Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm ik heb de thuiszorg gebeld en die zeiden 35 euro per week voor een kraambed...
    vreemd hoor, ga nog maar een keer informeren.

Ik ben bij deltalloyd aanvullend verzekerd. Ik heb deze verzekering juist genomen omdat hij ook de nekplooimeting, zwangerschapscursus, eigen bijdrage kraamzorg en eigen bijdrage bij poliklinisch bevallen vergoed. Zo haal ik er nog meer uit dan wat hij me eigelijk kost haha...

2. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ha lieve meiden,

Even snel een egoberichtje van mij!

Lig in het ziekenhuis.. Ik had maandagochtend krampen en 's middags kwamen ze regelmatig opzetten, oftewel lichte weeen..Na een warme douche en paracetamol op bed (op advies van de VK) werd het alleen maar erger. Dus toch de VK op bezoek en toen bleek ik 1 cm ontsluiting te hebben.. Meteen naar het ziekenhuis gegaan en daar lig ik voorlopig nog wel eventjes! Zit nu aan de weeenremmers en die slaan wel aan, hoewel gisteren alles weer onrustig was.. Nu weer wat beter gelukkig! Hopelijk vrijdag naar huisje toe! En dan rust houden.. Dat wordt nog lastig! Ik hou jullie op de hoogte!

Dikke kus voor jullie allemaal! xxx

3. daisy28

daisy28 Actief lid

24 sep 2008
    228
    0
    0
    brabant
    goede middag dames,

over de ruggenprik, dat was een onderwerp waar ik het ook nog over wou hebben,
    in het begin van deze zwangerschap wou ik absoluut GEEN ruggenprik het is idee dat er een prik in mijn rug gezet zou worden vond ik een eng idee,
    nu dat ik 30 weken zwanger ben en de bevalling dichterbij komt, ben ik van mening veranderd, ik denk de laatste tijd veel aan mijn eerste bevalling, ik was s'nachts begonnen vrijdagochtend en mijn zoon is pas zaterdagochtend om kwart voor 12 geboren met hulp van de vacuümpomp, mijn zoon lag met zijn kin niet goed voor de uitgang en blokeerde zich eigen vandaar dat het zo ontzettend lang duurde en het niet veel scheelde of het was een keizersnede geweest, ik ben thuis begonnen maar moest na 26 uur moet spoed naar het ziekenhuis, en tijd had ik al uren heftige weeen en 2-3 cm ontsluiting.
    hoewel ik achteraf vind dat ik er goed door heen ben gekomen en de rugenprik nooit ten sprake is gekomen in het ziekenhuis, denk ik er serieus over na om nu wel voor de ruggenprik te gaan, gelukkig is het makkelijker geworden voor een vrouw om daar nu voor te kiezen, vroeger keken ze je raar aan als je er om smeekte tijdens een bevalling en vaak kreeg je hem alsnog niet.
    ik moet er niet aan denken om weer zonder pijnbestrijding een bevalling te ondergaan,
    ik weet dat het niet zo hoeft te zijn dat deze aankomende bevalling weer zo lang gaat duren en zwaar zal zijn, maar aangezien dit ook mijn laatste zwangerschap en bevalling zal zijn wil ik er zo goed mogelijk door heen komen, bij mijn eerste zwangerschap liep ik de hele zwangerschap zonder klachtjes rond, ik had nergens last van en deze zwangerschap is lichamelijk ontzettend zwaar en alles wat ik aan lichamelijke klachten toen niet heb gehad, heb ik er bij deze bij gekregen heb ik het idee hahaha.

ieder geval ruggenprik: ieder moet het ten eerste voor zich eigen beslissen gelukkig heeft een zwangere vrouw nu meer zeggenschap over of ze pijnbestrijding wilt of niet.
    en is het beter bespreekbaar, en volgende week heb ik weer een afpsraak bij mijn vk
    en zal de ruggenprik zeker ten spraken komen en mijn redenen om hier voor te gaan en ik wil ook als wij straks naar het ziekenhuis gaan het goed op papier staat en niet dat ik terwijl ik in de weeen zit er nog om moet vragen.
    ik kan er altijd nog voor kiezen om het niet te gebruiken maar ik wil die optie wel vastgelegd hebben. want ik ben de gene die moet bevallen.

groetjes
    daisy

4. daisy28

daisy28 Actief lid

24 sep 2008
    228
    0
    0
    brabant
    linda wat een nieuws, hou je taai meid, en kleintje daar binnenin:

luister kleintje het is nog te vroeg en mama's buik is heerlijke plek om te groeien en sterk te worden, kom over 7-8 weken maar dat vinden je papa en mama echt niet erg.

5. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Linda meid wat een schrik zeg!!! hoop dat je kleine meid nog wel even een paar weekjes wil bijven zitten. Rustig aan dus! Sterkte.

Daisy tis net of ik mijn eigen bevalling terug lees. Dat heb ik dus ook gehad, en wel 2x!!! Bij alle 2 de jongens dus. Dus ik ben best wel bang dat het nu voor de 3e keer gaat gebeuren, vandaar ik het er met de VK over ga hebben, en door gestuurd word naar de gyn.

6. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Sterkte Linda! Hopelijk blijft je kleintje nog lekker zitten en mag je snel naar huis.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    pfoe linda, ik hoop dat je het nog een paar weekjes vol mag houden!

8. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    linda, hoop hard met je mee dat de kleine nog lekker blijft liggen bij moeders... is nog veel te koud buiten, in juli is het veel mooier weer!!!!

sterkte....

9. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    @ hoog-laag bed: ik ga thuis bevallen en moet inderdaad ook een bed huren.
    omdat onze slaapkamer op zolder is. kan wel op de tussen verdieping bevallen.
    omdat die trap beter te begaan is voor eventuele noodgevallen.
    volgens mijn verloskundige werd het wel vergoed door de verzekering maar moet het nog even na gaan hoor.
    en tja inderdaad je moet hem vanaf week 37 in huis hebben.
    misschien kan je van iemand een eenpersoonsbed lenen en die op klossen
    zetten. dat zou een oplossing kunnen zijn.

@ lindas: bah dat is even schrikken. hopelijk blijven de weeƫnremmers werken.
    sterkte meid.

zo ik ga even de was uit de droger halen.
    spannend nog meer baby kleertjes om door me handen te laten gaan :D

fijne avond alle,
    liefs gyino

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm ik heb mijn verzekering gebeld en die zei dat het niet vergoed werd maar ik moet morgen naar de vk dus ik zal het nog wel even navragen. Ik vind het wel een relaxed idee dat ik thuis kan blijven als ik dat wil. Als het allemaal goed gaat en de pijn niet TE hevig is, waarom zou ik dan naar het ziekenhuis gaan? Mijn man vind het wel veiliger maar zoals het er nu naar uitziet gaat het er vooral om dat ik me veilig en vertrouwd voel. En het lijkt me vooral fijn voor na de bevalling. Dat ik dan gewoon in mijn eigen heerlijke boxspring kan liggen en niet in zo een kaal ziekenhuisbed.

11. alouise

alouise Lid

28 okt 2008
    28
    0
    0
    kinderleidster
    Hallo dames,

Even snel een berichtje van mijn kant.
    Zoals jullie misschien wel weten verloop deze zwangerschap niet zoals het hoort maar 2 weken geleden heb ik eindelijk "groen licht'" gekregen om het als een normale eenlingzwangerschap te gaan zien. Nu moest ik gisteren op controle bij de verloskundige en weer geen goed nieuws. Het genieten mag blijkbaar gewoon niet deze zwangerschap....
    Ze vond dat mijn buik te klein was voor 31 weken en vroeg zich af of ik wel goed at. Ze vond de kleine meid ook klein aanvoelen. Bij de echo zag ze ook dat ik heel weinig vruchtwater had. Vandaag moest ik dus naar het ziekenhuis voor een groeiecho. Godzijdank vonden ze daar dat de kleine meid goed groeit, het vruchtwater was boven de 100 (? zeg mij niks?), dat is niet veel maar ook niet schrikbarend weinig. Ik moet nu nog meer rust nemen, elke middag 2 uurtjes plat. En dat voor iemand met geen rust in haar kont....maar het moet. Ook moet ik in de gaten houden dat de kleine meid goed blijft bewegen. Ik hoop alleen niet dat ik mij daar enorm op ga focussen want dat maak je natuurlijk ook weer zo onzeker.

Nou, dat was mijn nieuws van vandaag. Duik maar vroeg mijn bed in vanavond want moe van vandaag en gisteren ben ik wel.

