Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Duimelijn, sterkte met de zenuwen. Je zult morgen zien dat alles goed is!

Debby, ik ben het helemaal eens met Wbpepe. Ook ons kindje gaat in een wiegje op onze kamer. Voor het kindje schijnt het beter te zijn, maar ook voor jezelf, met name als je borstvoeding wilt geven. Echt tussen de ouders in in bed lijkt me weer niet zo verstandig, maar goed.

Vakantie, zijn er ook mensen die deze zomer nog willen kamperen met de kleine?

Ik, superdrukke dag gehad op het werk. Ben nu heel erg moe en ga even bijkomen. Ik vind het nog steeds erg moeilijk om het rustiger aan te doen. Ik wil zo graag en heb het gevoel dat alles af moet, waar ik normaal 8 uren de tijd voor had. :(

2. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    Hoi dames

Ik kom net bij de dokter vandaan, zenuwinklemming. Stond in drie minuten weer buiten met de boodschap dat er niets aan te doen was, blijf maar gewoon doorlopen. Was de eerste keer dat ik daar kwam (net over gestapt) en vond het maar een beetje raar lopen.

Leuk nieuws: we gaan toch nog een pretecho doen! :D Niet dat we hadden besloten dat niet te doen maar ik vond het nogal duur. Nu had ik een aanbieding gevonden: een half uur 3D-echo inc. dvd voor EUR 50,-! Ik wou heel graag voor zaterdag want dan hebben we housewarming, kan ik lekker showen. We kunnen vrijdag om 18.00 uur!
    Vriendjelief weet het nog niet, heb alleen gevraagd of hij vrijdag eerder weg kan van z'n werk, dat kan gelukkig. Ga lekker niet vertellen wat we doen gaan dan. Zin in! :D

3. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Zoo, mijn eerste berichtje op het nieuwe forum. Ik kan er maar niet aan wennen hoor..Ben ook al een tijdje niet geweest.

Nicole: Gecondoleerd, lieverd.

Eigen update: Hier alles goed. Alles wordt uiteraard wel zwaarder maar de kleine groeit en beweegt en dat is het belangrijkste. Mijn lunchtest (voor suiker) was goed en volgende week wordt er weer bloed afgenomen en krijg ik een anti-D injectie en ik moet ook een potje urine meenemen (zal wel voor de eiwitten zijn denk ik).

Vorige week de informatieavond in het ziekenhuis gehad. Was echt interessant. Ben zelfs op de verloskamer geweest en dan komt het ineens wel dichtbij hoor...

En morgenavond de 3D echo....ben zo benieuwd hoe ons ventje eruit ziet....ben gewoon zenuwachtig.

Groetjes,
    Wendy

4. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    he lieve meiden, thanks voor de condoleances!
    Vandaag gewoon gewerkt en moet zeggen dat dit wel is bevallen.... kon ik mijn gedachten verzetten en mijn collega's waren heel lief voor me. Ben nu allerlei dingen aan het bedenken om bezig te blijven, mentaal dan, zoals lezen en alvast een babywensenlijstje te maken voor de familie.
    Vrijdag is de uitvaart en zal een erg sombere dag worden.... maak me ook zorgen om mijn oma, die komt er wel ineens na 50 jaar alleen voor te staan, moet er nu al niet aan denken mijn man te verliezen, laat staan na zoveel jaar!

Verder lees ik weer bij als het hier weer wat minder emotioneel is, maar ik blijf jullie wel volgen dames !

5. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    Alvast heel veel sterkte voor vrijdag nicole!

Volgens mij moeten mn foto's in mn album het nu wel doen (ze stonden er wel in, maar ik kon ze niet zien, beetje raar). Dus wie mn eiland wil bewonderen ;)

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    oooh duimelijn wat een droom om daar te wonen. Ik kan me voorstellen dat het ook een hoop nadelen heeft, vooral nu je zwanger bent en de zorg wat minder is maar.... oooh wat mooi! Ik ben jaloers! Waarom wonen jullie daar? Voor werk of iets anders?

7. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    net wat je zegt debby. Het is een paradijsje maar qua zorg zou ik zo met jullie willen ruilen hoor.. Mn man komt hier vandaan. We hebben een jaartje in nederland gewoond, maar hij kon niet wennen en werd depressief. Dus nu probeer ik het maar hier!

8. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Duimelijn, wat een prachtige foto's zeg! Ziet er heel bijzonder en gevarieerd uit. Kan me voorstellen dat je sommige dingen wel mist daar, zoals wij hier ook dingen missen. Maar internet brengt alles wel dichterbij en op jullie eiland zal er zeker ook goed voor jou en jullie kindje worden gezorgd.

