Duimelijn: Dat was ff schrikken zeker. Gelukkig dat je weer thuis bent en genoten hebt van je pizza aan t strand...........hmmmmm hoezo jaloers ! Sucre: Geen idee of dat normaal is. Ik merk zelf geen verschil eerlijk gezegd. Mss f aan vk vragen? Ani: Van harte met je verjaardag! Fijn weekend gewenst! Debby: Dat je veel moet plassen is nu ook wel normaal he. Ik moet soms als ik net geweest ben alweer omdat de kleine er dan tegenaan ligt te trappelen. Als je je daarbij ook rot voelt, mss toch ff navraag doen bij de VK of t niet aan je bleoddruk ligt. Beterschap en rustig aan Wat ik me laatst afvroeg, we hadden toch ook een mama die in verwachting was/is van een 2ling? Ook iets met beginletter A....... Heeft iemand nog iets van haar vernomen? Spirit: Hoe voel jij je? Zit je tegen de 14e mei datum op die gaat komen? Kan me voorstellen dat je een spannende periode voor je eigen gevoel nu in gaat, maar ga dr maar vanuit dat t helemaal goed gaat hoor. Knuf. Hier alweer 32 weken!! Jeetje wat gaat t hard he. Merken jullie al dat de kleine steeds in dezelfde positie ligt? Hier voel ik echt overal nog getrappel. Bijna hoop ik stiekum op getrappel aan de onderkant en een stuit ligging...........met een daarbij behorende ks. Zit zoooo tegen de bevalling op, zelfs nu de ruggenprik vaststaat. Heb zoiets van doe maar een ks, al weet ik dat dat ook niet alles is hoor. Maar gewoon de gedachten alweer dat er een kindje uit moet, brrrrrrrr. Kan t gevoel van de bevalling van Jill ook nog zo goed terughalen.......beetje jammer Hahaha.Nou ja, we moeten sterk zijn he en niet zeuren
Robine, dat klinkt alsof jouw bevalling echt een uit een horrorfilm was. Hopelijk gaat het deze keer met de ruggenprik wel goed. Over de julimama met tweeling, dat was Amsy. Volgens mij hebben we nooit meer iets van haar gehoord. Ben eigenlijk ook wel heel erg benieuwd hoe het is afgelopen met de kleintjes.
sucre: ik heb het zelfde... als ik mij van onder schoon maak voel mijn baarmoeder ook steeds anders. aan het begin was het wat harder en nu voelt het zacht aan.... ik heb hier wel is een vraag over gesteld aan de verloskundige hier op het forum maar die zij dat dit er bij hoort en niks zegt.... nou dames... wat gaat de tijd hard... ben al weer bijna 33 weken... baby kamer is klaar, ik zal is wat foto's maken en op de site zetten....
Dat stelt me wel gerust, dat ik niet de enige ben. Leuk he, als het kamertje klaar is. Ben benieuwd naar je foto's. Fijne avond allemaal. Ik ga nu nog even banken en straks X-factor kijken.
Robine ik hik wel tegen 12 mei aan merk ik aan mezelf. ik denk dat de dag zelf best wel mee zal vallen maar alles komt nu wel meer terug en de tranen komen soms ook erg plotseling opzetten maar dat lijkt me vrij normaal. Denk zelf ook dat het met deze zwangerschap goed gaat komen maar het blijft natuurlijk erg spannend. Lief van je dat je eraan denkt! Kan me voorstellen dat je tegen de bevalling opziet maar een keizersnede is ook niet alles hoor, het herstel duurt veel langer, ik weet het uit ervaring.
Vandaag een heftig dagje. Ik voelde sinds 2 dagen de beeb een stuk minder dan eerst. Maar echt van 't één op 't ander moment. Vanochtend voelde ik helemaal niets meer. Schudden en duwen aan mijn buik mocht niet baten. Toen toch maar de vlos gebeld. Ik mocht langs komen op de praktijk en ze ging voelen, duwen etc. Geen reactie van beeb, terwijl ze normaal op elke duw wel reageerde. Daarna met de doptone hartje luisteren. Die klopte gelukkig nog wel, maar ze kon niet duidelijk horen of t krachtig genoeg was en constant. Dus ik ben doorverwezen naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje en echo. Ik zat echt behoorlijk in de zenuwen, de hele rit naar het ZH!!! Daar heb ik een uur gemonitord gelegen. Bleek dat beeb het nog prima deed, maar dat ze zo ingedaald was dat ze waarschijnlijk achter de placenta trapte. Daarnaast door mijn malaise en de medicatie was ze ook minder druk dan eerst. Daarna nog een echo gekregen, alles gemeten en gecontroleerd, en alles was gelukkig prima. Sorry voor eht ego berichtje en verder niets, maar ik ben nog steeds niet lekker. Wilde alleen ff de stress van me af schrijven.
