Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Gewoon zelf gemaakt hoor Nelizz! Is achteraf inderdaad heel leuk om te hebben!

2. claudia90

claudia90 Nieuw lid

20 apr 2009
    2
    0
    0
    ik ben op 5 juli uitgerekend,
    nog 11 weekjes, t gaat hard!!

liefs

3. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Lotuss, wat een mooie meid! Gaaf om te zien hoor. Hoe plaats je eigenlijk foto's in een bericht?

Claudia, gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat gaat de tijd snel he. We hebben een julilijst, kijk maar naar de link onder mijn banner. Wil je ook op de lijst, Pb maar ff. Veel plezier hier!

4. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp

5. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ja, zo doe ik het ook inderdaad! Lief he..zo'n 3D echo..blijft mooi!

6. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Aaah wat een lief koppie Lotuss! Dat wordt vast net zo'n schattig poppetje als je andere meid! :D

@ plopnavel, hier nog niet hoor maar hij is wel een stuk ondieper dan normaal hahaha.

@ Sucre (en Robine) om foto's op photobucket te uploaden hoef je ze niet van tevoren te verkleinen, dat doet het programma automatisch. Om ze meteen zichtbaar te hebben gebruik ik altijd de 'IMG code'. Als ze dan nog te groot zijn voor het forum kun je ze in photobucket ook nog verkleinen, maar op de meeste fora kun je ze al plaatsen. ;)

Misschien dat nu het forum vernieuwd is je meteen de photobucket code kan plaatsen en ze automatisch op de goede maat gezet worden.. Ik zal het eens uitproberen! :)

@ Verlof, ik heb er ook zo'n zin in!! Ik zou ook 2 extra weken vrij kunnen opnemen door gewerkte overuren, maar helaas komt er elke keer iets tussendoor waardoor ik toch nodig ben. Maar met een beetje geluk kan ik toch nog een extra weekje vrij nemen als m'n baas in het buitenland zit en hoef ik nog maar zo'n 10 dagen te werken! *streept de dagen af* :D

Ook leuk nog, als m'n verlof net begint (23 mei) is hier in Tilburg een enorme rommelmarkt door de hele stad, dan ga ik zeker wel kijken voor babyspul! Met een beetje geluk is de babykamer dan ook zo ver af dat alles neergezet kan worden.
    Gaan er misschien nog meer mensen naar de Meimarkt?

7. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Zo, even een nutteloos plaatje om uit te proberen of het forum nu inderdaad te grote plaatjes van photobucket automatisch verkleint..

(dit was eentje van een serie foto's die ik met m'n mobieltje gemaakt had om m'n vriend het blijde nieuws te vertellen :D )

*edit* ja het werkt! :D

8. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Daphne, hihi wat een leuke manier om t blije nieuws te vertellen :) Ennuh van dat automatisch verkleinen wist ik niet. Nu zijn mijn foto's standaard al heel groot hoor, tussen de 2 en 3 MB dus vaak echt te groot voor forums. Ennuh ik bedoelde ook de IMG link, je hebt helemaal gelijk.

Ga ff lekker in bad en vroeg slapen, ben moe........

Tot later

9. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Even een "korte" update
    Er is weer nieuws, goed of slecht dat mogen jullie zelf oordelen.
    Gisteravond had ik bijna geen pijn meer, alleen nog een paar steekjes in mijn buik, mij deed het niet veel maar toen de verpleging kwam heb ik het wel tegen ze verteld. Op een holletje ging ze weg om vervolgens met haar iets ervarenenre collega terug te komen. En die was heel erg bezorg opeens, toch maar even een ctg maken. Binnen een half uur had ik elke 5 tot 10 minutjes weeen. De gynaecoloog is me komen nakijken bleek ik een verkorte baarmoederhals te hebben. Dus kreeg ik een zetpil voor de weeen te remmen. Gelukkig hielp dat meteen. De hele nacht heerlijk geslapen tot vanmorgen toen begonnen die kleine steekjes weer te komen.
    Aan het ctg bleek ik weer volop in de weeen te zitten. Dus is de gyn weer komen kijken en bleek mijn baarmoedermond verkort en verweekt te zijn.
    Dus de belletjes begonnen hier al te rinkelen en ben meteen naar de verkloskamer gereden. Daar heb ik spuitjes gekregen voor de longrijping en is een infuus gestart met weeen remmers. Over 48 uur gaat het infuus eruit. En dan moeten we het alleen verder doen als dan de weeen weer beginnen is er geen stoppen meer en zal de kleine geboren worden.
    Alleen mag dat niet meer in dit ziekenhuis en zal ik door moeten naar maastricht.
    NU is alles rustig geen weeen meer, als ondanks de remmers nu toch weeen komen moet ik ook naar maastricht.
    Ik moet nu ook in bed blijven en mag er niet uit....heerlijk voor mijn bekkeninstabieliteit NOT! maar goed alles voor het goede doel al moet ik nog 10 weken op mijn kop blijven staan dan doe ik dat.
    Het spannenste is dus woensdag ochtend als het infuus stopt, dus iedereen duimen draaien en kaarsjes opsteken dan.

