Ai deetje meis toch. Gauw een dikke knuffel. Dat doet idd super pijn en als ik jou was zou ik dus echt morgen niet naar je opleiding gaan. Dat wordt niet wat hoor, 4 uur zitten!! Ik heb helaas geen tips voor je ertegen, maar kan je anders morgen even niet nog eens naar de huisarts gaan. Die heeft vast wel meer dingen als alleen dat zalfje wat niet helpt... We zijn net terug uit het ziekenhuis. De gyn heeft een poosje in belgie gewoond voor zn studie dus hij kan een paar woordjes nederlands. Dus ik vroeg of ik de rest van mn zwangerschap niet bij hem kon blijven, kzei voor de grap, kunnen we een beetje nederlands oefenen. Zegt tie 'ik hou van je'. Mn mond viel er van open, maar dat was een zinnetje wat tie nog herinnerde. Haha grapjas. Maar met onze kleine meid was gelukkig alles goed. Hij heeft alles weer uitgebreid bekeken en ze weegt 1,3kg. Dus in 6 weken tijd is ze verdriedubbeld in gewicht. Wow. Verder hebben we ook een paar tellen haar in 3d gezien, maar ze was aan het vechten oftewel twee gebalde vuisten voor dr gezicht dus er was niet veel te zien. Maar ik vond haar enorm veranderd sinds de vorige keer, een dikkere toet en alles wat beter in verhouding. Wel heb ik bekkeninstabiliteit. hehe, dat verklaard al die slapeloze nachten van de pijn. En de hele dag door auw auw auw. Dus kmag lekker in therapie. Joepie. Zo ik ga ff ontstressen! Liefs
hoi mom's-2-be. vandaag heerlijk in de tuin gezeten. ben me grasveld (2,5 bij 2,5 of zo) aan het schoonmaken. heb vorig jaar het op de loop gelaten en nu zijn de wilde aardbeien er helemaal overheen gegoeit. die aardbeien moesten toch weg want ze zijn niet zo erg goed voor de buik en nu met een hummel in de buurt lijkt me het niet handig. dus met de korte broek op een matje alles bij de wortel er uit halen en straks als dat gedaan is opnieuw zaaien enzo. hopelijk ziet het er weer een beetje oke uit als de kleine geboren is. vind het zelf ook heerlijk om op het gras te liggen. dames letten jullie wel op dat als je in de zon gaat met je buik dat je eerder last krijgt van staimen (hoe schreef je dat ook alweer) dus na het zonnen met olie in smeren en ook met zonnenbrand he want anders krijg je pigment vlekken. nou ja dat zullen jullie ook wel weten. @ deetje ik weet hoe lastig aambeien kunnen zijn heb er zelf heel veel last van gehad. zo erg zelf dat ik ze in het ziekenhuis heb laten verwijderen. (ze deden een elastiekje er om heen ) leef met je mee. geef eerlijk toe dat ik niet zou weten hoe ik je kan helpen. alleen dat ik je pijn en onrust begrijp. zou je zelf wel goed vet want als het ruw wordt dan doet het alleen maar meer zeer. ook zorgen dat je ontlastig zacht blijft dus laxo, pruimen en veel drinken zijn echt gebaat. bij harde ontlasting gaan ze kapot en bloed en pijn zijn de gevolgen. ook zullen ze dan minder snel helen als ze steeds kapot gaan. als je de rit toch gaat maken kijk of je zo'n zit ring kan krijgen ergens, thuiszorg of zo. dat lucht heel erg op. zeker bij een lange zit omdat je dan niet op je anus "steunt". hopelijk heb je er iets aan. nog even een raar verhaal hoor; zat ik van de week met mijn schoonmoeder uit te rusten van het werken in de tuin. en hebben het over de geboorte en zo. zegt ze ineens; "ja je moet niet denken dat je direct van je kind houd hoor want dat is niet zo. veel vrouwen denken dat maar na de geboorte van je wel van die roze wolk af." ik was even verbaast en moest het tot me door laten dringen wat ze nu zei. mijn antwoord was ook een beetje appart maar toch; "nou dat zien we dan wel weer, ik hou er nu in ieder geval van en tuurlijk moet je aan het kindje wennen. maar ik ben er trots nu al trots op dus met de liefde komt het ook wel goed." wist eigelijk niet zo goed wat ik er mee aan moest. het zou toch wel loslopen of niet???? zo ik ga een heerlijke foute film kijken. veel liefs en een fijne avond. gyino
