Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelizzz

Nelizzz Lid

6 jan 2009
    81
    0
    0
    Meubelmaker
    Middelburg
    Mooie buik(foto's) Wendy!

Ik ben net weer bij de verloskundige geweest, is hier altijd minstens 3 kwartier wachten in een hele kleine benauwde wachtruimte, bahbah, nu zeker 5 kwartier gezeten daar op keiharde stoelen. Ik dacht echt dat mijn stuitje uit mijn billen kwam zetten haha

Maar alles was goed! 10 kilo aangekomen sinds het begin en de laatste 8 weken niets meer eraan gelukkig, bij de vorige was het aan het einde 10 dus ik hoop dat het zo blijft.

Gelukkig hebben we nog een mooie zonnige dag vandaag! Fijne dag allemaal!

2. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    Phooeee... ben al 15 kilo aangekomen? volgens mij is dat TE veel....???

3. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Goedemorgen allemaal!!!

Vandaag vieren we Ewout z'n verjaardags feestje, word best lekker weer, dus met z'n allen zo de tuin in haha!
    Ik heb ook flink ingeslagen op Koninginnedag, allemaal merk kleding voor een paar kwartjes! :D Voor alle 3 de jongens!
    Heeft mijn VK afgemailt voor dinsdag... Balen hoor ze hebben toch geen spreek uur op 5 mei... Ben nu al een hele tijd niet meer geweest, 17-3 voor het laatst... Nu kan ik misschien op 12 mei...

Mazz, nee hoor dat is niet te veel, en er komt vast nog wel meer bij haha. Vooral de laatse weken vliegen de kilo's er aan... Is ook veel vocht met het warme weer....

Nelizz wat fijn dat alles goed was bij de VK. Wel atlijd balen he dat je zo lang moet wachten....

Ilona, bedankt! Vervelend zo'n prik, maar het is voor het goede doel he ;) ja de laatste weken zijn nu echt aangebroken, spannend en heel erg leuk!!!

Wendy leuke foto's!!! mooie buik heb je!

*griep* houd ook echt niet mijn oudste zoontje thuis voor de griep. Wat een onzin. Er is nog helemaal niets bekent verder over hoe en wat en vooral WAAR. En hoelang wil je je kindje dan thuis houden? Kan wel maanden duren....

4. Nelizzz

Nelizzz Lid

6 jan 2009
    81
    0
    0
    Meubelmaker
    Middelburg
    15 kilo is toch zo gek nog niet? Ik geloof dat 12 tot 14 gemiddeld is maar ik hoor heel vaak dat vrouwen 20 aankomen en dat het er na de bevalling meteen weer afvliegt!
    Ik viel met mijn eerste zwangerschap meer af dan ik was aangekomen, dat was ook weer niet zo fijn ;)
    Maar is het inderdaad zo dat je op het laatst nog veel aankomt? Ik dacht juist dat het vruchtwater weer afnam en de baby nog iets aan komt. Tja, en als je veel vocht gaat vasthouden dan is er niets aan te doen...

Mouchy, lekker vandaag een verjaardag vieren, is geloof ik de laatste mooie dag van deze week?

Ik heb mijn fotoalbum weer even aangemaakt, was na de de nieuwe website gewist... Vorige week had ik wel een gave fotoshoot in de grachten van Utrecht in een echt Venetiaanse gondel, die heb ik er ook even bijgedaan.

Ik kan niet wachten tot de grote vrijmarkt hier met bevrijdingsdag trouwens!

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ben 11 kilo aangekomen, vind het ook veel, maar ook weer niet schokkend.

Mijn man en ik hebben gisteren een geboortekaartjes uitgezocht. We waren heel snel klaar en het direct eens gelukkig. Nu nog een lijst met mensen en adressen maken en een tekst voor op het kaartje uitzoeken, pffffffff

6. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Goedemorgen!

@ Wendy, leuke foto's zeg! Lief dat pruilmondje van je kleine, en gave tattoos bij je vriend. :D

@ koninginnedag, wat een rare dag zeg. Ik had er echt wel een beetje een kater van, wat een zieke gek. :(
    Van de weeromstuit 's avonds maar een lange romantische film gehuurd zodat ik die nacht nog zou slapen. (Australia, aanrader als je van lekkere romannetjes houd. Zelfs m'n vriend vond hem leuk!)
    Verder ben ik die ochtend nog wel over de kleine vrijmarkt vlakbij geweest maar ik probeer me in te houden met shoppen tot de babykamer klaar is haha.

