goedemorgen meiden! Ik heb zo een slechte nacht gehad. Werd steeds wakker door kramp in mijn kuit... bleg zal er ook wel bij horen.
Goedemorgen allemaal! Debbie: Kramp is zoooo vervelend inderdaad! Dan moet je in het ergste geval echt uit je bed komen om te gaan staan voor het over gaat. Mijn nachtrust is ook niet best, van elk geluidje wakker en zo vaak plassen... (net als overdag...) Spirit: sterkte vandaag! Doula Gisterenavond belde de doula inderdaad terug en we hebben heerlijk een poos zitten praten aan de telefoon. Het voelde heel vertrouwd en fijn en ik had niet gedacht dat ik er helemaal emotioneel van zou worden! Na het telefoontje moest ik er echt van huilen omdat alle emoties van mijn vorige bevalling er weer een beetje uit kwamen en ik echt besefte dat me weer een hele heftige emotionele tijd tegemoet gaat komen. Wat voor bevalling je ook hebt, het is gewoon het uiterste van je lijf en geest denk ik. Gelukkig had ze tijd in de periode dat ik ga bevallen en ik heb haar later terug gebeld om de afspraak te bevestigen. Echt super fijn, ik dacht dat het misschien nu al te laat zou zijn. Ze doen maar 4 bevallingen per jaar omdat ze er 4 weken voor uit trekken om in de buurt te blijven, geen alcohol te drinken (knofloof eten haha) zodat ze in de auto kunnen springen als de zwangere belt. Dus het is echt een heftig stukje beroep leek me zo! Elke doula heeft haar eigen tarief. Mijn schoonzus betaald voor 2 gesprekken, de bevalling en een geboorteverslag ongeveer 450 euro. Mijn doula is voor 3 gesprekken, de bevalling en het geboorte verslag 500 euro. Maar ze vertelde dat een volleerde doula (diploma + minimaal 6 bijgewoonde bevallingen, zij zit nu aan 5) ruim 1000 euro kost. Het klinkt heel duur maar als je ziet wat je ervoor krijgt is het het meer dan waard. Mits je er natuurlijk baat bij hebt. Als je heel goed verzekerd bent dan krijg je het zelfs vergoed. Ik helaas niet, maar kan het wel als aftrekpost zien binnen mijn bedrijf. Er is echt een soort rust over me heen gekomen nu ik haar in de arm heb genomen. Mijn eerste bevalling was lichamelijk eigenlijk helemaal prima alleen alles wat vreselijk fout is gegaan komt door slechte communicatie, timing van het ziekenhuis en dat iedereen alleen maar bezig was met het pasgeboren babytje. Ik weet ook zeker dat ik lichamelijk deze bevalling echt prima aankan alleen geestelijk ben ik dan gewoon tijdelijk een ander mens. Dus kan dan niet goed achter mijn wil staan enzo. Beetje lastig uit te leggen. Naja, ik hoop dat jullie nu een beetje begrijpen waarom ik ineens helemaal blij ben met deze keuze! Fijne dag iedereen en ik hoop op mooi weer dan ga ik lekker naar ons strandhuisje met mijn nieuwe bakfiets!!! Whoehoeeee
@ nelizz fijne dag @ all goedemorgen! Hier nog 11 dagen werken en dan verlof. Ben zo aan het aftellen...
Mogge meiden, Nelizz: fijn dat je een goed gevoel hebt bij de doula! Wat ben ik blij dat ik in het hoge noorden woon, bij ons kosten ze 275 euro voor voorgesprek en hele bevalling. 'vriend' en ik hebben gister goed gesprek gehad, hij had geen idee dat het voor mij zo moeilijk was. Hij komt een dag of 10 voor de bevallingsdatum hier weer slapen tot een aantal weken na de bevalling (dat had hij al die tijd al in z'n hoofd maar hadden we nooit uitgesproken). En als ik eerder beval is hij in principe binnen een half uur hier. Het geeft toch een stuk rust, en hij wil echt wel graag mee naar een haptonoom. Zie de bevalling nu weer met goede moed tegemoet! Spirit: dikke knuffel ZIjn er nog meiden die een echo gaan laten maken? Ik wil eigenlijk nog...