Oh pooh wat een mooie plaatjes! En anderen: bedankt voor de lieve woorden en tips! Gelukkig kon ik wel in m'n tuinstoel zonder pijn (zo'n klap-ligding van 25 euro) dus als ik vannacht weer niet kan slapen haal ik die wel binnen. Heb uiteindelijk in tranen de vlos gebeld en die schreef een hele kuur curanol voor: zalf, pilletjes en zetpillen tegelijk. Ze waarschuwde wel dat het niet meteen zou helpen. @duimelijn (en alle anderen met BI) ik schaam me een beetje dat ik loop te klagen over die aambeien, die zijn in ieder geval verhelpbaar op den duur maar zat er echt even helemaal door. Fijn dat je meisje helemaal goed is! En joh, zijn onze kindjes al zo zwaar? Bijzonder hè! Liefs,Deetje
Pooh: Wat een mooie echo's!!!! Knap kindje hoor Duimelijn;Heerlijk die foto's van jullie eilandje. Wen jij wel een beetje op t eiland of wil je ook terug naar NL? Sucre: Heb je paar dgn terug een pb gestuurd voor en kinderkamerspulletjes.Kijk maar of je wat wil overnemen. Deetje: Ik weet gelukkig niet hoe aambeien voelen, maar als ik je verhaal zo lees zou ik mooi je cursus ff afzeggen. 4 uur lijkt me geen optie om te zitten met pijn. HIer alles zn gangetje al schopt de kleine de hele dag behoorlijk hard. Zie steeds een voetje of elleboogje verschijnen. Mn moeder paste gisteren op Jill, zei ze ineens dat ze gedroomd had wat onze jongensnaam zal worden en ze had t goed he !!!!! Heb t maar bevestigd, dus mn mams weet de naam nu al. Verder heel erge slapeloosheid hier, ben bijna de hele nacht wakker. Iemand tips?
Goedemorgen dames! Deetje, wat ontzettend vervelend die pijn. Ik heb wel eens op een zwembandje gezeten met aambeien, op een stoel hield ik niet uit. Helpt wel, maar ziet er natuurlijk niet uit Ik hoop dat de medicatie aanslaat voor je, heel veel sterkte! Enne, pijn is pijn, waar het ook vandaan komt. Voor degene die het heeft is dat het ergste, dus gewoon lekker klagen hier als dat oplucht! Dames wat een prachtige echo's weer... het worden al echte bolle babies, geweldig!!!! Sucre, Ook hier is de baby erg super beweeglijk. Zat gister even met mijn mams in de tuin aan de koffie, zegt ze, jeetje... ik zie je buik helemaal op en neer gaan! Als mijn lief tegen mijn buik aankruipt of een arm erover legt wordt de kleine helemaal wild! Ik kan er enorm van genieten hoor! Fijn he, dat het kamertje er is en de wagen. Ik heb dat ook hoor... zie ik de wagen staan, zou ik zo willen gaan wandelen!!! Ik heb inderdaad een forse buik ja, en ook erg zwaar. Ik draag echt een toeter naar voren zeg maar. Van achter heb ik nog gewoon een taille :S Normaal ben ik ook heel slank van bouw. Ik zal wel weer een keer een foto plaatsten. 8 mei moet ik weer op controle en dan probeer ik de volgende controle bij mijn oude gyn te maken. Die ligt me gewoon stukken beter en inmiddels hoor ik van steeds meer mensen in mijn omgeving dat de gyn die ik nu heb nogal een "stug mens" is. Ik wil met een gerust hart naar de bevalling kunnen leven en niet de angst hebben dat ik wel eens te laat kan gaan zijn als ze je maar laten doorlopen. Nou, ik hoop dat het weer vandaag weer lekker wordt, het ziet er mooi uit! Geniet dames en fijne dag nog! Liefs Snuffeltje
goeiemorgen! pooh, mooie foto's!!! gynio, wat je zegt klopt soms wel hoor. Ik was van de geboorte van mijn eerste dolgelukkig, wou haar altijd bij mij hebben en zo, maar toch was er een beetje afstand, zo van, is dit nu van mij... Het was een beetje raar, zeg maar. Het duurde toch een paar dagen voor ik echt besefte dat ik mama was. Van de tweede heeft het een hele tijd geduurd voor ik er een band mee had (ik schaam mij er nog voor), dat had allerlei redenen. Ik vond de overgang ook heel zwaar van één naar twee. Met Jesse had ik direct een band, van de eerste minuut. Maar zoals je zegt, (meestal) loopt het vanzelf wel los. Ik zie m'n schatjes allemaal even graag, ook deze die nog geboren moet worden. Grts
