Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    M'n twee zonen kwamen 6 en 4 dagen later maar m'n dochtertje (andere vader) kwam inderdaad 6 dagen eerder. Je weet dus inderdaad maar nooit Snuffeltje! ;)
    Maar ja, je hebt ook nog ruim de tijd toch? Ik heb dat gevoel ook nog niet, heb wel alles gewassen maar meer omdat ik moest weten wat ik nog allemaal had en wat erbij gekocht moest worden aangezien het een ander seizoen is.

2. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal,

Gister de echo gehad en ook nog aan de ctg gelegen. De baby loopt qua groei van het buikje en hoofdje nog steeds zo'n twee weekjes achter. Al is het op de onderste lijn van de curve, ze groeit toch wel.
    Ik had aangegeven dat ik van het weekend de baby wat minder gevoeld had en mocht dus ook nog 20 minuten aan de banden. Alles was gelukkig goed.
    Over drie weken weer een groeiecho. Vooralsnog hoef ik trouwens niet in het ziekenhuis onder begeleiding van de gyn te bevallen.

Ik heb alle kleertjes gesorteerd en ga binnenkort ook maar wassen. Ben ook stiekem al een beetje bezig met dingen voor in de vluchtkoffer bij elkaar zoeken.

Hebben jullie trouwens je kraampakket al ontvangen?

Iedereen met harde buiken, BI, ischias las ik ook, heel veel sterkte. Ik besef me, als ik dat lees, maar weer al te goed dat ik echt blij mag zijn dat ik daar allemaal geen last van heb.

Fijne dag iedereen!

3. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen

4. goedemorgen

5. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    Goeiemorgen,

Even een ego-berichtje kom net terug van de VK en heb hier niet echt een fijn gevoel bij.

De VK wil mijn graag over 2 weken weer zien omdat de kleine nog steeds met haar hoofd
    bij mij ribben ligt. Ik dacht dat dat nog wel kon en dat de kleine nog wel tijd zat had om te draaien?!? En verder vanaf gisteren is de kleine ontzettend rustig, als dat vandaag nog zo was moet ik rond 4 uur bellen voor een extra contole in het ZH.
    Dames ik wordt hier wel erg onzeker van, heeft iemand misschien dezelfde soort ervaringen?

Liefs loulou

6. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    @lotusss... ja inderdaad, zo zie je maar weer!
    Hoe dan ook ga ik ervan uit dat ik nog tijd genoeg heb, kleertjes voor onze kleine man hebben we helemaal nog niet!
    Hij heeft rompertjes en that's it!
    Ik heb ook niets meer van mijn andere zonen, dus we moeten echt een keer gaan shoppen. Niet dat we dat heel erg vinden hoor, alleen de weekenden zitten bij ons zo vol, dat het steeds weer wat opschuift.
    Hoe dan ook, we zorgen wel dat hij niet in zijn blote billen mee naar huis hoeft!

@Ilona, goed te horen dat het goed gaat. Bij mijn loopt de groei twee weken voor, zullen we elkaar een beetje geven?
    Nee, zonder gein.
    Goed dat je in de gaten wordt gehouden!

Veel liefs
    Snuffeltje

7. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)

8. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    da's mijn enorme buik ;)

9. Nelizzz

Nelizzz Lid

6 jan 2009
    81
    0
    0
    Meubelmaker
    Middelburg
    Wow Sabbe, dat is een leuk rijtje zo! :)

@Lou Lou, ik hoor veel verschillende reacties van kindjes in stuit... De ene verloskundige doet er gewoon makkelijk over en de ander niet. Het schijnt dat je het kindje toch vrij laat nog vanaf de buitenkant kan draaien maar geen idee of jou buik dat ook toelaat. Ik zou me niet teveel zorgen maken aangezien het hoofd echt steeds zwaarder wordt en het waarschijnlijk nog vanzelf naar beneden gaat kantelen.

10. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Sabbe: mooie buik hoor! Leuk ook zo die verschillende foto's op t foto. Hoe krijg je dat voor elkaar? Met welk programma?

Ilona: Jullie kleintje nogsteeds achter op schema maar als die toch groeit geen zorgen maken hoor. Mss blijft de kleine ook wel 2 weekjes langer zitten straks ;) en is hij of zij weer helemaal op schema als t geboren wordt.