@ Mexicaanse griep, het is natuurlijk makkelijk praten als je nog geen kinderen op school of de opvang hebt zitten, maar ik denk ook niet dat ik ze thuis zou houden. Het is nog steeds maar 'gewoon' griep en ook goed te behandelen. ;)
    Wel een beetje jammer dat ik deze week vrij zou zijn omdat m'n baas in Mexico in de fabriek zou zitten, dat gaat natuurlijk niet door. Maar waarschijnlijk gaat hij volgende week in plaats daarvan naar Las Vegas en kan ik dan lekker thuis bezig. Met die nesteldrang wordt ik helemaal onrustig als ik niet verder kan verbouwen!

@ gewicht, het hangt nou al een paar weken tussen de 8 en 9 kilo wat ik ben aangekomen. Het is denk ik even wachten op de volgende groeispurt. De kleine groeit goed dus ik maak me geen zorgen.

Verder, ik heb m'n commode thuis staan! Ik dacht dat hij te laag zou zijn (hij is zo'n 50 jaar oud) maar dat valt reuze mee. Ik ben er erg blij mee, de meeste commodes vind ik namelijk te lelijk om te laten staan in een kamertje maar deze vind ik mooi. Het was nog grappig want de man waarvan ik hem kocht had er als baby nog op gelegen. :D
    Er staat een foto van in m'n album. Het retro snackbakje er bovenop komt trouwens van de vrijmarkt op koninginnedag.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    leuk hoor daphne! Komt jullie huis nog wel af voordag de kleine komt?

8. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Nee, het hele huis niet. Althans, daar ga ik niet van uit. Maar de babykamer en onze slaapkamer wel. :)

9. daisy28

daisy28 Actief lid

24 sep 2008
    228
    0
    0
    brabant
    ik ben 14,5 kilo nu aangekomen en ik ben bijna 30 weken zwanger,
    ik ben in de 3 weken die er tussen de afspraken zaten met de vk maar 3 ons aangekomen,
    ik ben benieuwd hoe het over 2 weken is dan heb ik weer een afspraak.
    ik denk dat ik uiteindelijk wel op de 20 kilo zal eindigen, ik heb een tikje gekregen voor fruit en sla tomaten paprika's komkomers en ik let erg op zetmeel producten want daar word ik ziek van als ik die te veel eet, ik eet al weken zeer minimaal witbrood en eet nu die lekkere donkere bruin brood van de ah. ik snoep nog steeds hoor probeer het wel minimaal te houden maar sommige dingen ben ik gewoon verslaafd aan en dat was al voor de zwangerschap, ik ga me eigen niet martelen door nu ineens geen ijsjes of chocolade te eten. het moet wel leuk blijven. of het gezonder eten ook nu aan de kilo's af te lezen zal zijn zal ik over 2 weken wel merken, 3 ons aankomen in 3 weken de laatste keer is heel wat anders dan 3 kilo die ik elke maand zo'n beetje aan kwam.
    ik moet trouwens wel zeggen ik ben niet aan het lijnen of zo iets, reden dat ik anders ben gaan eten is omdat ik een maagoperatie heb gehad en door de zwangerschap is mijn maag gevoeliger geworden en word ik ziek van bepaalde soort eten, en aangezien ik niet de rest van mijn zwangerschap bij het ontbijt, lunch en avondeten daarna strontziek wou zijn moest ik toch iets gaan veranderen.
    maar tot nu toe 14,5 kilo aankomen, ik vind het wel mee vallen en ik weet dat ik straks toch wat extra moeite moet doen om die extra kilo's eraf te krijgen. wat maakt het uit?? over zo'n 10 weken hou ik mijn prachtige dochter eindelijk vast in mijn armen en die kilo's ppff jammer dan, dat komt wel weer goed.
    dus dames denk daar maar aan, en als je straks bevallen bent en je bent na 6 maanden niet te vrede met je lichaam dan weet je wat je moet doen. en wie weet ben je wel 1 van die gelukkig vrouwen waarbij die extra kilotjes binnen no time eraf is.

groetjes
    daisy

10. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    Hey dames,
    Wat akelig wat er op koninginnedag is gebeurd! Pff. het stond hier zelfs in de krant. Wat een gek die man, doe je toch niet?
    Onze auto is door een idioot op koninginnedag met een oranje spuitbus bewerkt. zeker tegen nederlanders ofzo. was geen leuke verassing!

Ik heb vandaag een weegschaal gevonden en weet eindelijk ook hoeveel eraan zit. 7kg. dat viel me zo mee dat ik nu elke keer denk, oooh een koekje kan best. Tsja dat moet ik natuurlijk niet teveel doen he, maar ja een pleziertje op zn tijd moet kunnen.