10. Margrietje

Margrietje Actief lid

18 nov 2008
    166
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik ben er even tussen uit geweest dus ben niet meer op de hoogte van alles... Dit is dus even een ego berichtje..

Met mij gaat alles redelijk goed. Afgelopen vrijdag ben ik bij de verloskundige geweest voor controle en het blijkt dat ik teveel vruchtwater heb... :( Ik was in 4 weken tijd 6 cm gegroeid! Ik moet het rustiger aan gaan doen en ik word op zwangerschapssuiker geprikt. Eind deze week krijg ik de uitslag... spannend! Het zit me niet lekker vandaar dat ik het even van me af moet schrijven... Oh ik hoop maar dat het goed gaat met ons kleintje en dat het nog even lekker blijft zitten!

Zijn er meiden die hiermee ervaring hebben?

11. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Wow Kelly! Dat is even wel heeel spannend! Ik duim, hoor.

Iemand vroeg wanneer de vluchttas klaarstaat. Ik ga komend weekend naar Londen met de meiden. Als ik terug ben, begin ik met de samenstelling van de tas (heb bijna alles al gekocht) en zetten we die klaar in de woonkamer. Hier zeggen ze steeds tussen week 30 en 32 moet de koffer klaar staan. Ik wil zeker op tijd zijn, dus volgende week begin ik eraan. Ik heb ook alles 'dubbel' gekocht om het zo maar te zeggen. Zo moet ik op het moment zelf niets bijeengraaien.

Weet echt niet meer wie het was, maar iemand vond de waterverstuiver op haar lijstje nutteloos. Wel, ik krijg van zowat iedereen de tip om dat mee te nemen naar het ziekenhuis, dus ik denk dat het niet zo nutteloos is. Ik kan me heel goed voorstellen dat het zalig is.

12. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Jeetje Kelly, dat wordt nog even spannend zeg! Het is niet de bedoeling dat die kleine zich nu al laat zien! Hopelijk werken de remmers goed genoeg. Heel veel sterkte in ieder geval!
    Mocht het echt niet werken dan is je kleine gelukkig al over die grens heen van levensvatbaarheid maar ik wens je zo'n vroege geboorte zeker niet toe natuurlijk. Ik ga duimen!!

@ Margrietje, nee daar heb ik geen ervaring mee maar er is op het forum vast wel iemand te vinden met meer verstand daarvan. Sterkte!

@ Robine, ja dat heb ik ook hoor, die grote foto's. Vandaar dat ik alles via photobucket plaats want ik heb geen bewerkingsprogramma op deze computer staan. Dat moet m'n vriend nog een keer voor me er op zetten. (laat mij maar in huis verbouwen, met zo'n apparaat ben ik hopeloos haha). En slaap lekker! ;)

13. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    hey meid,
    Ik heb ook last van teveel vruchtwater, en het kan geen kwaad volgens de vlos.
    Op de echos doet de kleine het pima, hij heeft gewoon alle ruimte om baantjes te trekken.
    Was tijdens de 20 weken echo ook alles in orde? dan hoef je je eigenlijk niet heel druk te maken. Alleen je moet op tjid je rust gaan nemen want die buik gaat je dus wel sneller in de weg zitten.

14. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    @lotuss
    Je man lijkt op mij met z'n gekwakkel, ik ben ook echt vaak ziek. Zeker tijdens de zwangerschap. Nu ook weer; Oscar loopt alweer vrolijk rond en nu heb ik de buikgriep te pakken. Vandaag alweer de hele dag beroerd en alles wat ik dronk / at ging er met dezelfde vaart weer uit. En nu ben ik zo koortsig dat ik van de hitte niet kan slapen. Mijn man is wat sterker dan ik en heeft niet zo veel last van zieken om zich heen, al zei hij vanavond zich toch ook heel misselijk te voelen. De arme schat heeft het dus misschien ook wel! En ik herken je verhaal over het aangapen wel. vermoeiend! Mooie echo's trouwens! WAUW! Wat kan je alles al goed zien. Net een beeldhouwwerk heh?

@Mouschy
    Dank voor je berichtje. Oscar is weer opgeknapt, en nu heb ik de buikgriep te pakken... Super besmettelijk, dus ik kon er gewoon op wachten...
    Wat een leuk filmpje trouwens! Mijn buik wiebelt ook zo :D

@Kelly
    En dan klaag ik over een buikgriepje... Jeetje meis, wat een spannende tijd!

@Nicole84
    Mijn zusje heeft ook chronische darmontsteking. Tijdens de zwangerschap moest ze ook aan de Prednison. En ze moest eerder ingeleid worden omdat het opvlammen een gevaar vormde voor haar en de kleine. Gelukkig is de beeb gezond ter wereld gekomen! Mijn zusje heeft echter weer de ontsteking volledig terug en heeft het niet makkelijk. Ik zie dus van dichtbij hoe slopend die ziekte is en wens je veel sterkte.

@Pooh69
    Wat een hele leuke foto!!!

@Sunshine82
    Wat erg van je vader zeg! Heel veel sterkte! En dank voor je berichtje. Nee het is niet fijn zo vaak te kwakkelen. Ben het ook zoooo zat, maar ja, wat doe je eraan? Ik heb al elk homeopatisch ding, natuurvoedingszaak eten en drinken al geprobeerd. Vitaminen, gezond eten en opletten, maar het blijft gekwakkel...

@Spirit
    Meis toch, wat naar van je hondje! Vreselijk. Veel sterkte gewenst!

@Daisy28
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Die opmerking van die man is herkenbaar, dat zei iemand tegen mij bij de eerste zwangerschap toen ik bijna 5 maanden zwanger was. In tegenstelling tot jou begon ik te huilen. Zo vreselijk vond ik die enorme buik (ik was echt heel dik!). En dan die hormonen erbij...!

@Alouise
    Ja, mijn navel is ook een flinke bobbel. Gek heh?

@Ani
    Toch scheelt het met een hele warme dag in juli van b.v. 30 graden toch even 7 graden voor je ukkie straks. Dus die heeft het gewoon koud bij de geboorte. Dus lange mouwtjes klinkt raar maar is echt wel nodig!

@Ilona19
    Ja, Oscar is beter, en nu heb ik buikgriep! En manlief zei vanavond zich ook misselijk te voelen...
    Oja, en ik ben van plan 1 van de eerste te zijn hoor :D:D:D 38 weken lijkt me prima mooi hahahahaha!
    En meid, jeetje wat een wekend! Dat je het volhoudt!!!!!! Oef!!!

@Robine
    Pijn kan zo'n schop doen heh? Ik had al een echte bloeduitstorting op mijn buik! Bizar!

15. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Goedemorgen meiden!

@Kelly; Jeetje meid, wat een nieuws! Ik hoop dat je kleintje nog lekker blijft zitten, daar ga ik zeker voor duimen hoor! Heel veel succes meis!

@Margrietje; Dat heb ik inderdaad nog niet eerder gehoord, teveel vruchtwater.. Maar ik heb wel een aardig grote buik, kan het dan ook zijn dat ik dat ook heb?! Ach, we horen het volgende week wel weer bij de VK! Succes in elk geval!

@De rest; alles goed met jullie! Zie weer onwijs mooie en leuke foto's voorbij komen! Ik zal binnenkort ook even spammen, dan kunnen jullie ons kinderkamertje bewonderen ;) Ben er zo gelukkig mee!