Nicole, fijn dat je werk wat afleiding geeft. Ik wens je veel sterkte de komende dagen, maar ook daarna. Dikke knuf!

Morgenochtend komt de babykamer! Heb er zo'n zin in! :D

9. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    oooh duimelijn wat woon jij vervelend zeg :p
    het lijkt me echt heerlijk om op zo'n eiland te wonen.

gyino

10. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Goedemorgen dames!

Nicole, veel sterkte vrijdag, dat zal een moeilijke dag worden voor je!
    Degene met een pret-echo, heel veel plezier en lekker van je mannetje genieten :D
    Sucre, succes met de babykamer, wordt vast erg mooi en een stuk tastbaarder nu!
    Duimelijn, prachtig eiland waar jullie wonen hoor!
    Ik heb wel respect voor jou/jullie dat je hier de boel hebt achtergelaten... tis een hele stap lijkt me zo. Hoop dat jij je draai daar wel kunt vinden met je mannetje!!!

Hier is alles ook goed, onze zoon trappelt met de dag harder en meer en mijn buik danst dus gestaag mee op dat ritme.
    Mijn bekken gaat ook met ups en downs... merk nu dat als ik teveel last begin te krijgen het verlicht om op bed te gaan liggen. Helaas kan dat pas in de avond, das dan soms wel lastig.
    Geen idee welke berichtjes er nog op stonden, maar de laatste controle was goed, hoewel de beeb groot is (2 weken voor op groei) en ik veel vruchtwater heb. Dit wordt onderzocht voor het geval dat, maar is mij wel bekend, vanwege vorige zwangerschappen.
    Zelf ben ik ook nog steeds in de veronderstelling een week verder te zijn, en dat zou qua metingen ook heel goed kunnen. Ik kan echter met de gyn niet zo goed mijn mening delen, daar zij me gewoon 42 weken vol wil laten lopen ondanks een grote baby. (en dan is het naar mijn idee 43 weken) De kans dat het vanzelf begint is nl erg klein.
    Mijn andere zoons zijn ook met 40-41 weken gehaald, omdat ze 9 pond wogen :S
    We kijken het even aan en anders probeer ik over te stappen naar mijn oude gyn...
    Verder mag ik eindelijk in mei naar de longarts. Ik heb heftige allergieen, en mag mijn medicijnen niet gebruiken nu. Met hooikoorts erbij is het niet meer te doen en ben ik de hele dag buiten adem. Krijg ik van de huisarts zoutoplossing voorgeschreven! Dat helpt dus niet. Hopelijk komt er volgende maand verlichting.....
    De naam staat vast en het kaartje is klaar... gaan we vandaag bestellen.
    Steeds een stapje verder, heerlijk gevoel.
    Van de zus van mijn lief hebben we het wiegje mogen lenen, zodat onze kleine nog even bij ons op de kamer kan slapen. Wij slapen op zolder en dan weet ik zeker dat ik hem meteen hoor.

Sorry voor het lange verhaal overigens...

Veel liefs en geniet een beetje van het heerlijke weertje!
    Snuffeltje

11. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Goedemorgen! Ben er nogal vroeg bij, maar dat komt, omdat de meubels net zijn afgeleverd. Joepieeeeee! Wordt nu echt ineens heel echt. Klinkt een beetje gek he. :rolleyes:
    De kinderwagen is al opgebouwd en owh wat is die mooi! We hebben de Bugaboo Cameleon denim met rood. Krijg al helemaal zin om er mee te gaan wandelen, maar is toch een beetje vreemd, zonder kind erin. ;)

Mark gaat vanavond de meubels in elkaar zetten, kan ik ze morgen poetsen en wouw, dan ziet het er vast super uit!

Snuffeltje, liggen is inderdaad erg fijn voor de bekken, heupen en rug. Probeer dat vaak te doen, ook als het overdag kan even. En wat rot zeg, dat je zo veel last hebt van hooikoorts en die allergieen. Hopelijk kan de arts je helpen. Dus jij hebt een grote baby. Is je buik dan ook groter?

Ik zal binnenkort weer eens buikfoto's plaatsen! En foto's van de kamer en de wagen. ;)

12. black daliya

black daliya Actief lid

15 mei 2008
    103
    0
    0
    huismoeder
    almelo
    goedemorgen dames

gisteren een pretecho gehad wat was dat mooi
    we waren helemaal verliefd op onze kleine meid
    onze andere kleine meid is ziek ,koort hoesten en erg verkouden.
    zo omdat het bij ons in het oosten vandaag lekker warm wordt gaan
    we tegen 1 uur warm eten ... en daarna naar de verjaardag

doe lekker rustig aan dames en geniet van het mooi weer

13. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    En mooie foto's meegekregen?

