe je dat?
    ik had een paar foto's van de babykamer in mijn album gezet.
    nog een paar dingetjes gordijntjes en wat decoratie op de muur en dan is het af.

ik merk wel dat ik deze zwangerschap veel bewuster mee maak, ik vind het best snel gaan,
    nog 11-13 weken. ik kan niet wachten tot het zo ver is en ze er eindelijk is en we kennis met haar kunnen maken.

ik ga nog even lekker genieten van het geweldige weer ik hoop dat jullie allemaal een zonnetje hebben.

groetjes
    daisy

20. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    Hoi dames,

zo de eerste werkdag na het paasweekend zit er weer op.

@nicole: he bah wat een naar bericht. veel sterkte deze dagen.

@spirit: oke bedankt voor de uitleg. jammer genoeg kan ik nu niet meer kiezen
    hoeveel weken van te voren ik vrij wil. omdat ik halve dagen ben gaan werken en dan
    moet je 6 weken van te voren met verlof.
    had dat toch al staan dus niet zo erg.

@duimelijn: kan me helemaal voorstellen dat je ongelovelijk de zenuwe hebt.
    maak je niet te druk want dat is niet goed voor jezelf en je kindje hoor.
    weet wel dat het makkelijker gezegt is dan gedaan maar toch.

@debby: ons kindje gaat ook de eerste tijd in een wiegje bij ons op de kamer.
    omdat ik het een heel raar idee vind als het in een vreemde kamer slaapt terwijl ik
    het 9 maanden gedragen heb. ook is het voor de voeding veel handiger.
    tussen ons in wordt een beetje krap. ons bed is maar 1.40 en we hebben nu al
    af en toe "ruzie" als de ene te veel plek in neemt. :D
    en ik ben ook wel een beetje bang dat ik er dan op zal gaan liggen en het dan stikt.
    bah nare gedachte.

fijne dag alle,
    liefs gyino

Deel Deze Pagina