Spirit: Tuurlijk moet je gewoon doen waar je je goed bij voelt. Als jij nu al je spulletjes al bijelkaar wilt zoeken en klaar wilt zetten geen probleem toch!? Weet zeker dat jullie binnenkort jullie beebje in blakende gezondheid vasthouden!

Loulou: Vreemd zeg, je zou idd toch zeggen dat de beeb nog genoeg ruimte heeft om te draaien. Nou ja extra cotrole kan nooit kwaad toch? Bij mij zei de vk gisteren dat de beeb nog genoeg ruimte heeft om te draaien en nog op alle manieren kan gaan liggen en ik ben al ruim 30 weken zwanger nu. Dat de beeb rustig is kan toch ook wel. Hier ook de ene dag flink veel geschop en de andere dag vrijwel niks..............Als ik t zo lees zou ik bijna zeggen een overbezorgde vk, maar goed mss kan je dat toch beter hebben dan eentje die t allemaal wel ok vind en er niks aan doet. NIet teveel stressen hoor, komt heus goed.

11. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Goeiemorgen meiden,
    Ben even een weekendje weggeweest, veel babyspulletjes gekocht en als het goed is is het kamertje na het weekend klaar. Heb tot 6 mei vakantie dus tijd genoeg!
    Alles bijgelezen, Kelly fijn dat je thuis bent met baby veilig in je buik! Verder veeel mooie foto's gezien. Groetjes!

12. daisy28

daisy28 Actief lid

24 sep 2008
    228
    0
    0
    brabant
    goede morgen,

@loulou mijn dochter ligt al vanaf 21 weken dwars of in volledige stuit, pas als ik op de 34 weken zit en ze is dan nog steeds niet gedraait dan ga ik me lichtjes zorgen maken.
    onze baby's hebben nog tijd genoeg om te draaien en goed te gaan liggen.
    laat je geen zorgen aan praten.

@ego we hebben afgelopen weekend de box op zijn plaats gezet, ivm het wennen voor de kat, ik had ergens gelezen dat zilverfolie iets is wat de kat niet leuk vind, dus dat ligt er in en inderdaad de kat komt er niet in en doet ook geen poging om er in te komen.
    ik had gisteren een lijstje gemaakt voor mijn koffertje, ik wil hem met de 32-34 klaar hebben staan, bij mijn eerste waren we hem vergeten mee te nemen en dat heb ik heel vervelend gevonden want achteraf had ik niet eens een borstel om me haren te borstelen en geen shampoo om me eigen normaal te waren erg vervelend als je net bevallen bent,
    en de gene die wat spullen mee zou nemen vergat het grotedeels.
    dus mijn koffer komt ruim op tijd klaar te staan.

tijd om boodschappen te gaan doen, geen zon te bekeken vandaag alleen maar regendruppels. ach ja het is goed voor de plantjes zullen we maar zeggen.

groetjes
    daisy

13. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Goedemorgen! :D

@ Spirit, mooie rond buikje! En die foto's van Nick* blijven prachtig, wat een mooi baby'tje. Eeuwig zonde dat hij niet een mooie grote vent mocht worden maar hopelijk is hij als engeltje altijd grote broer voor jullie kleintje..

@ Sabbe, leuke foto's! Laat je die collages ook zo afdrukken? En ook mooi om te zien dat alles 3 kids echt dezelfde ogen hebben!
    En die buikgroei, die is wel duidelijk haha!

@ Tijgertje, wat lief dat gaapje op de echo!! :D

@ Robine, vervelend die Ischias. Ik heb er ook even voor gevreesd, ook steken in de linkerbil als ik te druk ben geweest. Maar gelukkig lijkt het niet erger te worden.
    Het lijkt me wel een opluchting dat je voor de bevalling de pijnstilling nu al geregeld hebt!

@ Vluchttas, die heb ik nog niet gepakt maar de aandrang daartoe voel ik ook nog niet. Wel heb ik het idee dat deze kleine wel eens best vroeg kan zijn, 37 of 38 weken! Maar daar is totaal geen onderbouwing voor hoor, het is gewoon een gevoel. Eigenlijk zou het het mooiste zijn als hij op de 3e geboren wordt, mooie datum 03-06-09 :D

@ Ilona, fijn dat alles nog goed is!