Gister had ik een verjaardag van een vriend van mn man. Nou heb de hele tijd moeten horen wat voor een kleine buik ik had. Pff wat echt niet leuk meer. Ze dachten dat ik pas 3 of vier maanden was. Ik had een t shirt aan met 'c'est pour bientôt' zegt zo'n sukkeltje, zit er wat in je buik? Ja duh.
    En de tweelingbroer van mn man was er ook, zegt diezelfde dombo, wie is nu eigenlijk de vader omdat tie vond dat ik teveel met mn zwager kletste. Pff was echt boos, stomme fransoos. Ik was zo trots op mn buikje, maar vandaag op het strand durfde ik er niet meer zo mee te paraderen, word je gewoon onzeker gemaakt.

Ach ja, ze moeten eens zien wat voor mooie dochter ik er over een paar weken uit poep. Ziezo. Sorry die frustratie moest er even uit :oops:

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb even gekeken en ik vind jouw buik echt helemaal niet klein hoor duimelijn!
    Mijn buik is ook ongeveer zo en ik krijg ook wel eens commentaar.
    Eerlijk gezegd vond ik het in het begin ook wel jammer dat ik geen supergrote buik heb maar nu vind ik het wel lekker. Ik kan hem nog eens verbergen onder een trui ofzo als ik geen zin heb ik aandacht en ik hoef ook niet zo veel mee te sjouwen, ik heb al genoeg last van mijn rug.

12. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Je hoeft niet onzeker te worden hoor Duimelijn! Zo klein is je buik helemaal niet, prachtig juist! Laat ze maar lekker kletsen, ze hebben toch altijd wat te zeggen, of je buik nou groot, klein of gemiddeld is. Als je snel dik bent geven ze je weer het gevoel dat je een olifant bent! ;) Je ziet er beelschoon uit!

13. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Kon het niet laten de 3D echo te bewerken...
    Wie weet wordt ze heel anders..haha! Maar ben ik toch weer ff lekker bezig geweest.

[attachment=1:32akgab0]Untitled-1.jpg[/attachment:32akgab0]

14. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Lief Lotus!!
    Ik moest wel even hartelijk lachen over hoe fanatiek je al met je kleine meid bezig bent ;)
    Lijkt ze zo al op je andere kids?

Maak je eigenlijk ook zelf de geboortekaartjes?
    Zelf heb ik lekker de middag gespendeerd met mijn vriend instructies geven over hoe en wat voor ons kaartje, die begint leuk te worden. Maar we zijn beiden nogal kritisch dus ging het wel met de nodige discussie haha.

15. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    haha, ja...ik kan verder ook geen kamertje nog maken ofzo. We gaan pas na de bevalling verhuizen en het is ook wel m'n hobby, lekker photoshoppen.
    Ze lijkt zo wel op haar zusje ja, maar of dat in het echt ook zo is??
    Kaartjes heb ik ook zelf gemaakt ja, al besteld ook van de week toevallig.
    M'n man is er zelf ook heel goed in maar dit laat hij aan mij over, en het is ook schattig geworden, ben tevreden! Valt niet mee met je eigen werk vaak..

16. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    Goeiemorgen,

@lotus, zo dat lijkt al heel echt best raar eigelijk om dat zo te zien wel mooi hoor! :D

@geboortekaartjes, pfff ik heb nog geen idee maar moet nou wel opschieten besef ik. :confused:

@kilo's nu 4,5 aangekomen en een mooi bescheiden buikje net als 2 andere dames hier las ik.

En verder kan ik nog heel goed het hoofdje voelen bij mij ribben, ach maak mij er maar niet meer druk om. vandaag 31 weken dus mevrouw heeft nog 6 om te draaien. [-o<

Komt best dichtbij nou nog/ tussen 7 weken en 11 weken is de kleine meid er al echt. \:D/

A.s dinsdag eindelijk de 3d/4d echo was weer veelste laat met bellen, hoop wel een een beetje het gezichtje te kunnen zien aangezien ze in een onvolkomen stuitligging ligt ( eerst de armpjes voor het gezicht en dan ook nog de beentjes) :rolleyes:

O, ja heb geprobeerd foto's van mijn kids in mijn fotoalbum te zetten maar ik zie niks, er staat wel dat er 2 foto's in staan. Misschien kan iemand anders even proberen? :)