jeee wbpepe..wat zal jij geschrokken zijn! Gelukkig dat alles goed is zeg.. Maar ff een beetje bijkomen van de stress dan.. Beterschap1
wbpepe dat is ff schrikken zeg!! Gelukkig is alles goed met de baby en doe maar rustig aan en ziek maar lekker uit!! Blijde doos, ik heb nog geen uitnodiging gehad, wacht het volgende boekje ff af en als ie er dan nog niet bij zit dan stuur ik wel een mailtje. De meesten van jullie zijn begin juli uitgerekend en ik eind juli misschien dat ik hem daarom wel later krijg.
wbpepe: dat is effe schrikken... gelukkig was alles goed!!! meiden, heb wat foto's van de baby kamer in mijn album gezet.... niet alle foto's pakte hij, maar hier krijg je een aardig beeld van het kamertje... fijne dag allemaal....
Wat leuk Dommel, die schaapjes! Ik heb die mobiel ook en een muziekschaap. Heel schattig, met die sticker op doek zo erbij!
Goedemorgen dames, tjee wat heb ik een nacht achter de rug zeg. manlief liep rond te spoken. eerst was hij opzoek naar een glas drinken in de kledingkast. gelukkig had ik een fles water naast me staan dus die gegeven. daarna was het raam aan de buurt. open, dicht toch maar weer open. gordijnen open en dan weer dicht. hoor open en dicht doen. kreeg toen door dat hij aan het slaapwandelen was en er niet geheel bij was. dus hem naar bed gedirrigeerd. meneer sliep direct maar gevolg was dat ik nog een uur wakker heb gelegen. om 4 uur werd ik weer wakker met het idee dat ik een bloedneus had. halve slapend een zakdoekje tegen me neus aan gedrukt en ben zo inslaap gevallen. 's ochtends bleek ik inderdaad een bloedneus te hebben gehad. heb het wel eens vaker asl ik me neus snuit maar waar dit nu ineens vandaan kwam geen idee. nou ja wel tot half 10 kunnen doorslapen. dat maakt weer een hoop goed. ik heb mijn blije doos gewoon meegekregen. de winkeljuffrouw deed er niet moeilijk over. vond er wel leuke spullentjes in zitten. @duimelijn: kan me vorostellend at je man erg ongerust was. wel heerlijk romatische hoor pizza eten op het strant bij volle maan. wij hebben hier vanuit het zolderraam er naar staan kijken. heeft ook wel wat @ani: gefeliciteerd. @IloveYOU: welkom bij de club. gefeliciteerd met jullie 2de wonder. hopelijk gaat alles goed. @dommel: leuk kamertje zo met het thema schapjes. @wbpepe: gelukkig is alles goed met de kleine. vind het ook altidj erg spannend als ik even een dagje iets minder voel van de kleine. gelukkig kwam het door dat ze achter de placenta was verstopt. sterkte met uitzieken. zo ga nu lekker genieten van het zonnetje en niks doen. oja eerst even foto's van het kamertje in me album zetten. hij is bijna af. nog een hemeltjes dat gemaakt moet worden en de deur moet nog gegeschilder worden. fijne dag alle, gyino
Goeiemorgen! Oeps, middag... . Wbpepe: gelukkig is alles goed en ook een fijn gevoel dat ze je serieus nemen! Sterkte meid. Wat een heerlijk weertje!
nou het is hier ook rustig. iedereen aan het genieten van de zon? ik heb een baal dag vandaag gekregen. had nergens zin in en daarboven op ook nu nog eens een harde buik. heb daar wel vaker last van als ik net gegeten hebt. herkent iemand dit en wat kan ik er aan doen? ga maar even in bad misschien help het. gyino
ik heb wel een paar uurtjes in de zon gezeten vandaag. Gelukkig nog geen teken van zwangerschapsvlekken haha. Hebben jullie mannen iets gedaan voor moederdag? Die van mij niet... maar ja ik denk dat het nog een beetje onwerkelijk is voor hem... Hebben jullie al last van straie? Ik had al wat op mijn buik zitten (ben voor mijn zwangerschap 26 kilo afgevallen) maar die waren wit geworden. Ze worden nu weer rood en wat groter en het doet ook best een beetje pijn. Ik hoop dat het niet heel erg wordt.