@ Loulou, ik denk dat je je nog niet al te druk hoeft te maken om het draaien hoor, overal lees je dat dat nog wel een tijdje kan en mijn jongste broer is zelfs met 37 weken nog spontaan gedraaid terwijl het bij de VK niet lukte en iedereen al van een keizersnede uitging. En over 2 weken weer een afspraak is ook niet vreemd, die komen nu toch dichter op elkaar te zitten dus in principe is het maar een weekje eerder. (ik moet zelf nu ook al om de 2 weken) ;)
    Hopelijk wil ze nog wel even flink bewegen, en anders dan kunnen ze je in het ziekenhuis vast wel geruststellen. Klonk het hartje wel goed? Doe rustig aan en succes vandaag he!

@ Daisy, ik hoorde dat ballonnen ook goed werken als zilverfolie niks is. :)

@ eigen buikje, ik kom ook net terug van de VK en alles loopt nog steeds netjes op schema! Ons mannetje groeit goed en m'n gewicht is ook helemaal normaal. Kennelijk heb ik nog sterke buikspieren en is de buik daarom niet zo groot. (was goed voor m'n ego om dat te horen haha 8) ) Ze hebben ook bloed geprikt voor de standaard controle en als daar iets mee is hoor ik het van de week, zo niet bij de volgende afspraak wel. En die is nu al over 2 weken weer!
    Ik heb nog even nagevraagd of het kwaad kon als de kleine vrijwel altijd in dezelfde houding ligt maar dat is ook normaal, dat scheelt per baby en sommigen hebben al een voorkeurshouding. Wel grappig om te merken dat hij dus nu al z'n eigen karaktertje heeft!
    Hij ligt met z'n koppie naar beneden en dan op z'n linkerzij. Dat betekend dat ik dus rechts telkens lek getrappeld wordt, met name 's nachts is hij druk en heeft het eergisteren voor elkaar gekregen me er echt wakker mee te houden!
    Afgelopen zaterdag kreeg ik ook voor het eerst een trap tegen m'n zwevende rib, oef! :eek:

De babykamer krijgt steeds meer vorm en gisteren heb ik op marktplaats een schattige jaren 50 commode gevonden. Hij is natuurlijk wel te laag maar ik maak er een opzetstuk op wat er ook weer af kan als Sid te groot wordt, dan dient hij gewoon als leuk kastje!
    Ik moet hem nog ophalen maar zal er daarna even een foto van plaatsen ;)

Fijne dag iedereen!

14. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Oh ja voor ik het vergeet,
    ik heb niks meer van m'n buddy voor de lijst gehoord, (Miranda B). Ze is al lang niet meer online geweest en m'n mailtje is nog niet gelezen dus ze heeft er misschien geen behoefte meer aan en wil haar ook niet lastig vallen via de telefoon, zo belangrijk is het nou ook weer niet. :)

Is er dus nog iemand die een buddy nodig heeft? ;)

15. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    @Loulou, volgens mij kan de baby ook nog makkelijk draaien, maar op zich niet zo heel erg dat de vk het in de gaten wil houden toch? Weet jij tenminste waar je aan toe bent. Maak je maar niet teveel zorgen.
    Ik had van het weekend het idee dat ik mijn beeb wat minder voelde. Nu is ze sowieso al superrustig hoor. Ze schopt amper, ik voel haar eigenlijk alleen als ze anders gaat liggen of in mijn vriend zijn hand kruipt als die zijn hand op mijn buik legt. Gister zei mijn gyn dat je de baby minimaal zo'n 10 keer per dag moet voelen. En als hij dan drie schoppen achter elkaar geeft mag je dat al tellen als drie. Maar natuurlijk is het ook niet verkeerd om ook dat te checken met een ctg. Dat moest ik dus gister ineens. Ik had eerst wel zoiets van wat gebeurd mij nou allemaal, ineens aan zo'n apparaat. Het viel uiteindelijk reuze mee en de baby deed het prima. Wat wel grappig was dat met blokjes aangegeven werd of de baby bewoog en er staan toch zeker wel 20 blokjes op de uitdraai van de grafiek. Ik hoop dat als je naar het zk moet jij ook zo'n mooie grafiek te zien krijgt en dat alles gewoon goed is.