Gynio, ik zou me niet teveel zorgen maken over die roze wolk. Stel dat bevalling erg tegenvalt, dan is het even anders dan wanneer alles lekker vlot verloopt. Ik had met name heel erg het gevoel dat ik moest verzorgen... Een beetje hebberig gevoel zeg maar, zo van dit is van mij, ik moet zorgen dat het goed gaat met hem en dat ie goed groeit. Ben dat gevoel ook nooit kwijtgeraakt, met name omdat ik ook altijd alleen voor de kids heb gezorgd. (ex-man, bemoeide zich totaal niet met ze helaas) Met mijn nieuwe vriend durf ik dit pas los te laten, ook bij mijn oudere kinderen, hij neemt een stuk opvoeding en verzorging uit mijn handen, ook omdat we op 1 lijn zitten. Ik vermoed dan ook dat deze keer anders zal zijn na de bevalling. Meestal voel je gewoon dat het jouw kindje is en leef je een paar dagen in een soort van roes. Het is ook niet niks dat dit kleine wondertje van jullie afhankelijk is. En als het even nodig heeft om te wennen, is dat ook helemaal geen schande. Niet iedereen is het zelfde! Hoe dan ook, ga je niet druk maken over wat je moet gaan voelen, laat het je overspoelen! Liefs
goedemorgen dames, ik kan jammer genoeg weer eens een keer niet gaan zwemmen. heb weer last gekregen van die schimmels ik ben echt ten einde raad. alles doet zeer en durf mezelf nauwelijks af te vegen na dat ik naar het toilet ben geweest. dus maar weer aan de smeersels als het na het weekend geen verbetering in zit dan ga ik maar weer naar de ha. vind het alleen een niet zo aardige man en heb weinig vertrouwen in hem. misschien dat ik gewoon eens een ander moet gaan zoeken. bah alles gaat lekker, me bekken doen nu minder pijn sins ik halve dagen werk. zit lekker in me vel, slaap goed alleen nu dit weer. ach ja een mens moet toch iets hebben anders hoor je er niet meer bij dat zou me oma zeggen. bedankt voor de reacties. snap ook wel hoor dat het even wennen is zo'n kindje en het bezef dat het van jou is en afhankelijk is van jou. vond alleen de opmerking van mijn schoonmoeder zo bot overkomen. @duimelijn: fijn te horen dat het goed gaat met je kindje en dat ze nu zo lekker gegroeid is. neemt een hoop zorgen weg. inderdaad 1,3 kg dat is al veel nu snap ik ook wel waarom ik het idee heb dat ik af en toe voorover val @deetje: maak je niet druk dat je even er door heen zit en komt klagen hoor. aambeien kunnen helse pijn veroorzaken. gelukkig heb je een stoel gevonden waar je lekker in kunt zitten. en fijn dat je verloskundige snel actie ondernomen heeft met een kuur. sterkte en hopelijk voel je snel verbetering. @robin: een lekker warm bad of douche met lavendelolie help mij altijd erg goed. en een beker warme melk met vanilie er door heen. zo ga het nu lekker rustig aan doen vandaag. hopelijk blijft het droog en kan ik zo een stukje fietsen naar de stad. fijne dag alle gyino
Afgelopen weekeind naar de bouwmarkt geweest voor schuurpapier een een paar blikken verf!!! Ik ben dit weekeind druk aan de klus geweest met het wiegje. Het is nu mega lelijk groen, maar ik ga het dus ZILVER maken! Dat heb ik eens ergens gezien en dat vond ik zo leuk bij een jongen! Ewout en Marijn sliepen bij ons op de kamer altijd in de kinderwagen bak, maar die enkele wagen heb ik dus verkocht en de kleine man moet toch een klein bedje hebben, dus heb ik een wiegje op een markt gekocht. Eentje die ook kan schommelen dus dat is wel erg leuk. Je kan dit model zelfs nog kopen in de baby winkels! Ook zijn we gisteren de