Is jullie kindje ook zo druk de laatste tijd? Het lijkt wel een grote verhuizing daar binnen of dat de kleine zijn huis flink aan het poetsen is. Lentekriebels? :D
    Ik vind het wel heel grappig, mijn buik gaat helemaal op en neer.

14. goedemorgen allemaal,
    Zijn jullie aan het genieten van het mooie weer> Ik moet helaas werken tot 17.00 dus lekker in de tuin zitten is er helaas niet bij

15. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    Wij hebben voor de beeb een superschattig wiegje gekocht, maar we krijgen nu een wiegje. 2 wiegjes is wat veel. Dus heeft 1 van jullie mss interesse in overname? (zie foto's)

16. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Nicole, gecondoleerd! Sterkte vrijdag.
    Duimelijn, al terug van controle?
    wbpepe- prachtig wiegje zeg! Helaas hebben wij al een familiewieg.
    Ilona- wat is dat nu voor onzin, 'gewoon doorlopen'. Zo'n zenuw zit toch ergens tussen, misschien kan daar wat aan gedaan worden (chiropractor of zo) en bij een fysio- of mensendieck therapeut kun je tips voor houding krijgen zodat je minder last hebt.
    @ slapen- ik had begrepen dat, vooral met borstvoeding, bij de ouders op de kamer (niet in bed ivm gevaar) verreweg de voorkeur had. Vind het ook wel prettig, zo'n piepklein kindje ineens helemaal alleen vind ik ook erg tegennatuurlijk. Het moet al aan zoveel dingen wennen.
    @kwaaltjes- ik heb enorm medelijden met mij, vreselijke aambeien heb er niet van geslapen!
    Gister bij vlos geweest, alles weer helemaal goed en net met blote buik eventjes in het zonnetje, zoonlief bewoog alle kanten op, zo bijzonder om te zien!
    Meiden, geniet van het weer!

17. Suusje1985

23 mrt 2008
    97
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Hoi meiden

Alles goed met iedereen?

Het weer is zeker mooi, ga zo maar even buiten een wandeling maken.Heb de laatste dagen erg last van harde buiken, moet het nu rustiger aan gaan doen. En ik doe het al zo rustig aan naar mijn idee. maar goed alles voor het goede doel :-D

@Sucre: Ons kindje is de laatste dagen ook erg bewegelijk, vooral als ik lig gaat hij heel veel bewegen, maar moet zeggen vind het wel heel leuk.

Liefs Suzanne

18. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Wbpepe, wat een leuk wiegje! Wij krijgen als het goed is van vrienden een wiegje. Wat zijn de afmetingen van die van jou?

Suusje, onze kleine was net weer zo druk. Was net als ik helemaal hyper en blij met alle nieuwe babyspulletjes denk ik. :D

Deetje, ik heb nooit aambeien gehad, maar het lijkt me erg vervelend. Gebruik jij er iets tegen? Ik had laatst wel een grote plas bloed in de wc liggen. Ik schrok me dood. :confused: Maar denk dat er een adertje was geknapt of zo.

19. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Meiden heb hulp nodig, weet niet wat ik moet doen: heb zo'n grote en pijnlijke aambeien dat ik nauwelijks durf te bewegen zo'n pijn, de zalf van de dokter lijkt niet te werken en heb steun nodig, voel me zo alleen nu. Twijfel of ik hem moet bellen, hij werkt hier vlakbij maar wil hem ook niet storen om niets. Kan toch moeilijk bij de buurvrouw gaan klagen.. normaal ga ik even met de honden wandelen om m'n zinnen te verzetten maar het doet zo'n pijn. Weet niet eens of ik morgen wel naar mijn eigen opleiding wil (140 km heen, 4 uren zitten, 140 km terug) maar als ik thuisblijf tref ik hem want ze zouden meubels versjouwen voor de babykamer.

20. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    Hoi Deetje,
    Heb je al curanal zalf geprobeerd?
    Verkrijgbaar bij de apotheek, hoor hier wel goeie verhalen over.
    Tja als je echt veel last ervan hebt, zou ik lekker thuis blijven.
    Als je de hele dag moet zitten en ook nog eens lange afstanden moet reizen.
    Sterkte!

Deel Deze Pagina