Linda: Sterkte meid! Hopelijk werkt de weeenremmers goed en mag je gauw weer lekker naar je vertrouwde huisje.

Liefs,
    Alouise

12. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Linda, wat vervelend dat je nu in het ziekenhuis ligt. Hopelijk zetten de weeen niet door en kan je binnenkort weer naar huis. Doe het rustig aan he. Ik duim voor jullie! Knuf.

Wbpepe, wat ben jij creatief zeg! Echt een supergaaf "kaartje". =D> :D

Mazz, ik vond die 3-4d echo ook wel heel erg duur hoor en je hebt gelijk, nog even en we hebben onze kindjes in de armen.

Nelizz en Lotuss, jullie ook al zulke crea-bea's. Ik wou dat ik dat ook in me had.

MLS, fijn dat je kan aftellen. Wel fijn dat je nu even thuis werkt. Doe het rustig aan he, te veel harde buiken is niet goed.

Robine, word jij ook ingeleid of zo? Of is er een reden dat je de ruggenprik al vantevoren moet vastleggen?

Mouschy en Daisy, ik weet niet of ik nu al kan zeggen dat ik een ruggenprik wil. Wie weet kan ik de weeen goed opvangen. En als het niet gaat, dan kan ik er toch alsnog voor kiezen?
    Ik ben wel heel blij dat mensen er in NL steeds minder achterlijk over doen. Waarom moeten we per ce pijn lijden, worden we dan betere moeders? Zo'n onzin! Dus, wie een ruggenprik wil, ga er voor!

Deetje, heb je nog een goed gesprek gehad met je vriend? Ik kan me je gevoelens heel goed voorstellen. Pijn in mn nek/schouders heb ik niet, wel in mijn rug.

Debby, wat vreemd dat je zo veel geld moet betalen voor de huur van dat bed. :(

Alouise, ondanks dat het moeilijk is, het is wel beter, doe het rustig aan. Dan krijgt je kleintje de beste kansen om goed te groeien. Waarom mag je deze zwangerschap nu eigenlijk als een normale eenlingenzwangerschap zien en waarom eerst niet? Sorry, ik ben het even kwijt, mijn geheugen is niet meer zo goed.

13. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ha meiden,

Bedankt voor de lieve berichtjes! Het voelt vandaag ook weer wat rustiger, dus hopelijk mag ik morgen de medicijnen gaan afbouwen! Duimen maar!

Mouchy; Je hebt het over mijn kleine meid, grappig, ik weet nog niet wat het is! Haha! :)

Hoop snel weer thuis te zijn! :D

xxx

14. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Lindas: Jeetje meid dat is niet niks dat je in t ziekenhuis ligt. Doe maar rustig aan, je kan ws ook niet anders en hopelijk blijft de kleine nog ff lekker bij je in je buik zitten!

Alouise: JOuw verhaal is ook niet niks zeg. Eerst word je in onzekerheid gebracht dat de kleine niet groeit en dan blijkt in t zkh dat t er op zih prima uit ziet. Lijkt me idd niks om goed te blijven focussen o je wel of niet iets voelt. Hopelijk trek je t een beetje op deze manier. Sterkte. Ik hoop dat je kleintje nog lekker flink door groeit.

Sucre: Ik heb aangegeven van de ruggenprik gebruik te willen maken omdat mn eerste bevalling bestond uit ruim 8 uur rugweeen voordat de onsluiting klaar was en ik mocht persen. Gewoon niet nodig naar mijn idee. Vandaag dat ik t deze keer echt met een ruggenprik wil gaan proberen mocht alles weer zo langzaam verlopen. Moet daarom dus naar de gyn toe om de hele procedure te bespreken en een status aan te maken zodat ze mn gegevens hebben zodra ik in t zkh aankom. Wil nl wel in t zkh bevallen, geeft me gewoon een veiliger gevoel. Maar goed, misschien gaat t deze keer wel zo snel dat de ruggenprik niet meer nodig is of niet meer kan, dan is t een ander verhaal. Maar voornamelijk dus om de hele ontsluitingsfase pijnloos te laten verlopen wil ik de ruggenprik.
    Kon trouwens wel kiezen voor een inleiding bij 38 weken in t zkh hier in de buurt, alleen moest ik dan bevallen tussen kantoortijden en mocht t dan toch eerder komen konden ze me die prik alsnog niet geven wanneer t in de nacht zou zijn. Vond een inleiding ook erg onnodig alleen maar voor zo een prik, t moet niet te klinisch worden allemaal.