Hallo, Van het weekend iets getyped en toen was opeens alles weg! Ik had geen zin meer om alles opnieuw te typen. Morgen weer voor de eerste keer naar de haptonoom. De vorige keer zijn wij ook bij haar geweest en wij hebben er goede ervaringen mee. Verder ook regelmatig kramp. Had ik de vorige zwangerschap niet, maar ze zeggen dat elk zwangerschap anders is. En bij mij is dat ook echt zo. Maagzuur wordt steeds erger, maar overdag goed te doen, 's avonds in bed een stuk minder prettig en antigel werkt niet helemaal meer. Ik ga er s nachts regelmatig uit voor een extra portie en ik vind het spul zo vies! En dan is het aftellen begonnen naar mijn verlof! Ik ga twee weken eerder dan normaal en dat betekent dat volgende week mijn laatste werkdag al is. Zo onwerkelijk, maar wel een heerlijk vooruitzicht!! Eind deze week krijg ik nog een extra echo in het zk en daar kijk ik erg naar uit. Ik ben benieuwd hoe groot die uk in mijn buik nu is. Er zit in ieder geval genoeg leven in, want ik word helemaal blauw geschopt. En het is nu ook echt aan de buitenkant te zien. Dat vind ik zelf wel grappig om te zien. De bevalling komt ook steeds dichterbij en de vorige keer ben ik 3 weken te vroeg bevallen en ik ben benieuwd hoelang de baby deze keer blijft zitten. Hoewel ik supersnelle bevalling heb gehad, binnen 4 uur, vond ik toch wel heel heftig. Moest wegens medische indicatie in het zk bevallen. Binnen 1 uur op 10 cm ontsluiting zitten vond ik niet echt prettig. En ik heb niks te klagen in vergelijking met anderen, maar ik zie toch wel een beetje op tegen die heftigheid. Kortom, ik ben een watje!! Fijne dag nog iedereen! groetjes, Aurelie
Hallo dames, Even een (vies)vraagje: hebben jullie ook meer last van afscheiding? Een paar dagen geleden was die heel licht bruin. Gelijk de verloskundige gebeld maar die zei dat ik mij geen zorgen hoefde te maken zolang het geen helder bloed is. Ik heb het niet meer gehad maar wel gelige afscheiding. Ik weet dat je meer afscheiding kan hebben tijdens de zwangerschap maar ik vroeg mij af of jullie daar ook last van hebben? Een tijd geleden (een week of 10 ofzo) had ik er ook last van en dat is dus weer gestopt. Ik heb trouwens weer een buikfoto geplaatst in mijn album en wat foto's van de babykamer die zo goed als af is. Op de schuine (grijze) muur (achter haar bedje) komt nog haar naam (piepschuimletters beplakt met het vlindertjes behang) te hangen en 2 witte vlinders. Het maakt het helemaal "echt" nu het kamertje klaar is. Geboortekaartjes gaan wij binnenkort "bestellen". Wij zijn eindelijk uit de tekst. In onze situatie wilde wij wel een bijzondere tekst hebben en het is gelukt. Ook de naam staat eindelijk vast! De traktaties voor mijn dochters verjaardag en om te trakteren als de kleine meid er is zijn ook al klaar. Jaja, beetje vroeg maar haar verjaardag valt vlak voor de uitrekendatum en aangezien ik allang niet meer werk (dus al verlof heb) heb ik tijd zat en heb ik het al lekker af. Ik moet alleen nog een kraampakket halen en klossen halen voor het bed. Ik heb zo'n sterk gevoel dat de kleine eerder komt dat ik alles af wil hebben. Liefs, Alouise
tja.... zo gaan we van de eerste zwangerschapskwaaltjes.... naar de 20 weken echo en nu zijn we al bijna bij de bevalling!!! wat is de tijd gevlogen en wat gaat het aan de andere kant weer traag... heel vreemd gevoel!!! hier nog deze week en volgende week werken en daarna zwangerschapsverlof!!! dan gelijk door naar zuid-frankrijk voor de bruiloft van min broer... heerlijk ruim 5 maanden vrij!!! nou meiden, iedereen die effe moeilijk heeft succes en sterkte en voor iedereen :geniet van het zonnetje!!!! o,ja bedankt voor de complimenten over de babykamer....
Mooi je babykamer Alouise! En meer afscheiding is inderdaad normaal. Ik had het aan het begin van de zwangerschap, nu niet meer. Bij m'n vorige zwangerschap had ik het geloof ik meer als ik me goed herinner. Zo Dommel, dat is nog een hele onderneming naar Zuid-Frankrijk zeg! Wel leuk natuurlijk!
hey dames! Heb al veel mooie nieuwe buikfoto's voorbij zien komen, wat groeit het hard ineens he @Kuitkramp: ieks ja heb dat in mijn billen als ik ga slapen, echt vreselijk! @verlof: ben al minder gaan werken maar mijn verlof gaat op 16 juni in, moet in totaal nog maar 7 dagen werken dus kan dat best volhouden!!! @doula: klinkt goed zo'n doula, maar weet niet of het wat voor mij is... @kraamzorg: ze hebben mij in de vakantie tig keer proberen te bellen en eindelijk kregen ze me te pakken (wilde in de states niet opnemen, wordt t zo duur voor ze he!) Ze komen 28 mei voor een gesprek, weet iemand hoe zoiets gaat en waar het gesprek over gaat? @ego berichie: voel me de laatste tijd steeds meer een waggelende eend, mijn tempo is flink vertraagd en na het doen van de was ben ik uitgeput, hebben meer mensen dit?