@Sabbe, mooie buik hoor!

@Daphne, zo ligt die van mij ook het liefst volgens mij, koppie naar beneden en op de linkerzij! Iedere keer als de vk of gyn kijkt hoe ze ligt, ligt ze zo. Inderdaad grappig dat ze nu al een favoriete houding hebben.

16. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hallo Allemaal,

Ben al lang meer online geweest, maar nu ik de magische grens van 28 weken ben gepasseerd, merk ik opeens dat ik veel meer behoefte om mij te focussen op de bevalling en alles daarna. Alles komt nu weer dichtbij. Afgelopen weekend weer het gezellig kraampakket van de verzekering ontvangen. Verder ben ik ook erg benieuwd hoe het met mijn lotgenoten gaat. Dus ik wil graag weer wat vaker komen bijkletsen. Of is dat erg egocentrisch, omdat ik zolang niet geweest ben?

Ik heb veel mooie buikfoto's voorbij zien komen en de nesteldrang begint hier ook heftige vormen aan te nemen. Verder denk ik dat ik net zoals de vorige week de vroeg zal gaan bevallen. Maar ik mag er natuurlijk niet van uitgaan, want anders gaan de weken straks slopend langzaam voorbij.

Iedereen succes met de laatste maanden en ik ben benieuwd wanneer de eerste juli baby zich zal aandienen. Voorlopig moeten ze allemaal nog even blijven zitten natuurlijk!
    groetjes, Aurelie

17. Nelizzz

Nelizzz Lid

6 jan 2009
    81
    0
    0
    Meubelmaker
    Middelburg
    Ha aureli, ik ben er zelf ook sporadisch... Lekker meelezen en af en toe heb ik de behoefte ineens om ook te schrijven. Zoals nu dus weer ;) Daar is het forum toch voor?

Bahbah maar ik moet even iets kwijt, ik heb al twee dagen zoveel last van rottigegevoelens=hormonen. Bah! Echt nergens zin in, hartstikke chagrijnig en het huilen kan elk moment uitbreken. Ik heb ook helemaal geen behoefte vrienden of familie op te zoeken en heb vanmorgen mijn dochter maar even naar de oppas gebracht omdat ik echt te chagrijnig was om met haar te spelen, erg he.. Ik vind het iig echt niet leuk... Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit 'kluizenaarsgevoel' echt pas de laatste maand maar nu begint het hier al, ik hoop dat het bij deze twee dagen blijft...

Misschien is het het weer... :oops:

18. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    Dames super bedankt voor jullie reactie's stelt mij toch weer een beetje gerust ben nu
    30+2 dagen zwanger dus kan nog wel even tot 37 weken.

Maar wat betreft dat de kleine zo rustig is, ben ik zelf nog niet helemaal gerust over normaal is ze ook erg druk
    dus ik denk dat ik maar gewoon gaan bellen vanmiddag anders zit ik de hele tijd erover te piekeren.

19. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Loulou ik zou vanmiddag ook gewoon ff bellen dan weet je zeker dat alles in orde is!!
    over het in stuit liggen zou ik me nu ook nog niet echt druk maken hoor, heeft nog genoeg tijd om te draaien!

Nelizz lekker ff rustig aan doen, ik hoop dat je je snel weer beter gaat voelen.

Sorry ben de namen alweer kwijt maar zag weer hele mooie buikfoto's voorbij komen!

Vanmorgen het kraampakket opgehaald, was het alweer vergeten maar ik las hier dat iemand er over schreef. Verder een paar boeken gehaald met geboortekaartjes, dus kunen we ons de komende dagen daarin gaan verdiepen.

20. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    Jesse lag tot op het laatste nog in stuit. De gyn zou een gewone stuitbevalling doen indien hij niet was gedraaid, hij vond dat goed te doen, ook omdat het niet de eerste was.
    Dit beebje is ook maar een goeie week geleden gedraaid, maar wil nog niet zeggen dat ze blijft liggen...

Deel Deze Pagina