gordijnen wezen op halen, ze zijn erg mooi geworden. We hadden Cars gordijnen op maat laten maken, en die hangen nu in de baby kamer. Er moet nog een boel opgeruimd worden en de kasten uitgesopt en schoongemaakt worden. Er staat een lange kastenwand met vitrine's waar eerst mijn Snoopy's inzaten, maar die worden nu omgetoverd tot kleding kasten en kasten voor leuke dingen in te zetten. Op het kleding gedeelte komt ook plakplastic zodat je niet meteen de kast in kan kijken. Dus er is nog genoeg te doen in de baby kamer! Ik heb er wel zin in, echt leuk om daar aan te werken vind ik! Ik heb ook al een grote poster gekocht van Cars en bij de Xenos een grote lijst daar voor gehaald en die gaat Jan dit weekeind ophangen. Gelukkig helpt die fysio wel een beetje, ben druk bezig met de oefeningen en ga ook smiddags plat. Ik blijf wel last van mijn rug en bekken houden, maar dat zal ook wel zo blijven helaas, maar ja dat hoort er bij Helaas blijft het spugen nog altijd, gelukkig niet dagelijks maar een paar keer per week nog wel. Ik kom nu wel aan, dus dat is wel goed haha. Onze kleine man is lekker druk in mijn buik, heerlijk hoor dat getrappel. Jan kan het ook goed voelen en zien, en de kids ook dus dat is erg leuk! 26 weken zwanger
Deetje hoe gaat het vandaag met je?? ik hoop dat de pijn snel afzakt, heb het gelukkig nog nooit gehad maar het lijkt me geen pretje!!! gyino hoop ook voor jou dat het snel opknapt maar ik zou niet wachten tot na het weekend want dan loop je nog langer met deze ellende. Volgens mij kun je ook gewoon bellen voor een kuurtje tegen een schimmelinfectie, wel even zeggen dat je zwanger bent, je kan ook iets krijgen in cremevorming hiertegen. Hier gaat alles z'n gangetje, lekker genieten van het mooie weer. Alleen met ons hondje gaat het helaas minder, is ruim 2 weken geleden geopereerd en het ging eerst super met hem maar eergisteren kreeg hij een hele heftige epilepsie aanval, ben hier heel erg van geschrokken, het leek in het begin alsof hij stikte. dan sta je daar en kun je niets doen. Daarna begon hij vreselijk te trappelen met z'n benen maar kon toen wel zien dat hij weer ademde. Aanval heeft ruim 5 minuten geduurd en daarna was hij ruim een uur erg verward en vreselijk hyper. ik hoop niet dat hij dit weer krijgt.
Duimelijn wat fijn dat je een beetje NL talig kan praten met je gyn, wel zo handig voor jullie alle 2 haha. En wat goed dat je meisje al zo goed is gegroeit! Ben benieuwd hoeveel onze kleine man zal wegen nu... maar ik moet nog ff wachten tot ik naar de VK weer ga. gynio dus jij bent ff lekker aan de klus geweest zeg! heerlijk gevoel ook he, nu dat alles een beetje opgeruimd is! Ik heb ook last van schimmeltjes en die gaan echt niet weg helaas, wat ik ook voor middeltjes ik gebruik... Ik ga wel gewoon zwemmen, eerst gewoon goed wassen thuis en dan gewoon gaan, anders kan ik niets meer... Ik had het ook bij mijn vorige zwangerschap van Marijn, en zodra hij geboren was had ik nergens meer last van. Lang leve de hormonen Pooh wat een heerlijk mannetje om te zien zeg! mooie echo's en een echt jongens koppie heeft hij al! Snuffeltje leuk he dat gebobbel in je buik, kan er ook zo van genieten. Ik probeer het wel eens te filmen maar dat lukt niet echt helaas...
Goedemorgen! Ik heb net even een plasje weggebracht bij de huisarts, even laten controleren of ik geen blaasontsteking heb. Verder heeft mijn man het ledikantje en de kledingkast al in elkaar gezet. Owh, wat is het mooi! Vanavond nog even de commode en dan kunnen we gaan poetsen en inrichten. Hij is ook helemaal blij met de kinderwagen. Wat heerlijk om zo'n trotse papa te zien. Nog een paar uurtjes en dan hebben we de 3-4D echo. Ik kan niet wachten! Vind het echt spannend.