hallo allemaal, het is moederdag, vanochtend kreeg ik van mijn mannen ontbijt op bed, en een zelfgemaakte kadootje van onze zoon, het was een zelfbeschilderde thee glas helemaa geweldig. vanmiddag zijn we naar de camping geweest, mmijn schoonouders en schoonzusje zit de met de rest van de bups, en vanmiddag hebben we heerlijk gebbqt. en daarvoor zijn we nog even naar mijn ouders geweest. het was een gezellig en drukke dag. @robine ik snap wat je bedoel ik zat vannacht wakker recht op in mijn bed, en maakte me ernstige zorgen over de aankomende bevalling, mijn eerste duurde lang en was zonder pijnbestrijding, en eindigde na 31 uur in de ok en werd het een vaciuumverlossing, en na 2 jaar bleek dat er iets niet goed was mijn zoon en nu is ie 8 en heeft blijkt dat hij een verstandelijk gehandicapt is en heeft ie een communicatieve beperking, ik kan niet heerlijk met mijn zoon op de bank hangen want hij kan dat niet, hij kan niet stil zitten of heerlijk tegen je aan liggen, wij kunnen geen normaal met basis woorden een gesprek met hem voeren want hij begrijpt 9 van de 10 dingen niet, comfronteerd is dat wanneer je een kind van zijn leeftijd hoort en een goed gesprek hoort voeren weer een bevesting krijgt dat hij echte beperkingen heeft. ik vraag me al 6 jaar af hoe dit is gekomen waar het mis gegaan, het was een moeilijke bevalling en op het eind kreeg hij het erg moeilijk en ik vraag me eigen af of ie niet zuurstof te kort heeft gehad door al dit maak ik me nu steeds meer zorgen, mijn man zegt dat het niet mijn schuld is, maar ik denk is het mijn schuld, ik draag het kind en ik baar het. wat als er nu weer iets mis gaat, wat als over 2 jaar weer blijkt dat ons kind dat ik draag dat er iets mee mis is gegaan tijdens de bevalling. mijn man zegt dan is het nog maar zo maar daar kan ik niks aan doen. ik heb wil dat mijn bevalling goed begeleid word en dat haar hartslagje goed in de gaten gehouden word en als er maar iets dreigt mis te gaan dat er in gegrepen wordt. bij mijn oudste was ik op het einde helemaal van het padje af door over vermoeidheid, ik wil dit niet nog een keer mee maken. @wbpepe wat een zorgen, maar wat fijn dat je serieus bent genomen en dat ze goed naar je kindje hebben gekeken. en dat alles goed gaat, luister goed naar je eigen dit geldt voor iedereen je kunt beter achteraf voor niks hebben gebelt dan te laat terwijl er wel iets aan de hand is. groetjes daisy
hey meiden, daar ben ik weer! Terug uit californie.... helaas was het niet zulk lekker weer, zul je altijd zien, maar we hebben wel genoten. Op de heenweg had ik nog erg veel last van mijn buikgriep, heb zelfs achterin het vliegtuig op de grond geslapen Ze hadden ons trouwens ook van de directe vlucht gehaald, en we konden niet meer in 1 keer naar San Francisco maar moesten met een omweg naar LA vliegen, daar nog 4 uur wachten en toen door naar SF. Omdat wij dit pas 's ochtends te horen kregen net toen we de deur uit wilden, krijgen we als het goed is een vette compensatievergoeding! dat is dan wel weer een voordeel uit dit nadeel terugweg ging een stuk beter en was directe vlucht. Heb nog ff geen fut om alles bij te lezen (JETLAG!!!!!!) maar dat komt deze week wel liefs en wat gaat het nu ineens hard he! Nicole