Iedereen fijne zondag, het zonnetje komt hier al lekker erdoor =D>

17. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Ik krijg dit te zien Loulou;
    'Het album van deze gebruiker is nog niet aangemaakt of is nog leeg of de gebruiker bestaat niet!'
    Dus denk dat er toch iets fout is gegaan met het uploaden. ;)

Maar het gaat snel he? Ik vind het ook zo raar dat na de komende dagen werken ik alweer op 32 weken zit. Het komt aardig dichtbij!
    Het lijkt trouwens ook alsof de kleine nu echt een beetje ruimtegebrek begint te krijgen want als hij zich nu uitrekt is het bijna pijnlijk en dat wordt met de dag erger. Vorige week voelde dat nog niet zo. :eek:
    Echte schoppen krijg ik ook bijna niet meer maar als ik voel hoe groot hij al is verbaast dat me niet. Draaien en wurmen doet hij des te meer! Van buiten af is het heel goed te zien en naar de buik kijken is leuker dan tv haha.
    Zijn er meer meiden die dat ook hebben?

Alleen een beetje jammer dat het verbouwen thuis ook met de dag moeilijker wordt, ik had gedacht nog langer meer zelf te kunnen doen maar dat zal wel niet gaan lukken, gelukkig krijgen we nu hulp van buitenaf.
    Ik was al van plan om m'n oom in te huren voor de laatste dingen maar dat doen we nu maar eerder. Wel moeilijk om toe te geven dat iets niet meer lukt hoor, ben toch meer het type om alles zelf in de hand te houden. Maar de kleine is belangrijker op het moment en we hebben veel lieve familie die wil helpen. :)

18. Nelizzz

Nelizzz Lid

6 jan 2009
    81
    0
    0
    Meubelmaker
    Middelburg
    daphne b; haha ja ik ken dat gevoel van alles zelf te willen doen, helaas is dat in sommige fases echt onmogelijk. Lastig toegeven he? Daar had ik echt enorm (en nog steeds trouwens) last van toen ik vroegtijdig moest stoppen met werk omdat het te zwaar was.

Lotus: Wat grappig dat je dat zo al helemaal kan photoshoppen! Ik ben benieuwd of het ook daadwerkelijk lijkt na de geboorte!

Geboortekaartjes papier ga ik vandaag achteraan! Koopzondag dus moet wel goedkomen. Ga ze zelf in elkaar knutselen.

Ohw ik had het vannacht echt heel taai. We waren uit eten geweest en schijnbaar had ik iets verkeerds gegeten.
    Ik werd om 1 uur vannacht echt super misselijk wakker en de baby was heel heftig aan het bewegen en maakte het misselijke gevoel alleen maar veel erger.
    Mijn hart ging ook als een gek te keer. Ik na een tijd toch maar mijn man wakker gemaakt en hij heeft even de verloskundige gebeld om te vragen of het geen kwaad kon Die dacht aan voedselvergiftiging of het HELLP syndroom. Maar de misselijkheid was echt onderin mijn buik ipv in mijn maag en dat was zo raar. Ik heb uiteindelijk mijn vingers maar in mijn keel gedaan en overgegeven en gelukkig luchtte dat op.

Lekker uitgeslapen en ben nu alleen maar duf. Dus het zal wel aan het eten hebben gelegen. Toch raar dat dat pas na 7 uur opspeelde. Ik droomde dat mijn man een caravan (????) in mijn buik wilde parkeren maar dat ik daar misselijk van werd omdat dat helemaal niet paste met de baby ernaast. Haha! Daar hebben we vannacht dan wel nog even om kunnen lachen.

Gelukkig niets aan de hand dus! :)

Fijne dag allemaal!

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi meiden,

wat een rotweer! Is wel even wennen na een paar heerlijke dagen...

Daphne, je moet ook niet teveel doen hoor, doe maar lekker rustig aan... vind je het niet vervelend dat je huis nog niet helemaal af is als de kleine er straks is? Kan je dan wel helemaal op en top genieten van je kraamtijd, dat er niet allemaal bouwlui in je huis rondlopen enzo?

Bij ons moet er nog een douche worden geinstalleerd. We hebben lekkage gehad en onze douche eruit gesloopt. Nu douchen we in bad maar ik wil de nieuwe douchecabine erin hebben voordat de kleine komt. Als het goed is wordt de cabine 12 mei geleverd dus nog zat tijd gelukkig...

20. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Wie weet wel helemaal niet Neliz!
    Zie trouwens dat m'n buikfoto deze maand is geplaatst bij buik van de maand.
    Had hem al een poosje terug ingestuurd maar ze wachten blijkbaar tot de volgende maand dan.

Deel Deze Pagina