Heb ik ook hoor Nicole: ik heb het idee dat ik bij mijn eerste zwangerschap veel meer kon op het end maar nu....bukken, opstaan pffff. En dan zal je net zien he: laat je steeds alles uit je handen vallen en moet je bukken om het op te rapen: en dat wil ik niet! Dat heb ik dus steeds. En dan natuurlijk heeeeeel veeeel plassen en dan bij mij veel afscheiding, nog steeds niet op mijn rug kunnen liggen (auau). Jaja, leuk eigenlijk: zwanger zijn.
Lieve dames, bedankt voor jullie lieve woorden, het gaat nu wel aardig met me. Vanmorgen toen ik alle berichtjes las en de pbtjes die ik heb gekregen zat ik te huilen. Afgelopen zaterdagavond zat ik er helemaal doorheen, bleef maar huilen zag natuurlijk erg tegen deze dag op. Zondagnacht ben ik erg ziek geweest, denk ook dat het van de spanningen kwam, ben zondagavond gewoon in slaap gevallen en precies op het tijdstip dat ik vorig jaar het bloedverlies kreeg werd ik erg ziek wakker. Erge buikkrampen en kotsmisselijk, mijn darmen leken wel helemaal opgeblazen en moest overgeven. Daarna een poosje op de bank gelegen en daarna weer op bed. Werd ik rond half 3 weer wakker van erge buikpijn, het tijdstip van de geboorte van Nick*. Vond het wel apart dat je onderbewuste er zo mee bezig is dat je zelfs op dezelfde tijdstippen als vorig jaar ziek bent. Het was wel een dagje vroeger maar wel dezelfde zondag/maandag als vorig jaar, de nacht na moederdag. Kijk hier vanavond wel weer ff, we krijgen vanmiddag visite, mijn ouders en schoonmoeder komen even langs.
Lieve Spirit, ik wens je veel sterkte toe vandaag. Lijkt me toch heel moeilijk, vooral omdat dit de eerste keer is, dat het een jaar later is. Gelukkig ben je niet alleen en houdt de kleine in je buik je sterk. Ook fijn dat je familie langs komt. Hele dikke knuffel! Nicole, ze komen van het kraambureau een aantal zaken met je doornemen over wat je zeker in huis moet hebben en zo. Niks om je druk over te maken. Dommel, leuk vooruitzicht hoor, nog even naar Zuid-Frankrijk. Wordt wel een lange zit, maar gewoon wat vaker stoppen en even een rondje parkeerplaats doen. Alouise, hier ook meer afscheiding, maar niet anders van kleur, gewoon wit of doorzichtig. Als het anders van kleur is en raar gaat ruiken, kan je ook een schimmelinfectie hebben. Altijd even in de gaten houden dus. Aurelie, klinkt ook als een hetige bevalling, als alles zo snel gaat. Poe... Deetje, wat fijn dat je nu wat beter weet waar je aan toe bent, tav je vriend. Geeft wel rust he. Loulou, en heeft de kleine zich gedraaid? Nelizz, wat fijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij de doula. Hopelijk ga je dan toch ook wat ontspannener de laatste weken tegemoet! Gisteren partneravond gehad op de pufclub. Verschillende baringshoudingen "geoefend". Toch wel vreemd hoor. Maar goed, ik kwam er wel achter dat plat op de rug liggen echt helemaal niets is voor mij. Stiekem ga ik het nu toch wel erg spannend vinden allemaal. Kan ik het wel, hoe ga ik met de pijn om, ga ik niet enorm hyperventileren...
nicole, bij mij komt de vrouw van de kraamzorg donderdag. Ik hou je op de hoogte! alouise, ik heb ook meer afscheiding, en bij vlagen ruikt het ook echt niet lekker daar beneden. Ik was me nu 3 keer per dag daar, maar helpt niet heel erg. Ik heb al medelijden met de verloskundige straks haha... deetje, fijn dat je vriend van te voren nog bij jullie komt slapen. Ik hoop voor jou dat het dan nog even duurt voor de baby komt Kunnen jullie goed bijpraten. Dus babytje, help papa en mama maar even en blijf nog even zitten. sucre ik vind het ook best spannend maar aan de andere kant krijg ik er wel meer vertrouwen in nu ik langer zwanger ben. In het begin was ik echt doodsbang voor de pijn. Nu laat ik het maar over me heenkomen.