Laterz

15. alouise

alouise Lid

28 okt 2008
    28
    0
    0
    kinderleidster
    Hey Sucre,

Is niet erg hoor als je mijn verhaal niet meer weet. Het is alweer een tijd geleden dat ik daarover heb geschreven en er is ondertussen genoeg geschreven op het forum. ;)
    Ik zal proberen mijn verhaal in het "kort" te vertellen.
    Toen ik rond de 10/11 weken een termijnecho kreeg zagen ze dat ik in verwachting was van een tweeling. Alleen klopte er maar 1 hartje. Ze noemde het toen een "Vanishing Twin". Ik moest toen 2 weken later terugkomen en dan zal het tweede vruchtje waarschijnlijk verdwenen zijn (vandaar de naam). Het komt blijkbaar redelijk vaak voor.
    Toen ik 2 weken later terugkwam was het alleen niet verdwenen maar zelfs gegroeid. Maar er is geen hart, geen bovenlijf (dus geen overlevingskans) maar wel een ontwikkelde onderlijf (benen dus, die ook bewegen....). Ze noemen dit "TRAP" en het komt maar 6 keer in het jaar voor (in Nederland). Het goede kindje pompt bloed naar het slechte vruchtje (acardiacus) en houdt dit vruchtje zo in "leven" ook al heeft het geen hart. Het kan dus op zo'n manier groeien maar op de duur kan het hartje van het goede kindje kapot gaan omdat die steeds meer moet pompen. Pompen voor 2 zeg maar.
    Rond de 14 weken zagen ze dat ons meissie problemen met haar hartje kreeg en grepen ze in. Met een laser hebben ze de navelstreng van het slechte vruchtje dicht gemaakt. Helaas is dit niet voor 100 % gelukt. Maar na veel controles en onzekerheden heb ik dus eindelijk rond de 29 weken zwangerschap "goen licht" gekregen. Het andere vruchtje was zo goed als niet meer te zien en ons meissie doet het prima. Daarom kwam deze situatie weer dubbel zo hard aan. Weer iets wat niet goed is/gaat.
    Maar gelukkig val het allemaal wel mee alleen moet ik meer rust nemen (ook geestelijk)....een uitdaging dus want ik ben een behoorlijk denker.

Poe hee, sorry: het is een lang verhaal geworden maar zo iets is haast niet in het kort te vertellen.

Liefs,
    Alouise

16. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Linda, sterkte en ik hoop dat de kleine nog lekker blijft zitten! Goed dat je ingegrepen hebt!
    Alouise: ik hoop dat het je lukt gewoon te gaan genieten toch!
    Sucre: ja we hebben nog even gepraat, het is natuurlijk best lastig voor ons en m'n hormoontjes beginnen ook een beetje op te spelen. Dank voor je belangstelling!

17. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    morgen

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    goeiemorgen...
    vanmorgen moet ik weer naar de vk, ben benieuwd hoe onze kleine meid gegroeid is, kan ik gelijk ff overleggen over thuis bevallen ed.

19. Nelizzz

Nelizzz Lid

6 jan 2009
    81
    0
    0
    Meubelmaker
    Middelburg
    goedemorgen!
    Gisteren voor het eerst naar de zwangerschapsgym geweest, altijd lekker een beetje truttig, haha.
    Fijne dag allemaal!

20. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Alouise, meis, wat een heftig verhaal! Wat hebben jullie al veel mee moeten maken. Hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar de goede kant op, zodat je straks heerlijk kunt genieten van jullie wondertje.

Nelizz, ik doe ook lekker truttig mee op de pufclub! De laatste keer moesten we zelfs al doen alsof we weeen hadden. :confused:

Robine, ik snap heel goed dat je een ruggenprik wil. Ik wist alleen niet dat er dan speciaal een nieuwe status voor je aangemaakt moest worden. Zal het binnenkort ook eens met mijn vk bespreken.

Lekker 2 vrije dagen! Nog 7 werkdagen en 1 congresdag en dan...verlof! :D

Deel Deze Pagina