Fijne dag vandaag!

xxxx

16. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Kelly ik duim heeeeeeel hard voor je! En een extra dikke knuffel voor jou!

17. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Goedemorgen dames!

Net even weer wat bijgelezen en jeetje, wat schrok ik van je berichtje Kelly!
    Ik brand hier een kaarsje dat je kleine beeb nog lang bij je mag blijven hoor, elke dag is er tenslotte 1!!! Hou je taai meis!!!

Ik las van een een hondje wat ingeslapen moest, zo sneu is dat! Heel veel sterkte, ik weet wat een gemis het is om je hond zo af te moeten geven. Je zult nog veel momentjes tegenkomen waar de tranen ineens omhoog komen. Gerust aan toegeven, dat lucht wel op en probeer te bedenken dat je lieve hond geen pijn meer heeft nu!

Iemand was ook getrouwd, Gefeliciteerd!!! Ook met de 'gezinsuitbreiding' overigens :)

Prachtige buikfoto's voorbij zien komen, ga gauw zelf ook weer eens een maken!
    Nog mooiere echo foto's voorbij zien komen, geweldig meiden!

Deetje geloof ik, hoe is het met de aambeien... is het nog te hebben?
    Zieken onder ons, wat ontzettend vervelend als je zo door blijft sukkelen.. hopelijk knappen jullie allemaal snel op!

Plopnavel is hier ook dramatisch aanwezig, prikt letterlijk door elk shirt naar buiten hhahah

Vluchtkoffer klaarzetten... ik ben daar altijd heel laks in geweest en heb die nooit klaargezet gehad. Ze kwamen dan ook alledrie op afspraak :)
    Voorspelling is dat deze ook overtijd gaat, maar goed... misschien moet ik toch maar een keer wat klaarzetten tegen die tijd!

Veel vruchtwater: jeps, hier heb ik ook veel vruchtwater en ben ook extra geprikt voor eventuele infecties ed. Baby is ook groot, maar ik denk zelf ook zeker 1 week verder te zijn alleen wil mijn gyn daar niet aan. Had het bij mijn jongste ook, werd ik ingeleid, gyn brak mijn vliezen en kon een ander shirt aan gaan doen, golfde zo over zijn hele lijf heen :D Dikke pret hahah
    Het hoeft lang niet altijd iets te betekenen, dus ik zou me niet teveel zorgen maken. Baby heeft ruimte genoeg zo alleen zul je zelf wat sneller beperkt zijn. Rustig aan doen!

Ik heb vast een boel gemist, en mijn excuses daarvoor. Ik loop 3 keer naar de supermarkt voor 1 keer avondeten, de dementie ten top hier!

Geniet van het lekkere weer en tot snel weer
    Liefs Snuffeltje

18. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Zo, ook ik heb maar weer eens een foto van mijn buikie geplaatst :D
    Ik kom op die van 27 weken voordeliger uit dan op die van 22 weken zie ik wel hahahha!
    (Geen idee waarom ze op zijn kant staan, staan wel recht op mijn Mac :S)
    En natuurlijk eentje van mijn kittentjes... het zijn zo'n dropjes!!!

Liefs Snuffeltje

19. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    @ Kelly
    Meis ik duim heel hard voor je, dat je kleintje nog maar ff lekker mag blijven zitten!
    Hoe langer des te beter. Hoe gaat het verder met de pijn?
    Je hebt al heel wat afgetobt deze zwangerschap, hoop dat je desondanks wel een beetje kan genieten.

@ snuffeltje
    Mooi buikje hoor, lijkt wel of je buik niet veel gegroeit is na 22 weken.

Ik ga zo ook eens aan de slag om een buikfoto te maken,
    ben tenslotte vandaag 30 WEKEN :D :D :D !!!!!!

20. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    @Snuffeltje
    Dat is een Mac probleempje met foto's (vaak als je ze draait in voorvertoning). Je kan beter openen in Photoshop, draaien en bewaren met andere naam. Dan openen in voorvertoning en overschrijven. Omslachtig, maar wel probleem opgelost :D

Deel Deze Pagina