Goeieavond allemaal!! Ik kon het toch niet laten om hier even een berichtje te typen voordat ik helemaal kapot naar bedje toe ga. Ik ga het niet redden om terug te lezen, maar dat ga ik komende week goed maken! Eerst morgen een lange cursusdag en dinsdag werken en dan weer heel de week vrij. We zijn gisteravond thuis gekomen en wat hebben we genoten op Gran Canaria! 11 daagjes was precies goed zo met de zwangerschap en met zijn drietjes! Het vliegen vind ik net te lang. 4,5 uur. Het liefste was ik naar menorca gevlogen. Dat is 2,5 uur. Op de heenweg vlogen we om 6 uur sochtends vanaf brussel. Sam heeft toen dus bijna een nacht overgeslagen aangezien we om 1.30 thuis vertrokken. Heenweg was moeizaam en aangezien we zelf ook een nacht over geslagen hadden kun je wat minder hebben. Sam eerste 2 uur veel gehuild en dan is een vliegtuig ineens erg klein en krap. Laatste 2 uur gingen wel goed. Maar als je eenmaal in de gordels moet en je kindje wordt ongedurig is dat erg ongemakkelijk. Terugweg ging super. Wel constant bezig moeten houden met iets anders en gelukkig ook een tweetal adhd broertjes naast ons die sam bezighielden. Op Gran canaria hebben we heerlijk genoten! 33 graden gehad. Heerlijk zo net voor de bevalling! Dat kan ik iedereen aanraden Daar lekker rustig gedaan en veel aan het zwembad geweest! We hadden een heel mooi en schoon bungalowpark. Sam heeft het super gedaan daar en heeft heerlijk gezommen. En nog een mijlpaal hij heeft op vakantie zijn eerste stapjes gezet en liep vandaag al 20 stapjes! Zoooooooooooo leuk!! Met mij is het ook super gegaan. Geen vocht vastgehouden wat ik wel had verwacht met die warmte. Vliegen ging ook goed. Mannetje heeft wel veel overgenomen en veel met Sam gedaan. Hij is ook zooo lief! Was echt super met zijn drietjes! Vandaag druk geweest met moederdag overal te vieren en wassen te draaien. Ik kom van de week meer kletsen!! Nog een paar fotootjes van ons! (sorry voor de typfoutjes maar ik heb geen zin om alles terug te lezen en te verbeteren!) Mijn knulletje in vakantieoutfit Mijn 2 mannetjes Mijn buikje Lekker zwemmen Lekker wat drinken
@pooh wat een leuke foto's!!! Zo te zien heb je een super vakantie gehad. Heerlijk joh! @nicole; balen dat het weer wat minder was, maar wel super dat je wat centjes hebt teruggehad. Dat is altijd mooi meegenomen he? Voel je je nu wat beter? @daisy; ai dat klinkt idd niet als een leuke bevalling die je gehad hebt. En wat naar dat je zoontje er zelfs waarschijnlijk van alles aan heeft over gehouden. Ik kan me je zorgen goed voorstellen. @debby; we hebben twee keer moederdag hier. In frankrijk valt dit wat later dan in nederland. Dus ik ben pro nederlandse en franse moederdag haha. Maar ventlief heeft niks gedaan, voel me eerlijk gezegd ook nog geen mama hoor. En straie nog geen last van gelukkig. FIeuw @gyinio; je kamertje ziet er super uit!! Vind dat behang zo gaaf. Balen dat je een baaldag had, en die harde buiken kan ik je helaas niet mee helpen. Vandaag 32 weken. Joepie! Gister had mijn lief een pechdag. Wilde gaan surfen, maar toen hij het water in stapte haalde hij zn teen open. Ja en ivm haaien kun je dan niet meer surfen. Dus ik stelde voor om te gaan snorkelen (is ondiep, zitten geen haaien). Dus manlief voorop en wij tussen het rif door, draait hij zich om dat we terug moeten. Dus ik in paniek want ik dacht dat er een gevaarlijk beest zat ofzo. Maar het was te smal om snel te draaien, dus ik kom om het rif terecht. Oooh wat was ik bang, want daar zitten murenen (soort slangvissen en die schieten tevoorschijn en bijten). Dus ik met mn domme kop heb me snel op mn rug gedraaid, ik dacht, dan zie ik die vis tenminste niet komen. Maar ja, toen kon ik niet van het rif afkomen. Gelukkig heeft ventlief me gered maar ik zit wel helemaal onder de schrammen van het rif, ziet er niet uit. Hele rug, benen, billen, armen. Heb ik weer hoor. En de baby voelt dat he, als je zo stresst want mn meisje begon als een gek te trappelen. Hele dikke knuf