@'daar beneden' Debby: wassen werkt vaak averechts, dan verstoor je de natuurlijke pH en bacterien die er wel thuis horen- je mag in ieder geval geen zeep of zo gebruiken. Ik vloei ook wel wat, wittig en was 1 x pdag onder de douche met veel water. Heb ook geprobeerd te voelen hoe mijn baarmoedermond is, maar kon hem helemaal niet vinden dus is 'ie óf ver weg, óf helemaal zacht. Vraagje aan de dames die al een keer bevallen zijn: weet je echt wanneer het menens begint??
Goedemiddag meiden! Even een tijdje niet geweest door allerlei hectiek hier in huis Kids vakantie, man lief brak zijn enkel vorige week en moest een week absolute rust...gelukkig valt het mee en is het een botfragmentje wat is afgebroken en hebben zijn enkelbanden het het zwaarst te verduren gehad. Nu inmiddels uit het gips en ingetaped weer aan het werk Ik heb vanmorgen alles (zo'n 20 pagina's!!!) teruggelezen en ben natuurlijk alle namen weer kwijt...sorry! Gelukkig gaat met iedereen alles goed, vroegtijdige weeen zijn gestopt, dat moet een goed gevoel zijn, @Spirit, dikke knuffel voor deze moeilijke dag vandaag... het is zo onwerkelijk lijkt me en ook zo spannend weer.... Hou je taai meis! Ik ben vrijdag op controle geweest bij de gyn en alles was goed, als ik zelf niet naar de bloeduitslagen had gevragen, wist ik niet eens dat ik bloedarmoede had :S Ow ja zegt ze, ik zal maar even een receptje meegeven...zucht. Moet nu de 26ste weer terug komen en heb gevraagd of ik bij mijn oude gyn terecht kan en dat was geen probleem. Voel me een stuk geruster nu! Beebje ligt netjes met het koppie naar beneden en trappelt er flink op los. Slapen doe ik op het moment weer goed, gebruik mijn lief als "voedingskussen", hij vind het heerlijk als ik met mijn buik tegen zijn rug lig en ik kan mijn been over hem heenleggen en dat ligt heerlijk! Moet wel vaak plassen inderdaad en ook krampen in de benen komen hier veel vuldig voor!!! Afscheiding is hier ook meer dan eerst, douche me gewoon elke dag en was me daar lekker royaal met warm water... voelt goed hoor. Buik gaat ook echt in de weg zitten nu, moeilijk bukken en opstaan... heerlijk he! We genieten nog elke dag en om elk ongemakje lachen we ons dubbel... komt helemaal goed. Gisteren naar de longarts geweest voor mijn benauwdheid. Blaastest was onbetrouwbaar maar zag er goed uit en allergietest wees uit dat ik letterlijk voor alle soorten pollen en grassen heftig allergisch ben... en dat is bijna het hele jaar :S Heb nu een puffertje meegekregen om op adem te komen en dat helpt gelukkig wel redelijk! De longarts grapte dat het middel wat daar inzit ook als weeenremmer wordt gebruikt... gezien mijn "lange" draagtijden tot op heden, moest ik wel even lachen hihi Overigens nog prachtige foto's gezien hier, geweldig! Ik heb overigens ook gestemd voor beide dames hier... succes! Nou ja, ik vergeet vast een heleboel, vergeef me dames, de dementie neemt dramatische formaten aan hier... Fijne dag allemaal en tot snel weer! Liefs Snuffeltje
Ja, je weet echt wanneer het menes is!! Trust me! Spirit70: Sterkte vandaag en sorry dat ik pas zo laat reageer. En het verbaast mij niks dat jouw onderbewustzijn zo heftig reageert. Het is dan ook een hele emotionele gebeurtenis geweest. Ik hoop dat je vandaag genoeg steunt krijgt van de mensen in je nabije omgeving. Intakegesprek kraamzorg: Ik heb deze dit keer nog niet gehad, maar de vorige keer werden er vooral algemene vragen gesteld over of ik borst-of flesvoeding wilde geven. Bij borstvoeding heb je recht op meer kraamuren, over wat ik wel of niet in huis moest halen, over ik bezwaar had tegen het meelopen van een stagiaire, of wat ik wel en niet van een kraamhulp kon verwachten en wanneer ik moest bellen, etc..
Ow ja, en ik ben ook heerlijk verwend door mijn mannetjes op moederdag. Ze hadden heel hard geknutseld op school en toen ze gedrieen een lief gedichtje stonden voor te dragen heb ik een potje zitten huilen... ze waren er helemaal van ondersteboven :S Wat zijn het dan ook een schatten!!!