Pooh, wat een mooie plaatjes! *smelt* Duimelijn, wat leuk dat deze gyn een beetje NL's kan. Schept toch een soort van band denk ik. En wat fijn dat je meisje zo goed groeit. Wat zijn onze beebs al groot zeg! Heb je ook tips meegekregen van je gyn voor je bekken? Of kan je naar een fysio gaan? Ik moet echt zeggen dat ik enorm blij ben met alle tips van de fysio. Deetje, hoe gaat het? Ben je nog naar cursus gegaan? Sterkte ermee, lijkt me absoluut niet prettig. Gyino, lekker he, in de tuin klussen. Wat een rare reactie trouwens van je schoonmoeder. Niet naar luisteren hoor. Wat je precies zal voelen zodra je kindje op je buik ligt weet ik niet, maar volgens mij is het overweldigend en fantastisch! En natuurlijk moet je wennen het is ook niet niks, ineens zo'n klein mensje waar je voor moet zorgen. Ineens ben je mama. Maar dat gevoel komt echt wel hoor. Ik zou ook niet te lang doorlopen met die schimmel. Je hebt dit vaker toch? Ik zou nu al bellen naar de huisarts. Sterkte! Robine, we richten het kamertje even in en dan kijken we wat we nodig hebben en als we dan iets willen overnemen, laat ik het zo spoedig mogelijk weten! Wat apart dat je moeder de naam heeft geraden. Mijn moeder noemde laatst ook de naam voor als we een meisje krijgen. Wat kennen onze mama's ons toch goed he. Over slecht slapen, ik neem graag een warm bad of warme douche en ga lezen voor ik ga slapen. Vermoeiend he, als je s'nachts niet goed slaapt. Snuffeltje, ik draag ook naar voren, toch wel fijn he. Als je gevoel bij je huidige gyn niet zo goed is, zou ik zeker kijken of je weer terug kan naar de vorige. Je moet wel met een gerust gevoel je laatste weken en de bevalling tegemoet gaan. Mouschy, zo, jij bent ook flink bezig. Wel gaaf, een zilveren wiegje! Leuk he, om alles helemaal mooi te maken. Mooie buik heb je al! Vervelend van het spugen. Ik heb het nu ook weer regelmatig. Ben precies 10 weken spuugvrij geweest. Spirit, wat schrikken zeg, van je hondje. Heeft hij dit vaker gehad? Hopelijk was het eenmalig. Sterkte meis. Sorry, beetje lang verhaal...
Sucre ik hoop voor je dat je geen blaasontsteking hebt! Leuk hè het kamertje inrichten!! Wij hebben het kamertje ook al klaar, heb een paar nieuwe dingetjes gekocht maar verder is het zoals het was voor Nick*. Ik heb de wandelwagen ook al klaar staan op de babykamer, alleen mijn gevoel is soms erg dubbel, had hem vorig jaar ook moeten gebruiken voor Nick* maar dat mocht helaas niet zo zijn. Heb nu wel een goed gevoel over deze zwangerschap maar soms overvalt het verdriet en de angst me weer, maar dat lijkt me vrij normaal in mijn positie. Gisteren nog leuke kleertjes gekocht voor de baby, kan hier gelukkig erg van genieten. Het was de eerste keer dat onze hond een epilepsie aanval kreeg, hij is ook al op leeftijd, hij is 10 jaar. Misschien is het ook wel een nawerking van de narcose of de medicatie die hij krijgt voor de darmen. Las ook dat een hond geen inenting mag hebben als ze last hebben van epilepsie, vorige week heeft hij ook een inenting gehad. Vanmiddag belt de da me terug om het erover te hebben.
Hihi..wat is iedereen bezig met kamertjes en wiegjes e.d...de nesteldrang viert hoogtij! Ik kan nog geen kamertje maken helaas, eerst verhuizen maar heb wel de kinderwagen binnen gekregen vandaag. De duo Zoom van ABC design. MOOI! Wel ineens een lang gevaarte vergeleken met m'n Joolz maar het mooie is dat je de zittingen overal en in alle richtingen kan plaatsen. Kan dus ook de reiswieg achter en m'n dochtertje voor plaatsen. Zit je niet altijd vast aan de oudste (topzwaar) aan de voorkant. Scheelt met de stoep opkomen! Super handig in elkaar te zetten en rijdt heel soepel, hoge duwstang ook. Heb hem voorlopig weer in het plastic verpakt en in de kelder gezet alleen. Scheelt ruimte.. Heb zooo'n zin om te verhuizen!